Missähän vika, kun viime aikoina tallentaessani OO 3.1. Writerilla tekemääni työtä, se tallentuu jotenkin outoon muotoon. Tallentaessa on kyllä oikea tiedostomuoto. Työ avautuu vain, jos avaan ensin Writerin. Ei siis suoraan esim. resurssien hallinnasta tms.
Varmaan vaikea hahmottaa ongelmaa tämän sepustuksen perusteella, mutta kuitenkin...toivossa on hyvä elää.
Tallennusongelmia
9
684
Vastaukset
- HartsaKkk
Mikä se tallennusmuoto olisi helpompi vastata
Tallennusmuoto-valintalistasta löytyy eri ohjelmien ja niiden versioiden käyttämiä
tiedostomuotoja. Niitä tarvitaan kun tiedostoja siirretään koneelle, jossa ei ole
OpenOfficea.
Vain omalla koneella käytettäviä tiedostoja kannattaa tiedostomuotona pitää
tarjottu OpenDocument-tiedostomuoto, esimerkiksi Writerin ODT-tekstiasiakirja.
Tallennettaessa asiakirjaa Word-käyttäjän muokattavaksi valitaan tiedostomuoto-
valintalistasta ”Microsoft Word 97/2000/XP”.
Tallennettaessa asiakirjaa sellaisen käyttäjän muokattavaksi, jonka käyttämästä
tekstinkäsittelyohjelmasta ei ole tietoa kannattaa tiedostomuodoksi valita RTF
(Rich Text Format) tai pdf.
Ja tuohon avautumiseen koneesi ei varmaankaan pidä OO:ta oletus ohjelmana joka sun pitäis sille sit oletukseksi antaa.- mitätämäon
Siis se oikea tarkoittaa odt muotoa :) Olen käyttänyt OO:ta vuosia ja yhtä-äkkiä huomasin, että tallennuksessa on ongelmia. Aikaisemmin kaikki toiminut hyvin. En muista milloin päivitin 3.1. version. Työpaikan koneella ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole.
- HartsaKk
mitätämäon kirjoitti:
Siis se oikea tarkoittaa odt muotoa :) Olen käyttänyt OO:ta vuosia ja yhtä-äkkiä huomasin, että tallennuksessa on ongelmia. Aikaisemmin kaikki toiminut hyvin. En muista milloin päivitin 3.1. version. Työpaikan koneella ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole.
se odt (open document teksstiasiakirja) on OO:n oletustallennusmuoto. Ja tuli mieleen onko tallennusikkunassa valittuna:automaattinen tiedoston tunniste. Tämä on ainakin mulla usein päivityksen tehdessä muuttunut ja vaikuttanut tallennuksen tiedosto tunnisteeseen. Jolloin tiedosto ei aukea koska ohjelma ei tunnista sitä
- mitätämäon
HartsaKk kirjoitti:
se odt (open document teksstiasiakirja) on OO:n oletustallennusmuoto. Ja tuli mieleen onko tallennusikkunassa valittuna:automaattinen tiedoston tunniste. Tämä on ainakin mulla usein päivityksen tehdessä muuttunut ja vaikuttanut tallennuksen tiedosto tunnisteeseen. Jolloin tiedosto ei aukea koska ohjelma ei tunnista sitä
Siinä se. Nyt taas toimii. Pienestä se on joskus kiinni. Kiitokset on kuitenkin SUURET!
- HartsaKkk
mitätämäon kirjoitti:
Siinä se. Nyt taas toimii. Pienestä se on joskus kiinni. Kiitokset on kuitenkin SUURET!
sen vuoksihan täällä käydään jotta voidaan auttaa toinen toisiamme. Hyvää Joulua
PS on kiva ku vastataan et onks olluna neuvosta apuu voi muutkin sit hyödyntää sit (:) - Hip hei
HartsaKkk kirjoitti:
sen vuoksihan täällä käydään jotta voidaan auttaa toinen toisiamme. Hyvää Joulua
PS on kiva ku vastataan et onks olluna neuvosta apuu voi muutkin sit hyödyntää sit (:)Kiitos vastaajalle!!! Tästä oli apua minullekin. Pikkasen pisti miettimään, että mistä moinen johtuu, kun Open Officen englannin kieliseltä support-forumiltakaan ei vastausta äkkiseltään löytynyt.
- HartsaKkk
Hip hei kirjoitti:
Kiitos vastaajalle!!! Tästä oli apua minullekin. Pikkasen pisti miettimään, että mistä moinen johtuu, kun Open Officen englannin kieliseltä support-forumiltakaan ei vastausta äkkiseltään löytynyt.
et se on windows:n tallennus ikkunan yhteen sopimattomuus OO:n kanssa. En ole käyttänyt OO:n omaa tallennusikkunaa. Sen saa asetuksista valittua kyllä.
- Jukka_
HartsaKkk kirjoitti:
et se on windows:n tallennus ikkunan yhteen sopimattomuus OO:n kanssa. En ole käyttänyt OO:n omaa tallennusikkunaa. Sen saa asetuksista valittua kyllä.
Kiitos minunkin puolestani! Nyt onnistuu taas pdf-vientikin.
- HartsaKkk
Jukka_ kirjoitti:
Kiitos minunkin puolestani! Nyt onnistuu taas pdf-vientikin.
Yhdessä eteenpäin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391