Hypnoosi ja henkinen jaksaminen

poika.tuntureilta

..............
3. Aktivoi lähimmäisesi omat henkiset voimavarat.

Aiemmin oli jo puhetta kahden erilaisen lääkärin hoitotyöstä ja niiden tuloksista. Se, että toinen lääkäri pääsi erittäin hyviin lopputuloksiin pelkkien plasebo-lääkkeiden avulla, perustui siihen, että lääkäri pystyi aktivoimaan myönteisellä elämänviisaudellaan potilaan omat henkiset voimavarat sairaudesta paranemiseen. (Plasebo-lääkkeen teho perustuu potilaan uskoon lääkärin pätevyydestä ja lääkkeen parantavasta vaikutuksesta. Siis suggestiovaikutus). Sen sijaan toinen, kirjaviisas, lääkäri asetti omalla tärkeydellään itsensä oman tärkeytensä valtaistuimelle, jolta käsin hän "ulkopuolisena käskijänä" yritti hoitaa potilastaan. Tässä hoitosuhteessa kaikki todelliset kontaktit potilaan ja lääkärin väliltä jäävät saavuttamatta. Potilas itse asennoituu passiivisesti hoitosuhteeseen ja kaiken hoitotyön perustana ovat lääkkeet. Ja vain lääkkeet. Ilman, että potilaan omat henkiset voimavarat olisivat hoitotyössä mukana ja tämäntyyppisissä hoitosuhteissa näitä lääkkeitä tarvitaan todella paljon.

Nämä samat hoitotyön lainalaisuudet pätevät kaikissa hoito- ja terapiasuhteissa. Ajatellaanpa vaikka vaikeasti halvautunutta tai vammautunutta ihmistä ja hänen kuntoutumistaan. Toisen lääkintävoimistelijan hoidossa tämä ihminen voi saavuttaa erittäin positiivista kehitystä ja myönteisiä lopputuloksia kun taas toisen lääkintävoimistelijan hoidossa saman ihmisen kohdalla ei tapahdu minkäänlaista kehitystä. Tai jos tapahtuukin, niin se kehitys on lähinnä kielteistä. Ja miksi näin? Aivan samalla tavalla kuin edellä hoito- ja terapiasuhteissa, näinä ihmisen sisäiset, tiedostamattomat, lainalaisuudet toimivat miltei kaikissa ihmisen toiminnoissa. Voidaan sanoa, että ihminen kestää miltei mitä vain ja pystyy miltei mihin vain kunhan hänellä on pätevä syy kestämiseen ja pystymiseen. Esim. eränkäyntiin innostunut hirvenpyytäjä jaksaa kahlata umpihangessa lähes käsittämättömiä matkoja kun hänellä on pätevä motiivi toiminnalleen. Sen sijaan armeijassa alokas "sippaa" samalla taipaleella monta kertaa sen vuoksi, että ulkopuolisen käskijän käskystä toimimisesta puuttuvat todelliset motiivit.


Nyt kun olemme päässeet perille näistä ihmisen sisimpään kätkeytyvistä voimavaroista ja niitä hallitsevasta lainalaisuuksista, me voimme lähteä määrätietoisesti toimimaan toinen toistemme ja lähimmäistemme henkisen jaksamisen hyväksi. Tässä tehtävässä meidän ei tarvitse, eikä saa, lähteä ylhäältä päin, oman tärkeytemme valtaistuimelta, ohjailemaan tai käskyttämään ihmisiä. Meidän tehtävämme on pyrkiä rakentamaan me-henkeen rakentuvia yhteyksiä vaikeuksien keskellä kamppaileviin lähimmäisiin ja heidän rinnallaan, henkisenä taustavoimana ollen, lähteä motivoimaan ihmisissä heidän omia henkisiä voimavaroja. Heidän itsensä omat vaikeutensa voittaakseen. Kaikki käskytys on haitaksi todellisten yhteyksien luomiselle ja passivoi aina yksilön henkiset voimavarat tai asettaa ne vastustamaan. (Spontaani vastustus on mm. ihmisen hypnotisoitavuuden suurin este). Tämän vuoksi. Antakaamme vaikeuksien keskellä kamppaileville lähimmäisillemme syy elää ja syy voittaa vaikeutensa. Kaikki muu hoituu kuin itsestään. Ja muistakaamme, että myös pyörätuolikaveri voi elää ihmisarvoista ja onnellista elämää silloin kun hänen henkiset tarpeet ovat tulleet täytetyiksi.

6

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • floodausta?

      Taas uusi ketju SHY-Leksalta. Massapostitatko samoja tekstejä yhä uudestaan? Miksi et voi keskustella itsesi kanssa jossakin lukuisista juuri avaamistasi ketjuista? Floodausta?

