Valmis vai omamatka?.

Outbacksteakhouse

N. vuoden päästä tarkoitus lähteä Austraaliaan. Katsottu Olympian AUSTRALIAN KIERTOMATKAA ja sehän on aika täydellinen paketti (mielestäni). Hintaahan sillä on, mutta kysymys kuuluukin, että tuleeko halvemmaksi, jos ite suunnittelee matkan käyttäen pohjana tuon reissun suunnitelmaa?. Ehkä jättää pari ylimääräistä yötä jostain pois jne. Eli reilut 2 viikkoa aikaa, budjetti vedetään sinne 3000-4500€. Riittääkö tuo summa?, ainakin lennot ovat yllättävän halpoja... Kiitos vastauksista...

8

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissus

      Säästät n. puolet kun matkustat omatoimisesti. Noista matkaoppaiden kiertoreissuista saa hyviä vinkkejä minne mennä, mutta muuhun niitä ei kannata käyttää. Halvimmillaan lennot (m-p) saa reilulla tonnilla/hlö. ja hotellin hintahan riippuu aivan sijainnista ja siitä, mitä siltä majoitukseltaan vaatii. Viisumiakaan ei tarvitse hankkia etukäteen sillä EU:n kansalaisena saat maahan saavuttaessa ns. pikaviisumin passiisi.

      • MIR2

        "EU:n kansalaisena saat maahan saavuttaessa ns. pikaviisumin passiisi."

        Tällaista viisumia ei ole Australissa vaan jokaisen maahantulijan on anottava viisumi etukäteen. Suomen kansalaisen kohdalla kyseeseen tulee ilmainen eVisitor-viisumi.

        Australiaan lentävä lentoyhtiö ei edes ota kyytiin matkustajaa, jolla ei ole jo olemassa viisumia. Minulla on meinannut jäädä vaimo Singaporeen kun Singapore Airlinesilla kesti aika kauan löytää viisumi nimessä olevista skandeista johtuen.
        Jos lippu on kirjoitettu Australiaan asti, tarkastus tehdään jo ensimmäisen lennon lähtöselvityksessä (esim Helsinki).


    • :)

      riippuu tosin siitä mitä hakee... jos haet helppoa ajattelu vapaata lomaa ja vaadit 1.luokan hotellit niin toi on just oikea. mutta jos haluut vähän nähdä vaivaa niin pääset varmaan alle 3000. tosin jos on aikaa kaksi viikkoa niin sitten täytyy lentää paikasta toiseen... kirjaimellisesti. varsinkin tolla aikataululla.
      pistä toiset kaks viikkoa lisää niin sitten ei tarvii lentää voi vaikka päivän tai kaks käyttää vain matkustamiseen.

      • hoppatiloilaa

        Hei!
        Haluaisin Australiaan kahdeksi viikoksi lomamatkalle, en kuitenkaan Sydneyhin, vaan jonnekkin missä olisi kiva ja uintikelpoinen ranta, hyvät kelit (loma sijoittuisi joulukuun puolesta välistä maaliskuun puolen välin tienoille) ja ei välttämättä tarvitse olla mikään kamalan iso paikkakaan.

        Australia on minulle vielä aika outo maailman kolkka ja en oikein tiedä mistä lähtisin tietoa etsimään... En ole ikinä omatoimimatkalla ollut ja muualle kuin Sydneyhin tarjoaa sitten nämä kalliimmat matkatoimistot matkoja ja minulla ei olisi 4500 euroa laittaa kahden viikon reissuun...

        Ja koska matka-aika on noin lyhyt (huom. en pysty pitempään olemaan) lennotkin olisi kiva, kun ei olisi kuin max 1 koneenvaihto ja mahd. nopeasti Suomesta Australiaan.

        Hotellin ei tarvitse olla mikään luksustason, sellainen perus-siisti & turvallinen (millaiset luokitukset siellä hotelleilla sitten on, kahden-kolmen tähdenhän on yleensä jo ihan jees noin niinku valmismatkajärjestäjien luokittelemina)

        Olisiko joku joka voisi hieman jeesata minua alkuun?


      • ......
        hoppatiloilaa kirjoitti:

        Hei!
        Haluaisin Australiaan kahdeksi viikoksi lomamatkalle, en kuitenkaan Sydneyhin, vaan jonnekkin missä olisi kiva ja uintikelpoinen ranta, hyvät kelit (loma sijoittuisi joulukuun puolesta välistä maaliskuun puolen välin tienoille) ja ei välttämättä tarvitse olla mikään kamalan iso paikkakaan.

        Australia on minulle vielä aika outo maailman kolkka ja en oikein tiedä mistä lähtisin tietoa etsimään... En ole ikinä omatoimimatkalla ollut ja muualle kuin Sydneyhin tarjoaa sitten nämä kalliimmat matkatoimistot matkoja ja minulla ei olisi 4500 euroa laittaa kahden viikon reissuun...

        Ja koska matka-aika on noin lyhyt (huom. en pysty pitempään olemaan) lennotkin olisi kiva, kun ei olisi kuin max 1 koneenvaihto ja mahd. nopeasti Suomesta Australiaan.

        Hotellin ei tarvitse olla mikään luksustason, sellainen perus-siisti & turvallinen (millaiset luokitukset siellä hotelleilla sitten on, kahden-kolmen tähdenhän on yleensä jo ihan jees noin niinku valmismatkajärjestäjien luokittelemina)

        Olisiko joku joka voisi hieman jeesata minua alkuun?

        Queenslandissä on paljon uintikelpoista rantaa, varsinkin tuossa Gold Coastilla, ja pitkin mannerta pohjoiseen päin. Lennoista vaikuttaisi nopeimmalta helsingistä Hong Kongiin ja sieltä Brisbaneen.

        Cairns on ihana, mutta siellä ei taida voida paljon uida?


      • menossa
        ...... kirjoitti:

        Queenslandissä on paljon uintikelpoista rantaa, varsinkin tuossa Gold Coastilla, ja pitkin mannerta pohjoiseen päin. Lennoista vaikuttaisi nopeimmalta helsingistä Hong Kongiin ja sieltä Brisbaneen.

        Cairns on ihana, mutta siellä ei taida voida paljon uida?

        Olen nettiä selaillessa suunnitellut reissua juuri Cairnsin seudulle, ja kovasti tuota Cairnsin seutuakin mainostetaan hiekkarannoilla yms. Miksei siellä voi uida?

        http://www.reflections.com.au/Cairns/Attractions/Beaches.html


      • aussilainen
        menossa kirjoitti:

        Olen nettiä selaillessa suunnitellut reissua juuri Cairnsin seudulle, ja kovasti tuota Cairnsin seutuakin mainostetaan hiekkarannoilla yms. Miksei siellä voi uida?

        http://www.reflections.com.au/Cairns/Attractions/Beaches.html

        Cairnsissa ei ole kunnollista rantaa, siella voi uida lagoonissa. Krokotiileja ja jellyfish. Mut jellyfish kausi on kohta ohi, joten voi uida. Mutta suosittelen kuitenkin Cairnsin seutua, Cape Tribulation, Daintree, POrt Douglas etc.. En suosittele Gold Coastia, liian kaupallinen. Ei kauheen kiva.


      • erme
        aussilainen kirjoitti:

        Cairnsissa ei ole kunnollista rantaa, siella voi uida lagoonissa. Krokotiileja ja jellyfish. Mut jellyfish kausi on kohta ohi, joten voi uida. Mutta suosittelen kuitenkin Cairnsin seutua, Cape Tribulation, Daintree, POrt Douglas etc.. En suosittele Gold Coastia, liian kaupallinen. Ei kauheen kiva.

        tultiin just kuukauden reissulta ausseista. pari viimestä viikkoo matkattiin cairnsista brisbaneen. uimaan päästiin vasta 50 km brisbanen yläpuolella, koska ylempänä meressä oli polttavia stingereitä eli meduusan tyyppisiä otuksia. myös kroko varoituksia näkyi monessa paikassa. cairns oli kuuma 30 ja kostea, brisbanen kohdalla lämpöä 20-25 ja huomattavasti kuivempi ilma. parhaiten viihdyttiin melbournesta lähtevällä great ocean roudin alueella, mutta siellä on nyt viileämpää, mutta jos olet menossa ensi joulukuussa niin silloin on mitä mainioin keli olla tuolla seudulla.
        Majoitusta löytyy joka puolelta, motelleja on paljon ja osa tosi siistejäkin, luxus hotellia voi olla vaikeampi löytää joka kylästä. kannattaa netistä googlata myös apartment ja paikan nimi niin löytyy todella laadukkaita asuntoja ja hyvällä hintaa, myös jos kaupungissa on turisti info niin sitä kautta voi saada suosituksia tai jopa suoria varauksia todella hyviin majoituksiin.
        lennettiin hongkongin kautta ja se oli hyvä reitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1896
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1563
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1431
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      177
      1418
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1030
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      958
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      95
      937
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe