Rakkauden liekki elää....

Rakkaus on liekki, joka rinnassa palaa. Ei vain se, että saa rakastaa, vaan myös se, että rakkauteen vastataan rakkaudella. Saa kokea, että myös tulee rakastetuksi. Se on suloista lämpöä, joskus jopa polttavaa. Rakastumisen alkuvaiheiden aikana rakkautta voi verrata kovaan kuumeeseen. Rakastunut ihminen kaatuu tautivuoteeseen eikä kykene muuta kuin ajattelemaan rakkaintaan.

Rakkauden alkuhuuman ja kuumeen jälkeen rakkaus on edelleen tulta. Se ei tee ihmistä enää sairaaksi, vaan auttaa näkemään selvemmin. Rakkaus on tulta joka polttaa kaiken roskan pois. Vain oleellinen jää jäljelle.

Voima jonka rakkaus antaa, on tähän verrattava. Rakkaudelle ei kukaan mahda mitään. Se on voimista kaikkein suurin.

Rakkauden tie on ehdoton. Se on ehdoton siksi, koska rakkaus antaa itsensä kokonaan toiselle. Sanan minä sijalle tulee entistä tärkeämpänä me. Kaikessa elämässä ja toiminnassaan ei voi ajatella enää vain itseään ja omaa parastaan, vaan on huomioitava toinen ja hänen kanssaan on löydettävä yhteinen tie kulkea. Kun astuu rakkauden tielle – sitä tietä ei voi vallata vain omaan käyttöön. Rakkauden tie ei ole yksityistie. Sitä tietä kulkee kaksi.

Sen liekki on Herran liekki – jos rakkaus, jota te tunnette toisianne kohtaan saa voimansa Jumalasta, jos sen liekki todellakin voi olla Herran liekki, silloin rakkaus on voittamaton. Sellainen rakkaus ei ole vain tunteiden hetkellistä ailahtelua. Se itse saa ammentaa Jumalan rakkaudesta oman voimansa.

Rakkauden liekki tarvitsee suojan, mutta se tarvitsee myös tilaa. Antakaa toisillenne myös tilaa elää ja kasvaa omaksi itsekseen. Älkää tukahduttako toistenne liekkiä liiallisilla vaatimuksilla.

Tuo matka liekkien läpi voi kertoa teille myös jostakin. Minun tekisi mieleni ajatella, että nuo liekit polttavat sen mikä on takana, mikä kuuluu menneisyyteen. Sanotaanko sitä sitten nuoruuden huolettomaksi elämäksi. Jotakin siitä, mitä te ennen olette olleet, yksinäisiä ja vapaita, se jää peruuttamattomalla tavalla historiaan. Se ikään kuin palaa pois. Mutta tilalle tulee jotakin uutta. Edessänne aukeaa tulevaisuus, jossa te olette yhdessä toisianne varten.

Elämässä tulee varmasti koettelemuksia ja vaikeita aikoja. Ehkä silloin on syytä kulkea jälleen liekkien läpi. Antaa sen mikä vetää teitä erilleen palaa pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Sitä merkitsee anteeksi pyytäminen ja anteeksi antaminen. Se on tie yhteen ja uudistuneeseen rakkauteen.

Olkoon teidän mielenne siksi kirkas. Katsokaa rohkeasti tulevaisuuteen. Tukekaa toisianne ja uudistakaa rakkautenne molemminpuolisen anteeksiantamisen lähteestä.

6

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nää hormoonit

Rakastunut, kun tälläistä herkkää tänne kirjoittelet.

• Matkarakastaja raju

kun oot kirjoitellut että miehesi on halvaantunut? Nytkö yrität todistella että Herra siunaa sinun ja rakastajasi lemmenliekit ja -leikit?

• osaisithan ..

itsekin kirjoittaa, omasta päästä.

• mutta kun olet potenut viikon migreeniä.. ja miettinyt hajoaako pää vai ei.. Niin sitä onkin kestämistä kerrakseen.. Lainasin tuon.. kun en tuskissani jaksanut sitä kirjoittaa tässä totuus..

Se on laina mutta kaunis laina.. tuossa yksi kirjoittaja puhuu jostain rakastajasta.. ketähän sillä tarkoittaa.. mä en ainakaan tunne moista.. tavallisia ihmisiä mä kohtaan milloin missäkin.. j uttelen niitä näitä h eidän kanssa.. mutta että rakastaja.. jos semmoinen olis sehän olis tullut nukkuun tuohon mun viereen mutta siitä asti kun mieheni halvaantu.. ei siinä ketään ihmistä ja varsinkaan miestä oo näkynyt nukkumassa..

Minä rakastan hyvin monia ihmisiä.. niitä on sekä miehissä että naisissa..

• pirre-tyttö kirjoitti:

mutta kun olet potenut viikon migreeniä.. ja miettinyt hajoaako pää vai ei.. Niin sitä onkin kestämistä kerrakseen.. Lainasin tuon.. kun en tuskissani jaksanut sitä kirjoittaa tässä totuus..

Se on laina mutta kaunis laina.. tuossa yksi kirjoittaja puhuu jostain rakastajasta.. ketähän sillä tarkoittaa.. mä en ainakaan tunne moista.. tavallisia ihmisiä mä kohtaan milloin missäkin.. j uttelen niitä näitä h eidän kanssa.. mutta että rakastaja.. jos semmoinen olis sehän olis tullut nukkuun tuohon mun viereen mutta siitä asti kun mieheni halvaantu.. ei siinä ketään ihmistä ja varsinkaan miestä oo näkynyt nukkumassa..

http://avioliittoon.wordpress.com/rakkauden-liekki-kuolemaa-vakevampi/

http://avioliittoon.wordpress.com/rakkauden-portti/

• jaiks,,,,
        pirre-tyttö kirjoitti:

mutta kun olet potenut viikon migreeniä.. ja miettinyt hajoaako pää vai ei.. Niin sitä onkin kestämistä kerrakseen.. Lainasin tuon.. kun en tuskissani jaksanut sitä kirjoittaa tässä totuus..

hyvä ihminen käynyt lääkärissä?
        Sulkemassa pois, ettei jotain vakavampaa kuin migreeni!!??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3745
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3310
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3152
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2770
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2342
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      67
      1923
    7. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      38
      1854
    8. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1839
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1708
    Aihe