jatkuvasti pitkiäkin keskusteluja, joissa uskova on jäänyt sanattomaksi ateistien kysymysten edessä.
Vaatimalla keskusteluja poistoon uskovat pääsevät omasta mielestään pälkähästä.
Pois silmistä on pois mielestä - ainakin toisilla.
Hauskaa, miten palstalta häviää
24
372
Vastaukset
- oiy
Usein kyseiset keskustelut poistetan kylmän logiikan takia: Ne poikkeavat täysin Rippikoulu ja Prometheusleirin palstan aiheesta.
Siksi ne poistetaan mikä on itku.
Harvardin yliopistolla uskovaiset opiskelijat voittajat kilpailun, jossa pitää puolustaa ateismia ja atesitit häviävät kun heidän pitää puolustaa uskoa Jumalaan.
Syy on yksinkertainen.
Ateisti ei tunne vastustajaansa ja ymmärrä täysin mitä vastustaa.
Tämä useita vuosia tehty yksinkertainen koe osoittaa tämän.- fgdklghfhghfsh
Uskovaisten heikkous sen sijaan - heidän nimensä mukaisesti - on heidän uskonsa olemattomaan, ja liika optimismi elämän merkityksellisyyden ja kuolemanjälkeisen elämän suhteen. Jotkut pienet kilpailut joissakin Harvardin tasoisissa leikkikouluissa eivät todista mitään muuta kuin, että uskovaiset ovat vain kiivaampia puolustamaan uskomuksiaan.
Uskovainen kansa on ollut aina helposti narutettavissa - kaikki tunnetut diktaattorit ovat aina vedonneet uskonnollisiin asioihin (silti itse uskomatta niihin), ja Suomen nykyinen, valheellinen eduskunta Vanhasineen ja Kataisineen, on uskovaisen kansan valitsema. - Törmitys
"Ateisti ei tunne vastustajaansa ja ymmärrä täysin mitä vastustaa."
Minä olen saanut hieman erilaisen käsityksen kyseisestä asiasta lähipiirini kokemusten myötä. Lähipiiriini kuuluu niin ateisteja ja uskovia. Ja tarkennan vielä: kristinuskon mukaan uskovia.
Ja mitä olen useasti todennutkaan?
No ensinäkin sen, että ateistiystäväni tuntevat paremmin kristinuskon historian. Jopa Raamatun tuntemus on pääasiassa parempi ja laajempi. Se missä uskovat ystäväni puhuvat evankeliumeista ja Paavalin kirjeistä, ateistiystäväni puhuvat niiden lisäksi myös VT:n asioista, jotka ovat pääosin uskoville ystävilleni vähemmän tuttuja.
Se että uskovat ystäväni perustelevat asioita ja kantojaan Raamatun ja uskon avulla, ateistiystäväni perustelevat asioita ja kantojaan tieteen, "järjen" ja jopa Raamatun avulla. Usein onkin tullut tunne, että uskovat ystäväni ovat papukaijoja, jotka toistelevat Raamatun lauseita ja nuorteniltojen opetuksia kompastuessaan kuitenkin niiden ymmärtämättömyyteen.
Ja muutenkin tuntuu että uskovat tyytyvät siihen mitä Raamattu sanoo itsestään. Ateisti sen sijaan katsoo sen lisäksi mitä muut sanovat siitä. Eli hyppäävät Raamatun sivuilta pois ja tutkivat sitä muulla tavoin. - --oOo--
vaikka vain tämän ensimmäisen sivun aiheita, niin vain reilut puolet niistä liittyvät rippikouluun tai prometheus-leiriin.
Miksiköhän noita muita asiaankuulumattomia ei ole poistettu?
>>Harvardin yliopistolla uskovaiset opiskelijat voittajat kilpailun, jossa pitää puolustaa ateismia ja atesitit häviävät kun heidän pitää puolustaa uskoa Jumalaan. - oiy
fgdklghfhghfsh kirjoitti:
Uskovaisten heikkous sen sijaan - heidän nimensä mukaisesti - on heidän uskonsa olemattomaan, ja liika optimismi elämän merkityksellisyyden ja kuolemanjälkeisen elämän suhteen. Jotkut pienet kilpailut joissakin Harvardin tasoisissa leikkikouluissa eivät todista mitään muuta kuin, että uskovaiset ovat vain kiivaampia puolustamaan uskomuksiaan.
Uskovainen kansa on ollut aina helposti narutettavissa - kaikki tunnetut diktaattorit ovat aina vedonneet uskonnollisiin asioihin (silti itse uskomatta niihin), ja Suomen nykyinen, valheellinen eduskunta Vanhasineen ja Kataisineen, on uskovaisen kansan valitsema.voi lukea miten uskonnollisuus on ollut esteenä uskolle.
Jutalaisetkin usien kääntyivät Jumalasta pois vaikka Hän ilmestyi sadoille, teki ihmeet ja puhui kaikkien kuullen.
Uskonto vetää ihmisen pois Jumalan luota jos ihminen seuraa mielummin uskontoa kuin Jumalaa. - oiy
Törmitys kirjoitti:
"Ateisti ei tunne vastustajaansa ja ymmärrä täysin mitä vastustaa."
Minä olen saanut hieman erilaisen käsityksen kyseisestä asiasta lähipiirini kokemusten myötä. Lähipiiriini kuuluu niin ateisteja ja uskovia. Ja tarkennan vielä: kristinuskon mukaan uskovia.
Ja mitä olen useasti todennutkaan?
No ensinäkin sen, että ateistiystäväni tuntevat paremmin kristinuskon historian. Jopa Raamatun tuntemus on pääasiassa parempi ja laajempi. Se missä uskovat ystäväni puhuvat evankeliumeista ja Paavalin kirjeistä, ateistiystäväni puhuvat niiden lisäksi myös VT:n asioista, jotka ovat pääosin uskoville ystävilleni vähemmän tuttuja.
Se että uskovat ystäväni perustelevat asioita ja kantojaan Raamatun ja uskon avulla, ateistiystäväni perustelevat asioita ja kantojaan tieteen, "järjen" ja jopa Raamatun avulla. Usein onkin tullut tunne, että uskovat ystäväni ovat papukaijoja, jotka toistelevat Raamatun lauseita ja nuorteniltojen opetuksia kompastuessaan kuitenkin niiden ymmärtämättömyyteen.
Ja muutenkin tuntuu että uskovat tyytyvät siihen mitä Raamattu sanoo itsestään. Ateisti sen sijaan katsoo sen lisäksi mitä muut sanovat siitä. Eli hyppäävät Raamatun sivuilta pois ja tutkivat sitä muulla tavoin.Kumpikaan ei kumoa toista.
Eikä pidäkään.
Meillä on erilaiset kokemukset asiasta.
Emme voi kumpikaan yleistää kokemuksiamme koskemaan koko maailmaa.
Hyvä asia muistaa muutenkin. - oiy
--oOo-- kirjoitti:
vaikka vain tämän ensimmäisen sivun aiheita, niin vain reilut puolet niistä liittyvät rippikouluun tai prometheus-leiriin.
>>Harvardin yliopistolla uskovaiset opiskelijat voittajat kilpailun, jossa pitää puolustaa ateismia ja atesitit häviävät kun heidän pitää puolustaa uskoa Jumalaan.Harmikseni usein huomaan että kun oon vaikka ite vääntäny puolituntii pitkää vastausta niin keskustelu on jo poistettu.
Vähän liian kylmänloogisesti tää kyl menee.
Maikka sanoi vielä sen proffan nimen, joka toistaa tämän tutkimuksensa joka vuosi.
Googletin äsken eri hakusanoil mutta en viel löytäny.
Ei se kyl Harvrad ollu. Just tyypillist että aamulla sen yliopiston nimen muistaa ja illalla ei enää. - KM
oiy kirjoitti:
voi lukea miten uskonnollisuus on ollut esteenä uskolle.
Jutalaisetkin usien kääntyivät Jumalasta pois vaikka Hän ilmestyi sadoille, teki ihmeet ja puhui kaikkien kuullen.
Uskonto vetää ihmisen pois Jumalan luota jos ihminen seuraa mielummin uskontoa kuin Jumalaa.Toi oli hyvin sanottu. Uskovaiset uskovat pappien tuomaan kristinuskoon mieluummin kuin Jeesuksen oppeihin, joiden tulisi olla todellista kristinuskoa.
- KM
--oOo-- kirjoitti:
>>Harvardin yliopistolla uskovaiset opiskelijat voittajat kilpailun, jossa pitää puolustaa ateismia ja atesitit häviävät kun heidän pitää puolustaa uskoa Jumalaan.Toi on maku asia, kuka voittaa. Mielestäni ateisti on heikolla tietäjän kanssa uskon kuin ateisminkin opeissa. Tosi tietä ymmärtää elämän lainalaisuudet, joita ateisti eikä uskovainen aina edes ymmärrä.
fgdklghfhghfsh kirjoitti:
Uskovainen kansa on ollut aina helposti narutettavissa - kaikki tunnetut diktaattorit ovat aina vedonneet uskonnollisiin asioihin (silti itse uskomatta niihin), ja Suomen nykyinen, valheellinen eduskunta Vanhasineen ja Kataisineen, on uskovaisen kansan valitsema.Toisessa keskustelussa puhuttiin että uskovaisia on vähemmistö ja siksi eduskuntakin on "vapaa" uskovaisuudesta... kanta asiaan tuntuu vaihtuvan sen mukaan mitä halutaan perustella?
oiy kirjoitti:
Kumpikaan ei kumoa toista.
Eikä pidäkään.
Meillä on erilaiset kokemukset asiasta.
Emme voi kumpikaan yleistää kokemuksiamme koskemaan koko maailmaa.
Hyvä asia muistaa muutenkin.yleistäminen on aina vähän vaarallista kun meitä on niin moneksi
KM kirjoitti:
Toi on maku asia, kuka voittaa. Mielestäni ateisti on heikolla tietäjän kanssa uskon kuin ateisminkin opeissa. Tosi tietä ymmärtää elämän lainalaisuudet, joita ateisti eikä uskovainen aina edes ymmärrä.
tietäjällä?
- fhkfsjdfksjdfudj
EVLJuge kirjoitti:
Toisessa keskustelussa puhuttiin että uskovaisia on vähemmistö ja siksi eduskuntakin on "vapaa" uskovaisuudesta... kanta asiaan tuntuu vaihtuvan sen mukaan mitä halutaan perustella?
Suomen kansa on oikeasti hyvin konservatiivinen, kuten ne "hirvittävät bussimainokset" osoittivat aikanaan. Oikeasti täysiä ateisteja on vähemmän, ja heitä on enemmän, jotka uskovat jumalaan ja jeesukseen ainakin jossakin määrin. Ateistit ovat kyllä paljon äänekkäämpiä, ja tekevät hyvää työtä murtaessaan vanhoja käsityksiä, joista ikävä kyllä pidetään vielä kiinni.
- wertyuiopj
fhkfsjdfksjdfudj kirjoitti:
Suomen kansa on oikeasti hyvin konservatiivinen, kuten ne "hirvittävät bussimainokset" osoittivat aikanaan. Oikeasti täysiä ateisteja on vähemmän, ja heitä on enemmän, jotka uskovat jumalaan ja jeesukseen ainakin jossakin määrin. Ateistit ovat kyllä paljon äänekkäämpiä, ja tekevät hyvää työtä murtaessaan vanhoja käsityksiä, joista ikävä kyllä pidetään vielä kiinni.
Miksi?
fhkfsjdfksjdfudj kirjoitti:
eikö se kuulosta hieman aivopesulta... ei anneta ihmisten uskoa siihen mihin he uskovat vaan pidetään omaa ajatusta parempana ja oikeampana...
- selvyyttä.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
TUO LUULIJA ON KRISTINUSKO, LUTERILAISUUSKIN OMIEN SYYTÖMIEN USKOVAISTEN, PIKKU LAPSIENKIN TAPPAJANA....
Johannes 17
1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16 Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
17 Silloin muutamat hänen opetuslapsistansa sanoivat toisilleen: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo meille: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut', ja: 'Minä menen Isän tykö'?"
18 Niin he sanoivat: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo: 'Vähän aikaa'? Emme ymmärrä, mitä hän puhuu."
19 Jeesus huomasi heidän tahtovan kysyä häneltä ja sanoi heille: "Sitäkö te kyselette keskenänne, että minä sanoin: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut'?
20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi.
21 Kun vaimo synnyttää, on hänellä murhe, koska hänen hetkensä on tullut; mutta kun hän on synnyttänyt lapsen, ei hän enää muista ahdistustaan sen ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.
22 Niin on myös teillä nyt murhe; mutta minä olen taas näkevä teidät, ja teidän sydämenne on iloitseva, eikä kukaan ota teiltä pois teidän iloanne.
23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
25 Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
26 Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
27 sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
28 Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
29 Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
32 Katso, tulee hetki ja on jo tullut, jona teidät hajotetaan kukin tahollensa ja te jätätte minut yksin; en minä kuitenkaan yksin ole, sillä Isä on minun kanssani.
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."mitä tarkoitat? Jos kristinusko on tämä luulija niin ketä on nämä erotetut? Raamattu (ja erityisesti uusi testementti) on kristinuskoon liittyvä kirja... jos tarkoitat että kristinusko on jotenkin väärässä niin kuka on oikeassa? Ja miten ajattelet Raamatun puhuvan siitä tai heistä kun se on kristinuskon kirja?
- tvahjeu
EVLJuge kirjoitti:
mitä tarkoitat? Jos kristinusko on tämä luulija niin ketä on nämä erotetut? Raamattu (ja erityisesti uusi testementti) on kristinuskoon liittyvä kirja... jos tarkoitat että kristinusko on jotenkin väärässä niin kuka on oikeassa? Ja miten ajattelet Raamatun puhuvan siitä tai heistä kun se on kristinuskon kirja?
Ihan oikein!! Raamattu on kristinuskon uskolle väärennetty. Siinä arvoituksen ratkaisu jota etsit.
Vihje sinulle, esim. Paavali, joka tuki kristinuskoa kun Jeesuksen seuraaja kristityt tapettiin kristinuskon uskovaisten toimesta niin huomaat eron kristinuskon uskovaisten ja kristettyjen välillä. Se ero on suuri. Jumaan ja Jeesuksen Laki, älä tapa on aina ollut voimassa. Monet uskossa olevat ovat harhautettuja pitämään kristinuskoa ja kristittyjä samana mutta niin ei ole! Ja palataksen Paavaliin niin hän oli rikollisen kristinuskon palveluksessa oleva rikollinen. Eli suosittelen lämpimästi, että kun tutkit raamattua niin tutkit ensin tarkkaan vain ja ainoastaa kaiken sen sieluusi mitä Jumala ja Jeesus on Omalla Sanallaan sanonut ja se on totuutta ja eksyttäjän, harhauttajan totuutta on raamatussa paljan kuten esim. Paavalin totuus. Ja lisäksi on täerkeää AINA muistaa raamattua lukiessa, että mikään raamatussa oleva kirjoitus ei saa olla Jumalan ja Jeesuksen Lakia (10-käskyä) kanssa ristiriidassa. Jos niin on niin Laki on se oikea.
Se mitä raamatussa ei Jumala tai Jeesus ei ole Omalla Sanallaan sanoneet ei ole Heidän sanaa!!!
Esim. sanat, lapsikaste, hätälapsikaste, kummi, perisynti jne jne ei ole Jumalan tai Jeesuksen Sanaa!!!
Onnistuinko ilmaisemaan asian ymmärrettävästi?
Jeesus ei ollut uskossa, vaan Jumalallisuuden tietoudessa kristittynä.
Saatana yritti tehdä Jeesuksesta uskovaisen kiusaamalla Jeesusta 40 vrk mutta epäonnistu!!! tvahjeu kirjoitti:
Ihan oikein!! Raamattu on kristinuskon uskolle väärennetty. Siinä arvoituksen ratkaisu jota etsit.
Vihje sinulle, esim. Paavali, joka tuki kristinuskoa kun Jeesuksen seuraaja kristityt tapettiin kristinuskon uskovaisten toimesta niin huomaat eron kristinuskon uskovaisten ja kristettyjen välillä. Se ero on suuri. Jumaan ja Jeesuksen Laki, älä tapa on aina ollut voimassa. Monet uskossa olevat ovat harhautettuja pitämään kristinuskoa ja kristittyjä samana mutta niin ei ole! Ja palataksen Paavaliin niin hän oli rikollisen kristinuskon palveluksessa oleva rikollinen. Eli suosittelen lämpimästi, että kun tutkit raamattua niin tutkit ensin tarkkaan vain ja ainoastaa kaiken sen sieluusi mitä Jumala ja Jeesus on Omalla Sanallaan sanonut ja se on totuutta ja eksyttäjän, harhauttajan totuutta on raamatussa paljan kuten esim. Paavalin totuus. Ja lisäksi on täerkeää AINA muistaa raamattua lukiessa, että mikään raamatussa oleva kirjoitus ei saa olla Jumalan ja Jeesuksen Lakia (10-käskyä) kanssa ristiriidassa. Jos niin on niin Laki on se oikea.
Se mitä raamatussa ei Jumala tai Jeesus ei ole Omalla Sanallaan sanoneet ei ole Heidän sanaa!!!
Esim. sanat, lapsikaste, hätälapsikaste, kummi, perisynti jne jne ei ole Jumalan tai Jeesuksen Sanaa!!!
Onnistuinko ilmaisemaan asian ymmärrettävästi?
Jeesus ei ollut uskossa, vaan Jumalallisuuden tietoudessa kristittynä.
Saatana yritti tehdä Jeesuksesta uskovaisen kiusaamalla Jeesusta 40 vrk mutta epäonnistu!!!Jeesus ja Jumala eivät kirjoittaneet mitään. Raamatun kirjoittivat ihmiset. Jeesuksen sanoja on evankeliumeissa jotka ovat Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen kirjoittamia. Miten sovitat yhteen 10-käskyä ja Jeesuksen oman opetuksen siitä että hänen ristinkuolemansa kautta me saamme anteeksi ja saamme iankaikkisen elämän?
On minunki kysymykseni nimimerkki Ehdottelijalle poistettu, enkä minä tehnyt muuta kuin pyysin häntä kokoamaan ehdotuksensa yhteen keskusteluun. Spämmäily on aika inhottavaa.
Kyllä uskovaisten lisäksi ateistitkin varmasti niitä keskustelunavauksia ja keskusteluja poistaa.Itseäni ainakin harmittaa että esim. Uskomaton tilaisuus keskustelu on poistettu. Kenellä siihen on oikeudet? Varmaan ainakin keskustelun luojalla? Tuossa keskustelussa ei tainnut olla uskovainen? En tiedä viittaatko tässä esimerkiksi tuohon keskusteluun. Itse edustan näitä uskovaisia enkä ole ajatellut että olisimme jossain sodassa keskenämme tai että minun pitäisi päästä jostain pälkähästä. Itse toivoisin ennemminkin keskusteluja kuin väittelyitä joissa pyritään todistamaan että toinen on väärässä. Kuka voi ylipäätään määritellä että toisen tapa nähdä elämää on jotenkin huonompi kuin oma tapa? Usko ei ole logiikkaa... mutta silti haluaisin kysyä että mihin kysymykseen viittaa sanoessasi että uskova on jäänyt sanattomaksi.
- ...
"Itseäni ainakin harmittaa että esim. Uskomaton tilaisuus keskustelu on poistettu. Kenellä siihen on oikeudet?"
Jos palstalla ei ole moderaattoria/aktiivista sellaista, voi kuka tahansa poistattaa kokonaisia aiheita yksinkertaisesti ilmoittamalla asiattomasta viestistä. Kukaan ei ilmeisesti asiattomaksi ilmoitettuja viestejä moderaattorittomilla palstoilla tarkasta, vaan ne poistetaan automaattisesti tai ainakin tarkastamatta. ... kirjoitti:
"Itseäni ainakin harmittaa että esim. Uskomaton tilaisuus keskustelu on poistettu. Kenellä siihen on oikeudet?"
Jos palstalla ei ole moderaattoria/aktiivista sellaista, voi kuka tahansa poistattaa kokonaisia aiheita yksinkertaisesti ilmoittamalla asiattomasta viestistä. Kukaan ei ilmeisesti asiattomaksi ilmoitettuja viestejä moderaattorittomilla palstoilla tarkasta, vaan ne poistetaan automaattisesti tai ainakin tarkastamatta.jos se noin menee niin sehän on aika typerää... hyvä keskustelu voi loppua vain koska yksi ihminen ajattelee että se ei tue hänen näkemyksiään?!?!
- 10+2
kun ei voi Jumalan tai Jeesuksen Sanan tahtoa vastaan muuten taistella niin poistetaan keskustelu
Isoisän viisautta:
"Hullua hurskautta sanoi kristinuskon uskovainen kun omia syyttömmiä lapsia tappoi!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191622
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35859Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?35740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42689Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653