      • poika.tuntureilta

        Meillä Suomessa jopa sadat tuhannet kansalaiset kamppailevat henkisen jaksamisen äärirajoilla ja noin 400.000 käyttää jatkuvasti masennuslääkkeitä. Samoin esim. Invalidiliittoon kuuluu noin 34.000 jäsentä ja toinen mokoma on liittoon kuulumattomia invalideja, omine tarpeineen ja jaksamisineen.

        Eli meillä Suomessa on todella valtava joukko kansalaisia, joista kukaan ei välitä, ei edes hypnoterapeutit; ja joille virallinen terveydenhuoltokin pystyy syöttämään vain masennuslääkkeitä. Eli nyt kun tunnen nämä henkisen jaksamisen alueet ja tiedän, mitä tässä todella tarvitaan, niin johan minä pidän esillä näitä asioita. Ja jos vaikka vain yksikin tälläkin foorumilla löytää uusia virkkeitä ja uusia näköaloja niin vaivannäköni ei ole turhaa.


      • ole hyvä!
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        Meillä Suomessa jopa sadat tuhannet kansalaiset kamppailevat henkisen jaksamisen äärirajoilla ja noin 400.000 käyttää jatkuvasti masennuslääkkeitä. Samoin esim. Invalidiliittoon kuuluu noin 34.000 jäsentä ja toinen mokoma on liittoon kuulumattomia invalideja, omine tarpeineen ja jaksamisineen.

        Eli meillä Suomessa on todella valtava joukko kansalaisia, joista kukaan ei välitä, ei edes hypnoterapeutit; ja joille virallinen terveydenhuoltokin pystyy syöttämään vain masennuslääkkeitä. Eli nyt kun tunnen nämä henkisen jaksamisen alueet ja tiedän, mitä tässä todella tarvitaan, niin johan minä pidän esillä näitä asioita. Ja jos vaikka vain yksikin tälläkin foorumilla löytää uusia virkkeitä ja uusia näköaloja niin vaivannäköni ei ole turhaa.

        Vastaa kysymyksiini:
        1.) Miksi massapostitat lyhyen ajan sisällä samoja tekstejä yhä uudestaan?
        2.) Miksi floodaat palstaa uusilla samansisältöisillä viestiketjuilla?


      • poika.tuntureilta
        ole hyvä! kirjoitti:

        Vastaa kysymyksiini:
        1.) Miksi massapostitat lyhyen ajan sisällä samoja tekstejä yhä uudestaan?
        2.) Miksi floodaat palstaa uusilla samansisältöisillä viestiketjuilla?

        1. Tälläkin foorumilla käy kaiketi myös uusia vierailijoita, jotka eivät kaiva viestejä jo kadonneilta sivuilta.
        2. Tämän palstan pelin henki on, että samoja asioita jauhetaan uudelleen ja uudelleen vuodesta toiseen. Esim. puoskarilaki ja hypnoosijärjestöjen mustamaalaaminen on joillekin jopa psykoottinen pakkomielle. Eli "pyhimys" minä olen näiden muutamien tinnalla.


      • vastuulla?
        poika.tuntureilta kirjoitti:

        1. Tälläkin foorumilla käy kaiketi myös uusia vierailijoita, jotka eivät kaiva viestejä jo kadonneilta sivuilta.
        2. Tämän palstan pelin henki on, että samoja asioita jauhetaan uudelleen ja uudelleen vuodesta toiseen. Esim. puoskarilaki ja hypnoosijärjestöjen mustamaalaaminen on joillekin jopa psykoottinen pakkomielle. Eli "pyhimys" minä olen näiden muutamien tinnalla.

        Leimaatko psykoottisiksi kriittistä keskustelua käyviä henkilöitä, mahdollisisesti hypnootikkojen asiakkaita ja omaisiakin? Oletko itse syyllistynyt haukkumiseen ja leimaamiseen vai miksi olet noin kärjekäs tukahduttamaan tai mitätöimään vapaata keskustelua? Miksi tuomitset ja sekaannut toisiin keskusteluketjuihin, kun voisit keskittyä omien oppiesi julistamiseen jättää muut keskustelijat rauhaan?


      • poika.tuntureilta
        vastuulla? kirjoitti:

        Leimaatko psykoottisiksi kriittistä keskustelua käyviä henkilöitä, mahdollisisesti hypnootikkojen asiakkaita ja omaisiakin? Oletko itse syyllistynyt haukkumiseen ja leimaamiseen vai miksi olet noin kärjekäs tukahduttamaan tai mitätöimään vapaata keskustelua? Miksi tuomitset ja sekaannut toisiin keskusteluketjuihin, kun voisit keskittyä omien oppiesi julistamiseen jättää muut keskustelijat rauhaan?

        suora vastaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe