Kestoista

irusa

Odotan nyt toista lastani ja olen suunnitellut etukäteen käyttäväni tällä kestovaippoja.
Esikoisella en käyttänyt siksi koska sattui olemaan kaiken laisia harhaluuloja kestoista ja nyt ne harhaluulot ja muut ennakkoluulot ovat tiessään kun olen perehtynyt asiaan tarkemmin.

Muutama kysymys kuitenkin:
1. Pesettekö vaipat käsin vai koneella?
2. Mitä pesuainetta käytätte vaippojen pesussa?
3. Käytättekö huuhteluainetta, vai kannattaako sitä edes käyttää?
4. Jos pesete koneella, niin mitä pesuohjelmaa käytätte?

7

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

1. Koneella, ei herranjestas hullukaan noita jaksaisi käsin pestä. Villakuoret olen pessyt käsipyykillä.

2. Erisan Color. Täyttää ehdot, eli vähän saippuaa, ei zeoliittia, ei valkaisuainetta.

3. Varsinaista huuhteluainetta EI saa käyttää vaippapyykissa, tukkii imuhuokoset. Minä käytän etikkaa, hillitsee hajuja ja pehmentää pyykkiä. On myös antibakteerinen.

4. 60 -asteen ekopesuohjelmaa. Vaipat pitäisi pestä väh. 60 asteessa jotta puhdistuvat kunnolla eikä jää pöpöt pyörimään.

• kestoilija

1. Kone pesee, minulla on parempaakin tekemistä :)
      2. Pesupähkinöitä, imut odottaa pesua teepuuöljyvedessä.
      3. Minäkin käytän etikkaa, hajujen neutraloimisen ja pehmentämisen lisäksi kirkastaa värejä.
      4. Pitkä 60 asteen ohjelma. Silloin tällöin tehopesen 90 asteessa ilman pesuaineita.

• kestoilija kans

Mistäs noita pesupähkinöitä saa? Entäs teepuuöljyä?

1. Koneella kans, ei niit sais kunnol puhtaaks käsin pesemäl
        2. vaihtelen pesuainetta, kunhan ei sisällä kauheesti saippuaa, ei zeoliittia eikä valkaisuainetta. Tällä hetkellä käytössä Pirkan color pesujauhe sekä ariel color nestemäinen. Joskus laitan hieman soodaa jauheen sekaan niin vie hajuja pois
        3. ei huuhtista, tota etikkaa olis tarkotus kokeilla
        4. 60 astees, toisinaan 90 astees

• toista kestottava

1. Koneella tietysti :) Villahousujakin olen pessyt villaohjelmalla koneessa, mutta nehän eivät usein pesua tarvitse.
      2. Ecover delicatea, nestemäistä Erisania tai pesupähkinöitä
      3. En käytä, ei kannata. Etikkaa saatan joskus lorauttaa.
      4. 60 asteen normaaliohjelma

• kestoilija

1. Pesen AINA imut ja taskuvaipat käsin ensin (pissit pois haisemasta) sitten kuivatan, tai laitan imut veteen odottamaan pesua :)

2. Pesupähkinöitä (koska pyykki on myös pehmeää sen jälkeen)

3. en ole käyttänyt mitään, mutta etikkaa aion kokeilla :)

4. 60 astetta, lisähuuhtelulla aina (joskus 90 asteessa)

• Pikkutikki
    • ¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Voi olla ettet enää tarvitse vastauksia mutta kerron kuitenkin.

Pesen aamulla muut pyykit ja laitan käytetyt päivän mittaan suoraan (kakat huuhdon käsin) koneeseen ja illalla huuhdon viimeisellä huuhtelulla ja linkouksella ja laitan sankoon odottamaan.

Kun kerääntyy koneellinen
      1. Aina koneella, käsin ei saa huuhdottua kunnolla.
      2. Sitä mitä sattuu olemaan.
      3. En käytä.
      4. 60 puuvilla- tai vauvanpyykkiohjelma, silloin tällöin 90.

Jos pesen vajaan koneellisen, laitan sekaan lakana- ja pyyheliinapyykkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8672
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      170
      1260
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      926
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      794
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe