Opettajaksi kouluttautuminen... KYSYMYKSIÄ OPETTAJILLE!

opettajaksiaikova

ELi minä olen aikonut opiskella opettajaksi. Tarkemmin sanottuna ala-asteen luokanopettajaksi, ajattelin opettaa kaikkia muita aineita paitsi kieliä, taideaineita ja liikuntaa.
Olen nyt yhdeksännellä, ja sen loputtua menen lukioon.
Millaisia arvosanoja opettajaksi haluavalla pitäisi olla?
Mitkä ovat keskiarvorajat kasvatustieteen kouluihin?
Missä aineissa tulisi pärjätä edes kohtalaisesti?
Millaisa arvosanoja teillä oli, kun haitte opettajankoulutukseen?

Kiitoksia todella paljon niille, jotka jaksavat vastata näihin kysymyksiin. Kertokaa ihmeessä lisää tietoa tuosta opettajaksi kouluttautumisesta: kaikista tiedoista on apua minulle :D (nimittäin en ole vielä ihan varma tuosta opettaja-hommasta..)

3

846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsadfsdfe

En tiedä, mutta jos et osaa pitää metelöivää kakaralumaa kurissa, niin unohda koko juttu. Surkea kuri antaa kiusaamisen rehottaa ja muutenkin sellaisessa koulussa on kaikilla tosi ikävää.

• opena viihtyvä

http://www.sool.fi/okopa/luok.html
      Sivun alalaidassa on linkki ammattinettiin. Kirjoita hakuruutuun luokanopettaja.

Luokanopettaja ei voi aina itse valita, mitä aineita opettaa. Pienessä koulussa voi joutua opettamaan kaikkea.

Luokanopettajakoulutukseen näyttää pääsevän noin 10 % pyrkijöistä Täältä näkyy miten pisteet muodostuu http://www.uta.fi/opiskelijaksi/perusteet/ktdk/luok.html . Käy keskustelemassa oman oposi kanssa.Hän kertoo lisää yksityiskohdista.

• äitinä nähnyt

Muista, että opettaja ei saa nolata, ei halveksia, ei olettaa kaikkien pystyvän samaan, ei sulkea silmiään ongelmilta. Sinun pitäisi pystyä olemaan aikuinen, kannustava, turvallinen, luotettava, oikeudenmukainen. Ne ovat tärkeitä asioita, kun olet pienen ihmisen tärkeä ihminen. Jos petät luottamuksen, sitä et saa korjattua, jos nolaat, hän saattaa särkyä, jos et nää hänen hätäänsä, saatat vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa. Mieti tarkkaan myös näitä asioita opettajan työssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe