Eli siis, olen hankkimassa itselleni ns. sunnuntai temppuilu-/ajoleluksi FG:n Monster-mallisarjan RC-autoa (1:6 BENSA), mutta nyt eteeni on putkahtanut ehkäpä hieman yllättäen seuraavanlaiset pari ongelmaa.
1) Ensinnäkin, takaveto vai neliveto malli?
Auto tulee kuitenkin ns. sunnuntaiajelu leluksi.
Kumpaa on helpompi hallita?
Kumpaa on helpompi huoltaa? Onko paljon eroa?
Kumpaa on helpompi driftata?
Onko pidossa eroja?
Itse olen kuullut ja ymmärtänyt noista seuraavaa, että takaveto mallia olisi helpompi hallita, takaveto mallia tarvitsisi vähemmän huoltaa, takaveto mallilla driftaaminenkin onnistuisi helpommin/paremmin.
Onko noissa ymmärryksissä mitään perää?
2) Toiseksi, haluaisin tietää, että mikä allaolvista malleista on teidän mielestänne malliltaan/väriltään hienoin?
1. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Truck02-large.jpg
2. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/fotos-large-monster/Hummer02-large.jpg
3. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster Stadium-Truck/4WD-Stadium-Truck-01-1024px.jpg
4. http://www.fg-modellsport-gmbh.de/medien/fotos-monster/4WD-Monster Stadium-Truck/4WD-Stadium-Hummer-1024px.jpg
T: nimim. 34-v RC-harrastusta aloitteleva.
1:6 BENSA-AUTON OSTOA SUUNNITTELEVA
3
1494
Vastaukset
- Jonttu17
Hei,
Olen itsekin ajellut samantapaisilla autoilla ja mielestäni nelivetoa on helpompi hallita, mutta takavetolla driftaa paremmin kun taas nelivedolla on parempi pito, ainakin maastossa.Minulla on ollut neliveto ja mielestäni sillä oli hyvä ajella.Malli 1 on mielestäni paras.- kuplismiess
No nr.3 kyllä kevyesti paras noista mutta itse ottaisin kuplan korilla.
- Aloitin25vuotiaana
Ehdottomasti neliveto jolloin teho jakautuu neljälle pyörälle, takavetoisella on useasti suoraan ajaminenkin jo vaikeata. En ole ainakaan kuullut/nähnyt että joku driftaisi takavetoisella ja väittäisin että takavetoisella ei saa niin suurta "driftikulmaa" pyörähtämättä kuin neljällä vetävällä pyörällä saa. Toki takavetoisessa on enemmän tehon tuntua koska moottorin teho jakautuu vain kahdelle pyörälle, ostaisin kuitenkin ehdottomasti nelivetoisen koska jos takavetoa haluaa kokeilla niin ei tarvitse purkaa kuin kardaani tms. pois jolloin saa autosta takavetoisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602