Kultaa ja hopeaa

tee.

Pitkän sateen jälkeen
loistaa täysikuu
kuin kultaraha.

Vähäkin riittää
syksyn pimeyteen,
valo on vähissä.

Kylpyhuoneessa hopeaa,
sokeritoukka hohtaa.
En ole yksin.

Olo on kodikas.

12

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

      Mulla oli joskus hämähäkki...

      Oskar oli nimeltään ja mun ainoo seuralainen!
      Ei tarvinnu tulla tyhjään kotiin...

      Tykkään runostasi - siinä on kylpyhuoneellinen hyvää mieltä =)

      • tee.

        Hämähäkki onkin ihan kiva vuokralainen, vähään tyytyvä ja kotipaikkauskollinen. Olen kuullut että vankiloissa monet vangit suojelevat omia hoidokkejaan; säilyy tuntuma normaaliin elämään, kun on edes jotain perhettä. - Vähään tyytyy silti minunkin vuokralaiseni.
        Mukava, kun huomasit!


    • *MURUKULTA*

      ..'kuin kultaraha',,,Olemme rikkaita, vai mitä!
      Emmekä ole yksin, katsoi sitä minne tahansa..;)))
      hehe..minulla käy linnut moikaamassa tuossa ½metrin päässä ikkunan takana,
      syystä että ne on huomanneet ikkunan välissä, kaarmilla kärpäsen...
      Niin se on talviunilla,,,kait... sillä on jalat kohti taivasta...

      • tee.

        Kuu jakaa kultaansa ilmaiseksi, kullan kurssista huolilmatta, totta. Ja linnut omaa seuraansa; niiiden puuhia onkin viehättävä seurata. Laita niille lauta, etteivät pety turhassa kärpäsjahdissa. Mutta missä viipyvät tilhet? En ole nähnyt yhtään. Ei kai sielläkään?


    • Pieniä päiväsäteitä putkahtelee näköpiiriin aina
      pimeydestäkin.
      Aika paljon elämään vaikuttaa myös hymy.
      Ja sellainen nousi kyllä huulille tätä lukiessa.
      Tämän sumuisen aamun päivänsäde:)

      • tee.

        Niinhän se on, että ilonaiheitakin löytyy, kun pitää silmän ja mielen avoinna ja yrittää katsella itsensä ulkopuolelle. Omien surujen tutkailu kasvattaa sitä kuin lumipalloa.
        Mukava jos löysit tästä edes hiukan päivänpaistetta.


    • Minanoita

      Lohdullinen runo, hauskalla tavalla, koska
      sokeritoukka kotona odottamassa ei ole se ihan
      tyypillisin venttaaja:)

      • tee.

        Kiitos kommentistasi! Ilahduttaminen ilahduttaa. Juu, ei tämä minun kotieläimeni ole lainkaan paha, siisti kuin mikä, vähään tyytyvä, pyrkii pysymään poissa jaloista, ettei häiritse ja vielä kauniskin hopeisine hohteineen. Kuitenkin tarvittaessa tavattavissa.


    • lumileijona

      Niin vähään sitä ihminen tyytyy,
      kun vähään tyytyy.

      Niin paljon on vähän silloinkin,
      jos kuunkin tahtoo omakseen.

      Niin vähään on ihminen tyytyväinen,
      kun olo on hyvin yksinäinen.

      Ei tarvi valkeaa ratsuakaan ja
      prinssikin on haavetta vaan.

      Niin vähään yksin ollessa tyytyy.

      Ps, sinä et tyytynyt vähään,
      valloitit monia sydämmiä runollasi.
      Kiitos

      • tee.

        Vastauksesi oli niin kaunis, että se mykisti. En osaa sanoa mitään, vain kiittää!


    • tomppa2006

      ...osoitus siitä kuinka pienestä se kodikkuus löytyy...

      Pidin runostasi.

      • tee.

        Pidin vastauksestasi, sellaisia jaksaa lukea. Ja pienuus - siitä löytyy usein yllättävän paljon, kunhan pysähtyy ja näkee sen. Ihmisen ongelma on juosta ohi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe