ongelma whippet

volvo

heippa.mulla on 9 kk vanha wipukka joka on alkanu saamaan raivokohtauksia jäädessään yksin kotiin.kaikki menee palasiksi.sohvat ovet sun muut.mikä avuksi??kaikkea olen jo kokeillut paitsi häkkiä ja lääkkeitä.onko muilla samanlaisia kokemuksia ko. rodusta??olen jutellut muutaman wipukan omistajan kanssa ja heillä oli sama ongelma saman ikäisenä.miten muilla??kauanko vaihe kestää??opiskelen päivät joten onko ainoa vaihtoehto luopua koirasta??

7

1259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellu
    • Hilu

      itselläni on 5-vuotias venäjänvinttikoira ja se tekee myös melkoisia tuhoja kun yksin jää. kukkaruukuista lähtee mullat ja matot on yleensä miinoitettu kun kotiin palataan. perheemmme sohvan jouduimme luovuttamaan vakituisesti koiramme käyttöön, koska a)se ei anna kenenkään siinä istua ja b)teki siitä niin huono kuntoisen ettei siinä voi antaa kenenkään istua :). olen tullut siihen tulokseen, että se sillä tavalla protestoi yksin jäämistään. mutta minua näky ei aina oikein ilahduta kun koti ovesta sisään astun...
      keksimme keinon jolla pitää tämä tyttönen erossa pahuuden teiltä; laitamme sen kiinni sohvan viereen kiinnitettyyn koukkuun kun jossakin lähdemme käymään. se pääsee liikkumaan sohvan ympärillä, mutta ei yllä esim. houkuttelevan näköiselle kukkaruukulle... korituolin se tosin oli eräs päivä suuhunsa napannut ja napostellut käsi nojasta palasia, joten nekin piti lähi etäisyydeltä poistaa. usein yllätin sen myös loikoilemasta sängystämme tai syömästä keittiön kaapista leipäpusseja. kaikki on täytynyt poistaa sen silmien edestä jotta ei pääsisi niihin käsiksi. mutta ei ne tuhot ole ainakaan meillä niin suuriksi tai kalliiksi tulleet että joutuisimme tyttösestä luopumaan, ainakaan vielä.

      • volvo

        eipä ollut lohduttavaa.joudunko tosiaan vuositolkulla korjaamaan asuntoa koko ajan??oletko kokeillut lääkehoitoa??entä häkkiä??eilen wipukani oli tullut ovesta läpi!!mulla ei ole varaa tehdä koko ajan remppaa vuokrakämppään.olisiko sinulla haluja ruveta meilivaihtoon koirien osalta??vaihdettais kemuksia.
        [email protected]


      • Hilu
        volvo kirjoitti:

        eipä ollut lohduttavaa.joudunko tosiaan vuositolkulla korjaamaan asuntoa koko ajan??oletko kokeillut lääkehoitoa??entä häkkiä??eilen wipukani oli tullut ovesta läpi!!mulla ei ole varaa tehdä koko ajan remppaa vuokrakämppään.olisiko sinulla haluja ruveta meilivaihtoon koirien osalta??vaihdettais kemuksia.
        [email protected]

        vielä... jospa koirasi rauhoittuu kun ikää tulee lisää. meidän koira on rauhoittunut tosi paljon kun sen kanssa on vaan ollut. vähän leikkinyt ja riehunut niin se on kai vienyt tuhoamis halut kun on nähny että siitä joku vähän välittää. ja homma toimii vaikka se jäisikin yksin kotiin. en ole kokeillut lääkitystä... mutta häkkiä olen kokeillut. perheessämme on myös 4- vuotias suomen ajokoira. se on ulkona isossa häkissä, ja joskus epätoivon partaalla olen vienyt venakonkin sinne. ne tulevat tosi hyvin toimeen, joten pidin sitä hyvänä vaihtoehtona. eli jos pidemmille reissuille lähdetään, niin sille on "hoitopaikka" tiedossa. [email protected]


    • Kohtalotoveri

      Itse ostin 1,5 vuotiaan uroswipukan ja se söi kaiken kun jäi yksin. Lattia ja ikkunalistat meni ensimmäisenä sen jälkeen roskiksen sisältö ja sitten siirryttiin kaikkeen mikä suuhun mahtui. Olin aivan paniikissa, kunnes ostin kissan. Kaverin kanssa ei tehty pahaa, ne vaan mammiskeli päivät pääksytysten. Mutta omasi on vielä vauva. Kokeile virikeleluja, esim. tyhjä vessapaperirulla, sisälle namia ja painat päät kiinni niin johan riittää vauvalle tekemistä. Useat wipukat kärsivät vain yksinäisyydestä. Mutta älä missään tapauksessa anna periksi. Itse jouduin luopumaan koirastani syövän vuoksi, enkä ole vieläkään päässyt asian yli.

      • volvo

        olen aivan kahden vaiheilla nyt luovunko koirasta vai en.eilen se söi saunan.olen kokeillut kaikki virilelut sun muut.enää on kokeilematta vain häkki ja lääkkeet.ajattelin että pitäisiköhän sittenkin kokeilla vielä niitä ennen kuin luopuu koirasta.


      • Koiran omistaja
        volvo kirjoitti:

        olen aivan kahden vaiheilla nyt luovunko koirasta vai en.eilen se söi saunan.olen kokeillut kaikki virilelut sun muut.enää on kokeilematta vain häkki ja lääkkeet.ajattelin että pitäisiköhän sittenkin kokeilla vielä niitä ennen kuin luopuu koirasta.

        Isoa häkkiä. Rakenna tai osta iso häkki, jossa koirasi mahtuu kävelemään, seisomaan ja makaamaan. Laitat koiran sinne aina kun lähdet pois. Jätät sinne sille jonkun räsymaton, jonka päällä se voi nukkua ja käppäillä, vesikupin ja vaikkapa puruluun niin sitä jäystämällä silläkin menee aika nopeasti,mutta jos koira ei pysty tai tykkää järsiä niin joku sen lempi lelu sinne seuraksi.

        Yritä kestää!! Se häkki on hyvä juttu, kunhan vaan on tarpeeksi iso!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe