Kertokaahan nyt joilla kokemusta on.
Miten on, kun haetaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella (avioliitto)
onko toimeentulon oltava turvattu??
ja mitähän muuta siihen sitten ikinä vaaditaan?
Kaikki kokemukset ovat tervetulleita ;)
Tilanne lyhyesti, Naimisissa toisen muun kuin eu kansalaisen kanssa.
Opiskelujen loputtua pitisi hakea viisumia Suomeen jättääkseen olen....
Miten on kertokaa joilla kokemusta on
Oleskeluluvasta
147
2291
Vastaukset
- lupaa odotellessa
Myös minä menin vähän aikaa sitten naimisiin muun kuin eu.kansalaisen kanssa. jos itse olet suomen kansalainen, toimeentulon ei tarvitse olla turvattu, sinun ei edes tarvitse jättää mitään palkkatodistusta, kun viet hakemuksen poliisille. en kuitenkaan ymmärtänyt nyt haetko viisumia vai oleskelulupaa? ne on kaksi ihan eri asiaa; oleskelulupaahan haetaan avioliiton perusteella, ja jos taas viisumilla haluat kutsua jonkun suomeen, hänellä on oltava kotimaassa vakituinen työ.
- m,j,k
siis oleskelulupaa, mutta luin jostain että voi myös hakea ensin viisumia suomeen jättääkseen oleskelulupa hakemuksen....
mites teillä etenee.. saanko kysyä mistä maasta miehesi on.... - m,j,k
m,j,k kirjoitti:
siis oleskelulupaa, mutta luin jostain että voi myös hakea ensin viisumia suomeen jättääkseen oleskelulupa hakemuksen....
mites teillä etenee.. saanko kysyä mistä maasta miehesi on....Nostan , kokemuksia kaivataan
- 20+18
m,j,k kirjoitti:
Nostan , kokemuksia kaivataan
jos miehesi ei ole kehari, on maahantulo helppoa. 99% kuitenkin kyseessä on musukuukeri, joten huomionarvoista on miehesi kotimaa, taloudellinen tila, ikäero jne. jos et ole jo maho, helpoin konsti on tietysti tehdä itsensä raskaaksi. muuten voi viedä vuosia jonkun turkin kurdi lammaspaimenen kanssa, viranomaiset yrittävät kaikin tavoin estää moisen maahan pääsyn ...
- m,j,k
20+18 kirjoitti:
jos miehesi ei ole kehari, on maahantulo helppoa. 99% kuitenkin kyseessä on musukuukeri, joten huomionarvoista on miehesi kotimaa, taloudellinen tila, ikäero jne. jos et ole jo maho, helpoin konsti on tietysti tehdä itsensä raskaaksi. muuten voi viedä vuosia jonkun turkin kurdi lammaspaimenen kanssa, viranomaiset yrittävät kaikin tavoin estää moisen maahan pääsyn ...
Eli asiallista keskustelua herättelen.
Ei ole muuten turkin kurdi.
Tunisia on maa, ja käsittääkseni ei siltä saralta tänne tunkua ole ollut.
No mutta nähtäväksi jää - 2+4
m,j,k kirjoitti:
No mutta nähtäväksi jäätoivoa on. palstalla yksi mummo onnistui tuomaan tunisialaisen Suomeen, vaikka vaikka mies oli sitä 20v nuorempi = lili50v.
- Xena30
2+4 kirjoitti:
toivoa on. palstalla yksi mummo onnistui tuomaan tunisialaisen Suomeen, vaikka vaikka mies oli sitä 20v nuorempi = lili50v.
oleskeluluvan kahdessa viikossa, kyseessä turkkilainen.
Ennen tämän hakemista hän haki myös 2 kertaa viisumia, ei saanut, vaikka vakituinen työpaikka.
Tiedän toisenkin tapauksen, jossa viisumia ei myönnetty, mutta oleskelulupa kyllä, tosin puolen vuoden odotuksen ja haastattelujen jälkeen.
Meitä ei haastateltu, kunhan vein KAIKKI tarvittavat paperit paikallispoliisille, ja lupa tulikin nopeasti. Mieheni odotti lupaa kotimaassaan.
Tämä noin 1,5 vuotta sitte, tietysti tilanne on voinut muuttua. - mieti
m,j,k kirjoitti:
No mutta nähtäväksi jääalistajia ne on ,kuin turkkilaisetkin .En suositele.
- Meriami
Xena30 kirjoitti:
oleskeluluvan kahdessa viikossa, kyseessä turkkilainen.
Ennen tämän hakemista hän haki myös 2 kertaa viisumia, ei saanut, vaikka vakituinen työpaikka.
Tiedän toisenkin tapauksen, jossa viisumia ei myönnetty, mutta oleskelulupa kyllä, tosin puolen vuoden odotuksen ja haastattelujen jälkeen.
Meitä ei haastateltu, kunhan vein KAIKKI tarvittavat paperit paikallispoliisille, ja lupa tulikin nopeasti. Mieheni odotti lupaa kotimaassaan.
Tämä noin 1,5 vuotta sitte, tietysti tilanne on voinut muuttua.Minulla on sellainen käsitys, että viisumia ei välttämättä myönnetä, jos on aihetta epäillä, että hakija jää maahan. Oleskelulupa taas voidaan sitten saada ihan samoista lähtökohdista. Meillä tosin mies tuli maahan viisumilla, vaikka viisumin myöntäjä tiesi, että mies on todennäköisesti jäämässä ja aikoo hakea oleskelulupaa. Suomen kansalaisen perheenjäsenten kohdalla toimeentuloa ei tosiaan tarvitse todistella, jonkinlaista todistetta pitää tietysti olla itse perhesiteestä, tässä tapauksessa avioliitosta.
- benim
Suomen kansalaisen puolisolla on okeus tulöla suomeen perhe-viisumilla, ja silloin hänen ei tarvitse esittää mitään työpaikka-todistuksia eikä muita papereita joita tavalliseen turistiviisumiin tarvitaan. oikeus on tulla jättämään oleskelulupahakemus tänne suomeen paikalliselle poliisille.
Me teimme näin, ja mieheni sai tämän viisumin heti, vaikka ennen oli hakenut turistiviisumia kolme kertaa, eikä sitä myönnetty.
Oleskelulupa on tulossa ensi viikolla.
Tsemppiä! - m,j,k
benim kirjoitti:
Suomen kansalaisen puolisolla on okeus tulöla suomeen perhe-viisumilla, ja silloin hänen ei tarvitse esittää mitään työpaikka-todistuksia eikä muita papereita joita tavalliseen turistiviisumiin tarvitaan. oikeus on tulla jättämään oleskelulupahakemus tänne suomeen paikalliselle poliisille.
Me teimme näin, ja mieheni sai tämän viisumin heti, vaikka ennen oli hakenut turistiviisumia kolme kertaa, eikä sitä myönnetty.
Tsemppiä!Asiallisista vastauksista ja kokemuksista. Eli luulenpa että on paras hakea sitä visaa perhesyistä, Ja jättää oleskelulupa hakemus täällä.
Vai kuinka?? Jos saan udella mistä maasta sinun miehesi tuli, ja oliko kummempia kiemuroita matkassa?
On tää rankkaa aikaa, mut toivottavasti kaikki tämä palkitaan.
Ja onnea sinulle kun sait kultasi suomeen, pikana ;) - lupaa odotellessa
m,j,k kirjoitti:
mites teillä etenee.. saanko kysyä mistä maasta miehesi on....Mun mies on Kosovosta.. Joo täällä saa kyllä aika paljon "mutupaskaa" niskaan, luin tossa jonkun kommentteja, ei kannata välittää :DD Ain sun mies on tunisiasta, sielläpäin on oikeita namuja..:) Joo viisumi on kyllä vaikeampi saada mutta siinä nopeampi päätös; noin viikon.. Ja tosiaan vaaditaan mieheltä tiettyjä tuloja, vakituisia.. Minäkin olisin halunnut naimisiin mentyäni jättää myös viisumihakemuksen, mutta mulle sanottiin ettei viisumia voi halkea jos oleskelulupa vireillä. Me tehtiin niin, että jätin suomessa esteidentutkintapyynnön, siitä 7:n päivän päästä sain paperin ja sitten matkustin vihille :) Jos meinaat samalla tavalla toimia, kannattaa kysellä tarkkaan maistraatissa mitä papereita ja leimoja tarvitset kyseisessä maassa, ja riittäisikö Tunisiasta saatu vihkitodistus virallistamaan liiton Suomessa. Meidän kohdalla mies joutui viemään paperin jonnekin leimattavaksi, ja sitten vasta se oli pätevä Suomessa. Ja sinne mentäessäni tarvitsin Apostilleleimat papereihin ja syntymätodistuksen esteiden tutkinnan lisäksi.
Onnea matkaan, pidetään mielessä että me eletään vain kerran, ja kannattaa ottaa riskejä! :) - m,j,k
lupaa odotellessa kirjoitti:
Mun mies on Kosovosta.. Joo täällä saa kyllä aika paljon "mutupaskaa" niskaan, luin tossa jonkun kommentteja, ei kannata välittää :DD Ain sun mies on tunisiasta, sielläpäin on oikeita namuja..:) Joo viisumi on kyllä vaikeampi saada mutta siinä nopeampi päätös; noin viikon.. Ja tosiaan vaaditaan mieheltä tiettyjä tuloja, vakituisia.. Minäkin olisin halunnut naimisiin mentyäni jättää myös viisumihakemuksen, mutta mulle sanottiin ettei viisumia voi halkea jos oleskelulupa vireillä. Me tehtiin niin, että jätin suomessa esteidentutkintapyynnön, siitä 7:n päivän päästä sain paperin ja sitten matkustin vihille :) Jos meinaat samalla tavalla toimia, kannattaa kysellä tarkkaan maistraatissa mitä papereita ja leimoja tarvitset kyseisessä maassa, ja riittäisikö Tunisiasta saatu vihkitodistus virallistamaan liiton Suomessa. Meidän kohdalla mies joutui viemään paperin jonnekin leimattavaksi, ja sitten vasta se oli pätevä Suomessa. Ja sinne mentäessäni tarvitsin Apostilleleimat papereihin ja syntymätodistuksen esteiden tutkinnan lisäksi.
Onnea matkaan, pidetään mielessä että me eletään vain kerran, ja kannattaa ottaa riskejä! :)kosovosta? Ok toivotan onnea ja menestystä ;)
Juu ei tässä kaikkia kuunnella, noh minkälaiset oli häät ;)
Olen kuullut Kosovolaisita häistä joskus...
Taidanpa muutaman Kosovolaisen tunteakin.
Missä päin asut? ja ootko ollut kauankin suhteessa jo? - lupaa odotellessa
m,j,k kirjoitti:
kosovosta? Ok toivotan onnea ja menestystä ;)
Juu ei tässä kaikkia kuunnella, noh minkälaiset oli häät ;)
Olen kuullut Kosovolaisita häistä joskus...
Taidanpa muutaman Kosovolaisen tunteakin.
Missä päin asut? ja ootko ollut kauankin suhteessa jo?Asun aika lähellä pääkaupunkiseutua, en uskalla paikkaa mainita jos täällä on tuttuja ;D Me ei olla pidetty vielä mitään suuria juhlia, tarkoitus olisi ensi kesällä.. Olisi kiva päästä ensin viettämään sitä perhe-elämää yhdessä, olenhan mä muutamaan otteeseen hänen luonaan ollut mutta eihän sitä vielä voi niin varmana pitää että rakkaus säilyy.. Me ollaan noin vuoden tunnettu vasta, ja niinkin voi sanoa että luvan takia mentiin naimisiin, mutta se oli ihan molemminpuoleista halua, koska en Suomesta halua miestä ja lähdin sitä sitten muualta hakemaan.. :)
Kosovossahan on aika suuret häät joo yleensa, ja niillä niitä omia pukuja sitten.. Mä vaan en vielä ole ihan täysin varma haluanko pitää siellä ne valtavat sukujuhlat, vai Suomessa pienemmät..
Kiitos onnentoivotuksista, alkaa olla aika jännittävät hetket käsillä kun luultavasti näinä viikkoina päätös tulee. Koko elämä muuttuu, minä kun olen tottunut olemaan yksinäni.. Mutta tämä muutos saa mut hymyilemään joka päivä, enkä hetkeäkään kadu mitään näitä päähäpistoksiani :) - m,j,k
Asun aika lähellä pääkaupunkiseutua, en uskalla paikkaa mainita jos täällä on tuttuja ;D Me ei olla pidetty vielä mitään suuria juhlia, tarkoitus olisi ensi kesällä.. Olisi kiva päästä ensin viettämään sitä perhe-elämää yhdessä, olenhan mä muutamaan otteeseen hänen luonaan ollut mutta eihän sitä vielä voi niin varmana pitää että rakkaus säilyy.. Me ollaan noin vuoden tunnettu vasta, ja niinkin voi sanoa että luvan takia mentiin naimisiin, mutta se oli ihan molemminpuoleista halua, koska en Suomesta halua miestä ja lähdin sitä sitten muualta hakemaan.. :)
Kosovossahan on aika suuret häät joo yleensa, ja niillä niitä omia pukuja sitten.. Mä vaan en vielä ole ihan täysin varma haluanko pitää siellä ne valtavat sukujuhlat, vai Suomessa pienemmät..
Kiitos onnentoivotuksista, alkaa olla aika jännittävät hetket käsillä kun luultavasti näinä viikkoina päätös tulee. Koko elämä muuttuu, minä kun olen tottunut olemaan yksinäni.. Mutta tämä muutos saa mut hymyilemään joka päivä, enkä hetkeäkään kadu mitään näitä päähäpistoksiani :)No ei tässä paikkakuntia tarvii kertoa, piirit on nimittäin pienet.
Ja kaikki toisensa tuntee melkeinpä.
Mitenkäs vanhemmat Kosovon päässä? Olen ymmärtänyt että aika vanhoillisia saattavat olla.
Mutta sinut ilmeisesti hyväksyivät kuitenkin.
No toivotaan että rakkaus säilynee eikä mutkia matkaan tulisi. Ja toivottavasti ei ole pelkkä paperiliitto kuitenkaan.....
Ja miten jos saaa kysyä juuri Kosovoon eksyit? - lupaa odotellessa
m,j,k kirjoitti:
No ei tässä paikkakuntia tarvii kertoa, piirit on nimittäin pienet.
Ja kaikki toisensa tuntee melkeinpä.
Mitenkäs vanhemmat Kosovon päässä? Olen ymmärtänyt että aika vanhoillisia saattavat olla.
Mutta sinut ilmeisesti hyväksyivät kuitenkin.
No toivotaan että rakkaus säilynee eikä mutkia matkaan tulisi. Ja toivottavasti ei ole pelkkä paperiliitto kuitenkaan.....
Ja miten jos saaa kysyä juuri Kosovoon eksyit?Hmm, ottivat tosi hyvin vastaan kyllä :) Mä olen nyt heidän tyttönsä, niinkuin sielläpäin on tapana.. Perhe on tosi uskonnollinen, mutta Islamin uskonnossa on aika normaalia ne "paritukset" ja muut.. Siis ensin tutustuin mieheen netin kautta ja sitten sovittiin että lähden sinne. Aika vakaalla pohjalla tämä meidän juttu kyllä on, vaikka en itse ole koskaan uskonut rakkauteen ensisilmäyksellä, näin meidän rakkautta voisi kuitenkin kuvailla. Joka päivä kun pääsen töistä, istun koneen ääreen ja rupattelen mieheni ja koko perheen kanssa. Jopa viikonloppuisin, joten vaikea uskoa että hän lähtisi muita naisia metsästämään. Ja kun tätä juttelua on ollut jo niin kauan eikä olla kyllästytty, on vaikea uskoa että hän olisi paperin perässä..
Hän on myös halunnut minut sinne asumaan, mutta pakko myöntää etten pidemmän päälle kestäisi olla ilman lämmintä vettä ja sähköä, sen verran diiva olen ;) - Rakas Watson
Hmm, ottivat tosi hyvin vastaan kyllä :) Mä olen nyt heidän tyttönsä, niinkuin sielläpäin on tapana.. Perhe on tosi uskonnollinen, mutta Islamin uskonnossa on aika normaalia ne "paritukset" ja muut.. Siis ensin tutustuin mieheen netin kautta ja sitten sovittiin että lähden sinne. Aika vakaalla pohjalla tämä meidän juttu kyllä on, vaikka en itse ole koskaan uskonut rakkauteen ensisilmäyksellä, näin meidän rakkautta voisi kuitenkin kuvailla. Joka päivä kun pääsen töistä, istun koneen ääreen ja rupattelen mieheni ja koko perheen kanssa. Jopa viikonloppuisin, joten vaikea uskoa että hän lähtisi muita naisia metsästämään. Ja kun tätä juttelua on ollut jo niin kauan eikä olla kyllästytty, on vaikea uskoa että hän olisi paperin perässä..
Hän on myös halunnut minut sinne asumaan, mutta pakko myöntää etten pidemmän päälle kestäisi olla ilman lämmintä vettä ja sähköä, sen verran diiva olen ;)yksi nettirakkaustarina.
BUHAHAHAHAAAA
Olette te musukuukerinpatjat saalittavia. - ....
benim kirjoitti:
Tsemppiä!"Oikeus tulla jättämään oleskelulupahakemus poliisille.." Voi kun olisikin kaikilla sama oikeus!! Joissakin suurlähetystöissä sanovat suoraan, että "hakekaa oleskelulupaa ja puoliso odottaa kotimaassaan, koska viisumia emme myönnä turhaan". Siinä ei paljoa muu auta kuin odottaa yli vuosi,että puoliso lopulta saa sen oleskeluluvan. Samaan aikaan toiset vetää suhteilla ja tuurilla välistä. Mitä vanhempi ja rikkaampi nainen, nuorella "aviomiehellä", sitä nopeammin tietyistä maista saavat luvat tulla. Saman ikäiset ja muutenkin aidosti aviossa olevat saavat taistella ja vääntää viranomaisia vastaan kaikin voimin.
- m,j,k
Hmm, ottivat tosi hyvin vastaan kyllä :) Mä olen nyt heidän tyttönsä, niinkuin sielläpäin on tapana.. Perhe on tosi uskonnollinen, mutta Islamin uskonnossa on aika normaalia ne "paritukset" ja muut.. Siis ensin tutustuin mieheen netin kautta ja sitten sovittiin että lähden sinne. Aika vakaalla pohjalla tämä meidän juttu kyllä on, vaikka en itse ole koskaan uskonut rakkauteen ensisilmäyksellä, näin meidän rakkautta voisi kuitenkin kuvailla. Joka päivä kun pääsen töistä, istun koneen ääreen ja rupattelen mieheni ja koko perheen kanssa. Jopa viikonloppuisin, joten vaikea uskoa että hän lähtisi muita naisia metsästämään. Ja kun tätä juttelua on ollut jo niin kauan eikä olla kyllästytty, on vaikea uskoa että hän olisi paperin perässä..
Hän on myös halunnut minut sinne asumaan, mutta pakko myöntää etten pidemmän päälle kestäisi olla ilman lämmintä vettä ja sähköä, sen verran diiva olen ;)No tosiaan ainahan se perheestä riippuu. Toiset on tosi tiukkoja ja taas toiset ei.
Joo pakkoavioliitoista olen kuullut, ja ihan kauheeta se on jos sellaiseen mennään,
enkä näe mitään järkeä siinä touhussa. Mutta hyvä että olet päässyt sisälle perheeseen hyvin.
Ei voi kun onnitella, ja hyvää jatkoa...
Tulethan kertomaan kuinka kävi oleskeluluvan kanssa ;)) - m,j,k
.... kirjoitti:
"Oikeus tulla jättämään oleskelulupahakemus poliisille.." Voi kun olisikin kaikilla sama oikeus!! Joissakin suurlähetystöissä sanovat suoraan, että "hakekaa oleskelulupaa ja puoliso odottaa kotimaassaan, koska viisumia emme myönnä turhaan". Siinä ei paljoa muu auta kuin odottaa yli vuosi,että puoliso lopulta saa sen oleskeluluvan. Samaan aikaan toiset vetää suhteilla ja tuurilla välistä. Mitä vanhempi ja rikkaampi nainen, nuorella "aviomiehellä", sitä nopeammin tietyistä maista saavat luvat tulla. Saman ikäiset ja muutenkin aidosti aviossa olevat saavat taistella ja vääntää viranomaisia vastaan kaikin voimin.
myös kuullut sekä lukenut, että oikeus on. Mene ja tiedä sitten.
Aiomme kyllä sitä yrittää koska helpompi on täällä odotella vastausta, ja käydä täällä se yhdessä jättämässä.
Luulisi tuon ikäero asian olevan toisinpäin, en tiedä mutta näin kuvittelisin.
Meillä ikäeroa se 13 vuotte, mutta se on vaan numeroita, eikä kyseessä myöskään ole mikään lumeliitto ;)
Vaan ihan oikeasta suhteesta ja rakkaudest aon kyse...
Mutta saas nyt sitten nähdä kuinka käy ;) - Rakas Watson
m,j,k kirjoitti:
Aiomme kyllä sitä yrittää koska helpompi on täällä odotella vastausta, ja käydä täällä se yhdessä jättämässä.
Meillä ikäeroa se 13 vuotte, mutta se on vaan numeroita, eikä kyseessä myöskään ole mikään lumeliitto ;)
Mutta saas nyt sitten nähdä kuinka käy ;)ette hanki sita puolisoa sellaisesta maasta mista mitaan viisumeita tai oleskelulupia ei tarvita? Onko aivan pakko sekaantua kehitysmaalaiseen ja vielapa koyhaan sellaiseen?
- m,j,k
Rakas Watson kirjoitti:
ette hanki sita puolisoa sellaisesta maasta mista mitaan viisumeita tai oleskelulupia ei tarvita? Onko aivan pakko sekaantua kehitysmaalaiseen ja vielapa koyhaan sellaiseen?
Kun se rakkaus ei kysy kansalaisuutta ;)
- vesthe
Hän on myös halunnut minut sinne asumaan, mutta pakko myöntää etten pidemmän päälle kestäisi olla ilman lämmintä vettä ja sähköä, sen verran diiva olen ;)kertomuksesi ei saa minua vakuuttuneeksi siitä, että mies ei "olisi paperin perässä". Eikä edes siitä, ettei "hän lähtisi muita naisia metsästämään".
Itse asiassa olen jokseenkin varma siitä, että kaveri yrittää saada oleskeluluvan Suomeen avioliiton perusteella. Sen saatuaan hän voi erota ja tuoda tänne sikäläisen morsiamensa/vaimonsa.
Tämä käsitykseni ei perustu "mutupaskaan" kuten asian ilmaiset, vaan useisiin tapauksiin, joita olen vuosien varrella seurannut. Kosovossa arvostetaan Suomeen pääsyä niin suuresti, että isät, äidit, vaimot ja morsiamet ovat valmiita toivottamaan iäkkään ulkomaalaisen "morsiamen" tervetulleeksi sukuun ja passaamaan häntä kuin piispaa pappailassa, jos arvelevat sen edistävän oleskeluluvan saantia. Tiedätköhän ollenkaan, kuinka kova kysyntä mummoikäisilläkin ulkomaalaistädeillä on komeiden kosovolaispoikien keskuudessa? Siitä, mitä miehesi puuhastelee silloin kun ette keskustele, et tiedä sinä enkä minäkään, kun en miestäsi tunne. Sen sijaan eräiden muiden vastaavassa tilanteessa olevien miekkosten puuhista tiedän. Sanoisinko, että sitä oikeaa morsianta lohdutellaan, lepytellään ja lahjotaan, kun edessä on väliaikainen ero ja iso uhraus (lumeavioliitto) yhteisen tulevaisuuden hyväksi. Monet ulkomaalaismorsiamet antavat sulholleen rahaa, joka päätyy oikealle morsiamelle. Rahasta puheen ollen, kuinka mies on suunnitellut elättävänsä itsensä Suomeen päästyään? Onko hän jo alkanut opiskella suomea?
Toivon, että Suomen ulkomaalaisviranomaiset ovat valppaina ja estävät tällaisen kaikkia asianosaisia alentavan toiminnan.
Totean edelleen, että suon ihmisille avioitumisen, eivätkä heidän motiivinsa kuulu minulle. Sen sijaan vastustan rikollista toimintaa ja toisen ihmisen huijaamista ja hyväksikäyttöä. - ihme on
m,j,k kirjoitti:
Kun se rakkaus ei kysy kansalaisuutta ;)
tuohan on se teidän vakiovastaus. Oliskohan niin, että rikkaammista länsimaista ei vain onnista, on sen verran vaatimukset suuremmat heillä.
Yksi tuttuni, pyöreä, keski-ikänen, ei Suomessa löytänyt itselleen miestä, niin kylläpä lykästi heti
ekalla reissulla Turkissa, hihiii. - utelua vain
Hän on myös halunnut minut sinne asumaan, mutta pakko myöntää etten pidemmän päälle kestäisi olla ilman lämmintä vettä ja sähköä, sen verran diiva olen ;)Sinuna vaatisin isot ja prameat häät, mihin olisi kutsuttu koko suku ja lukematon määrä ihmisiä! Syystä jotta että olisi todistus taas oikeasta liitosta.
- kuinka usein olet käynyt Kosovossa?
- miten vietätte aikaa Kosovossa ollessa, oletko vain sisällä kotona vai kulkeeko kanssasi julkisesti?
- yövyttekö perheen luona?
- jos olet vain käynyt kerran, niin voipi olla ettei se perhe olekkaan oikea, tätäkin sattuu
Jos on oikea liitto, toivotan kovasti onnea! - älä ole tyhmä
m,j,k kirjoitti:
Mutta saas nyt sitten nähdä kuinka käy ;)"Meillä ikäeroa se 13vuotta ,mutta se on vaan numeroita ,eikä kyseessä myöskään ole mikään lumeliitto.Vaan ihan oikeasta suhteesta ja rakkaudesta on kyse" Täysin selvä lumeliitto,vanhenpi nainen ja nuoripoika.Kannatko viellä miettiä , ei se vanhenpaa kauan katsele.Menetät vain rahaa hukkaan.
- m,j,k
ihme on kirjoitti:
tuohan on se teidän vakiovastaus. Oliskohan niin, että rikkaammista länsimaista ei vain onnista, on sen verran vaatimukset suuremmat heillä.
Yksi tuttuni, pyöreä, keski-ikänen, ei Suomessa löytänyt itselleen miestä, niin kylläpä lykästi heti
ekalla reissulla Turkissa, hihiii.Kyllä lykästää kansalaisuudesta riippumatta...
Kaksi suomalaisen kanssa elettyä pitkää suhdetta.
Ja en ole pyöreä enkä edes keski ikäinen ;)
Mutta joo , näin nyt kävi ja toivonkin että pian olisi Tunisian sulho Suomessa ;) - ...
m,j,k kirjoitti:
Mutta saas nyt sitten nähdä kuinka käy ;)se lukee ja niin sitä sanotaan,mutta tietyissä lähetystöissä on ihan oma käytäntö. Siinä ei paljoa uskalla puuttua ja pyytää oikeuttaa kun joutuu pelkäämään, että syyttävät sitten lumeliitosta. Miehesi on P-Afrikasta, joten te taidatte olla niitä onnekkaita, jotka saavat lainmukaista palvelua.
Ikäerosta, yhteisen kielen puute yms luulisi myös toisin, mutta todellisuus osoittaa sen juuri noin päin.
Ikävä kyllä ihan omasta kokemuksesta tullut tämä tutuksi, onneksi meilläkin aito rakkaus kestää tämän kaiken p*******! - m,j,k
... kirjoitti:
se lukee ja niin sitä sanotaan,mutta tietyissä lähetystöissä on ihan oma käytäntö. Siinä ei paljoa uskalla puuttua ja pyytää oikeuttaa kun joutuu pelkäämään, että syyttävät sitten lumeliitosta. Miehesi on P-Afrikasta, joten te taidatte olla niitä onnekkaita, jotka saavat lainmukaista palvelua.
Ikäerosta, yhteisen kielen puute yms luulisi myös toisin, mutta todellisuus osoittaa sen juuri noin päin.
Ikävä kyllä ihan omasta kokemuksesta tullut tämä tutuksi, onneksi meilläkin aito rakkaus kestää tämän kaiken p*******!on markkinat, mistä maasta miehesi tulee?
Meilä kyllä on yhteinen kieli mutta ikäeroa on se 13v - lupaa odotellessa
utelua vain kirjoitti:
Sinuna vaatisin isot ja prameat häät, mihin olisi kutsuttu koko suku ja lukematon määrä ihmisiä! Syystä jotta että olisi todistus taas oikeasta liitosta.
- kuinka usein olet käynyt Kosovossa?
- miten vietätte aikaa Kosovossa ollessa, oletko vain sisällä kotona vai kulkeeko kanssasi julkisesti?
- yövyttekö perheen luona?
- jos olet vain käynyt kerran, niin voipi olla ettei se perhe olekkaan oikea, tätäkin sattuu
Jos on oikea liitto, toivotan kovasti onnea!Olen käynyt miehen perheen luona viisi kertaa. Hänellä on työpaikka Suomessa. Kun olen ollut sielläpäin, hän on näyttänyt minulle kaikki hänelle tärkeät paikat, joka ilta olemme istuneet kahvilassa hänen kanssa, joskus myös muuta perhettä mukana. Hänellä on myös Kosovossa työ ja olemme yhdessä maksaneet lippuni sinne; en ole niitä yksinäni maksanut. Kosovossa on laitonta mennä naimisiin useamman kuin yhden kanssa.
Tiedän monien epäilyt ja itse olen vastaavissa tilanteissa ajatellut samoin, ja usein on kyse vain luvasta. Tiedän itse, että tämä on totta eikä mikään lumeliitto, joten muille minun ei tarvitse sitä vakuutella.
Mies olisi voinut hakea lupaa myös työnsä perusteella, mutta ne luvat täytyy uusia vuoden välein joten ei jaksettu siihen ryhtyä.
M.J.K, kiitos onnitteluista, varmasti tulen informoimaan luvan saavuttua. :)
Vielä sille joka kyseli suomenkielenopinnoista, sori vaan muttei ole mahdollista Kosovossa. Sinun kannattaisi siirtyä sitten muulle palstalle kirjoittelemaan, jos luulet että voi rakastua vain samanrotuiseen ;P
Tiedän, että moni liitto on luvan takia, mutta tiedän myös sen, että ihan samalla tavalle kosovolainenkin voi rakastua kuin Suomalainen. Ja kyllä viisaat ihmiset YLEENSÄ erottavat hyvän ja pahan :)
Onnea vaan, sekä lumeliitossa eläville, että niille myös ketkä tietävät mitä rakkaus on :)
Ei tarvitse perään mitään negatiivisia kommentteja, jos ne minun päivän onnistuisivat pilaamaan, en olisi mennyt naimisiin ollenkaan :) - siis niin
Olen käynyt miehen perheen luona viisi kertaa. Hänellä on työpaikka Suomessa. Kun olen ollut sielläpäin, hän on näyttänyt minulle kaikki hänelle tärkeät paikat, joka ilta olemme istuneet kahvilassa hänen kanssa, joskus myös muuta perhettä mukana. Hänellä on myös Kosovossa työ ja olemme yhdessä maksaneet lippuni sinne; en ole niitä yksinäni maksanut. Kosovossa on laitonta mennä naimisiin useamman kuin yhden kanssa.
Tiedän monien epäilyt ja itse olen vastaavissa tilanteissa ajatellut samoin, ja usein on kyse vain luvasta. Tiedän itse, että tämä on totta eikä mikään lumeliitto, joten muille minun ei tarvitse sitä vakuutella.
Mies olisi voinut hakea lupaa myös työnsä perusteella, mutta ne luvat täytyy uusia vuoden välein joten ei jaksettu siihen ryhtyä.
Vielä sille joka kyseli suomenkielenopinnoista, sori vaan muttei ole mahdollista Kosovossa. Sinun kannattaisi siirtyä sitten muulle palstalle kirjoittelemaan, jos luulet että voi rakastua vain samanrotuiseen ;P
Tiedän, että moni liitto on luvan takia, mutta tiedän myös sen, että ihan samalla tavalle kosovolainenkin voi rakastua kuin Suomalainen. Ja kyllä viisaat ihmiset YLEENSÄ erottavat hyvän ja pahan :)
Onnea vaan, sekä lumeliitossa eläville, että niille myös ketkä tietävät mitä rakkaus on :)
Ei tarvitse perään mitään negatiivisia kommentteja, jos ne minun päivän onnistuisivat pilaamaan, en olisi mennyt naimisiin ollenkaan :)Aika paljon vakuuttelit, vaikka en ole niitä pyytänytkään. Itseppä aloitit kyselemisen ja vastauksia sait kaikenlaisia. Jos olet noin varma asiasta miksi moinen kysely. Nooh, aikas kun vielä olet miehesi kanssa, sitten ymmärrät miksi kirjoittelemme ne nega asiat.
Itse ollut aviossa monen monta vuotta Kosovon albaanin kanssa ja siksi taidan tietää mistä kirjoitan. Nähnyt monen moista, vai kuljetko itse silmät ummessa? - lupaa odotellessa
siis niin kirjoitti:
Aika paljon vakuuttelit, vaikka en ole niitä pyytänytkään. Itseppä aloitit kyselemisen ja vastauksia sait kaikenlaisia. Jos olet noin varma asiasta miksi moinen kysely. Nooh, aikas kun vielä olet miehesi kanssa, sitten ymmärrät miksi kirjoittelemme ne nega asiat.
Itse ollut aviossa monen monta vuotta Kosovon albaanin kanssa ja siksi taidan tietää mistä kirjoitan. Nähnyt monen moista, vai kuljetko itse silmät ummessa?Olen ennenkin seurustellun kosovolaisen kanssa ja nähnyt aika paljon niiden toimintaa. Mutta jokainen ihminen on oma persoona, on hyviä ja huonoja. Mun vastaus ei ollut tarkoitettu yhteen kysymykseen, vaan noihin mitä yläpuolella oli. enkä ole apua täältä pyytänyt, en aloittanut tätä viestiketjua :D
Sä tiedät oman ukkos kohdalla varmasti hyvin mistä puhut, mutta mun mies ei ole sun entinen, hän ei ole vielä käynyt Suomessa :D
Niin kuin sanoin, ymmärrän negatiivisuuden, mutta yleistäminen on se asia mitä en ymmärrä.. :O - vesthe
Olen ennenkin seurustellun kosovolaisen kanssa ja nähnyt aika paljon niiden toimintaa. Mutta jokainen ihminen on oma persoona, on hyviä ja huonoja. Mun vastaus ei ollut tarkoitettu yhteen kysymykseen, vaan noihin mitä yläpuolella oli. enkä ole apua täältä pyytänyt, en aloittanut tätä viestiketjua :D
Sä tiedät oman ukkos kohdalla varmasti hyvin mistä puhut, mutta mun mies ei ole sun entinen, hän ei ole vielä käynyt Suomessa :D
Niin kuin sanoin, ymmärrän negatiivisuuden, mutta yleistäminen on se asia mitä en ymmärrä.. :Okun kerran viittasit esittämääni kysymykseen miehen suomen opinnoista. Saanen ihan ensin vakuuttaa, että suomen opiskeleminen sujuu kyllä mainiosti Kosovossakin. Miksi et ole vienyt miehellesi tuliaisiksi suomen oppi- ja sanakirjaa? Viepä ihmeessä seuraavalla kerralla. Kannattaa takuulla, jos mies aikoo tulla Suomeen tai seurustella suomalaisen kanssa.
Sanojasi samanrotuisuudesta et ole varmaankaan minulle osoittanut, mutta näin suomalaisena en voi olla toteamatta. että olen aivan samaa rotua kuin kosovolaisetkin. Et kai sinäkään niin vanha ole, että uskoisit vielä edustavasi itäbalttilaista rotua ja miehesi dinaarista rotua?
Mielenkiintoista, että olet seurustellut ennenkin kosovolaisen kanssa. Aivanko itse löysit sattumalta netistä toisen kosovolaisen, vai avittiko joku välikäsi?
Sitäkään en malta olla kysymättä, kuinka miehelläsi voi olla työpaikka Suomessa, vaikka hän ei ole käynytkään täällä eikä hänellä ole työlupaa.
Tämä lauseesi oli erikoinen: "Mies olisi voinut hakea lupaa myös työnsä perusteella, mutta ne luvat täytyy uusia vuoden välein joten ei jaksettu siihen ryhtyä." Luuletko, että perhesiteen perusteella saa heti pysyvän oleskeluluvan? Ja luulisi, että jos hän haluaa elää yhdessä kanssasi, hän hankkisi mahdollisimman nopeasti oleskeluluvan työn perusteella.
Kummalta kuulostaa. - etsillee
Olen käynyt miehen perheen luona viisi kertaa. Hänellä on työpaikka Suomessa. Kun olen ollut sielläpäin, hän on näyttänyt minulle kaikki hänelle tärkeät paikat, joka ilta olemme istuneet kahvilassa hänen kanssa, joskus myös muuta perhettä mukana. Hänellä on myös Kosovossa työ ja olemme yhdessä maksaneet lippuni sinne; en ole niitä yksinäni maksanut. Kosovossa on laitonta mennä naimisiin useamman kuin yhden kanssa.
Ei tarvitse perään mitään negatiivisia kommentteja, jos ne minun päivän onnistuisivat pilaamaan, en olisi mennyt naimisiin ollenkaan :)haettu oleskelulupa uusia vuoden välein, neljän vuoden ajan... 120e joka vuosi...
- marski6
m,j,k kirjoitti:
on markkinat, mistä maasta miehesi tulee?
Meilä kyllä on yhteinen kieli mutta ikäeroa on se 13vja sama rumba koettu, jos haluat kirjotella niin [email protected]
- ds25
.... kirjoitti:
"Oikeus tulla jättämään oleskelulupahakemus poliisille.." Voi kun olisikin kaikilla sama oikeus!! Joissakin suurlähetystöissä sanovat suoraan, että "hakekaa oleskelulupaa ja puoliso odottaa kotimaassaan, koska viisumia emme myönnä turhaan". Siinä ei paljoa muu auta kuin odottaa yli vuosi,että puoliso lopulta saa sen oleskeluluvan. Samaan aikaan toiset vetää suhteilla ja tuurilla välistä. Mitä vanhempi ja rikkaampi nainen, nuorella "aviomiehellä", sitä nopeammin tietyistä maista saavat luvat tulla. Saman ikäiset ja muutenkin aidosti aviossa olevat saavat taistella ja vääntää viranomaisia vastaan kaikin voimin.
muuten totta, meillä mies vain 3kk minua vanhempi ja me saatiin vääntää oleskeluluvan kanssa, oli kuulustelut ja kaikki ja se kesti, mutta tiedän sitten monia tapauksia jossa samasta maasta olevan miehen vaimo reilusti vanhempi ja varakkampi, saaneet oleskeluvan hetkessä, ilman kuulusteluja tai mitään... viisumi saatiin kyllä 2pvässä mutta tosiaan oleskelulupaa odoteltiin 3,5kk...
- hoh hoh
Olen ennenkin seurustellun kosovolaisen kanssa ja nähnyt aika paljon niiden toimintaa. Mutta jokainen ihminen on oma persoona, on hyviä ja huonoja. Mun vastaus ei ollut tarkoitettu yhteen kysymykseen, vaan noihin mitä yläpuolella oli. enkä ole apua täältä pyytänyt, en aloittanut tätä viestiketjua :D
Niin kuin sanoin, ymmärrän negatiivisuuden, mutta yleistäminen on se asia mitä en ymmärrä.. :OSä tiedät oman ukkos kohdalla varmasti hyvin mistä puhut, mutta mun mies ei ole sun entinen, hän ei ole vielä käynyt Suomessa :D
( ei voi olla edes, koska olen yhä edelleen aviossa mieheni kanssa)
hän ei ole vielä käynyt Suomessa :D
Hänellä on työpaikka Suomessa.
(taidat heittää paskaa, eli valehdella aikas paljon)
Hänellä on myös Kosovossa työ ja olemme yhdessä maksaneet lippuni sinne; en ole niitä yksinäni maksanut.
(et taida tietää, että Kosovon palkoilla ei paljon matkoja maksella, noin 200 e kuukaudessa saa rahaa, ehkä nekin rahat laittaa ennemmin perheen elättämiseen)
Kosovossa on laitonta mennä naimisiin useamman kuin yhden kanssa.
(Kosovossa ei tarvitse mennä maistraattiin kun menevät "naimisiin", vaan yksinkertaisesti morsian haetaan hänen kotoaan ja ovat silloin "aviossa". Mies silloin vapaa avioitumaan ulkomaalaisen kanssa oleskeluluvan toivossa. Jos olisit tutustunut enemmän kosovolaiseen tomintaan niin olisit varmaan tuonkin tiennyt.)
(koeta nyt päättää missä se "miehesi" on Suomessa vai Kosovossa, et taida olla ihan tässä maailmassa)
Aika monesta kirjoituksestasi saisi antaa kommentin. Kannattaa uskoa vaan Vesthen kirjoituksia, hän tietää saman kuin minä. - korjaus
etsillee kirjoitti:
haettu oleskelulupa uusia vuoden välein, neljän vuoden ajan... 120e joka vuosi...
Ensimmäinen lupa on yksi vuosi, toinen lupa neljä vuotta, sen jälkeen saa pysyvän luvan.
- m,j,k
älä ole tyhmä kirjoitti:
"Meillä ikäeroa se 13vuotta ,mutta se on vaan numeroita ,eikä kyseessä myöskään ole mikään lumeliitto.Vaan ihan oikeasta suhteesta ja rakkaudesta on kyse" Täysin selvä lumeliitto,vanhenpi nainen ja nuoripoika.Kannatko viellä miettiä , ei se vanhenpaa kauan katsele.Menetät vain rahaa hukkaan.
lumeliitto se ei ole, usko sinä mitä uskot.
Enkä ihan ensimmäistä kertaa nuorempaa miestä omista, mikähän siinäkin on?
Noh mutta numeroita ne loppupeleissä on. ihan oikeasti.
Ja en mä nyt niin vanhakaan vielä ole ;)
Olen muuten monesti hymyillyt itsekseni, että mikähän siinä on, kun nuo nuoret "pojat"
meikään silmänsä iskee. Ja ei ne nyt ihan poikasia oo.
Tiedäthän ettei voi verrata suomimiestä ulkomaalaiseen.
Ulkomaalainen on mies vaikka olisikin vajaat kolmekymmentä.
En tiedä mistä se johtuu mutta henkistä kapasiteettia löytyy.
En voisi koskaan kuvitella seurustelevani samanikäisen suomalaisen kanssa, en koskaan.
Mutta sitä ei tarvinne enäää miettiä, olenhan jo naimisissa ;)) - lupaa odotellessa
hoh hoh kirjoitti:
( ei voi olla edes, koska olen yhä edelleen aviossa mieheni kanssa)
hän ei ole vielä käynyt Suomessa :D
Hänellä on työpaikka Suomessa.
(taidat heittää paskaa, eli valehdella aikas paljon)
Hänellä on myös Kosovossa työ ja olemme yhdessä maksaneet lippuni sinne; en ole niitä yksinäni maksanut.
(et taida tietää, että Kosovon palkoilla ei paljon matkoja maksella, noin 200 e kuukaudessa saa rahaa, ehkä nekin rahat laittaa ennemmin perheen elättämiseen)
Kosovossa on laitonta mennä naimisiin useamman kuin yhden kanssa.
(Kosovossa ei tarvitse mennä maistraattiin kun menevät "naimisiin", vaan yksinkertaisesti morsian haetaan hänen kotoaan ja ovat silloin "aviossa". Mies silloin vapaa avioitumaan ulkomaalaisen kanssa oleskeluluvan toivossa. Jos olisit tutustunut enemmän kosovolaiseen tomintaan niin olisit varmaan tuonkin tiennyt.)
(koeta nyt päättää missä se "miehesi" on Suomessa vai Kosovossa, et taida olla ihan tässä maailmassa)
Aika monesta kirjoituksestasi saisi antaa kommentin. Kannattaa uskoa vaan Vesthen kirjoituksia, hän tietää saman kuin minä.Hän ei ole käynyt Suomessa, mutta hän tuntee kosovolaisia jotka asuvat täällä, ja kirjoitimme siis hakemukseen myös tulevasta työpaikasta, joka on hänen tuttunsa firmasta. siitä on paperit, että kyllä työ on. Hänen perheellä on oma yritys Kosovossa, tiedän että keskiveropalkka siellä on se 200, mutta tekevät tienaa.
Että siinä sulle mietittävää, vitun idiootti!!
Tyhmä olet jos et tollasia juttuja ymmärrä :D - hohohohoho
Hän ei ole käynyt Suomessa, mutta hän tuntee kosovolaisia jotka asuvat täällä, ja kirjoitimme siis hakemukseen myös tulevasta työpaikasta, joka on hänen tuttunsa firmasta. siitä on paperit, että kyllä työ on. Hänen perheellä on oma yritys Kosovossa, tiedän että keskiveropalkka siellä on se 200, mutta tekevät tienaa.
Tyhmä olet jos et tollasia juttuja ymmärrä :DEttä siinä sulle mietittävää, vitun idiootti!!
Tyhmä olet jos et tollasia juttuja ymmärrä :D
Kertoo paljon tuosta tyylistäsi miten kirjoitat. Helppo tuollaista lapsellista unelmoijaa huijata, ei muuta kun odotellaan sitä päivää kun ukkos roudaa kosovolaisen muijansa tänne.
Työttömyysprosentti on 70%, eli mulle on ihan turha jauhaa huipputuloista siellä, rikkaat siellä eivät avioidu tyhmien suomalaisten naisten kanssa koska tarjolla on kauniimpia ja neitsyitä oman maanlaisia. Olet pelkkä lupaleima hänelle. Taisi ottaa koville kun huomasit että ei se taidakkaan olla tosissaan sun kanssa. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
Muihin komennteihin et pystynyt vastaamaan, mikä kertoo sinun tietämättömyydestäsi ja valheistasi. - lupaa odotellessa
hohohohoho kirjoitti:
Tyhmä olet jos et tollasia juttuja ymmärrä :D
Kertoo paljon tuosta tyylistäsi miten kirjoitat. Helppo tuollaista lapsellista unelmoijaa huijata, ei muuta kun odotellaan sitä päivää kun ukkos roudaa kosovolaisen muijansa tänne.
Työttömyysprosentti on 70%, eli mulle on ihan turha jauhaa huipputuloista siellä, rikkaat siellä eivät avioidu tyhmien suomalaisten naisten kanssa koska tarjolla on kauniimpia ja neitsyitä oman maanlaisia. Olet pelkkä lupaleima hänelle. Taisi ottaa koville kun huomasit että ei se taidakkaan olla tosissaan sun kanssa. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
Muihin komennteihin et pystynyt vastaamaan, mikä kertoo sinun tietämättömyydestäsi ja valheistasi.Tiedän etä olen lapsellinen, vähemmästäkin olen lapsellinen; täysin vieras ihminen piittaa avioliitostani ehkä enemmän kuin minä itse :D
Mies on joo ihan vain luvan takia kanssani, elä sinä tietäen tämä. Minä taas elän niinkuin parhaaksi näen. Joka toinen avioliitto päätyy Suomessa eroon, ja mieluummin haluan että omani päättyisi heti alettuaan, koska mies halusi vain lupaa, eikä niin, että on kymmenen vuoden rakkaus ja yhtenä päivänä toinen ei tule enää kotiin.
Ja ihan tiedoksi, en ole missään vaiheessa puhunut mistään huippupalkasta, siellä on tiukkaa, tiedän sen varsin hyvin siellä olleena (huom, jokikinen reissuni kestänyt vähintään viikon, minkä olen asunut mieheni perheen luona) , vaan hän saa sen verran rahaa että on voinut kustantaa puolet lipuista. Joka kerta emme ole lipun hintaa puolittaneet; toisinaan hän on sen maksanut, toisinaan minä- joskus olen lentänyt menolipulla sinne ja hän on maksanut muutaman viikon päästä paluun, kun olen ikävöinyt takaisin ystävieni ja perheeni pariin, ja halunnut heidän kanssaan viettää yhden viikon kesälomastani :) En ole kaikkia kysymyksiä varmastikaan lukenut, joihinkin en muuten vaan viitsi vastata kun ovat itsestäänselvyyksiä. Sinä sentään kysyt välillä jotain järkevää, joka todellakin pistäisi miettimään, jos avioliittoani edes hituisen pelkäisin.
Mutta sillä riskillä että toinen kuolee, tulee riitaa, toinen pettää tai ihan mitä tahansa, on joka kerta astuttava avioliittoon, ei me voida itseämme pumpuliin kääriä ;) - vesthe
Tiedän etä olen lapsellinen, vähemmästäkin olen lapsellinen; täysin vieras ihminen piittaa avioliitostani ehkä enemmän kuin minä itse :D
Mies on joo ihan vain luvan takia kanssani, elä sinä tietäen tämä. Minä taas elän niinkuin parhaaksi näen. Joka toinen avioliitto päätyy Suomessa eroon, ja mieluummin haluan että omani päättyisi heti alettuaan, koska mies halusi vain lupaa, eikä niin, että on kymmenen vuoden rakkaus ja yhtenä päivänä toinen ei tule enää kotiin.
Ja ihan tiedoksi, en ole missään vaiheessa puhunut mistään huippupalkasta, siellä on tiukkaa, tiedän sen varsin hyvin siellä olleena (huom, jokikinen reissuni kestänyt vähintään viikon, minkä olen asunut mieheni perheen luona) , vaan hän saa sen verran rahaa että on voinut kustantaa puolet lipuista. Joka kerta emme ole lipun hintaa puolittaneet; toisinaan hän on sen maksanut, toisinaan minä- joskus olen lentänyt menolipulla sinne ja hän on maksanut muutaman viikon päästä paluun, kun olen ikävöinyt takaisin ystävieni ja perheeni pariin, ja halunnut heidän kanssaan viettää yhden viikon kesälomastani :) En ole kaikkia kysymyksiä varmastikaan lukenut, joihinkin en muuten vaan viitsi vastata kun ovat itsestäänselvyyksiä. Sinä sentään kysyt välillä jotain järkevää, joka todellakin pistäisi miettimään, jos avioliittoani edes hituisen pelkäisin.
Mutta sillä riskillä että toinen kuolee, tulee riitaa, toinen pettää tai ihan mitä tahansa, on joka kerta astuttava avioliittoon, ei me voida itseämme pumpuliin kääriä ;)minä ei tarkoita enkä toivo sinulle enkä miehellesi mitään pahaa. Toivon vilpittömästi, että rakkautenne kestää ja kukoistaa ja kaikki menee hyvin.
Mutta kun on nähnyt Kosovon miesten epätoivon työttömyyden ja köyhyyden keskellä, vailla todellisuuspohjaa olevat kuvitelmat Suomen ja jokaisen suomalaisen rikkaudesta sekä sen, kuinka he tarttuvat pienimpäänkin mahdollisuteen kuin hukkuva oljenkorteen ja tämä oljenkorsi on usein suomalainen nainen - , kuunnellut heidän keskuudessaan kierteleviä tarinoita siitä, kuinka se ja se on tällä ja sillä kepulikonstilla päässyt Suomeen ja lähettää nyt rahaa kotiin, rakennuttaa taloa Kosovoon ja hakee kohta morsiamensa Suomeen, niin suothan anteeksi, että en kakistelematta usko suureen ja pyyteettömään rakkauteen.
Nyt en tarkoita sinua, mutta onpa niitä sellaisia suomalaisia naisiakin, joista on hauskaa pitää yksinkertaista mutta pystyvää miestä vähän kuin lemmikkinä, antaa tälle rahaa ja tuntea ylemmyyttä. Suomalaiset ovat historiansa aikana olleet yleensä itse tuossa moukan roolissa, mutta nyt on tullut mahdolliseksi leikkiä siirtomaarouvaa ja pitää kaunista nuorta miespalvelijaa.
Toivoisin, että parisuhteet perustuisivat vilpittömälle halulle ymmärtää toista eikä suurelle molemminpuoliselle väärinkäsitykselle. Luulen, että useimmat meistä tänne kirjoittavista toivovat sitä samaa. - ghmdhgd
m,j,k kirjoitti:
Olen muuten monesti hymyillyt itsekseni, että mikähän siinä on, kun nuo nuoret "pojat"
En voisi koskaan kuvitella seurustelevani samanikäisen suomalaisen kanssa, en koskaan.
Mutta sitä ei tarvinne enäää miettiä, olenhan jo naimisissa ;))"Olen muuten monesti hymyillyt itsekseni, että mikähän siinä on, kun nuo nuoret "pojat"
meikään silmänsä iskee."
En tiedä. Voi olla, mikäli viesteistäsi voi jotain päätellä, että olet henkisesti samalla kypsyystasolla nuorten jannujen kanssa. - 33333333
m,j,k kirjoitti:
Mutta sitä ei tarvinne enäää miettiä, olenhan jo naimisissa ;))"En voisi koskaan kuvitella seurustelevani samanikäisen suomalaisen kanssa,en koskaan"Et tietenkään koska suomalaiset nuoret miehet ,ei tarvitse vanhenpaa naista hyötymis mielessä ,kuten nämä köyhistä maista tulevt niille kelpaa kaikki.
- m,j,k
33333333 kirjoitti:
"En voisi koskaan kuvitella seurustelevani samanikäisen suomalaisen kanssa,en koskaan"Et tietenkään koska suomalaiset nuoret miehet ,ei tarvitse vanhenpaa naista hyötymis mielessä ,kuten nämä köyhistä maista tulevt niille kelpaa kaikki.
Olen kyllä seurustellut nuoremman kanssa, joka kyllä ulkomaalainen myös
mutta suomen kansalaisuus jo. että se siitä sitten
Ei se aina mene niin että haluavat hyötyä!1
Usko pois, tosi rakkauttakin on vielä olemassa.
Ja toivon että sinä myös sellaisen löytäisit ;) - enpä usko
m,j,k kirjoitti:
Olen kyllä seurustellut nuoremman kanssa, joka kyllä ulkomaalainen myös
mutta suomen kansalaisuus jo. että se siitä sitten
Ei se aina mene niin että haluavat hyötyä!1
Usko pois, tosi rakkauttakin on vielä olemassa.
Ja toivon että sinä myös sellaisen löytäisit ;)Kyllä rakkaus kestää ,niin kauan että miehes saa oleskeluluvan.Kyllä suomestakin löytyy kunnon miehiä ,enpä ikinä alentus elättäämään kehitysmaan polanloppia. Huvinsa kullakin.
- manyak avrat
etsillee kirjoitti:
haettu oleskelulupa uusia vuoden välein, neljän vuoden ajan... 120e joka vuosi...
Mulle sanottiin poliisi laitoksella että oleskelulupa päätöksen hinta on 200 euroa. Joten ihmettelen vaan et miksi poliisin netti sivuilla on toi 120 euron hinta ??????????
- se sitten
manyak avrat kirjoitti:
Mulle sanottiin poliisi laitoksella että oleskelulupa päätöksen hinta on 200 euroa. Joten ihmettelen vaan et miksi poliisin netti sivuilla on toi 120 euron hinta ??????????
Ensimmäinen lupa maksaa 200 e ja se ratkaistaan aina migrissä jos hakija asuu omassa maassaan. Kun hakee jatkolupaa, se maksaa 120 e ja ratkaistaa poliisiasemalla jos hakijalla kaikki ok.
- Rouva Turan
m,j,k kirjoitti:
mites teillä etenee.. saanko kysyä mistä maasta miehesi on....Suomeen myönnetään viisumi jos aikoo hakea oleskelulupaa, voi jäädä odottamaan ja vaikka viisumi loppuisi saa jäädä maahan odottamaan päätöstä.
- kaikille..
Rouva Turan kirjoitti:
Suomeen myönnetään viisumi jos aikoo hakea oleskelulupaa, voi jäädä odottamaan ja vaikka viisumi loppuisi saa jäädä maahan odottamaan päätöstä.
myönnetä, vaikka ei olisi mitään syytä, miksi ei. Tai se syy siis on,että puoliso on "väärästä" maasta ja pariskunnan odotellessa eri maissa yli vuoden, on "hyvä" mahdollisuus saada pari eroamaan. Paljon työtä = palkkaa viranomaisille, mutta ehkäpä tulos kumminkin se, ettei se "pummi" tulekaan Suomeen. Joo, tosi tasokas systeemi!
- rouva Turan
se sitten kirjoitti:
Ensimmäinen lupa maksaa 200 e ja se ratkaistaan aina migrissä jos hakija asuu omassa maassaan. Kun hakee jatkolupaa, se maksaa 120 e ja ratkaistaa poliisiasemalla jos hakijalla kaikki ok.
On meilläkin kysymyksessä ja poliisilaitokselta sanottiin että 120 euroa. 200 euroa on maksu mikäli lupaa haetaan hakijan omassa maassa.
- Rouva Turan
benim kirjoitti:
Tsemppiä!Onko miehesi turkkilainen vai kurdi. Omani Kurdi ja sama homma edessä, jännittää vaan kun olen kuullut erilaisesta kohtelusta kurdien ja turkkilaisten kesken..
Toisaalta olen raskaana eli viisumin ainakin pitäisi tulla ongelmitta.. - on hinta
rouva Turan kirjoitti:
On meilläkin kysymyksessä ja poliisilaitokselta sanottiin että 120 euroa. 200 euroa on maksu mikäli lupaa haetaan hakijan omassa maassa.
Ensimmäinen lupa on kuitenkin se 200 euroa, oli hakija Suomessa tai ulkomailla. Koskaan ei voi tietää, poliisi voi kuitenkin lähettää hakemuksen migriin, jos katsovat sen tarpeelliseksi.
- sopii tarkastaa
on hinta kirjoitti:
Ensimmäinen lupa on kuitenkin se 200 euroa, oli hakija Suomessa tai ulkomailla. Koskaan ei voi tietää, poliisi voi kuitenkin lähettää hakemuksen migriin, jos katsovat sen tarpeelliseksi.
ensimmäinen lupa suomessa haettuna on 120e!!! ja luvat käsitellään paikallispoliisissa ei lähetetä missään vaiheessa migriin, myös päätöksen tekee paikallispoliisi... juuri viime viikolla tarkastettu tieto migristä. ja kyse on siis ensimmäisestä oleskelulupahakemuksesta, kun hakija on jo suomessa!
- yhä edelleen
sopii tarkastaa kirjoitti:
ensimmäinen lupa suomessa haettuna on 120e!!! ja luvat käsitellään paikallispoliisissa ei lähetetä missään vaiheessa migriin, myös päätöksen tekee paikallispoliisi... juuri viime viikolla tarkastettu tieto migristä. ja kyse on siis ensimmäisestä oleskelulupahakemuksesta, kun hakija on jo suomessa!
http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=1943
Oleskeluluvat €
Ensimmäinen oleskelulupa
200
Ensimmäinen oleskelulupa opiskelua varten
100
Ensimmäinen oleskelupa, hakija alaikäinen
55
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty ensimmäinen oleskelulupa sekä jatkolupa
120
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty opiskelijan tai alaikäisen oleskeluluvan jatkaminen
55
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty oleskelulupa työnhakua varten
55
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty pysyvä oleskelulupa
120
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty oleskeluoikeuden rekisteröinti tai oleskelukortti
40
Oleskeluluvan siirtäminen toiseen matkustusasiakirjaan
25
Siinä sulle faktaa!!! Ensimmäinen lupa on 200 euroa ja löytyy ihan Migrin sivuilta.
Meinaatko ihan että sinä tiedät paremmin kuin poliisi? Ensimmäinen lupa on aina 200 euroa. Toisekseen, jos hakijalla on ongelmia, hakemus lähetetään Migriin ja Migri tekee päätöksen, jos hakemus on ok niin paikallispoliisi tekee päätöksen. Hakija voi olla rikollinen, voi olla maahantulokielto Schengenin alueelle tms. Ota puhelin käteen maanantaina ja soita Migriin ja poliisille, niin turha täällä väittää ettei pitäisi faktat paikkansa. Jatkoluvankin voidaan jopa lähettää Migriin jos hakija on syylistynyt rikokseen ja poliisi ei pysty tekemään päätöstä. Pysyvä lupakin voidaan perua. Ota nyt asioista selvää ennen kuin teet mitään väitteitä täällä! - siis hä?
Rouva Turan kirjoitti:
Onko miehesi turkkilainen vai kurdi. Omani Kurdi ja sama homma edessä, jännittää vaan kun olen kuullut erilaisesta kohtelusta kurdien ja turkkilaisten kesken..
Toisaalta olen raskaana eli viisumin ainakin pitäisi tulla ongelmitta..Siis haet vasta viisumia? Ja kuitenkin puhut jo oleskeluluvasta jossa miehesi olisi Suomessa? Jos olet jo laittanut oleskeluluvan vireille, et voi hakea viisumia. Ja taas luulen, että eivät oikein helposti myönnä viisumia, kun luulevat aika äkisti lumeliitoksi.
- aikuinen nainen
Rouva Turan kirjoitti:
Onko miehesi turkkilainen vai kurdi. Omani Kurdi ja sama homma edessä, jännittää vaan kun olen kuullut erilaisesta kohtelusta kurdien ja turkkilaisten kesken..
Toisaalta olen raskaana eli viisumin ainakin pitäisi tulla ongelmitta..Rouva Turan, minullakin kurdilainen miesystävä. Raskaana en ole eikä naimisissakaan olla mut viisumin saanti taitaa olla vaikeeta kun ei ole vakinaista työpaikkaa tällä miehellä. Missä olette tavanneet ja mistä päin miehesi on?
- --
aikuinen nainen kirjoitti:
Rouva Turan, minullakin kurdilainen miesystävä. Raskaana en ole eikä naimisissakaan olla mut viisumin saanti taitaa olla vaikeeta kun ei ole vakinaista työpaikkaa tällä miehellä. Missä olette tavanneet ja mistä päin miehesi on?
olenko nyt siis ymmärtänyt oikein, että paras tapa saada eu:n ulkopuolelta oleva aviomies suomeen on hakea viisumia perhesiteen perusteella ja kertoa jo lähetystössä, että on tulossa suomeen jättääkseen oleskelulupa-hakemuksen paikallispoliisille? tarvitaanko tällaisissakin tapauksissa kutsukirje suomesta? mitenkäs on kun lähetystön sivuilla kerrotaan että viisumihakemusta jätettäessä tulisi esittää lentolippujen (meno ja paluu) varaustodistus? jos mieheni hakee viisumia jättääkseen ole:n täällä niin eihän silloin tietenkään paluulippuja ole varattuna? entä mikä tällaiseen visa-hakemukseen pitäisi laittaa vierailun kestoksi? antavatko viranomaiset ystävällisesti ohjeita tällaisiin tapauksiin? kysymyksiä olisi niin hirveästi, mutta olkoon nämä nyt alkajaisiksi. :)
- gdsfgdfgdfg
-- kirjoitti:
olenko nyt siis ymmärtänyt oikein, että paras tapa saada eu:n ulkopuolelta oleva aviomies suomeen on hakea viisumia perhesiteen perusteella ja kertoa jo lähetystössä, että on tulossa suomeen jättääkseen oleskelulupa-hakemuksen paikallispoliisille? tarvitaanko tällaisissakin tapauksissa kutsukirje suomesta? mitenkäs on kun lähetystön sivuilla kerrotaan että viisumihakemusta jätettäessä tulisi esittää lentolippujen (meno ja paluu) varaustodistus? jos mieheni hakee viisumia jättääkseen ole:n täällä niin eihän silloin tietenkään paluulippuja ole varattuna? entä mikä tällaiseen visa-hakemukseen pitäisi laittaa vierailun kestoksi? antavatko viranomaiset ystävällisesti ohjeita tällaisiin tapauksiin? kysymyksiä olisi niin hirveästi, mutta olkoon nämä nyt alkajaisiksi. :)
jos miehesi on kehitysmaankehveli on kaksi tapaa tai kaikki tahot torppaavat hunsvotin maahantulon.
1. tee itsesi heti paksuksi, sitten eivät viranomaiset voi mitään (perhesiteellä perh.yhd. oleskelulupa)
2. näytä että massia löytyy a'la Lili50v joka sai nuoren toyboynsa siksi Suomeen
jossei 1. tai 2. onnistu on ongelmia ja vuosien vääntö tiedossa - yasmin2001
yhä edelleen kirjoitti:
Oleskeluluvat €
Ensimmäinen oleskelulupa
200
100
55
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty ensimmäinen oleskelulupa sekä jatkolupa
120
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty opiskelijan tai alaikäisen oleskeluluvan jatkaminen
55
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty oleskelulupa työnhakua varten
55
120
Poliisilta Maahanmuuttoviraston ratkaistavaksi siirretty oleskeluoikeuden rekisteröinti tai oleskelukortti
40
25
Siinä sulle faktaa!!! Ensimmäinen lupa on 200 euroa ja löytyy ihan Migrin sivuilta.
Meinaatko ihan että sinä tiedät paremmin kuin poliisi? Ensimmäinen lupa on aina 200 euroa. Toisekseen, jos hakijalla on ongelmia, hakemus lähetetään Migriin ja Migri tekee päätöksen, jos hakemus on ok niin paikallispoliisi tekee päätöksen. Hakija voi olla rikollinen, voi olla maahantulokielto Schengenin alueelle tms. Ota puhelin käteen maanantaina ja soita Migriin ja poliisille, niin turha täällä väittää ettei pitäisi faktat paikkansa. Jatkoluvankin voidaan jopa lähettää Migriin jos hakija on syylistynyt rikokseen ja poliisi ei pysty tekemään päätöstä. Pysyvä lupakin voidaan perua. Ota nyt asioista selvää ennen kuin teet mitään väitteitä täällä!Että jos miehen vaimo laittaa oleskeluluvan vireille suomessa miehen ollessa omassa maassaan ja hakemus lähetetään paikallis poliisin kautta niin se maksaa sen 200 euroa ?? Ja jos mies on jo suomessa ja laittaa itse oleskelulupa hakemuksen se maksaa 120 euroa ??
- Voi ei
Rouva Turan kirjoitti:
Toisaalta olen raskaana eli viisumin ainakin pitäisi tulla ongelmitta..Suomen valtioko teidät kakki 3 elättää?
- sanottiin..
-- kirjoitti:
(ja monille muillekin) suurlähetystöstä, että turha hakea puolisolle viisumia, koska he eivät sitä myönnä koska on kyseessä perheenjäsen, joka tulee jäämään Suomeen, joten pitää hakea suoraan oleskelulupaa ja puoliso odottaa kotimaassaan (10-18kk). Tämähän ei kuitenkaan ole käytäntö kaikkialla, mikä taas on todella outoa...
- sopii tarkastaa
yhä edelleen kirjoitti:
Oleskeluluvat €
Ensimmäinen oleskelulupa
200
100
55
120
55
55
120
40
25
Meinaatko ihan että sinä tiedät paremmin kuin poliisi? Ensimmäinen lupa on aina 200 euroa. Toisekseen, jos hakijalla on ongelmia, hakemus lähetetään Migriin ja Migri tekee päätöksen, jos hakemus on ok niin paikallispoliisi tekee päätöksen. Hakija voi olla rikollinen, voi olla maahantulokielto Schengenin alueelle tms. Ota puhelin käteen maanantaina ja soita Migriin ja poliisille, niin turha täällä väittää ettei pitäisi faktat paikkansa. Jatkoluvankin voidaan jopa lähettää Migriin jos hakija on syylistynyt rikokseen ja poliisi ei pysty tekemään päätöstä. Pysyvä lupakin voidaan perua. Ota nyt asioista selvää ennen kuin teet mitään väitteitä täällä!80e halvemmalla, tais olla tarjous päivät... sinun jos kenen sinne migriin tai poliisille pitäisi soittaa, koska jos hakija on jo maassa hakiessaan ensimmäistä oleskelulupaa niin hinta on 120e.... voin tulla vaikka kuitin esittämään sinulle :)
- sopii tarkastaa
yhä edelleen kirjoitti:
Oleskeluluvat €
Ensimmäinen oleskelulupa
200
100
55
120
55
55
120
40
25
Meinaatko ihan että sinä tiedät paremmin kuin poliisi? Ensimmäinen lupa on aina 200 euroa. Toisekseen, jos hakijalla on ongelmia, hakemus lähetetään Migriin ja Migri tekee päätöksen, jos hakemus on ok niin paikallispoliisi tekee päätöksen. Hakija voi olla rikollinen, voi olla maahantulokielto Schengenin alueelle tms. Ota puhelin käteen maanantaina ja soita Migriin ja poliisille, niin turha täällä väittää ettei pitäisi faktat paikkansa. Jatkoluvankin voidaan jopa lähettää Migriin jos hakija on syylistynyt rikokseen ja poliisi ei pysty tekemään päätöstä. Pysyvä lupakin voidaan perua. Ota nyt asioista selvää ennen kuin teet mitään väitteitä täällä!Suomen kansalaisen perheenjäsenen on maahan pääsemiseksi haettava viisumi Suomen edustustosta, jos hän on sellaisen valtion kansalainen, jonka maahantulo edellyttää viisumia. Viisumia haettaessa tulee ilmoittaa maahantulon todellinen syy kuten avioliitto, rekisteröity parisuhde, avoliitto, avioliiton solmimisaikeet tai perheen perustaminen.
Maksut:
Oleskelulupapäätös 120 €
Opiskelijat, alaikäiset 55 €
Unionin kansalaisen ja hänen perheenjäsenensä tai muun omaisen pysyvä oleskelulupakorttipäätös 40 €
Unionin kansalaisen ei unionin kansalaisen perheenjäsenen tai muun omaisen oleskelulupakorttipäätös 40 €
Unionin kansalaisen ja rinnastettavan oleskeluoikeuden rekisteröinti 40 €
Lupapäätös (muut kuin edellä mainitut) 120 €
Oleskeluluvista peritään maksu hakemusta jätettäessä. Maksu peritään myös kielteisistä päätöksistä ja hakemusten rauettamisista.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/2C025320FFFA12D4C2256ECC002E49A8?opendocument
eli kannattaisi selvittää asiat ennen kun alkaa muiden silmille pomppimaan... ja edelleen voin tulla kuitinkin esittämään :) - """
m,j,k kirjoitti:
mites teillä etenee.. saanko kysyä mistä maasta miehesi on....Kannattaa hakea suoraan oleskelulupaa.Meillä asiat meni nopeasti ja lupa tuli kahdessa kuukaudessa. Miehellesi on parempi odottaa lupaa omassa maassaan koska odottelun pituutta ei koskaan voi varmasti tietää.Mikäli hän tulisi suomeen viisumilla niin hän ei voisi mennä opiskelemaan eikä myöskään töihin.Taloudellisesti voi siis tulla tiukkaa mikäli sinulla ei ole hyvät tulot.Kannattaa muistaa myös se että viisumilla suomeen tulo ei takaa että oleskelulupa myönnetään. Sitten saattaa olla edessä pitkä odottelu ....
joten ehdottomasti helpompi on aloittaa yhteinen elämä kun luvat on jo tullessa. - galna dagar
Suomen kansalaisen perheenjäsenen on maahan pääsemiseksi haettava viisumi Suomen edustustosta, jos hän on sellaisen valtion kansalainen, jonka maahantulo edellyttää viisumia. Viisumia haettaessa tulee ilmoittaa maahantulon todellinen syy kuten avioliitto, rekisteröity parisuhde, avoliitto, avioliiton solmimisaikeet tai perheen perustaminen.
Maksut:
Oleskelulupapäätös 120 €
Unionin kansalaisen ja hänen perheenjäsenensä tai muun omaisen pysyvä oleskelulupakorttipäätös 40 €
Unionin kansalaisen ei unionin kansalaisen perheenjäsenen tai muun omaisen oleskelulupakorttipäätös 40 €
Oleskeluluvista peritään maksu hakemusta jätettäessä. Maksu peritään myös kielteisistä päätöksistä ja hakemusten rauettamisista.
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/2C025320FFFA12D4C2256ECC002E49A8?opendocument
eli kannattaisi selvittää asiat ennen kun alkaa muiden silmille pomppimaan... ja edelleen voin tulla kuitinkin esittämään :)Yksi ihmettelee toista ja toinen toista, yksi puhuu tota ja toinen toista. Miehelläni on lupa eikä tarvi moisia miettiä, onneksi.
Jospa poliisilaitoksellakin on alennuspäivät? - Geithell
sanottiin.. kirjoitti:
(ja monille muillekin) suurlähetystöstä, että turha hakea puolisolle viisumia, koska he eivät sitä myönnä koska on kyseessä perheenjäsen, joka tulee jäämään Suomeen, joten pitää hakea suoraan oleskelulupaa ja puoliso odottaa kotimaassaan (10-18kk). Tämähän ei kuitenkaan ole käytäntö kaikkialla, mikä taas on todella outoa...
ja taustat aiempi yhteiselämä kunnossa, lupa tulee muutamassa viikossa. : )
Näin se vain on. - kun..
Geithell kirjoitti:
ja taustat aiempi yhteiselämä kunnossa, lupa tulee muutamassa viikossa. : )
Näin se vain on.ei vaan ole. Tietyistä maista ei tule vaikka olisi ollut jo parikin vuotta yhdessä/naimisissa. Turha väittää vastaan kun se on monien osalta tässä todeksi todettu.
- Rouva Turan
aikuinen nainen kirjoitti:
Rouva Turan, minullakin kurdilainen miesystävä. Raskaana en ole eikä naimisissakaan olla mut viisumin saanti taitaa olla vaikeeta kun ei ole vakinaista työpaikkaa tällä miehellä. Missä olette tavanneet ja mistä päin miehesi on?
laitappa mulle suoraan meiliä: [email protected], On kivempi jutella niin...
- rautalankaavääntää
rouva Turan kirjoitti:
jos sen käsittelee poliisi.
Ensimmäinen lupa 200 €, jos sen käsittelee Migri.
Ulkomailta käsin haettavat käsitellään aina Migrissä (siis ne tapaukset, kun hakija on Suomen rajojen ulkopuolella), Suomessa haettavat pääsääntöisesti poliisissa, ellei poliisi katso tarpeelliseksi siirtää hakemusta Migrin käsiteltäväksi, jolloin hinta on myös 200€. Ihan sama kuka sen hakemuksen on jättänyt ja minne, se käsitellään Migrissä, jos luvan tarvitsija on Suomen rajojen ulkopuolella. Jos luvan hakija on jo Suomessa ja hakemus on täydellinen kaikkine tarvittavine liitteineen, eikä jutussa ole muutakaan omituista, poliisi käsittelee hakemuksen.
Jatkoluvat käsitellään yleensä poliisissa, ellei hakijan tapaus muuta vaadi. - aikuinen nainen
Rouva Turan kirjoitti:
laitappa mulle suoraan meiliä: [email protected], On kivempi jutella niin...
Kiitos Rouva Turan, laitan mailia!
- sopii tarkastaa
galna dagar kirjoitti:
Yksi ihmettelee toista ja toinen toista, yksi puhuu tota ja toinen toista. Miehelläni on lupa eikä tarvi moisia miettiä, onneksi.
Jospa poliisilaitoksellakin on alennuspäivät?on jo lupa, saimme sen vast ikään, siksi halusin korjata täällä väärää tietoa laittaneen... kun kyse nimen omaan oli hakijasta joka suomessa ollessaan hakee ensimmäistä olea...
- koettu79
""" kirjoitti:
Kannattaa hakea suoraan oleskelulupaa.Meillä asiat meni nopeasti ja lupa tuli kahdessa kuukaudessa. Miehellesi on parempi odottaa lupaa omassa maassaan koska odottelun pituutta ei koskaan voi varmasti tietää.Mikäli hän tulisi suomeen viisumilla niin hän ei voisi mennä opiskelemaan eikä myöskään töihin.Taloudellisesti voi siis tulla tiukkaa mikäli sinulla ei ole hyvät tulot.Kannattaa muistaa myös se että viisumilla suomeen tulo ei takaa että oleskelulupa myönnetään. Sitten saattaa olla edessä pitkä odottelu ....
joten ehdottomasti helpompi on aloittaa yhteinen elämä kun luvat on jo tullessa.ja muutenkin puhut täyttä asiaa opiskelujen,työn ja varsinkin talodellisen asian suhteen...
tunisiassa vaan tällä hetkellä yli vuoden jonot oleskelulupien suhteen, joten jos pystyy olla erossa rakkastaan niin pitkään niin on ehdottomasti parempi toimia niin kuin laitoit... me emme pystyneet erossa olla niin pitkään ja siksi haimme oleskelulupaa suomessa olessa... - benim
m,j,k kirjoitti:
Asiallisista vastauksista ja kokemuksista. Eli luulenpa että on paras hakea sitä visaa perhesyistä, Ja jättää oleskelulupa hakemus täällä.
Vai kuinka?? Jos saan udella mistä maasta sinun miehesi tuli, ja oliko kummempia kiemuroita matkassa?
On tää rankkaa aikaa, mut toivottavasti kaikki tämä palkitaan.
Ja onnea sinulle kun sait kultasi suomeen, pikana ;)Mieheni on turkkilainen. Ja saimmekin oleskeluluvan heti samalla kun olimme paikallispoliisin haastattelussa.
Ja meillä ainakin lupa maksoi vain 120 e.
Naimisiinmenon jälkeen ei ole ollut mitään vaikeuksia. Mutta ennen sitä vaikka muille jakaa... - benim
m,j,k kirjoitti:
Mutta saas nyt sitten nähdä kuinka käy ;)Ihan oikeassa olet tuon ikäeron suhteen.
Ainankaan Turkista ei viisumia tipu, mikäli ikäero on liian suuri... Mitä tuo nyt sitten tarkoittaakaan.
Ja kuka sen määrittelee. Mutta jos nainen on paljon vanhempi, ei tänne Suomenmaalle ole tulemista. - benim
-- kirjoitti:
Me ainakin huomasimme, että kannatti olla rehellinen.
Mieheni sanoi suurlähetystössä, että ilmeisesti jättää hakemuksen täällä, mikäli kaikki menee hyvin.
Kutsukirje tarvitaan ja meillä ainakin oli kaikenmaailman tositteet ja todistukset ja valokuvat yhteisestä elämästämme ja tapaamisistamme.
Lentolippuja eikä vakuutustodistuksia tarvita.
Vierailun kestoksi ei kannata laittaa kuin joku kuukausi suunnilleen, meillä ainakin se tuotti hyvän tuloksen. Ja maksimissaanhan se voi olla 3 kk. Eivät myönnä mielellään ainakaan Turkista näin pitkiä aikoja.
Ainakin Ankaran suurlähetystön sivuilla on perheenjäsenen viisumihakemuksesta ihan alimmaisena oma kappaleensa. Lue lisää sieltä.
Toivotan onnea ja toivottavasti saat miehesi pian tänne Suomeen.
Me saimme oleskeluluvan juuri viime viikolla, emmekä odottaneet sitä kuin kuukauden. - vielä edessä
koettu79 kirjoitti:
ja muutenkin puhut täyttä asiaa opiskelujen,työn ja varsinkin talodellisen asian suhteen...
tunisiassa vaan tällä hetkellä yli vuoden jonot oleskelulupien suhteen, joten jos pystyy olla erossa rakkastaan niin pitkään niin on ehdottomasti parempi toimia niin kuin laitoit... me emme pystyneet erossa olla niin pitkään ja siksi haimme oleskelulupaa suomessa olessa...siis onko todella noin että vuoden jonot?? huh! puolisosi sai kuitenki ongelmitta viisumin suomeen tullakseen jättämään oleskelulupahakemuksen itse tänne? olen kuukauden päästä menossa naimisiin tunisialaisen miehen kanssa ja kuulostaa hirveältä ajatukselta olla vuosi täällä ilman häntä vain odottaen!
- koettu79
vielä edessä kirjoitti:
siis onko todella noin että vuoden jonot?? huh! puolisosi sai kuitenki ongelmitta viisumin suomeen tullakseen jättämään oleskelulupahakemuksen itse tänne? olen kuukauden päästä menossa naimisiin tunisialaisen miehen kanssa ja kuulostaa hirveältä ajatukselta olla vuosi täällä ilman häntä vain odottaen!
kerrottiin kun soittelin sinne kesän lopulla, tuskin jonot ovat ainakaan hirveästi pienentynyt... viisumin mieheni sai todella nopeasti, 3pvässä. sanoivat kyllä viisumi hakemusta jättäessä etteivät kovin helpolla myönnä viisumia nyt laman aikaan, mutta onneksi mieheni sen sai!
suosittelisin että soittaisit migriin ja kysyisit minkälaiset jonot siellä tällä hetkellä on ja sitten tekisitte päätöksen miten toimitte... onnea matkaan :) - Geithell
koettu79 kirjoitti:
kerrottiin kun soittelin sinne kesän lopulla, tuskin jonot ovat ainakaan hirveästi pienentynyt... viisumin mieheni sai todella nopeasti, 3pvässä. sanoivat kyllä viisumi hakemusta jättäessä etteivät kovin helpolla myönnä viisumia nyt laman aikaan, mutta onneksi mieheni sen sai!
suosittelisin että soittaisit migriin ja kysyisit minkälaiset jonot siellä tällä hetkellä on ja sitten tekisitte päätöksen miten toimitte... onnea matkaan :)tapaukset, joissa kaikki paperit toimitettu ja muutenkin suhde pitempi, eivät jää mihinkään jonoon.
Asia koettu, ja myös migrin työntekijän itse kertomaa. - Geithell
kun.. kirjoitti:
ei vaan ole. Tietyistä maista ei tule vaikka olisi ollut jo parikin vuotta yhdessä/naimisissa. Turha väittää vastaan kun se on monien osalta tässä todeksi todettu.
pelkkä naimisissaoleminen auta, pitää asua todistetusti yhdessä.
Me saimme turkkilaisen mieheni kanssa luvan todella nopeasti, mutta ennen luvan hakemista minä asuin Turkissa. - koettu79
Geithell kirjoitti:
tapaukset, joissa kaikki paperit toimitettu ja muutenkin suhde pitempi, eivät jää mihinkään jonoon.
Asia koettu, ja myös migrin työntekijän itse kertomaa.näinkin... meille vain kerrottiin kesällä että tunisiasta on vuoden jonot oleskelulupien suhteen...
viime vuoden syyskuun hakemukset olivat sillä hetkellä käsittelyssä...
meillä ainakaan lumeliiton epäily ei olisi viivästänyt asioita, koska olemme 6vuotta tunisiassa asuneet yhdessä....
ja muutenkin aika oudolta kuulostaisi että vetelisivät hakemuksia jonon välistä riippuen että onko pitkä suhde takana vai ei... tietysti puutteelliset hakemukset viivästyttävät käsittelyä mutta on aika vaikea uskoa että, jos työntekijä pulasta johtuvista jonoista pystyisi nopeuttamaan käsittelyä pitkän parisuhteen ja tarvittavien liitteiden avulla!
joka tapauksessa uskon että saimme luvan paljon nopeammin toimittuamme näin kuin toimimme, eli ensin suomeen ja sitten hakemus vireille... tulihan se lupa sitten alle 3vkossa... :) - meillä...
koettu79 kirjoitti:
näinkin... meille vain kerrottiin kesällä että tunisiasta on vuoden jonot oleskelulupien suhteen...
viime vuoden syyskuun hakemukset olivat sillä hetkellä käsittelyssä...
meillä ainakaan lumeliiton epäily ei olisi viivästänyt asioita, koska olemme 6vuotta tunisiassa asuneet yhdessä....
ja muutenkin aika oudolta kuulostaisi että vetelisivät hakemuksia jonon välistä riippuen että onko pitkä suhde takana vai ei... tietysti puutteelliset hakemukset viivästyttävät käsittelyä mutta on aika vaikea uskoa että, jos työntekijä pulasta johtuvista jonoista pystyisi nopeuttamaan käsittelyä pitkän parisuhteen ja tarvittavien liitteiden avulla!
joka tapauksessa uskon että saimme luvan paljon nopeammin toimittuamme näin kuin toimimme, eli ensin suomeen ja sitten hakemus vireille... tulihan se lupa sitten alle 3vkossa... :)Ei migrissä mitään maakohtaisia jonoja ole vaan kaikki hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä riippumatta maasta.
Kun kakemus tulee migriin, se esikäsitellään heti ja jos on selvä tapaus (takana pitkä yhdessä asuminen eikä papereissa ole mitäänm muutakaan epäselvää) niin hakemus siirtyy heti käsittelyyn ja lupa tulee parissa viikossa.
Esimerkiksi meille ilmoitettiin että jono oli silloin 4 kk mutta jo viikon päästä migri soitti ja sanoi että o-lupa valmis.
Kun tätä ihmettelin niin virkailija itse minulle sanoi että jos papereissa ei ole mitään epäselvää niin ne menevät AINA käsittelyyn välittömästi jonon ohi.
Jos taas kyseessä on lomaromanssi tai vastaava jossa väin vähän yhteistä yhdessäoloa tai papereissa muuta selvitettävää niin silloin paperit menee jonoon ja käsittelyaika on muutamasta kuukaudesta jopa muutamaan vuoteen. - meillä...
Geithell kirjoitti:
Me saimme turkkilaisen mieheni kanssa luvan todella nopeasti, mutta ennen luvan hakemista minä asuin Turkissa.Päinvastoin jos takana on useamman kuukauden avioliitto mutta sen aikana puolisot eivät ole tavanneet kertaakaan niin tämä pistää jo miettimään että miksei aviopuolisot järjestä asioitaan niin että suomalainen puoliso pystyisi matkustamaan oman luokse. Tällainen alkaa jo itsessään haiskahtamaan lumeliitolta ja todennäköisesti vain vaikeuttaa oleskeluluvan saantia.
Eli tärkeintä oleskeluluvan saannissa ja kuinka nopeasti sen saa on se, kuinka kauan olette asuneet yhdessä ja kuinka monta ja kuinka pitkiä kaikki tapaamiskerrat ovat olleet.
Miettikää tilannetta menisittekö naimisiin naapurikylän pojan kanssa viikon tuntemisen jälkeen? - ...
meillä... kirjoitti:
Ei migrissä mitään maakohtaisia jonoja ole vaan kaikki hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä riippumatta maasta.
Kun kakemus tulee migriin, se esikäsitellään heti ja jos on selvä tapaus (takana pitkä yhdessä asuminen eikä papereissa ole mitäänm muutakaan epäselvää) niin hakemus siirtyy heti käsittelyyn ja lupa tulee parissa viikossa.
Esimerkiksi meille ilmoitettiin että jono oli silloin 4 kk mutta jo viikon päästä migri soitti ja sanoi että o-lupa valmis.
Kun tätä ihmettelin niin virkailija itse minulle sanoi että jos papereissa ei ole mitään epäselvää niin ne menevät AINA käsittelyyn välittömästi jonon ohi.
Jos taas kyseessä on lomaromanssi tai vastaava jossa väin vähän yhteistä yhdessäoloa tai papereissa muuta selvitettävää niin silloin paperit menee jonoon ja käsittelyaika on muutamasta kuukaudesta jopa muutamaan vuoteen.Valitan.
- Geithell
meillä... kirjoitti:
Ei migrissä mitään maakohtaisia jonoja ole vaan kaikki hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä riippumatta maasta.
Jos taas kyseessä on lomaromanssi tai vastaava jossa väin vähän yhteistä yhdessäoloa tai papereissa muuta selvitettävää niin silloin paperit menee jonoon ja käsittelyaika on muutamasta kuukaudesta jopa muutamaan vuoteen.aamen! ; )
Ja mieheni siis turkkilainen. - Geithell
meillä... kirjoitti:
Päinvastoin jos takana on useamman kuukauden avioliitto mutta sen aikana puolisot eivät ole tavanneet kertaakaan niin tämä pistää jo miettimään että miksei aviopuolisot järjestä asioitaan niin että suomalainen puoliso pystyisi matkustamaan oman luokse. Tällainen alkaa jo itsessään haiskahtamaan lumeliitolta ja todennäköisesti vain vaikeuttaa oleskeluluvan saantia.
Eli tärkeintä oleskeluluvan saannissa ja kuinka nopeasti sen saa on se, kuinka kauan olette asuneet yhdessä ja kuinka monta ja kuinka pitkiä kaikki tapaamiskerrat ovat olleet.
Miettikää tilannetta menisittekö naimisiin naapurikylän pojan kanssa viikon tuntemisen jälkeen?kyllä mistään hinnasta olisi asunut miehestäni erossa puolta vuotta, tai jopa vuotta, niinkuin jotkut tuntuvat tekevän. Ei nettisuhde ole mikään oikea suhde...
Itse sanoin aikoinaan itseni irti vakityöstä, ja pistin asunnon vuokralle, pakkasin tavarani ja muutin Turkkiin.
Niimpä sitten, kun päätimme muuttaa Suomeen, oleskelulupa tulikin äkkiä.
Kyllä pelkkä nettisuhde varmasti haiskahtaa Migrissä... - meillä näin
Geithell kirjoitti:
kyllä mistään hinnasta olisi asunut miehestäni erossa puolta vuotta, tai jopa vuotta, niinkuin jotkut tuntuvat tekevän. Ei nettisuhde ole mikään oikea suhde...
Itse sanoin aikoinaan itseni irti vakityöstä, ja pistin asunnon vuokralle, pakkasin tavarani ja muutin Turkkiin.
Kyllä pelkkä nettisuhde varmasti haiskahtaa Migrissä...Katsos kun ei aina voi vaan lähteä, joillakin on lapsia, oma asunto, vakituinen työpaikka jne. Mutta aina sitä voi matkustella puolisonsa luokse niin kauan kuin lupa heltyää. Itse asuimme eri maissa yli kolme vuotta, olimme joka päivä tietokoneella, puhelimen välityksellä ja viestitellen. Olemme yhä edelleen yhdessä jo kohta 8 vuotta. Haiskahtaa miltä haiskahtaa, niin kaikki ei aina ole niin yksinkertaista. Mulle kuitenkin sama pidätkö liittoani lumeena. Sen aikainen Yvi kuitenkin myönsi luvan, eli se siitä...
Sinä et ole mikään sanomaan kenen liitto on lumetta ja kenen ei. - ...
Geithell kirjoitti:
kyllä mistään hinnasta olisi asunut miehestäni erossa puolta vuotta, tai jopa vuotta, niinkuin jotkut tuntuvat tekevän. Ei nettisuhde ole mikään oikea suhde...
Kyllä pelkkä nettisuhde varmasti haiskahtaa Migrissä...kyse oli siitä,että moni parin viikon lomaromanssin jälkeen naimisiin mennyt suomalainen 60v nainen ja ulkomaalainen 30v mies saavat monesti sen luvan paljon nopeammin kuin jopa vuosia kaukosuhteessa olleet. Sinäkin sanot ettei "nettisuhde" ole oikea suhde, mutta kumpikohan on uskottavampaa, vuosia jatkunut kaukosuhde/avioliitto (jonka aikana tavattu useasti) vai aiemmin mainittu! Kaikki eivät tosiaankaan voi eikä halua noin vain lähteä pois, pilata elämää täällä. Varsinkin jos se iäkäs rouva saa poikasensa tänne, niin kyllähän ihan tavallisellakin, nuorella avioparilla on oikeus elää yhdessä Suomessa! Onneksi meillä tuo kaikki on takana päin ja moni "onnellinen" uusi pari ehti erotakin sinä aikana kun odottelimme lupaa, hah. Harmittaa vain muiden puolesta, jotka odottavat vuosia ja samalla jotkut tuo lomaromanssejaan tänne tuosta vain.
- yasmin2001
Geithell kirjoitti:
Me saimme turkkilaisen mieheni kanssa luvan todella nopeasti, mutta ennen luvan hakemista minä asuin Turkissa.Et vois asua yhdessä. Me ollaan mun miehen kanssa tavattu 1.5 vuotta sitten ja sinä aikana tavattu viisi kertaa,koska töitäkin pitää välillä tehdä eikä voi oikein irrottautua kuukautta pitemmäksi aikaa kerrallaan.Mä todella toivon että ottaavat huomioon tämän asian.Meillä on oleskelulupa hakemus vireillä.
- manyak avrat
Jätin eilen oleskelulupa hakemuksen mieheni puolesta poliisi laitokselle. Taksa oli 200 euroa. Mä todellakin toivon että saataisiin vihdoinkin mahdollisuus elää yhdessä samassa maassa. En ole tällä hetkellä töissä ,mutta saan liiton päivärahaa millä varmasti tulemme aivan hyvin toimeen. Toivottavasti koko homma ei kaadu tuohon seikkaan. Toinen asia joka askarruttaa on se että menimme naimisiin kaksi kuukautta sitten ja mietin että onko mahdollista,että migrissä olettaavat että naimisiin on menty pelkästään luvan takia ??? Mä en ainakaan tajua et joku lähtis tähän hullun myllyyn ilman todellisia tunteita tai menisi naimisiin pelkän luvan saamisen takia. Viimeset 1.5 vuotta on ollu mun elämäni rankinta aikaa,rakastaa ihmistä jonka kanssa et voi jakaa joka päiväistä eläämääsi kuin puhelimitse tai netissä. Vuosi sitten meille ei viisumia myönnetty josta syystä ajattelimme tänä vuonna kokeilla suoraan oleskelulupaa.
- izmir
Suomen kansalaisen perheenjäsenen on maahan pääsemiseksi haettava viisumi Suomen edustustosta, jos hän on sellaisen valtion kansalainen, jonka maahantulo edellyttää viisumia. Viisumia haettaessa tulee ilmoittaa maahantulon todellinen syy kuten avioliitto, rekisteröity parisuhde, avoliitto, avioliiton solmimisaikeet tai perheen perustaminen.
Maksut:
Oleskelulupapäätös 120 €
eli kannattaisi selvittää asiat ennen kun alkaa muiden silmille pomppimaan... ja edelleen voin tulla kuitinkin esittämään :)Migrin sivuilta siellä tuo oleskeluluvan hinta on 200 euroa. Ja ainakin meiltä velvotettiin poliisi asemalla tuo 200 euroa vaikka siellä sivuilla kuinka lukee että paikallis poliisin kautta lähetetty ensimmäinen oleskelulupa hakemus maksaa vaan 120 euroa.
- huokaus...
manyak avrat kirjoitti:
Jätin eilen oleskelulupa hakemuksen mieheni puolesta poliisi laitokselle. Taksa oli 200 euroa. Mä todellakin toivon että saataisiin vihdoinkin mahdollisuus elää yhdessä samassa maassa. En ole tällä hetkellä töissä ,mutta saan liiton päivärahaa millä varmasti tulemme aivan hyvin toimeen. Toivottavasti koko homma ei kaadu tuohon seikkaan. Toinen asia joka askarruttaa on se että menimme naimisiin kaksi kuukautta sitten ja mietin että onko mahdollista,että migrissä olettaavat että naimisiin on menty pelkästään luvan takia ??? Mä en ainakaan tajua et joku lähtis tähän hullun myllyyn ilman todellisia tunteita tai menisi naimisiin pelkän luvan saamisen takia. Viimeset 1.5 vuotta on ollu mun elämäni rankinta aikaa,rakastaa ihmistä jonka kanssa et voi jakaa joka päiväistä eläämääsi kuin puhelimitse tai netissä. Vuosi sitten meille ei viisumia myönnetty josta syystä ajattelimme tänä vuonna kokeilla suoraan oleskelulupaa.
miehelläsi työpaikka kotimaassaan? Eikö silloin olisi luontevaa, että hän ottaisi työttömän vaimonsa sinne elätettäväkseen?
Suomalaisesta veronmaksajasta tuntuu raskaalta, kun joutuu elättämään sekä omat että ulkomaalaiset työttömät terveet aikuiset. Toivottavasti migri valvoo meidänkin etujamme.
Kumma kyllä, melko moni lähtee "hullunmyllyyn" pelkän luvan saamisen takia. - hullu oot
manyak avrat kirjoitti:
Sitä toivoo varmasti koko suomi , ette saa elättiäs tänne.
- Geithell
meillä näin kirjoitti:
Katsos kun ei aina voi vaan lähteä, joillakin on lapsia, oma asunto, vakituinen työpaikka jne. Mutta aina sitä voi matkustella puolisonsa luokse niin kauan kuin lupa heltyää. Itse asuimme eri maissa yli kolme vuotta, olimme joka päivä tietokoneella, puhelimen välityksellä ja viestitellen. Olemme yhä edelleen yhdessä jo kohta 8 vuotta. Haiskahtaa miltä haiskahtaa, niin kaikki ei aina ole niin yksinkertaista. Mulle kuitenkin sama pidätkö liittoani lumeena. Sen aikainen Yvi kuitenkin myönsi luvan, eli se siitä...
Sinä et ole mikään sanomaan kenen liitto on lumetta ja kenen ei.että elämäntilanteita on monenlaisia, eikä ulkomaille muuttaminen ole helppoa,
mutta lopulta nämä kaikki ovat kuitenkin järjestelykysymyksiä.
Itselläni oli vakituinen työpaikka, sanoin itseni irti (ok oli hiukan säästöjä), myöskin omistusasunto, jonka laitoin vuokralle. Jos olisi ollut lapsia, tilanne olisi voinut olla hieman mutkikkaampi, ainakin jos lapset jo kouluiässä, vaikka kyllähän ihmiset nykyään muuttavat ympäri maailmaa, oli lapsia tai ei.
Tuttavapariskuntani on juri muuttamassa joksikin aikaa miehen kotimaahan Kanadaan, ja lapset lähtevät mukaan.
Itse en olisi kuitenkaan pystynyt elämään kaukosuhteessa vuosikausia, kuukausia korkeintaan, meillä pisin ero toisistamme ennen oleskeluluvan saantia oli 2 kuukautta, ihan tarpeeksi pitkä aika sekin.
Kaikella ystävyydellä...: ) - Geithell
huokaus... kirjoitti:
miehelläsi työpaikka kotimaassaan? Eikö silloin olisi luontevaa, että hän ottaisi työttömän vaimonsa sinne elätettäväkseen?
Suomalaisesta veronmaksajasta tuntuu raskaalta, kun joutuu elättämään sekä omat että ulkomaalaiset työttömät terveet aikuiset. Toivottavasti migri valvoo meidänkin etujamme.
Kumma kyllä, melko moni lähtee "hullunmyllyyn" pelkän luvan saamisen takia.eri maista kotoisin olevan, jotka ovat olleet vain oleskeluluvan perässä...surullista mutta totta.
Siksi olinkin epäileväinen myös oman mieheni kohdalla, mutta asiaa helpotti se, että jos hänellä olisi ollut ns. Eurooppalainen unelma, hän olisi jo aikaa sitten voinut muuttaa Englantiin veljensä perässä.
Hän on jo englannin kansalainen, ja olisi helposti hommannut veljellensä työluvan sinne.
No, eipä ollut halua muuttaa mihinkään Turkista, kunnes minä sanoin, etten halua asua Turkissa koko elämääni.
Ja nyt on asusteltu Suomessa yhdessä vajaat 2 vuotta.
Hienosti on oppinuy suomen kielen, koulu sujuu yllättävän hyvin (normaali suomenkielinen), ja vakityöpaikkakin on.
Paljon riippuu miehestä itsestään, kuinka tulee Suomessa pärjäämään. - pinnallinenko?
Geithell kirjoitti:
että elämäntilanteita on monenlaisia, eikä ulkomaille muuttaminen ole helppoa,
mutta lopulta nämä kaikki ovat kuitenkin järjestelykysymyksiä.
Itselläni oli vakituinen työpaikka, sanoin itseni irti (ok oli hiukan säästöjä), myöskin omistusasunto, jonka laitoin vuokralle. Jos olisi ollut lapsia, tilanne olisi voinut olla hieman mutkikkaampi, ainakin jos lapset jo kouluiässä, vaikka kyllähän ihmiset nykyään muuttavat ympäri maailmaa, oli lapsia tai ei.
Tuttavapariskuntani on juri muuttamassa joksikin aikaa miehen kotimaahan Kanadaan, ja lapset lähtevät mukaan.
Itse en olisi kuitenkaan pystynyt elämään kaukosuhteessa vuosikausia, kuukausia korkeintaan, meillä pisin ero toisistamme ennen oleskeluluvan saantia oli 2 kuukautta, ihan tarpeeksi pitkä aika sekin.
Kaikella ystävyydellä...: )Kaikella ystävyydellä, oma mielipiteeni on, jos on aitoa rakkautta, niin silloin varmasti jaksaa odottaa toista ajasta riippumatta. Pinnallista ajattelua sinull., Itse jaksoin yli kolme vuotta ja olisin kauemminkin jos tarve olisi vaatinut. Avioiduin rakkaudesta, en siksi että minulla on pakkomielle saada aviomies. En olisi voinut koskaan ottaa ketään toista miestä vain ja ainoastaan siksi etten jaksaisi odottaa aitoa rakkauttani. Ehkä hankalan alun vuoksi tiedämme että rakastamme toisiamme ja luottamus on korkealla.
Onko miehesi sinullle vain seksiä ja intohimoa, koska sillä ei pitkälle pötkitä. Jos miehesi ei pystyisi seksiin kanssasi, jättäisitkö hänet tai jos miehesi pakosta joutuisi asumaan kaukana sinusta, eroaisitko? - sopii tarkastaa
izmir kirjoitti:
Migrin sivuilta siellä tuo oleskeluluvan hinta on 200 euroa. Ja ainakin meiltä velvotettiin poliisi asemalla tuo 200 euroa vaikka siellä sivuilla kuinka lukee että paikallis poliisin kautta lähetetty ensimmäinen oleskelulupa hakemus maksaa vaan 120 euroa.
lupaa ei lähetetty mihinkään, paikallispoliisi hoiti asian alusta loppuun...
ja veloitti sen 120e!
eli ehkä meidän poliisilaitoksella tosiaan olivat nämä ale päivät meneillään... - Geithell
pinnallinenko? kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä, oma mielipiteeni on, jos on aitoa rakkautta, niin silloin varmasti jaksaa odottaa toista ajasta riippumatta. Pinnallista ajattelua sinull., Itse jaksoin yli kolme vuotta ja olisin kauemminkin jos tarve olisi vaatinut. Avioiduin rakkaudesta, en siksi että minulla on pakkomielle saada aviomies. En olisi voinut koskaan ottaa ketään toista miestä vain ja ainoastaan siksi etten jaksaisi odottaa aitoa rakkauttani. Ehkä hankalan alun vuoksi tiedämme että rakastamme toisiamme ja luottamus on korkealla.
Onko miehesi sinullle vain seksiä ja intohimoa, koska sillä ei pitkälle pötkitä. Jos miehesi ei pystyisi seksiin kanssasi, jättäisitkö hänet tai jos miehesi pakosta joutuisi asumaan kaukana sinusta, eroaisitko?on elämäni suuri rakkaus, ja oli sitä odottelua meidänkin suhteen alussa, mutta ei tuota 2 kuukautta enempää, koska muutin sinne.
Ja meidän suhde ei ole enää ihan uusi, kohta 3 vuotta yhdessä, ja hyvin pyyhkii! : )
Mutta monen vuoden kaukosuhteeseen en rupeaisi, kun ainakaan tässä elämässä ei ole mikään pakko sellaisessa olla. Siis ainakaan minun tilanteessani.
Enkä usko, että sellaista tilannetta tulee, että emme pysty elämään yhdessä, olemme puhuneet josko muuttaisimme Turkkiin joksikin aikaa, kun mieheni koulu loppuu, mutta kyllä sinnekkin yhdessä muutetaan.
Yksi kysymys, ei millään pahalla...
Uskotko, että miehesi oli sinulle uskollinen koko tuon 3 vuoden eron ajan..?Hmm... - Geithell
Geithell kirjoitti:
on elämäni suuri rakkaus, ja oli sitä odottelua meidänkin suhteen alussa, mutta ei tuota 2 kuukautta enempää, koska muutin sinne.
Ja meidän suhde ei ole enää ihan uusi, kohta 3 vuotta yhdessä, ja hyvin pyyhkii! : )
Mutta monen vuoden kaukosuhteeseen en rupeaisi, kun ainakaan tässä elämässä ei ole mikään pakko sellaisessa olla. Siis ainakaan minun tilanteessani.
Enkä usko, että sellaista tilannetta tulee, että emme pysty elämään yhdessä, olemme puhuneet josko muuttaisimme Turkkiin joksikin aikaa, kun mieheni koulu loppuu, mutta kyllä sinnekkin yhdessä muutetaan.
Uskotko, että miehesi oli sinulle uskollinen koko tuon 3 vuoden eron ajan..?Hmm...ja seksiä kyllä olisi ollut tarjolla Suomessakin, että sen takia en kyllä Turkkiin alunperinkään lähtenyt ; )
Itseasiassa oli tarkoitus viettää sinkkuelämää, pitkän suhteen päättymisen jälkeen, mutta toisin kävi!
Kohtalo käveli vastaan Turkissa...Ja olen onnellinen siitä. - voi elämä
Geithell kirjoitti:
on elämäni suuri rakkaus, ja oli sitä odottelua meidänkin suhteen alussa, mutta ei tuota 2 kuukautta enempää, koska muutin sinne.
Uskotko, että miehesi oli sinulle uskollinen koko tuon 3 vuoden eron ajan..?Hmm...Uskotko, että miehesi oli sinulle uskollinen koko tuon 3 vuoden eron ajan..?Hmm...
Uskon itse että oli, mutta kukapa sitä voi tietää. En voi epäillä ennen kuin saan todella faktaa asiasta, ja sairas epäily saa vain aikaan tuhoa.
Teen sinulle kanssa kysymyksen, voitko olla 100% varma että miehesi ei olisi sinua pettänyt? Pettämiseen ei tarvita aikaa paljon, se voi käydä ihan puolessa tunnissa, ei siihen tarvita eri maassa asumista. Paljon puolisoita pettää ihan vaikka asuisi yhdessä, jos väität toista niin olet pinnalisuuden lisäksi myös lapsellinen. Olemme siis samassa lähtökuopassa, siinä kuin minun mies voisi pettää minua niin ei se taida olla mahdotontakaan sinun kohdallasi, eli siis aika turha ivallinen kysymys.
Yli kolme vuoden aikana kävinkin todella monta kertaa mieheni luona, eli tuli maan tavat ja kaikki sukulaiset, ystävät ja naapurit hyvinkin tutuiksi. Sinä olet vasta ollut kolme vuotta aviossa sen minkä me asuimme erillään, eli liittosi on vielä tuore ja ette ole vielä kokeneet aitoa arkea, koska jutuistasi paistaa aika paljon seksi, koska sehän se erillään olon ongelmaksi tekee, ei saa seksiä. Kun liittosi kokee arjen, tuleppa minulle sitten avautumaan uuden kerran, voi olla jo juttusi aikuismaisempia.
Vastasit kysymykseen, eroaisit miehestäsi jo ette voisi asua ja olla yhdessä, et kestäisi olla erossa miehestäsi vaikka paria vuotta. Et voi tietää tulevaisuuttasi, mitä tapahtuu. Olet pinnallinen, lapsellinen. Raukkautesi ei ole aitoa vaan intohimoa, ja sillä ei pitkälle rakenneta avioliittoa! - 14ja7
Geithell kirjoitti:
ja seksiä kyllä olisi ollut tarjolla Suomessakin, että sen takia en kyllä Turkkiin alunperinkään lähtenyt ; )
Itseasiassa oli tarkoitus viettää sinkkuelämää, pitkän suhteen päättymisen jälkeen, mutta toisin kävi!
Kohtalo käveli vastaan Turkissa...Ja olen onnellinen siitä.Voi elämä, kauheaa vakuuttelua, ei taida liittonne olla vakaalla pohjalla, taidat itsekkin epäillä suhdettanne. Muista siihen pettämiseen menee vaan aikaa todella vähän ja tuskin olet haukkana seuraamassa jokaista miehesi liikettä.
- Geithell
voi elämä kirjoitti:
Uskotko, että miehesi oli sinulle uskollinen koko tuon 3 vuoden eron ajan..?Hmm...
Uskon itse että oli, mutta kukapa sitä voi tietää. En voi epäillä ennen kuin saan todella faktaa asiasta, ja sairas epäily saa vain aikaan tuhoa.
Teen sinulle kanssa kysymyksen, voitko olla 100% varma että miehesi ei olisi sinua pettänyt? Pettämiseen ei tarvita aikaa paljon, se voi käydä ihan puolessa tunnissa, ei siihen tarvita eri maassa asumista. Paljon puolisoita pettää ihan vaikka asuisi yhdessä, jos väität toista niin olet pinnalisuuden lisäksi myös lapsellinen. Olemme siis samassa lähtökuopassa, siinä kuin minun mies voisi pettää minua niin ei se taida olla mahdotontakaan sinun kohdallasi, eli siis aika turha ivallinen kysymys.
Yli kolme vuoden aikana kävinkin todella monta kertaa mieheni luona, eli tuli maan tavat ja kaikki sukulaiset, ystävät ja naapurit hyvinkin tutuiksi. Sinä olet vasta ollut kolme vuotta aviossa sen minkä me asuimme erillään, eli liittosi on vielä tuore ja ette ole vielä kokeneet aitoa arkea, koska jutuistasi paistaa aika paljon seksi, koska sehän se erillään olon ongelmaksi tekee, ei saa seksiä. Kun liittosi kokee arjen, tuleppa minulle sitten avautumaan uuden kerran, voi olla jo juttusi aikuismaisempia.
Vastasit kysymykseen, eroaisit miehestäsi jo ette voisi asua ja olla yhdessä, et kestäisi olla erossa miehestäsi vaikka paria vuotta. Et voi tietää tulevaisuuttasi, mitä tapahtuu. Olet pinnallinen, lapsellinen. Raukkautesi ei ole aitoa vaan intohimoa, ja sillä ei pitkälle rakenneta avioliittoa!Jos me olisimme olleet erossa kauan, olisin väistämättä tuota asiaa mielessäni pyöritellyt.
Minä olen vain realisti, olen nähnyt ihan tarpeeksi sinisilmäisyyttä.
Ja mitä seksiin tulee, se ei todellakaan vaikuta mihinkään, ainakaan minun elämäni päätöksissä. En ole siitä riippuvainen.
Mutta turha tästä on kinata, meitä ihmisiä on moneen junaa, ja moni jää vielä asemallekkin! : ) - tapa :-)
gdsfgdfgdfg kirjoitti:
jos miehesi on kehitysmaankehveli on kaksi tapaa tai kaikki tahot torppaavat hunsvotin maahantulon.
1. tee itsesi heti paksuksi, sitten eivät viranomaiset voi mitään (perhesiteellä perh.yhd. oleskelulupa)
2. näytä että massia löytyy a'la Lili50v joka sai nuoren toyboynsa siksi Suomeen
jossei 1. tai 2. onnistu on ongelmia ja vuosien vääntö tiedossaNimittain hommata itsellensa hyvin toimeentuleva koulutettu mies, niin ei ole ongelmia lupien kanssa, vaikka mies olisikin arabi. Jopa siella Suomessa tajuavat, etta mies ei varmasti olisi koskaan tulossa sinne kenenkaan elatettavaksi. Sita paitsi heilla ei yleensa ole edes mitaan hinkua muuttaa Suomeen kylmaan palelemaan. Taitavat enemankin nama "lusmut" miekkoset yritaa keinolla milla hyvansa saada jalkansa lansimaihin. Valitettavasti yrittajia on paljon...
Kuten teksitista huomaa, asun miehini kanssa Suomen ulkopuolella. Huvittavinta meidan tilanteessa oli, etta kun viimeksi kavimme uusimassa mieheni viisumia ihmettelivat viranomaiset suurlahetystossa, miksi emme hae miehelleni oleskelulupaa Suomeen. Tarjosivat jopa paperit nenamme eteen. Ihmettelen vain, miksi meille tarjottiin oleskelulupaa, kun emme aio Suomessa asua ainakaan nyt toistaiseksi. Pitaa huvikseen nyt joululomalla kysaista poliisilta, etta voiko todellakin ulkomaalainen henkilo saada Suomeen oleskeluluvan, vaikka han ei asu Suomessa ja on toissa ulkomailla. Olen tahan asti kuvitellut, etta tallainen ei olisi mahdollista. - 24?
tapa :-) kirjoitti:
Nimittain hommata itsellensa hyvin toimeentuleva koulutettu mies, niin ei ole ongelmia lupien kanssa, vaikka mies olisikin arabi. Jopa siella Suomessa tajuavat, etta mies ei varmasti olisi koskaan tulossa sinne kenenkaan elatettavaksi. Sita paitsi heilla ei yleensa ole edes mitaan hinkua muuttaa Suomeen kylmaan palelemaan. Taitavat enemankin nama "lusmut" miekkoset yritaa keinolla milla hyvansa saada jalkansa lansimaihin. Valitettavasti yrittajia on paljon...
Kuten teksitista huomaa, asun miehini kanssa Suomen ulkopuolella. Huvittavinta meidan tilanteessa oli, etta kun viimeksi kavimme uusimassa mieheni viisumia ihmettelivat viranomaiset suurlahetystossa, miksi emme hae miehelleni oleskelulupaa Suomeen. Tarjosivat jopa paperit nenamme eteen. Ihmettelen vain, miksi meille tarjottiin oleskelulupaa, kun emme aio Suomessa asua ainakaan nyt toistaiseksi. Pitaa huvikseen nyt joululomalla kysaista poliisilta, etta voiko todellakin ulkomaalainen henkilo saada Suomeen oleskeluluvan, vaikka han ei asu Suomessa ja on toissa ulkomailla. Olen tahan asti kuvitellut, etta tallainen ei olisi mahdollista.Suomessa täytyy tietenkin asua, jos hakee oleskelulupaa. Sen tietää ihan varmaan viranomaisetkin. Jos sinä olet suomalainen ja asut Suomessa ja miehesi on vain töissä Suomen ulkopuolella, niin silloin on mahdollisuus saada oleskelulupa Suomeen.
Onkohan viestisi provo, vai miksi sinulla on niin paljon kirjoitusvirheitä. En usko että olisit korkeasti koulutettu, ethän edes ymmärrä oleskeluluvasta yhtään mitään.
Koulutuksella ei pitkälle pääse Suomessa jos ei osaa suomen kieltä. Suomessa ei myöskään piitata arabialaisten koulutodistuksiin, kun niitä väärennelleen niin paljon, ja taitaa se koulutus siellä päin olla kanssa vähän sitä sun tätä! - 12?
Geithell kirjoitti:
Jos me olisimme olleet erossa kauan, olisin väistämättä tuota asiaa mielessäni pyöritellyt.
Minä olen vain realisti, olen nähnyt ihan tarpeeksi sinisilmäisyyttä.
Ja mitä seksiin tulee, se ei todellakaan vaikuta mihinkään, ainakaan minun elämäni päätöksissä. En ole siitä riippuvainen.
Mutta turha tästä on kinata, meitä ihmisiä on moneen junaa, ja moni jää vielä asemallekkin! : )En kinaa tästä asiasta, vaan kirjoitit aika kummallisia vihjailuja miehestäni, vaikket edes meitä tunne. Heitin sinulle takaisin ja nyt et uskalla vastata minulle, vaan heität skeidaa.
Jos olisit realisti, niin et kirjoittelisi minulle vihjailevaan sävyyn mieheni uskottomuudesta koska sinun mies voi myös käydä vieraissa, vai oletko niin sinisilmäinen, ettet usko? :D vaikka kirjoitit ettet olisi sinisilmäinen.
Et edelleenkään vastannut kysymyykseen! Siis, jos miehesi olisi pakko muutta toiseen maahan kolmeksi vuodeksi ja sinä et voisi mennä hänen kanssaan. Ottaisitko eron miehestäsi vai odottaisitko kolme vuotta? - matemaatikko 5+14=19
24? kirjoitti:
Suomessa täytyy tietenkin asua, jos hakee oleskelulupaa. Sen tietää ihan varmaan viranomaisetkin. Jos sinä olet suomalainen ja asut Suomessa ja miehesi on vain töissä Suomen ulkopuolella, niin silloin on mahdollisuus saada oleskelulupa Suomeen.
Onkohan viestisi provo, vai miksi sinulla on niin paljon kirjoitusvirheitä. En usko että olisit korkeasti koulutettu, ethän edes ymmärrä oleskeluluvasta yhtään mitään.
Koulutuksella ei pitkälle pääse Suomessa jos ei osaa suomen kieltä. Suomessa ei myöskään piitata arabialaisten koulutodistuksiin, kun niitä väärennelleen niin paljon, ja taitaa se koulutus siellä päin olla kanssa vähän sitä sun tätä!Pahoittelen kirjoitusvirheitani, mutta valitettavasti niiden maara tuntuu kasvavan, mita vahemman suomenkielta kayttaa. Vaikka et varmasti uskokaan, etta olen suomalaisesta yliopistosta valmistunut, kun noita kirjoitusvirheita tulee tekstiin, niin samapa se mulle on uskotko sina vai et. Kylla muuallakin pain maailmaa on hyvia kouluja kuin siella Suomessa, jopa Lahi-idan alueella. Tiedan myos varsin hyvin, etta tyonsaantiin vaikuttaa enemman aiempi tyokokemus ja henkilon persoona kuin itse koulutus. Toki Suomessa tulisi osata suomenkielta, mutta kylla siella on myos jonkun verran ulkomaalaisia toissa, jotka eivat osaa suomea. Enka nyt tarkoita mitaan siivoojan tai makkarin duuneja. Sita paisti kohtahan siella on pula tyovoimasta, kun suuret ikaluokat elakoityvat, eika nuoret riita korvaamaan poistumaa. Luulen, etta tassa vaiheessa ulkomaalaistenkin koulutus ja osaaminen kelpaavat siella paremmin.
En muuten oikein kasittanyt, miten korkeakoulutus ja oleskelulupa tietamys liittyvat toisiinsa ;-) En ole oleskelulupa asioihin perehtynyt, koska en ajatellut sen olevan meille ajankohtaista, kun emme asu mieheni kanssa Suomessa. Olimme vaan yllattyneita siita, etta suurlahetystosta itse ehdottivat, etta meidan kannattaisi hakea oleskelulupaa. Viranomaisetkin nakojaan tekevat valilla virheita samoin kuin mina teen kirjoitusvirheita ;-) Pitaisi varmaan piruuttaan hakea sita oleskelulupaa ensi vuonna ja katsoa onnistuuko, hehehe - Geithell
12? kirjoitti:
En kinaa tästä asiasta, vaan kirjoitit aika kummallisia vihjailuja miehestäni, vaikket edes meitä tunne. Heitin sinulle takaisin ja nyt et uskalla vastata minulle, vaan heität skeidaa.
Jos olisit realisti, niin et kirjoittelisi minulle vihjailevaan sävyyn mieheni uskottomuudesta koska sinun mies voi myös käydä vieraissa, vai oletko niin sinisilmäinen, ettet usko? :D vaikka kirjoitit ettet olisi sinisilmäinen.
Et edelleenkään vastannut kysymyykseen! Siis, jos miehesi olisi pakko muutta toiseen maahan kolmeksi vuodeksi ja sinä et voisi mennä hänen kanssaan. Ottaisitko eron miehestäsi vai odottaisitko kolme vuotta?miksi mieheni muuttaisi muualle ilman minua...; ) Siis mikä niin "pakko" voisi olla.
Tulee vain yksi paikka mieleen, johon hän ei varmasti koskaan joudu, ja johon minua ei mukaan päästettäisi, nimittäin vankila! ; )
No huh, me pysymme yhdessä, samassa osoitteessa, muutaman viikon lomia lukuunottamatta. Thats it.
Ja mitä tulee tuohon epärealistiseen kysymykseesi, jota koko ajan vänkäät, niin vastaus on, että en osaa sanoa. Ehkä yhdessä, ehkä ei.
Thats my final answer!
Hyviä jatkoja. - 19?
Geithell kirjoitti:
miksi mieheni muuttaisi muualle ilman minua...; ) Siis mikä niin "pakko" voisi olla.
Tulee vain yksi paikka mieleen, johon hän ei varmasti koskaan joudu, ja johon minua ei mukaan päästettäisi, nimittäin vankila! ; )
No huh, me pysymme yhdessä, samassa osoitteessa, muutaman viikon lomia lukuunottamatta. Thats it.
Ja mitä tulee tuohon epärealistiseen kysymykseesi, jota koko ajan vänkäät, niin vastaus on, että en osaa sanoa. Ehkä yhdessä, ehkä ei.
Thats my final answer!
Hyviä jatkoja.Ei minua kiinnosta vänkätä kanssasi, mutta silti olet vastaillut, eihän täällä ole todellakaan pakko vastailla. Huomaan vaan ettet osaa vastata isoihin kysymyksiin, mutta ne vastaukset yleensä tulee silloin kun on ajankohtaista.
Ikinä ei voi tietää mitä maailmassa eteen tulee, eli turha varmaan ajatella olemme "forever toghter", parempi elää päivä kerrallaan.
Itse aloitit pettämisvihjeitä minun miehestä, ja minun mielestäni se oli ala-arvoista, siksi ammuin takaisin kovilla patruunoilla. Ja yleenssäkkään et voi kirjoitella toisten liitoista ja luokitella niitä lumeliitoiksi, odotti se toinen osapuoli kotimaassaan tai Suomessa. Kaikki olemme samalla viivalla, parempi on keskittyä vaan omaan liittoonsa, kait siinäkin on tekemistä kerrakseen.
Hyviä jatkoja vaan. - 38?
matemaatikko 5+14=19 kirjoitti:
Pahoittelen kirjoitusvirheitani, mutta valitettavasti niiden maara tuntuu kasvavan, mita vahemman suomenkielta kayttaa. Vaikka et varmasti uskokaan, etta olen suomalaisesta yliopistosta valmistunut, kun noita kirjoitusvirheita tulee tekstiin, niin samapa se mulle on uskotko sina vai et. Kylla muuallakin pain maailmaa on hyvia kouluja kuin siella Suomessa, jopa Lahi-idan alueella. Tiedan myos varsin hyvin, etta tyonsaantiin vaikuttaa enemman aiempi tyokokemus ja henkilon persoona kuin itse koulutus. Toki Suomessa tulisi osata suomenkielta, mutta kylla siella on myos jonkun verran ulkomaalaisia toissa, jotka eivat osaa suomea. Enka nyt tarkoita mitaan siivoojan tai makkarin duuneja. Sita paisti kohtahan siella on pula tyovoimasta, kun suuret ikaluokat elakoityvat, eika nuoret riita korvaamaan poistumaa. Luulen, etta tassa vaiheessa ulkomaalaistenkin koulutus ja osaaminen kelpaavat siella paremmin.
En muuten oikein kasittanyt, miten korkeakoulutus ja oleskelulupa tietamys liittyvat toisiinsa ;-) En ole oleskelulupa asioihin perehtynyt, koska en ajatellut sen olevan meille ajankohtaista, kun emme asu mieheni kanssa Suomessa. Olimme vaan yllattyneita siita, etta suurlahetystosta itse ehdottivat, etta meidan kannattaisi hakea oleskelulupaa. Viranomaisetkin nakojaan tekevat valilla virheita samoin kuin mina teen kirjoitusvirheita ;-) Pitaisi varmaan piruuttaan hakea sita oleskelulupaa ensi vuonna ja katsoa onnistuuko, heheheEn ole vihjaillut ette osaisi matematiikka, vaan se oli nimimerrkinä, kai saan sitä käyttää, älä pode huonoa alemmuuden tunnetta sen takia.
Kyllä kuule sitä suomen kieltä tarvitaan aika tavalla työelämässä, ihan ne siivoojatkin. Luuletko ettei siivooja tai mäkkärin työntekijä ole ihminen? Paljon suomalaisia on myös kyseisillä aloilla. Vaikka olisit kouluja käynyt, niin sivistys on tainnut jäädä takapajulaan sinulta. Suomeessa siivojalla pitää myös olla koulutus, tiesitkö sitä? Siis suomen kieltä pitää osata. Ehkä sinun miehesi maassa siivota voi kuka vain, Suomessa on toisin.
Oleskelulupa on tarkoitettu vain ja ainoastaan Suomessa asumiseen, ei lomailuun. Lomailua varten on viisumia jos tulee sellaisesta maasta.
Minulle on se ja sama tuletteko Suomeen, ei ole minulta pois. Sitten voitte yllättyä kun ukkos ehkä siivoaa niillä koulutuspapereillaan, Kun ei ole suomen kieli halussa ja välttämättä Suomen työkkäri ei pidä aitoina papereita ja varmaan firmatkaan ei ihan äkkiä palkkaa miestäsi, sen tulet näkemään!!! - siiiivvvoooaamaan
38? kirjoitti:
En ole vihjaillut ette osaisi matematiikka, vaan se oli nimimerrkinä, kai saan sitä käyttää, älä pode huonoa alemmuuden tunnetta sen takia.
Kyllä kuule sitä suomen kieltä tarvitaan aika tavalla työelämässä, ihan ne siivoojatkin. Luuletko ettei siivooja tai mäkkärin työntekijä ole ihminen? Paljon suomalaisia on myös kyseisillä aloilla. Vaikka olisit kouluja käynyt, niin sivistys on tainnut jäädä takapajulaan sinulta. Suomeessa siivojalla pitää myös olla koulutus, tiesitkö sitä? Siis suomen kieltä pitää osata. Ehkä sinun miehesi maassa siivota voi kuka vain, Suomessa on toisin.
Oleskelulupa on tarkoitettu vain ja ainoastaan Suomessa asumiseen, ei lomailuun. Lomailua varten on viisumia jos tulee sellaisesta maasta.
Minulle on se ja sama tuletteko Suomeen, ei ole minulta pois. Sitten voitte yllättyä kun ukkos ehkä siivoaa niillä koulutuspapereillaan, Kun ei ole suomen kieli halussa ja välttämättä Suomen työkkäri ei pidä aitoina papereita ja varmaan firmatkaan ei ihan äkkiä palkkaa miestäsi, sen tulet näkemään!!!Enpa usko etta mieheni tulee sinne siivoomaan...ala sita pelkaa tai tietty, jos Suomessa maksetaan siivoojalle reilut 10 000 egea kuussa kateen, plus asunto, plus auto ja muut edut, niin voidaan me sitten harkita. Kukapa haluaisi lahtea mukavasta ja hyva palkkaisesta tyosta sinne pimeaan palelemaan. Sita paisti eihan sinne kukaan hullukaan muuta, jos ei ole toita tiedossa. Jos sulla on vassstaaavvaanlllaista...siiiivvvooouuuus tyyyyooota taaarjollla, niin laittele ihmeesssa vieeestia. Paasis varmmmaankiiin helpooommalla kuuuin nyykyiseeesssa duuunissa. Hyvaaaaa jooouuuluuuaaa suuuullle :-)
- 35?
siiiivvvoooaamaan kirjoitti:
Enpa usko etta mieheni tulee sinne siivoomaan...ala sita pelkaa tai tietty, jos Suomessa maksetaan siivoojalle reilut 10 000 egea kuussa kateen, plus asunto, plus auto ja muut edut, niin voidaan me sitten harkita. Kukapa haluaisi lahtea mukavasta ja hyva palkkaisesta tyosta sinne pimeaan palelemaan. Sita paisti eihan sinne kukaan hullukaan muuta, jos ei ole toita tiedossa. Jos sulla on vassstaaavvaanlllaista...siiiivvvooouuuus tyyyyooota taaarjollla, niin laittele ihmeesssa vieeestia. Paasis varmmmaankiiin helpooommalla kuuuin nyykyiseeesssa duuunissa. Hyvaaaaa jooouuuluuuaaa suuuullle :-)
Olipas viesti, en ole tarjoamassa mitään työtä, kerroin vain työllisyystilaston tällä hetkellä. Täällä Suomessa on lama, niin kuin koko Euroopassa. En ole teitä tänne pyytänyt, eli minulle aivan sama missä asutte. Viestistäsi päätellen sinun koulutustaso ei taida yltää peruskoulua ylemmäs, sen verran lapsellista kirjotusta. Yrität esittää jotain isompaa mitä olet, täällä kun kirjoittelee niin kaikki on mahdollista.
- sivusta seurannut
siiiivvvoooaamaan kirjoitti:
Enpa usko etta mieheni tulee sinne siivoomaan...ala sita pelkaa tai tietty, jos Suomessa maksetaan siivoojalle reilut 10 000 egea kuussa kateen, plus asunto, plus auto ja muut edut, niin voidaan me sitten harkita. Kukapa haluaisi lahtea mukavasta ja hyva palkkaisesta tyosta sinne pimeaan palelemaan. Sita paisti eihan sinne kukaan hullukaan muuta, jos ei ole toita tiedossa. Jos sulla on vassstaaavvaanlllaista...siiiivvvooouuuus tyyyyooota taaarjollla, niin laittele ihmeesssa vieeestia. Paasis varmmmaankiiin helpooommalla kuuuin nyykyiseeesssa duuunissa. Hyvaaaaa jooouuuluuuaaa suuuullle :-)
Joo et kyllä ole ulkomaita nähnytkään, puhumattakaan mistään rikkaasta miehestäsi, kuka tienaa niin hirveästi, ettei tarvitse Suomeen tulla muuta kuin lomailemaan.
Kasva nyt ensin aikuiseksi niin nähdään, että nuo puheesi todellakin jäävät vain puheeksi! :D Kylla taalla Suomessakin voi esittaa ettei ole ä-pisteita!!! :)
Toooooosssiiii uuuskkottaaaaaavaaaaa, vai mitä ;p - ......
pinnallinenko? kirjoitti:
Kaikella ystävyydellä, oma mielipiteeni on, jos on aitoa rakkautta, niin silloin varmasti jaksaa odottaa toista ajasta riippumatta. Pinnallista ajattelua sinull., Itse jaksoin yli kolme vuotta ja olisin kauemminkin jos tarve olisi vaatinut. Avioiduin rakkaudesta, en siksi että minulla on pakkomielle saada aviomies. En olisi voinut koskaan ottaa ketään toista miestä vain ja ainoastaan siksi etten jaksaisi odottaa aitoa rakkauttani. Ehkä hankalan alun vuoksi tiedämme että rakastamme toisiamme ja luottamus on korkealla.
Onko miehesi sinullle vain seksiä ja intohimoa, koska sillä ei pitkälle pötkitä. Jos miehesi ei pystyisi seksiin kanssasi, jättäisitkö hänet tai jos miehesi pakosta joutuisi asumaan kaukana sinusta, eroaisitko?"jos on aitoa rakkautta, niin silloin varmasti jaksaa odottaa toista ajasta riippumatta"
Mutta jos aidosti rakastaa niin mikä muu on niin paljon tärkeämpää ja rakkaampaa kuin oma rakas minkä takia ei kuitenkaan voi muuttaa oman rakkaansa luo? Typerintä on väittää että se olisi työpaikka tai oma asunto. Suomalaisetkin muuttaa toiselle paikkakunnalle oman rakkaansa luo ja joko myyvät tai vuokraavat asuntonsa ja aina työpaikka löytyy entisen tilalle. - 23?
...... kirjoitti:
"jos on aitoa rakkautta, niin silloin varmasti jaksaa odottaa toista ajasta riippumatta"
Mutta jos aidosti rakastaa niin mikä muu on niin paljon tärkeämpää ja rakkaampaa kuin oma rakas minkä takia ei kuitenkaan voi muuttaa oman rakkaansa luo? Typerintä on väittää että se olisi työpaikka tai oma asunto. Suomalaisetkin muuttaa toiselle paikkakunnalle oman rakkaansa luo ja joko myyvät tai vuokraavat asuntonsa ja aina työpaikka löytyy entisen tilalle.Aina ei voi kuitenkaan muuttaa rakkaansa perään, onhan niitä syitä. Jaksoin kyllä odottaa yli kolme vuotta, koska rakastamme toisiamme enkä olisi muuta miestä halunnut, eikä hän toista naista. Asumme nyt jo yhdessä ja jo monta vuotta olemme olleet samassa taloudessa.
Eri asia on muuttaa toiselle paikkakunnalle kuin monien tuhansien kilometrien päähän ja ihan vieraaseen kulttuurin ja maahan. Yleensä varmaan on syynä ettei muuta ulkomaille lapset, sairaus, ehkä jollain on toimeetulo ja asunto samassa yhteydessä eli viljelee sukutilalla, onhan niitä syitä. Tiedän Suomessa pariskunita jotka asuvat eri kaupungeissa ihan vaan työnsä vuoksi, mikä on sitten parempi ratkaisu niin kukin päättää sen itse. - 9?
sivusta seurannut kirjoitti:
Joo et kyllä ole ulkomaita nähnytkään, puhumattakaan mistään rikkaasta miehestäsi, kuka tienaa niin hirveästi, ettei tarvitse Suomeen tulla muuta kuin lomailemaan.
Kasva nyt ensin aikuiseksi niin nähdään, että nuo puheesi todellakin jäävät vain puheeksi! :D Kylla taalla Suomessakin voi esittaa ettei ole ä-pisteita!!! :)
Toooooosssiiii uuuskkottaaaaaavaaaaa, vai mitä ;pSamapa mulle on mita te uskotte, mutta teidan harmiksenne puheeni on totta, koska tanaankin sain nauttia pakkasen sijasta auringon paisteesta palmujen alla ;-) Sita paitsi toi siivoojan palkka on totta jossain pain maailmaa, mutta eipa vaan ainakaan Suomessa, jossa heita ei todellakaan arvosteta. Voitte nyt sitten aikanne kuluksi raapia paanahkaanne miettimalla, missa siivoojia arvostetaan niinkin paljon, etta he saavat lahes tulkoon edella mainittua palkkaa.
Ei tasta tallainen vaittely pitanyt tulla. Ymmarran hyvin, etta suurin osa arabi/turkki/afrikka miekkosista tulee lansimaihin rahan ja paremman elintason perassa hinnalla milla hyvansa, minka ei ole tietenkaan minunkaan kielestani hyva asia. Valilla vaan ottaa paahan, kun ihmisilla on tapana yleistaa kaikki ko. alueen ihmiset kyseiseen kastiin. Tarkoitukseni oli vain sanoa, etta kylla taaltakin loytyy paljon koulutettuja ja muutekin mukavia ja tavallisia ihmisia samoin kuin sielta Suomesta. Mielestani teidan sivistyksen puutteenne nakyykin juuri siina, ette ole valmiita olemaan avoimia ja tutustumaan ihmisiin ennen kuin tuomitsette heidat. Lansimaissa on yleisesti aika vahvat negatiiviset kasitykset Lahi-idasta ja sen alueen ihmisista. On helppompi tuomita ja stereotyypittaa kaikki ihmiset samaan kasaan kuin ajatella ja kohdella heita yksiloina.
Teidan harmiksenne luulen, etta miehelleni olisi varmasti siellakin tyomarkkinoilla kysyntaa, vaikka nyt tietty voi olla vahan hiljaista, kun lahes joka firma pistaa porukkaa pihalle. Eika suuremmissa kansainvalisissa firmoissa enaa silla suomenkielen osaamisella ole niin valia, vaikka toki se varmasti olisi plussaa ja akkiakos nyt yhden kielen oppii, jos vain haluaa oppia.
ps. Se lama on muuten ihan maailman laajuinen ja vaikuttaa myoskin taalla! Tervettuloa lomalle! Tarjoan teille kahvit, jos uskaltaudutte tanne, niin voidaan vaantaa sitten kahvikupposen aaressa lisaa katta, hehehee ;-) - sivusta seurannut
9? kirjoitti:
Samapa mulle on mita te uskotte, mutta teidan harmiksenne puheeni on totta, koska tanaankin sain nauttia pakkasen sijasta auringon paisteesta palmujen alla ;-) Sita paitsi toi siivoojan palkka on totta jossain pain maailmaa, mutta eipa vaan ainakaan Suomessa, jossa heita ei todellakaan arvosteta. Voitte nyt sitten aikanne kuluksi raapia paanahkaanne miettimalla, missa siivoojia arvostetaan niinkin paljon, etta he saavat lahes tulkoon edella mainittua palkkaa.
Ei tasta tallainen vaittely pitanyt tulla. Ymmarran hyvin, etta suurin osa arabi/turkki/afrikka miekkosista tulee lansimaihin rahan ja paremman elintason perassa hinnalla milla hyvansa, minka ei ole tietenkaan minunkaan kielestani hyva asia. Valilla vaan ottaa paahan, kun ihmisilla on tapana yleistaa kaikki ko. alueen ihmiset kyseiseen kastiin. Tarkoitukseni oli vain sanoa, etta kylla taaltakin loytyy paljon koulutettuja ja muutekin mukavia ja tavallisia ihmisia samoin kuin sielta Suomesta. Mielestani teidan sivistyksen puutteenne nakyykin juuri siina, ette ole valmiita olemaan avoimia ja tutustumaan ihmisiin ennen kuin tuomitsette heidat. Lansimaissa on yleisesti aika vahvat negatiiviset kasitykset Lahi-idasta ja sen alueen ihmisista. On helppompi tuomita ja stereotyypittaa kaikki ihmiset samaan kasaan kuin ajatella ja kohdella heita yksiloina.
Teidan harmiksenne luulen, etta miehelleni olisi varmasti siellakin tyomarkkinoilla kysyntaa, vaikka nyt tietty voi olla vahan hiljaista, kun lahes joka firma pistaa porukkaa pihalle. Eika suuremmissa kansainvalisissa firmoissa enaa silla suomenkielen osaamisella ole niin valia, vaikka toki se varmasti olisi plussaa ja akkiakos nyt yhden kielen oppii, jos vain haluaa oppia.
ps. Se lama on muuten ihan maailman laajuinen ja vaikuttaa myoskin taalla! Tervettuloa lomalle! Tarjoan teille kahvit, jos uskaltaudutte tanne, niin voidaan vaantaa sitten kahvikupposen aaressa lisaa katta, hehehee ;-)Kumma kun tiedät heti Suomen säästä, tänään oli nimittäin ensimmäinen pakkaspäivä täällä.. :) että se siitä uskottavuudestasi, että olisit ulkomailla :D
En kyllä edes sen vertaa ole vaivautunut katsomaan, missä maassa mielikuvitusmaailmaasi vietät, mutta aivan sama - Rakas Watson
Kumma kun tiedät heti Suomen säästä, tänään oli nimittäin ensimmäinen pakkaspäivä täällä.. :) että se siitä uskottavuudestasi, että olisit ulkomailla :D
En kyllä edes sen vertaa ole vaivautunut katsomaan, missä maassa mielikuvitusmaailmaasi vietät, mutta aivan samaOletko ihan jarjissasi?
Ensinnakin saatiedot saa ihan mista tahansa ja helpostikin. Samoin useimmat ulkomailla elavat seuraavat kotimaansa uutisia. Tietenkaan aivan samalla lailla ei asioista olla perilla, mutta kylla aika hyvan yleiskuvan saa.
Toiseksi eikohan jokaisella ulkosuomalaisella ole jokin kontakti kotimaahansa, sukulaiset tai ystavat. Jos minua kiinnostaa saada tietaa jostain asiasta enemman, soitan Suomeen. Sen lisaksi aika monet ilmoittelevat isommista asioista joko sahkopostitse tai SMSlla.
Niin etta turha huudella etta joku ei olisi ulkomailla vain siksi etta tuntuu tietavan mita Suomessa tapahtuu. - sivusta seurannut
Rakas Watson kirjoitti:
Oletko ihan jarjissasi?
Ensinnakin saatiedot saa ihan mista tahansa ja helpostikin. Samoin useimmat ulkomailla elavat seuraavat kotimaansa uutisia. Tietenkaan aivan samalla lailla ei asioista olla perilla, mutta kylla aika hyvan yleiskuvan saa.
Toiseksi eikohan jokaisella ulkosuomalaisella ole jokin kontakti kotimaahansa, sukulaiset tai ystavat. Jos minua kiinnostaa saada tietaa jostain asiasta enemman, soitan Suomeen. Sen lisaksi aika monet ilmoittelevat isommista asioista joko sahkopostitse tai SMSlla.
Niin etta turha huudella etta joku ei olisi ulkomailla vain siksi etta tuntuu tietavan mita Suomessa tapahtuu.Tosiaan tänään oli pakkasta ensimmäistä kertaa kunnolla. Olen aika hämilläni jos joku ulkomailla asuva tosiaan kyttää joka aamu Suomen sään. Mutta oivallukseni ei todellakaan perustunut siihen että tiesi Suomen sään heti pakastuessa, vaan kirjoitustyylistä voi arvata jo aika paljon.
Vaikea uskoa, että kukaan täysi-ikäinen venyttelisi sanojaan tttäääääähhhhääääääääääännnn tttyyyyyyyyyyyyllliiiiiiiiiiiiiiiiinnnn :D - 23?
Tosiaan tänään oli pakkasta ensimmäistä kertaa kunnolla. Olen aika hämilläni jos joku ulkomailla asuva tosiaan kyttää joka aamu Suomen sään. Mutta oivallukseni ei todellakaan perustunut siihen että tiesi Suomen sään heti pakastuessa, vaan kirjoitustyylistä voi arvata jo aika paljon.
Vaikea uskoa, että kukaan täysi-ikäinen venyttelisi sanojaan tttäääääähhhhääääääääääännnn tttyyyyyyyyyyyyllliiiiiiiiiiiiiiiiinnnn :DNiin kuin Rakas Watsonkin sanoi, saatiedot nakee samalla, kun menee esim. ylen sivuille katsomaan paivan uutiset :-) Satunpahan tietamaan, etta siella alkoi eilen pankkien lakkokin, vaikka en todellakaan asu Suomessa. Kylla mulla on ikaa valitettavasti jo ihan tarpeeksi ja voisin mielellani lahjoittaa vaikka muutaman vuoden siita sivusta seuranneelle. Pitaahan mun tehda noita kijroittussvihreita :D, kun niista mua taalla haukutaan.
Hyvaa Joulua kaikille! Kohta mekin tullaan sinne paleleman. Enpas muuten stekannut etela Suomen lumitilannetta. Toivottavasti siella olisi luntakin, niin voitaisiin kaikki nauttia valkoisesta joulusta. - Watsonko?
23? kirjoitti:
Niin kuin Rakas Watsonkin sanoi, saatiedot nakee samalla, kun menee esim. ylen sivuille katsomaan paivan uutiset :-) Satunpahan tietamaan, etta siella alkoi eilen pankkien lakkokin, vaikka en todellakaan asu Suomessa. Kylla mulla on ikaa valitettavasti jo ihan tarpeeksi ja voisin mielellani lahjoittaa vaikka muutaman vuoden siita sivusta seuranneelle. Pitaahan mun tehda noita kijroittussvihreita :D, kun niista mua taalla haukutaan.
Hyvaa Joulua kaikille! Kohta mekin tullaan sinne paleleman. Enpas muuten stekannut etela Suomen lumitilannetta. Toivottavasti siella olisi luntakin, niin voitaisiin kaikki nauttia valkoisesta joulusta.Ahaa, sinä siis olet Watson, taisi herra Watson vastata pikkusen ohi suun. Eli siis, jauhat paskaa minkä kerkeät, kirjoittelet koko aika tullaan Suomeen ja seuraavaksi ei tullakkaan, ihan kun yrittäisit provosoida ihmisiä täällä.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että Watson vihaa arabeja, ja nyt hän niitä puolustaisi ja varsinkin "musukuukeripatjaa", hahahah.... Watson asuu Suomessa ja käy vain provosoimassa näitä keskusteluja, milloin on mikäkin persoona, ei taidä äijällä olla muuta tekemistä! - 18?
Watsonko? kirjoitti:
Ahaa, sinä siis olet Watson, taisi herra Watson vastata pikkusen ohi suun. Eli siis, jauhat paskaa minkä kerkeät, kirjoittelet koko aika tullaan Suomeen ja seuraavaksi ei tullakkaan, ihan kun yrittäisit provosoida ihmisiä täällä.
Olen saanut sellaisen käsityksen, että Watson vihaa arabeja, ja nyt hän niitä puolustaisi ja varsinkin "musukuukeripatjaa", hahahah.... Watson asuu Suomessa ja käy vain provosoimassa näitä keskusteluja, milloin on mikäkin persoona, ei taidä äijällä olla muuta tekemistä!Enpa ole Watson, jos se sua helpottaa ;-)
- 24?
18? kirjoitti:
Enpa ole Watson, jos se sua helpottaa ;-)
Minua ei liikuta watsonin provosoinnit, naurattaa vaan kun jää kiinni kerta toisensa jälkeen. No, suotakoon huvinsa jos saa jotain irti tästä nettielämästä.
- Rakas Watson
24? kirjoitti:
Minua ei liikuta watsonin provosoinnit, naurattaa vaan kun jää kiinni kerta toisensa jälkeen. No, suotakoon huvinsa jos saa jotain irti tästä nettielämästä.
nyt jain kiinni?
Siita kun "puolustin" jotain toista ulkomailla asuvaa?
Ei jumalauta, eiko jokainen taysi-ikainen ihminen seuraa uutisia? Mina ainakin olen tehnyt siten jo vuosikymmenien ajan. Joskus ennen nettia oli hieman vaikeaa koska esimerkiksi hesari saattoi olla viikonkin vanha, jos sellaisen jossain kasiinsa sai. Tana paivana luen useimmat uutiset eri nettisivuilta ja olen mielestani kohtuu hyvin perilla Suomen rappiosta.
Toisaalta, minulle on aivan sama mita te haviajat minusta ajattelette. Jos saatte miljoona pienta siita ajatuksesta etta olen joku perakammarinpoika peraseinajoelta niin mikas siina. - 26? vai watson
Rakas Watson kirjoitti:
nyt jain kiinni?
Siita kun "puolustin" jotain toista ulkomailla asuvaa?
Ei jumalauta, eiko jokainen taysi-ikainen ihminen seuraa uutisia? Mina ainakin olen tehnyt siten jo vuosikymmenien ajan. Joskus ennen nettia oli hieman vaikeaa koska esimerkiksi hesari saattoi olla viikonkin vanha, jos sellaisen jossain kasiinsa sai. Tana paivana luen useimmat uutiset eri nettisivuilta ja olen mielestani kohtuu hyvin perilla Suomen rappiosta.
Toisaalta, minulle on aivan sama mita te haviajat minusta ajattelette. Jos saatte miljoona pienta siita ajatuksesta etta olen joku perakammarinpoika peraseinajoelta niin mikas siina.Suurta naurua, HAHAHAHAHAHHAAHH.... kirjoituksesi sisälätää femiinimisiä taipumuksia. Jos luet ketjun uudestaan, niin ymmärrät mistä kirjoitan. Mahdatko olla nyt ihan sekasin, kun jäit kiinni... Sinulla on monta persoonaa ja nyt olet ihan sekasin omien kirjoituksiesi kanssa, onhan ennenkin niin käynyt ja hetken päästä poistuu koko viestiketju kun vastailet ihan miten sattuu.... HAHAHAHAHAHAHA...... Olet kokopäiväinen nettihirmu!!!!
- hölö36
26? vai watson kirjoitti:
Suurta naurua, HAHAHAHAHAHHAAHH.... kirjoituksesi sisälätää femiinimisiä taipumuksia. Jos luet ketjun uudestaan, niin ymmärrät mistä kirjoitan. Mahdatko olla nyt ihan sekasin, kun jäit kiinni... Sinulla on monta persoonaa ja nyt olet ihan sekasin omien kirjoituksiesi kanssa, onhan ennenkin niin käynyt ja hetken päästä poistuu koko viestiketju kun vastailet ihan miten sattuu.... HAHAHAHAHAHAHA...... Olet kokopäiväinen nettihirmu!!!!
että watsonilla ja tällä jotain jotain=jotain, on todella saman tapaiset tekstit ja jutut, aina kommentoimassa negatiivisesti ym... joten tod.näk yks ja sama yksinäinen henkilö, jolla ei muuta tekemistä kuin kirjoitella täällä.
ja tiedän jo valmiiksi että tekstini sisältää kirjoitusvirheitä, joten niiden takia ei tarvitse vastusta laittaa - Rakas Watson
hölö36 kirjoitti:
että watsonilla ja tällä jotain jotain=jotain, on todella saman tapaiset tekstit ja jutut, aina kommentoimassa negatiivisesti ym... joten tod.näk yks ja sama yksinäinen henkilö, jolla ei muuta tekemistä kuin kirjoitella täällä.
ja tiedän jo valmiiksi että tekstini sisältää kirjoitusvirheitä, joten niiden takia ei tarvitse vastusta laittaaperin hammastynyt etta vaikka olisin poissa palstalta kuukausia niin aina kun tulen takaisin keskustelu siirtyy vain ja ainoastaan minuun. On se vaan kumma millainen vaikutus minulla on teihin musukuukerinpatjoihin.
- 18?
Rakas Watson kirjoitti:
perin hammastynyt etta vaikka olisin poissa palstalta kuukausia niin aina kun tulen takaisin keskustelu siirtyy vain ja ainoastaan minuun. On se vaan kumma millainen vaikutus minulla on teihin musukuukerinpatjoihin.
Olen pahoillani watson, etta sut sekoitetaan mun kirjoituksiin. Sori vaan, muta on taa samalla aika huvittavaakin.
- 5?
18? kirjoitti:
Olen pahoillani watson, etta sut sekoitetaan mun kirjoituksiin. Sori vaan, muta on taa samalla aika huvittavaakin.
Watson ja musukuukeripatja, hahahahahahahahah....
- Ihmetellä täytyy
kuvitellut, että ihmisen yleensäkin pitäisi pyrkiä siihen, että hänen toimeentulonsa on turvattu. Hengissäpysyminen vaatii sitä.
Monet ihmiset solmivat avioliiton juuri turvatakseen toimeentulonsa. Sinun ei kannata mennä naimisiin sellaisen henkilön kanssa, joka ei pysty turvaamaan edes omaa toimeentuloaan. Kuinka sellainen pystyisi turvaamaan tulevien lastenne ja ehkä sinunkin toimeentulosi?- Meriami
"Monet ihmiset solmivat avioliiton juuri turvatakseen toimeentulonsa."
Ja sitten on meitäkin, joiden toimeentulo on turvattu ihan siviilisäädystä riippumatta, ja jotka solmimme avioliittoja niinkin triviaaleista syistä kuin esim. rakkaudesta. - Ihmetellä täytyy
Meriami kirjoitti:
"Monet ihmiset solmivat avioliiton juuri turvatakseen toimeentulonsa."
Ja sitten on meitäkin, joiden toimeentulo on turvattu ihan siviilisäädystä riippumatta, ja jotka solmimme avioliittoja niinkin triviaaleista syistä kuin esim. rakkaudesta.sinusta.
Mutta kun kerran otit asian puheeksi: Kuka turvaa sinun toimeentulosi? Entä puolisosi toimeentulon? Rakkaushan turvaa toimeentulon vain ns. rakkauden ammattilaisilla.
Alkuperäinen kirjoittaja aprikoi tällaista: "Miten on, kun haetaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella (avioliitto)
onko toimeentulon oltava turvattu?? "
Rohkenen väittää, että mikäli ihminen mielii pysyä hengissä, hänen toimeentulonsa on oltava turvattu. Vai oletko eri mieltä?
Minä puolestani olen sitä mieltä, että yllättävän monet ihmiset solmivat avioliiton juuri turvatakseen toimeentulonsa - ja maahantulonsa. - Meriami
Ihmetellä täytyy kirjoitti:
sinusta.
Mutta kun kerran otit asian puheeksi: Kuka turvaa sinun toimeentulosi? Entä puolisosi toimeentulon? Rakkaushan turvaa toimeentulon vain ns. rakkauden ammattilaisilla.
Alkuperäinen kirjoittaja aprikoi tällaista: "Miten on, kun haetaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella (avioliitto)
onko toimeentulon oltava turvattu?? "
Rohkenen väittää, että mikäli ihminen mielii pysyä hengissä, hänen toimeentulonsa on oltava turvattu. Vai oletko eri mieltä?
Minä puolestani olen sitä mieltä, että yllättävän monet ihmiset solmivat avioliiton juuri turvatakseen toimeentulonsa - ja maahantulonsa."Rohkenen väittää, että mikäli ihminen mielii pysyä hengissä, hänen toimeentulonsa on oltava turvattu. Vai oletko eri mieltä?"
Jossakin määrin kyllä, olen eri mieltä. Tosin Suomessa valtio viime kädessä takaa toimeentulon ja siinä mielessä se asia on meillä kaikilla kunnossa. Kuitenkin, niin kuin luulisin jopa sinun tietävän, maailmassa on miljoonittain ihmisiä, joiden toimeentulo ei ole turvattu. Monet kuitenkin pysyvät hengissä, vaikka omaisuutta/ruokaa ei ole kuin vaikkapa päivän tai kahden tarpeiksi kerrallaan. Toki elämä on mielekkäämpää, kun perusasioista ei tarvitse murehtia tai taistella, mutta se on jo toinen juttu.
Ja jos nyt hieman palaan vastaukseeni, jota kommentoit, en ole sanonut puolta sanaa siitä, että rakkaus turvaisi toimeentulon. Useimpien täytyy tehdä työtä. - Ihmetellä täytyy
Meriami kirjoitti:
"Rohkenen väittää, että mikäli ihminen mielii pysyä hengissä, hänen toimeentulonsa on oltava turvattu. Vai oletko eri mieltä?"
Jossakin määrin kyllä, olen eri mieltä. Tosin Suomessa valtio viime kädessä takaa toimeentulon ja siinä mielessä se asia on meillä kaikilla kunnossa. Kuitenkin, niin kuin luulisin jopa sinun tietävän, maailmassa on miljoonittain ihmisiä, joiden toimeentulo ei ole turvattu. Monet kuitenkin pysyvät hengissä, vaikka omaisuutta/ruokaa ei ole kuin vaikkapa päivän tai kahden tarpeiksi kerrallaan. Toki elämä on mielekkäämpää, kun perusasioista ei tarvitse murehtia tai taistella, mutta se on jo toinen juttu.
Ja jos nyt hieman palaan vastaukseeni, jota kommentoit, en ole sanonut puolta sanaa siitä, että rakkaus turvaisi toimeentulon. Useimpien täytyy tehdä työtä.vähitellen asiaan.
Kuten kerroit, Suomessa valtio viime kädessä takaa toimeentulon. Ja kuten myös kerroit, maailmassa on miljoonittain ihmisiä, joiden toimeentulo ei ole turvattu.
Näistä kahdesta tosiasiasta muodostuu monia kiinnostava yhtälö: toimeentulo ei turvattu > Suomeen > toimeentulo turvattu.
Kohta Suomeen on kuitenkin epävarma x. Sen voi varmistaa muuttamalla sen suomalaiseksi naiseksi. Silloin yhtälö näyttää tältä: toimeentulo ei turvattu > suomalainen nainen > toimeentulo turvattu.
Tässä yhtälössä ei ole tilaa eikä tarvetta rakkaudelle eikä valitettavasti työllekään.
Puolisosi toimeentulon ei tule olla turvattu, jos olet Suomen kansalainen. Tärkeintä oleskeluluvan kannalta on se, että puolisosi ei ole tehnyt pahempia rikoksia ja että pystyt todistamaan avioliittonne olevan aito, eikä lumeliitto. Eli teillä pitäisi olla tarpeeksi yhteistä historiaa (eli tarpeeksi monta tarpeeksi pitkää tapaamista tai yhdessä asumista) ja todisteet siitä.
- hupituttiii
Aviomieheni intialainen dipl.ins., tekee väitöstä Keski-Euroopassa. Miten oleskeluluvan saa suomeen? On toki mahdollista että hänen työn perässä on pysyttävä edelleen täällä tai muutto USA:han mutta itseäni ajatus kiinnostaa. Miten todistan asuttuamme useita vuosia Keski-Euroopassa että ei ole lumeliitto? Onko säästettävä vuokrasopimukset joissa molempien nimet vai mitä, häh? Itsellä vielä jatko-opinnot yliopistolla menossa eli pari vuotta pysymme vielä ainakin täällä mutta sen jälkeen suunnitelmat avoinna.
- Geithell
hupituttiii kirjoitti:
Aviomieheni intialainen dipl.ins., tekee väitöstä Keski-Euroopassa. Miten oleskeluluvan saa suomeen? On toki mahdollista että hänen työn perässä on pysyttävä edelleen täällä tai muutto USA:han mutta itseäni ajatus kiinnostaa. Miten todistan asuttuamme useita vuosia Keski-Euroopassa että ei ole lumeliitto? Onko säästettävä vuokrasopimukset joissa molempien nimet vai mitä, häh? Itsellä vielä jatko-opinnot yliopistolla menossa eli pari vuotta pysymme vielä ainakin täällä mutta sen jälkeen suunnitelmat avoinna.
pyydettiin vuokrasopimus, tai paremminkin todistus siitä, että on asuttu samassa osoitteessa mieheni kanssa Turkissa.
En tiedä vaikuttiko tuo paperi mitenkään oleskeluluvan saamiseen, mutta ainakin se tuli nopeasti. hupituttiii kirjoitti:
Kun kerran olette naimisissa, niin ei muuta kuin vihkitodistusta kehiin. Jos vaativat lisäselvitystä, niin antakaa kuvia myös esim. häistä, yhteisiltä lomamatkoilta, sukulaisjuhlista jne. Itse laitoimme mukaan myös äidiltäni pienen kirjeen, jossa hän todistaa liittomme olevan aito. Vuokrasopimus on myös oikein hyvä todiste. Jos olette jo pidempään olleet naimisissa ja pystytte kaiken tämän todistamaan, niin koko lupa-asian pitäisi olla ihan läpihuutojuttu. Katsoisin, että teidän tapauksessanne oleskeluluvan saaminen on täysin varmaa, ellei miehesi sitten satu salaa olemaan joku terroristi tai muu kriminaali (:p). Eli ei tarvitse murehtia.
- hupituttiii
bedelia kirjoitti:
Kun kerran olette naimisissa, niin ei muuta kuin vihkitodistusta kehiin. Jos vaativat lisäselvitystä, niin antakaa kuvia myös esim. häistä, yhteisiltä lomamatkoilta, sukulaisjuhlista jne. Itse laitoimme mukaan myös äidiltäni pienen kirjeen, jossa hän todistaa liittomme olevan aito. Vuokrasopimus on myös oikein hyvä todiste. Jos olette jo pidempään olleet naimisissa ja pystytte kaiken tämän todistamaan, niin koko lupa-asian pitäisi olla ihan läpihuutojuttu. Katsoisin, että teidän tapauksessanne oleskeluluvan saaminen on täysin varmaa, ellei miehesi sitten satu salaa olemaan joku terroristi tai muu kriminaali (:p). Eli ei tarvitse murehtia.
Kiitos jo saamistani vastauksista!
Pitääkö vihkitodistuksen lisäksi olla muita todisteita olla siitä huolimatta että meidät on vihitty entisen kotipaikkakuntani maistraatissa Suomessa??? :P Johan on touhua, mutta mikäs siinä kyllä niitä kuvia vaan yhteiselämästä löytyy maistraatti vihkimisestä ei oikein kun se kesti sen vajaan minuutin. Kirkko häistämme onkin sitten kuvia, mikä ei taas sinällään ole virallinen vihkiminen.. Parin kuukauden ikäinen tytär meillä on myöskin josko se kelpaisi todisteeksi että ainakin joskus on oltu lähemmin tekemisissä :P Suomen viranomaiset ja Kelan tädit ja muut on vaan vähän sellaisia että riittäneekö tuokaan todisteeksi, kait niitten olisi ollut oltava tekoprosessia seuraamassa sängyn jalasta kiinni pitäen.. XD hupituttiii kirjoitti:
Kiitos jo saamistani vastauksista!
Pitääkö vihkitodistuksen lisäksi olla muita todisteita olla siitä huolimatta että meidät on vihitty entisen kotipaikkakuntani maistraatissa Suomessa??? :P Johan on touhua, mutta mikäs siinä kyllä niitä kuvia vaan yhteiselämästä löytyy maistraatti vihkimisestä ei oikein kun se kesti sen vajaan minuutin. Kirkko häistämme onkin sitten kuvia, mikä ei taas sinällään ole virallinen vihkiminen.. Parin kuukauden ikäinen tytär meillä on myöskin josko se kelpaisi todisteeksi että ainakin joskus on oltu lähemmin tekemisissä :P Suomen viranomaiset ja Kelan tädit ja muut on vaan vähän sellaisia että riittäneekö tuokaan todisteeksi, kait niitten olisi ollut oltava tekoprosessia seuraamassa sängyn jalasta kiinni pitäen.. XD" Suomen viranomaiset ja Kelan tädit ja muut on vaan vähän sellaisia että riittäneekö tuokaan todisteeksi, kait niitten olisi ollut oltava tekoprosessia seuraamassa sängyn jalasta kiinni pitäen.. XD "
:DDD
No, kyllä tuo teidän tilanne vaikuttaa aika selvältä tapaukselta, ja varmasti tyhmältä tuntuukin itsestäänselvyyksiä alkaa todistella. Me itse mieheni kanssa vain halusimme pelata varman päälle ja laittaa mukaan kaikki mahdolliset todisteet. Luulisi teiltä riittävän se vihkitodistus, ja varan vuoksi vaikka vuokrasopimus ja joku "paperi tuosta lapsesta".- hupituttiii
bedelia kirjoitti:
" Suomen viranomaiset ja Kelan tädit ja muut on vaan vähän sellaisia että riittäneekö tuokaan todisteeksi, kait niitten olisi ollut oltava tekoprosessia seuraamassa sängyn jalasta kiinni pitäen.. XD "
:DDD
No, kyllä tuo teidän tilanne vaikuttaa aika selvältä tapaukselta, ja varmasti tyhmältä tuntuukin itsestäänselvyyksiä alkaa todistella. Me itse mieheni kanssa vain halusimme pelata varman päälle ja laittaa mukaan kaikki mahdolliset todisteet. Luulisi teiltä riittävän se vihkitodistus, ja varan vuoksi vaikka vuokrasopimus ja joku "paperi tuosta lapsesta".Kiitoksia bedelia! Eiköhän tuon luvan kanssa onnistu sitten jos niikseen tulee. Kuten todettua miehen alalla etenemis mahdollisuudet on paremmin Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa eli voi olla ettemme edes koskaan Suomeen muuta. Toisaalta lapsen kannalta olisi kiva jos olisi sukua lähellä. Kyllä täällä Keski-Euroopassa on tottu että kaikki on todistettava byrokraateille.. esim. saadaksemme lapsen syntymätodistuksen tuli ensin todistaa että itse olemme olemassa ;) hiukan hölmöltähän sekin tuntui vaikka ihan ymmärrettävää olikin.
hupituttiii kirjoitti:
Kiitoksia bedelia! Eiköhän tuon luvan kanssa onnistu sitten jos niikseen tulee. Kuten todettua miehen alalla etenemis mahdollisuudet on paremmin Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa eli voi olla ettemme edes koskaan Suomeen muuta. Toisaalta lapsen kannalta olisi kiva jos olisi sukua lähellä. Kyllä täällä Keski-Euroopassa on tottu että kaikki on todistettava byrokraateille.. esim. saadaksemme lapsen syntymätodistuksen tuli ensin todistaa että itse olemme olemassa ;) hiukan hölmöltähän sekin tuntui vaikka ihan ymmärrettävää olikin.
Jos teillä kaikki siellä Keski-Euroopassa on nyt hyvin, niin itse en ainakaan suosittelisi tulemaan Suomeen. Meillä taas on kova hinku täältä pois heti valmistumiseni jälkeen, ja mitä nyt kuuntelee monia muita mokupareja, niin aika monetkin suunnittelevat ulkomaille muuttoa. Mieheni ei ole täältä Suomesta löytänyt ollenkaan koulutustansa vastaavaa työtä, eli nopeutetulla aikataululla yritän valmistautua, jotta pääsemme pois maasta.
"Kuten todettua miehen alalla etenemis mahdollisuudet on paremmin Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa..."
Niin se taitaa nykyään olla vähän joka alalla, valitettavasti.- hupituttiii
bedelia kirjoitti:
Jos teillä kaikki siellä Keski-Euroopassa on nyt hyvin, niin itse en ainakaan suosittelisi tulemaan Suomeen. Meillä taas on kova hinku täältä pois heti valmistumiseni jälkeen, ja mitä nyt kuuntelee monia muita mokupareja, niin aika monetkin suunnittelevat ulkomaille muuttoa. Mieheni ei ole täältä Suomesta löytänyt ollenkaan koulutustansa vastaavaa työtä, eli nopeutetulla aikataululla yritän valmistautua, jotta pääsemme pois maasta.
"Kuten todettua miehen alalla etenemis mahdollisuudet on paremmin Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa..."
Niin se taitaa nykyään olla vähän joka alalla, valitettavasti.Joo ainakin näillä näkymin olemme ja pysymme pois myös tulevaisuudessa. Suomalaisilta mm. tältä foorumilta saa usein niin rasistista palautetta että jos koko suomi on muuttunut oltuani itse kohta jo viisi vuotta poissa noin paljon (vai olisiko vain omat pikku simmut auennu) niin ei tee kyllä mieli ehdointahdoin sinne tungeta.
- p
hupituttiii kirjoitti:
Joo ainakin näillä näkymin olemme ja pysymme pois myös tulevaisuudessa. Suomalaisilta mm. tältä foorumilta saa usein niin rasistista palautetta että jos koko suomi on muuttunut oltuani itse kohta jo viisi vuotta poissa noin paljon (vai olisiko vain omat pikku simmut auennu) niin ei tee kyllä mieli ehdointahdoin sinne tungeta.
Migrin sivuilla ja hakemuksessa oli ainakin mun mielestä aika selkeät ohjeet siitä mitä hakemukseen tarvitsee liittää. Tai meillä ei ainakaan ollut ongelmia tiedon hankinnassa ja kaikki liitteet tuli oikein laitettua. Jos tarvitsevat jotain muita papereita niin lähettävät niistä erikseen sitten pyynnön. Meidän tapauksessa tosin laitettiin kopiot lentolipuista, koska passeissa ei ollut visiiteistä leimoja (EU-alueella kun matkustettiin). Jos hakemuksen käsittelyä haluaa kiirehtiä painavasta syystä, niin kannattaa laittaa hakemuksen mukaan kirje asiasta. Meillä käsittely kesti n. 2 kk, eli ihan siedettävä aika.
- veikkokeikko
bedelia kirjoitti:
Kuinkahan kauan kestäisi oleskeluluvan saannissa Malmin poliisilta jos on juuri menty avioon Suomessa? Samanikäinen tyttö olisi Meksikosta ja seurusteltu toki vuosia.
Mahtaakohan sairaudet vaikuttaa luvan saantiin? - ......
bedelia kirjoitti:
Migrin virkailijan haastattelusta poimittua:
"Jotkut liittävät oleskelulupahakemukseensa myös valokuvia mutta tämä on yleensä turhaa koska meillä ei ole mitään mahdollisuutta selvittää kuvissa näkyvien ihmisten henkilöllisyyksiä ja siksi emme voi antaa kuville mitään painoarvoa.
Tilanteiden lavastaminenhan on äärimmäisen yksinkertaista ja joskus on sattunut jopa tilanne jossa kahden eri oleskelulupahakemuksen mukana on ollut sama valokuva todistamassa "sukulaisten mukanaoloa" vihkitilaisuudessa.
Valokuvat eivät kerro myöskään mitään suhteen kestosta koska kaikki valokuvat on voitu ottaa jopa samana päivänä." ...... kirjoitti:
Migrin virkailijan haastattelusta poimittua:
"Jotkut liittävät oleskelulupahakemukseensa myös valokuvia mutta tämä on yleensä turhaa koska meillä ei ole mitään mahdollisuutta selvittää kuvissa näkyvien ihmisten henkilöllisyyksiä ja siksi emme voi antaa kuville mitään painoarvoa.
Tilanteiden lavastaminenhan on äärimmäisen yksinkertaista ja joskus on sattunut jopa tilanne jossa kahden eri oleskelulupahakemuksen mukana on ollut sama valokuva todistamassa "sukulaisten mukanaoloa" vihkitilaisuudessa.
Valokuvat eivät kerro myöskään mitään suhteen kestosta koska kaikki valokuvat on voitu ottaa jopa samana päivänä."Meille siihen aikaan kun lupaa haettiin, poliisista sanottiin, että joissain tapauksissa lisätodisteiksi kannattaa laittaa valokuvia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068