Taidan olla onneton väliinputoaja. Olen sairastanut kotona, enkä ole hakenut lääkärin todistuksia, enkä ilmoittautunut työkkäriin koska a) en kuitenkaan ikäni takia enää saa töitä ja b) en saa korvauksia koksa olen ollut liian pitkään työttämänä.
Nyt olen hakenut pitkäaikaiseen sairauteeni todistukset itseasiassa 2 sairautta joista saan sairaslomaa aina 3 viikkoa kerrallaan.
Kela ilmoitti että pitää olla yhtäjaksoisesti sairaana 55 päivää, ennen kuin voin hakea sairaspäivärahaa ja siis aiemmat hakemukseni on hylätty.
Olen täysin rahaton tällä hetkellä, en tiedä miten pärjään.
Luin kelan sivuilta tällaisen tekstin, eli tällä työedellytyksellä tarkoitetaan sitten sitä tilannetta että olisin oikeutettu sairaspäivärahaan normaalin karenssin kuluttua ( n 9 päivää ensimmäisestä sairastumisesta).
Tietääkö kukaan mitä tarkoitetaan "hoitamassa omaa talouttaan", eli riittääkö että on kotona, hoitaa huushollin ja miehen ruuat ja kauppamenot jne. Lapsia ei ole
-------------------------------
Työedellytys täyttyy myös, jos olet ollut esimerkiksi
* opiskelemassa päätoimisesti
* työttömänä työnhakijana
* hoitamassa omaa talouttaan
* sapatti- tai vuorotteluvapaalla.
----------------------------------
sairaspäivärahan saannista
3
438
Vastaukset
- molli 78
Ilmoittaudu työkkäriin , niin karenssi ei ole kuin 9 päivää...Silloin tuo työssäoloedellytys täyttyy.
Tuon voit tehdä muuten netin kautta. - eläk....
pitkäaikaiset sairaudet, niin miksi vain 3 viikkoa sairauslomaa kerralla (ja vielä molemmista??) Millaisista sairauksista on kyse? Käytkö 3 viikon välein erikoislääkäreillä? Millainen paranemisennuste? Kuntoutus?
- kjlkljl
1) ilmoittaudu työkkäriin. Karenssi tulee, mutta olet työnhakijana.
2) Tilaa aika sosiaalitoimistosta toimeentulotukea varten. Puolison tulot otetaan huomioon.
"Hoitamassa talouttaan" tarkoittaa tilanteita, jossa on kotona lasten kanssa tai puolison omaishoitajana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711228
- 545338
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462587- 372266
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131791Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431695Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta351347Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371289Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61106Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1161021