Tallennusongelmia

mitätämäon

Missähän vika, kun viime aikoina tallentaessani OO 3.1. Writerilla tekemääni työtä, se tallentuu jotenkin outoon muotoon. Tallentaessa on kyllä oikea tiedostomuoto. Työ avautuu vain, jos avaan ensin Writerin. Ei siis suoraan esim. resurssien hallinnasta tms.

Varmaan vaikea hahmottaa ongelmaa tämän sepustuksen perusteella, mutta kuitenkin...toivossa on hyvä elää.

9

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HartsaKkk

      Mikä se tallennusmuoto olisi helpompi vastata

      Tallennusmuoto-valintalistasta löytyy eri ohjelmien ja niiden versioiden käyttämiä
      tiedostomuotoja. Niitä tarvitaan kun tiedostoja siirretään koneelle, jossa ei ole
      OpenOfficea.
      Vain omalla koneella käytettäviä tiedostoja kannattaa tiedostomuotona pitää
      tarjottu OpenDocument-tiedostomuoto, esimerkiksi Writerin ODT-tekstiasiakirja.
      Tallennettaessa asiakirjaa Word-käyttäjän muokattavaksi valitaan tiedostomuoto-
      valintalistasta ”Microsoft Word 97/2000/XP”.
      Tallennettaessa asiakirjaa sellaisen käyttäjän muokattavaksi, jonka käyttämästä
      tekstinkäsittelyohjelmasta ei ole tietoa kannattaa tiedostomuodoksi valita RTF
      (Rich Text Format) tai pdf.
      Ja tuohon avautumiseen koneesi ei varmaankaan pidä OO:ta oletus ohjelmana joka sun pitäis sille sit oletukseksi antaa.

      • mitätämäon

        Siis se oikea tarkoittaa odt muotoa :) Olen käyttänyt OO:ta vuosia ja yhtä-äkkiä huomasin, että tallennuksessa on ongelmia. Aikaisemmin kaikki toiminut hyvin. En muista milloin päivitin 3.1. version. Työpaikan koneella ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole.


      • HartsaKk
        mitätämäon kirjoitti:

        Siis se oikea tarkoittaa odt muotoa :) Olen käyttänyt OO:ta vuosia ja yhtä-äkkiä huomasin, että tallennuksessa on ongelmia. Aikaisemmin kaikki toiminut hyvin. En muista milloin päivitin 3.1. version. Työpaikan koneella ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole.

        se odt (open document teksstiasiakirja) on OO:n oletustallennusmuoto. Ja tuli mieleen onko tallennusikkunassa valittuna:automaattinen tiedoston tunniste. Tämä on ainakin mulla usein päivityksen tehdessä muuttunut ja vaikuttanut tallennuksen tiedosto tunnisteeseen. Jolloin tiedosto ei aukea koska ohjelma ei tunnista sitä


      • mitätämäon
        HartsaKk kirjoitti:

        se odt (open document teksstiasiakirja) on OO:n oletustallennusmuoto. Ja tuli mieleen onko tallennusikkunassa valittuna:automaattinen tiedoston tunniste. Tämä on ainakin mulla usein päivityksen tehdessä muuttunut ja vaikuttanut tallennuksen tiedosto tunnisteeseen. Jolloin tiedosto ei aukea koska ohjelma ei tunnista sitä

        Siinä se. Nyt taas toimii. Pienestä se on joskus kiinni. Kiitokset on kuitenkin SUURET!


      • HartsaKkk
        mitätämäon kirjoitti:

        Siinä se. Nyt taas toimii. Pienestä se on joskus kiinni. Kiitokset on kuitenkin SUURET!

        sen vuoksihan täällä käydään jotta voidaan auttaa toinen toisiamme. Hyvää Joulua
        PS on kiva ku vastataan et onks olluna neuvosta apuu voi muutkin sit hyödyntää sit (:)


      • Hip hei
        HartsaKkk kirjoitti:

        sen vuoksihan täällä käydään jotta voidaan auttaa toinen toisiamme. Hyvää Joulua
        PS on kiva ku vastataan et onks olluna neuvosta apuu voi muutkin sit hyödyntää sit (:)

        Kiitos vastaajalle!!! Tästä oli apua minullekin. Pikkasen pisti miettimään, että mistä moinen johtuu, kun Open Officen englannin kieliseltä support-forumiltakaan ei vastausta äkkiseltään löytynyt.


      • HartsaKkk
        Hip hei kirjoitti:

        Kiitos vastaajalle!!! Tästä oli apua minullekin. Pikkasen pisti miettimään, että mistä moinen johtuu, kun Open Officen englannin kieliseltä support-forumiltakaan ei vastausta äkkiseltään löytynyt.

        et se on windows:n tallennus ikkunan yhteen sopimattomuus OO:n kanssa. En ole käyttänyt OO:n omaa tallennusikkunaa. Sen saa asetuksista valittua kyllä.


      • Jukka_
        HartsaKkk kirjoitti:

        et se on windows:n tallennus ikkunan yhteen sopimattomuus OO:n kanssa. En ole käyttänyt OO:n omaa tallennusikkunaa. Sen saa asetuksista valittua kyllä.

        Kiitos minunkin puolestani! Nyt onnistuu taas pdf-vientikin.


      • HartsaKkk
        Jukka_ kirjoitti:

        Kiitos minunkin puolestani! Nyt onnistuu taas pdf-vientikin.

        Yhdessä eteenpäin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe