Aseen ulkopinnalta ruosteenpoistaminen

Laadusta huolestunut

Hei olisiko kenelläkään tietoa kokemuksia aseen ulkopinnalle kertyneiden ruostepisteiden poistoon, ettei sinistykset vaurioituisi? Onko kokemuksia sinistyskynän käytöstä eli tekeekö sillä mitään? Ase on ensimmäistä syksyä käytössä ja super laatua tikka. Sisäpiippu kuitenkin kuin uutena!

5

7979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *öljyä vaan*

      Pyyhi se ulkopinta aseljyllä ja rätillä vaan. Öjlyisenä ei sen ruostetäplän pitäisi silmään pistään.

      Sinistyskin on ruostetta - tosin kemikaaleilla tehtyä semmoista. Ne kotisinistykset ovat vähän sielunhoitoa.

      Paljon käytetyn aseen sinistys luonnollisesti kuluu, mutta parasta sinistyksenhoitoa on pitää ase öljyttynä. Aseen ulkoiluttamispäivän ohjelmassa tulee olla aseen kuivaus ja öljyäminen ensin, keppanan avaus vasta sitten. Pahinta myrkkyä on märän aseen työntäminen pussiin ja auton takakonttiin jahtipäivän päätteeksi.

      Ruostetäplät aseessasi ovat rangaistus synneistäsi - tee parannus ja hoida asetta asiankuuluvalla tavalla.

      • embou

        olen suuri syntinen. pari viikkoa sitten tihkusateessa olin kyyhkyjahdissa jonka jälkeen sulloin haulikon pussiin jossa se ehti olla 10 päivää. remingtoni kauttaaltaan ruosteessa :(8. olkaa viisaita ja oppikaa ääliöiden virheistä niin ei muutu musta haulikko ruosteenruskeaksi...


    • Super-Sini

      000 teräsvillalla hinkkaat puhtaaksi ja sinistät Super-Sinillä ja aseesta tulee kuin uusi. Kaksi asetta laittanut, eikä uutta häpeä.

      • *Tee_kuule_ite*

        Se ase on kuumasinistetty tehtaalla. Olen kyllä tehnyt noita kylmäsinistyksiä kemiaaleilla, mutta silloin oli kyseessä 30 vuotta vanha perintöhaulikko. Minun kokemuksen mukaan kylmänä ja noilla litkuilla tehty sinistys on on ohut ja kuluu helposti pois.

        En neuvo hinkaamaan teräsvillalla uudehkoa asetta - viimeistään siinä menee sinistys ja se sinun omatekemä sinistys siihen hiottuun kohtaan korjaus tekee pinnan läikikkääksi.

        Mutta omapa on aseesi ja käytä omaakin järkeä. Nämä veitikat täällä kyllä neuvovat sitä ja tätä - minä mukaanlukien. Kaikkea ei pidä uskoa.


      • Laadusta huolestunut
        *Tee_kuule_ite* kirjoitti:

        Se ase on kuumasinistetty tehtaalla. Olen kyllä tehnyt noita kylmäsinistyksiä kemiaaleilla, mutta silloin oli kyseessä 30 vuotta vanha perintöhaulikko. Minun kokemuksen mukaan kylmänä ja noilla litkuilla tehty sinistys on on ohut ja kuluu helposti pois.

        En neuvo hinkaamaan teräsvillalla uudehkoa asetta - viimeistään siinä menee sinistys ja se sinun omatekemä sinistys siihen hiottuun kohtaan korjaus tekee pinnan läikikkääksi.

        Mutta omapa on aseesi ja käytä omaakin järkeä. Nämä veitikat täällä kyllä neuvovat sitä ja tätä - minä mukaanlukien. Kaikkea ei pidä uskoa.

        Itse en lähde suorittamaan sinistyksen tekoa kiväärille. Nähtävästi mitään öljy vippas konstejakaan ei pahemmin löydy ks. tapaukseen. Olin jo yhteydessä aseseppään ja hinta sinistykselle on 135-200€. Sinistyksestä tulee kuitenkin kuulemma saman moinen, mitä on ollut vanhassa kiväärissäni M65. Tässä aseessa ei hapettumia/ruostepisteitä olekaan näkynyt, vaikka on n.35v vanha ja samanmoisella hoidolla ollut kuin tämä uusikin kiväärini, mutta jo 10v ajan minulla. Hieman vituttaa kuitenkin tuo uuden aseen laatu sanokoon täällä kuka mitä tahansa, mutta nähtävästi aseita on osattu tehdä ennen paremmin. Kiitoksia kuitenkin vinkeistä. Ja kaikille, jotka ovat ostamassa t3:sta, muistakaa pyhkiä sitten myös piipunpäälle öljyä metsästys reissulta palatessa. Vanhemmat Tikat ei tällaista toimenpidettä kuitenkaan tarvitse, muuten kuin pyyntikauden päätteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe