Missähän vika, kun viime aikoina tallentaessani OO 3.1. Writerilla tekemääni työtä, se tallentuu jotenkin outoon muotoon. Tallentaessa on kyllä oikea tiedostomuoto. Työ avautuu vain, jos avaan ensin Writerin. Ei siis suoraan esim. resurssien hallinnasta tms.
Varmaan vaikea hahmottaa ongelmaa tämän sepustuksen perusteella, mutta kuitenkin...toivossa on hyvä elää.
Tallennusongelmia
9
775
Vastaukset
- HartsaKkk
Mikä se tallennusmuoto olisi helpompi vastata
Tallennusmuoto-valintalistasta löytyy eri ohjelmien ja niiden versioiden käyttämiä
tiedostomuotoja. Niitä tarvitaan kun tiedostoja siirretään koneelle, jossa ei ole
OpenOfficea.
Vain omalla koneella käytettäviä tiedostoja kannattaa tiedostomuotona pitää
tarjottu OpenDocument-tiedostomuoto, esimerkiksi Writerin ODT-tekstiasiakirja.
Tallennettaessa asiakirjaa Word-käyttäjän muokattavaksi valitaan tiedostomuoto-
valintalistasta ”Microsoft Word 97/2000/XP”.
Tallennettaessa asiakirjaa sellaisen käyttäjän muokattavaksi, jonka käyttämästä
tekstinkäsittelyohjelmasta ei ole tietoa kannattaa tiedostomuodoksi valita RTF
(Rich Text Format) tai pdf.
Ja tuohon avautumiseen koneesi ei varmaankaan pidä OO:ta oletus ohjelmana joka sun pitäis sille sit oletukseksi antaa.- mitätämäon
Siis se oikea tarkoittaa odt muotoa :) Olen käyttänyt OO:ta vuosia ja yhtä-äkkiä huomasin, että tallennuksessa on ongelmia. Aikaisemmin kaikki toiminut hyvin. En muista milloin päivitin 3.1. version. Työpaikan koneella ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole.
- HartsaKk
mitätämäon kirjoitti:
Siis se oikea tarkoittaa odt muotoa :) Olen käyttänyt OO:ta vuosia ja yhtä-äkkiä huomasin, että tallennuksessa on ongelmia. Aikaisemmin kaikki toiminut hyvin. En muista milloin päivitin 3.1. version. Työpaikan koneella ei käsittääkseni tätä ongelmaa ole.
se odt (open document teksstiasiakirja) on OO:n oletustallennusmuoto. Ja tuli mieleen onko tallennusikkunassa valittuna:automaattinen tiedoston tunniste. Tämä on ainakin mulla usein päivityksen tehdessä muuttunut ja vaikuttanut tallennuksen tiedosto tunnisteeseen. Jolloin tiedosto ei aukea koska ohjelma ei tunnista sitä
- mitätämäon
HartsaKk kirjoitti:
se odt (open document teksstiasiakirja) on OO:n oletustallennusmuoto. Ja tuli mieleen onko tallennusikkunassa valittuna:automaattinen tiedoston tunniste. Tämä on ainakin mulla usein päivityksen tehdessä muuttunut ja vaikuttanut tallennuksen tiedosto tunnisteeseen. Jolloin tiedosto ei aukea koska ohjelma ei tunnista sitä
Siinä se. Nyt taas toimii. Pienestä se on joskus kiinni. Kiitokset on kuitenkin SUURET!
- HartsaKkk
mitätämäon kirjoitti:
Siinä se. Nyt taas toimii. Pienestä se on joskus kiinni. Kiitokset on kuitenkin SUURET!
sen vuoksihan täällä käydään jotta voidaan auttaa toinen toisiamme. Hyvää Joulua
PS on kiva ku vastataan et onks olluna neuvosta apuu voi muutkin sit hyödyntää sit (:) - Hip hei
HartsaKkk kirjoitti:
sen vuoksihan täällä käydään jotta voidaan auttaa toinen toisiamme. Hyvää Joulua
PS on kiva ku vastataan et onks olluna neuvosta apuu voi muutkin sit hyödyntää sit (:)Kiitos vastaajalle!!! Tästä oli apua minullekin. Pikkasen pisti miettimään, että mistä moinen johtuu, kun Open Officen englannin kieliseltä support-forumiltakaan ei vastausta äkkiseltään löytynyt.
- HartsaKkk
Hip hei kirjoitti:
Kiitos vastaajalle!!! Tästä oli apua minullekin. Pikkasen pisti miettimään, että mistä moinen johtuu, kun Open Officen englannin kieliseltä support-forumiltakaan ei vastausta äkkiseltään löytynyt.
et se on windows:n tallennus ikkunan yhteen sopimattomuus OO:n kanssa. En ole käyttänyt OO:n omaa tallennusikkunaa. Sen saa asetuksista valittua kyllä.
- Jukka_
HartsaKkk kirjoitti:
et se on windows:n tallennus ikkunan yhteen sopimattomuus OO:n kanssa. En ole käyttänyt OO:n omaa tallennusikkunaa. Sen saa asetuksista valittua kyllä.
Kiitos minunkin puolestani! Nyt onnistuu taas pdf-vientikin.
- HartsaKkk
Jukka_ kirjoitti:
Kiitos minunkin puolestani! Nyt onnistuu taas pdf-vientikin.
Yhdessä eteenpäin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381