heippa.mulla on 9 kk vanha wipukka joka on alkanu saamaan raivokohtauksia jäädessään yksin kotiin.kaikki menee palasiksi.sohvat ovet sun muut.mikä avuksi??kaikkea olen jo kokeillut paitsi häkkiä ja lääkkeitä.onko muilla samanlaisia kokemuksia ko. rodusta??olen jutellut muutaman wipukan omistajan kanssa ja heillä oli sama ongelma saman ikäisenä.miten muilla??kauanko vaihe kestää??opiskelen päivät joten onko ainoa vaihtoehto luopua koirasta??
ongelma whippet
7
1327
Vastaukset
- Ellu
Koirallasi on ilmeisesti eroahdistus. Lue täältä lisää: http://koti.phnet.fi/pretty/yksin_kotona.htm
- Hilu
itselläni on 5-vuotias venäjänvinttikoira ja se tekee myös melkoisia tuhoja kun yksin jää. kukkaruukuista lähtee mullat ja matot on yleensä miinoitettu kun kotiin palataan. perheemmme sohvan jouduimme luovuttamaan vakituisesti koiramme käyttöön, koska a)se ei anna kenenkään siinä istua ja b)teki siitä niin huono kuntoisen ettei siinä voi antaa kenenkään istua :). olen tullut siihen tulokseen, että se sillä tavalla protestoi yksin jäämistään. mutta minua näky ei aina oikein ilahduta kun koti ovesta sisään astun...
keksimme keinon jolla pitää tämä tyttönen erossa pahuuden teiltä; laitamme sen kiinni sohvan viereen kiinnitettyyn koukkuun kun jossakin lähdemme käymään. se pääsee liikkumaan sohvan ympärillä, mutta ei yllä esim. houkuttelevan näköiselle kukkaruukulle... korituolin se tosin oli eräs päivä suuhunsa napannut ja napostellut käsi nojasta palasia, joten nekin piti lähi etäisyydeltä poistaa. usein yllätin sen myös loikoilemasta sängystämme tai syömästä keittiön kaapista leipäpusseja. kaikki on täytynyt poistaa sen silmien edestä jotta ei pääsisi niihin käsiksi. mutta ei ne tuhot ole ainakaan meillä niin suuriksi tai kalliiksi tulleet että joutuisimme tyttösestä luopumaan, ainakaan vielä.- volvo
eipä ollut lohduttavaa.joudunko tosiaan vuositolkulla korjaamaan asuntoa koko ajan??oletko kokeillut lääkehoitoa??entä häkkiä??eilen wipukani oli tullut ovesta läpi!!mulla ei ole varaa tehdä koko ajan remppaa vuokrakämppään.olisiko sinulla haluja ruveta meilivaihtoon koirien osalta??vaihdettais kemuksia.
[email protected] - Hilu
volvo kirjoitti:
eipä ollut lohduttavaa.joudunko tosiaan vuositolkulla korjaamaan asuntoa koko ajan??oletko kokeillut lääkehoitoa??entä häkkiä??eilen wipukani oli tullut ovesta läpi!!mulla ei ole varaa tehdä koko ajan remppaa vuokrakämppään.olisiko sinulla haluja ruveta meilivaihtoon koirien osalta??vaihdettais kemuksia.
[email protected]vielä... jospa koirasi rauhoittuu kun ikää tulee lisää. meidän koira on rauhoittunut tosi paljon kun sen kanssa on vaan ollut. vähän leikkinyt ja riehunut niin se on kai vienyt tuhoamis halut kun on nähny että siitä joku vähän välittää. ja homma toimii vaikka se jäisikin yksin kotiin. en ole kokeillut lääkitystä... mutta häkkiä olen kokeillut. perheessämme on myös 4- vuotias suomen ajokoira. se on ulkona isossa häkissä, ja joskus epätoivon partaalla olen vienyt venakonkin sinne. ne tulevat tosi hyvin toimeen, joten pidin sitä hyvänä vaihtoehtona. eli jos pidemmille reissuille lähdetään, niin sille on "hoitopaikka" tiedossa. [email protected]
- Kohtalotoveri
Itse ostin 1,5 vuotiaan uroswipukan ja se söi kaiken kun jäi yksin. Lattia ja ikkunalistat meni ensimmäisenä sen jälkeen roskiksen sisältö ja sitten siirryttiin kaikkeen mikä suuhun mahtui. Olin aivan paniikissa, kunnes ostin kissan. Kaverin kanssa ei tehty pahaa, ne vaan mammiskeli päivät pääksytysten. Mutta omasi on vielä vauva. Kokeile virikeleluja, esim. tyhjä vessapaperirulla, sisälle namia ja painat päät kiinni niin johan riittää vauvalle tekemistä. Useat wipukat kärsivät vain yksinäisyydestä. Mutta älä missään tapauksessa anna periksi. Itse jouduin luopumaan koirastani syövän vuoksi, enkä ole vieläkään päässyt asian yli.
- volvo
olen aivan kahden vaiheilla nyt luovunko koirasta vai en.eilen se söi saunan.olen kokeillut kaikki virilelut sun muut.enää on kokeilematta vain häkki ja lääkkeet.ajattelin että pitäisiköhän sittenkin kokeilla vielä niitä ennen kuin luopuu koirasta.
- Koiran omistaja
volvo kirjoitti:
olen aivan kahden vaiheilla nyt luovunko koirasta vai en.eilen se söi saunan.olen kokeillut kaikki virilelut sun muut.enää on kokeilematta vain häkki ja lääkkeet.ajattelin että pitäisiköhän sittenkin kokeilla vielä niitä ennen kuin luopuu koirasta.
Isoa häkkiä. Rakenna tai osta iso häkki, jossa koirasi mahtuu kävelemään, seisomaan ja makaamaan. Laitat koiran sinne aina kun lähdet pois. Jätät sinne sille jonkun räsymaton, jonka päällä se voi nukkua ja käppäillä, vesikupin ja vaikkapa puruluun niin sitä jäystämällä silläkin menee aika nopeasti,mutta jos koira ei pysty tai tykkää järsiä niin joku sen lempi lelu sinne seuraksi.
Yritä kestää!! Se häkki on hyvä juttu, kunhan vaan on tarpeeksi iso!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288328- 2342798
- 262641
Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo42378- 1782090
- 1211941
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218