Ivecossa sähkövika!??

Jiipee1007

Heräsin nokosilta kun anoppi tuli herättämään, että on ivecossa valot päällä. Koitin sitte niitä sammuttaa, mutta ei perkele ei sitte millään. Autossa palaa kaikki valot. Ainut apu on jos ottaa akun irti niin se on ainoa keino ettei valot pala. On kokeiltu virtalukkoa ja releitä on käyty läpi,sulakkeiden pois ottaminen ei auta mitään. Pitäs 8 tunnin päästä olla jo radalla, mutta ei nyt hyvältä näytä. ja kyseessähän on vuoden -98 iveco daily. Voisko joku kova rekkamies tai muuten vaan fiksu ihminen auttaa hädässä? :)

7

6085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolkytjarisat

      Ivecossa sähkövika? Ennenkuulumatonta :)
      Itse ajoin aikanaan vuosituhannen vaihteen Eurocargolla, silloin kun auto oli esittelykäytöstä lähtenyt töihin, eikä ollut yksi eikä kaksi kertaa kun pajalla käytiin. Auto jätti mm. kerran sammumatta kun avaimet käänsi nollille.
      Ei kyllä pysty asiaasi auttamaan mutta tulipahan kirjoiteltua.
      Ensiapuna akku irti ja sitten kun tulee löysää niin pajalle.

      • jiipee1007

        otin akun irti ja laitoin takas, niin nyt se perkele ei lähe käyntiinkään.


      • jiipee1007 kirjoitti:

        otin akun irti ja laitoin takas, niin nyt se perkele ei lähe käyntiinkään.

        Valojen syttyminen on merkki akun lataustilan vähyydestä, ainakin Ivecon euro cargossa syttyy parkit tai vilkut kun virrat hiipuu akusta.


      • 1+6

        Samaa mietin minäkin, että mites Ivecossa sähkövikoja. Paras oli, kun lukasin hytissä iltasanomista, että seuraavana päivänä pitäs sadella, niin Iveco alkoi temppuilemaan jo valmiiks......mutta kyllä jotkut on ajaneet paljonkin ilman ongelmia. Niin ne väittää.......


    • pääsähkäri

      irroita akun miinus kaapeli ja laita akku lataukseen....sen jälkeen marssit deltalle koskeloon ja ostat sähkökeskuksen eli sulakerasian joka sijaitsee autossasi kojelaudan vasemmassa alakulmassa....vaihdat sen ja huomaa asentaa alkuperäiset releet oikeille paikoilleen äläkä arvo niitä miten sattuu....kytket akun uudestaan ja taas toimii....pääkeskus on saanut vettä joten olisi hyvä myös suojata se jollain kortongilla ylhäältä päin valuvalta kosteudelta

      • Kyllästyny

        Tässä on koko saatanan talvi tapeltu eurocargon kanssa..viimeks tänään yritin saada ivecon paskaa käyntiin kuuden tunnin ajan...lohko ei tunnu toimivan ja käynnistelyjen välissä saa olla laturin kanssa koheltamassa pakkasessa..ei vaan lähde millään. joskus auttanu kun vähän kaasulla laittaa, mutta ei..ryyppykään ei auttanu, enkä puhu taskukossusta, vaikkakin olisi kuskia lämmittänyt. Miten helvetissä mä saan sen huomenna käyntiin, kun haut kasaantuu?? Apua! Välillä se lupailee ja kävikin jo 3-4 sekunnin ajan mutta sit vaan tukehtui, jonka jälkeen ei taas inahdustakaan. Sanon itteni irti, jos toi italokatiskan paska ei käynnisty. Hommat kusee. 90-luvun lopun malli, ja joo, ohan sillä 600 000 ajettu, mut silti.


      • Esko15
        Kyllästyny kirjoitti:

        Tässä on koko saatanan talvi tapeltu eurocargon kanssa..viimeks tänään yritin saada ivecon paskaa käyntiin kuuden tunnin ajan...lohko ei tunnu toimivan ja käynnistelyjen välissä saa olla laturin kanssa koheltamassa pakkasessa..ei vaan lähde millään. joskus auttanu kun vähän kaasulla laittaa, mutta ei..ryyppykään ei auttanu, enkä puhu taskukossusta, vaikkakin olisi kuskia lämmittänyt. Miten helvetissä mä saan sen huomenna käyntiin, kun haut kasaantuu?? Apua! Välillä se lupailee ja kävikin jo 3-4 sekunnin ajan mutta sit vaan tukehtui, jonka jälkeen ei taas inahdustakaan. Sanon itteni irti, jos toi italokatiskan paska ei käynnisty. Hommat kusee. 90-luvun lopun malli, ja joo, ohan sillä 600 000 ajettu, mut silti.

        Tulipa pidettyä pari vuotta Ivecoa. Laatu heikko, ei enää italialaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe