avioiduin usalaisen miehen kanssa ja nyt vasta sain tietaa etta menetin suomen sosiaaliturvan ja minua kehoitettiin ottamaan yhteytta ysityiseen vakuutuksentarjoajaan..
onko suomessa yhtaan vakuutusyhtiota joka antaisi suomen kansalaiselle, ulkomailla asuvalle henkilolle vakuutusta??
vakuutus usassa
2
390
Vastaukset
- rgp
miksi se vakuutus olisi oltava Suomesta?
Ja mika sairaala/laakari ottaisi sitten sen vakuutuksen taalla ilman, etta joudut maksamaan hoidon etukateen ja hakemaan itse korvauksia Suomesta?
Itsellani oli joskus 20v sitten matkavakuutus Suomesta kun taalla kavin eka kertoja ja pitaa sanoa ettei ainakaan silloin just innostanut suomalaisen vakuutusyhtion kaytanto, juu, matkavakuutus ei ole voimassa jatkuvasti ulkomailla asuvalle.
Vakuutus miehesi tyopaikan kautta on varmaan edullisin vaihtoehto, tosin jokainen tyopaikka ei ole velvoitettu tuota tarjoamaan (maksavat siis osan vakuutusmaksusta).
Joskus ihmetyttaa kun tanne muuttavat ovat ihan ymmallaan etta Suomen sosiaaliturva ei enaa korvaakaan taalla asuessa. Heraa kysymys: miksi korvaisi? - MIR2
Suomalainen matkavakuutus on oikein hyva ja edullinen vaihtoehto henkilolle, joka on ulkomailla vain tilapaisesti. Sen saadakseen on kuuluttava Suomen sosiaaliturvaan, ja lisaksi tietenkin vuosittan uusittava vakuutus.
Kun Suomen sosiaaliturvasta on tipahtanut pois, on haettava paikallinen vakuutus tai koitettava metsastaa jotain kansainvalisia vakuuttajia. Onnea matkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708