Kuolaaminen....

N.W.B

Heips!
Olen jo pitkään harkinnut Nöffin ottamista ja nyt yhdeksi kysymykseksi nousi tuo kuolaaminen.
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kuolaavatko Nöffit niin että jojot roikkuu vai niin että suupielet ovat kuolaisia?
Yksilöhtaista tuokin on tottakai, mutta näin yleisesti haluaisin kysyä Nöffien omistajilta. :)
Toki jos herkkuja on koko ajan saatavillan tai nähtävillä niin kyllä silloin koira kun koira kuolaa, niin tekee munkin ajokoiran puoliska... :D

5

2280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nööf<'3

No siis tottakai nöffit kuolaa muita koiria enemmän, mutta ei nyt yleenpalttisesti.
      Tottakai kaikki koirat kuolaa!
      Itse olen todella yllättynyt omasta nöffistäni, ei kuolaa juuri ollenkaan. Kun koirapuistossa juostaan niin menee kyllä vaahtoon suun ympäriltä mutta ei todellakaan pahasti. Ei kannata olla huolissaan tällaisesta asiasta, liiotellaan muutenkin ihan liikaa. :)
      Eli katselemaan vaan sopivaa kasvattajaa! :)

• mielestäni...

No kyllähän nöffi kuolaa aivan jumalattomasti! Tosin olen lähemmin ollut yhteyksissä vain kahteen nöffiin. Niiden omistajilla on aina pyyhe mukana, johon kuolaa pyyhkivät ja pyyhe on hetkessä märkä. Nöffi kuolaa siis ilman, että haistaisi mitään herkkuja. Lisäksi nöffi haisee todella voimakkaasti koiralle ja turkki on rasvainen. Kun nöffiä on paijannut, pitää kädet mennä pesemään, sillä ne ovat rasvaiset ja haisevat. Söpö koira, mutta kuola, haju ja rasvainen turkki eivät tee siitä paijattavaa lemmikkiä, valitettavasti.

Jos joku sanoo, ettei nöffi kuolaa ylenpalttisesti, niin ihmettelen, mikä rotu voisi kuolata vielä enemmän että sitä voisi sanoa ylenpalttisesti! En ole koskaan kenelläkään muun rodun omistajalla nähnyt märkää kuolapyyhettä mukanaan.

• Gizmoliini

Noo kumman huonosti on sit nöffejä hoidettu kun niin kerta haisevat ja turkki on rasvainen. Mulla ainakin nöffi menee pesulle heti kun alkaa käsiin tuntua "rasvaiselta" ja koiranhajusta en nyt tiedä haiseeko toi yhtää enempää ku mun pk-collie, mut kyllähän nöffi kuolaa...mut ei mulla mitää pyyhettä ikinä mukana ole :)

• xTurhapuro

Minulla oli 10v.nöffi kuolas vain jos näki että joku ihminen söi esim leipää niin kuolaa alkoi kehittymään, perso kun oli ruualle, ei kummiskaan liikaa ruokaa annettu, ettei tullut ylipainoa. Kuivat "papanat" laittoivat kyllä tuhnuttelemaan, ne kyllä haisivat siinä missä aikamiehen leijatkin. Minäkin silloin halusin just Nöffin, hyvät muistot jäljellä.

• riinaliina2

Se on niin yksilöllistä, kuten itse jo sanoitkin :). Kymmenen nöffiä tavanneena voin sanoa, että kuolaajia on laidasta laitaan. Osa ei kuolaa kuin lenkillä/namien lähellä, osa kuolaa jatkuvasti. Osasta jää jäljet vaatteisiin, vaikka vaan hipaisisivat kuonolla. "Pahimmissa" tapauksissa kuolaa saa pestä seiniltä ja katosta useinkin.

Huulistahan tuo on paljolti kiinni. Vanhempien huulien kireyttä voi yrittää analysoida ja toivoa parasta, mutta pennusta kasvaa kuitenkin aina oma yksilönsä. Parasta varautua siis pahimpaan :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      4193
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      94
      2004
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      32
      1732
    4. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      11
      1659
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      175
      1518
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1418
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      108
      1242
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      1197
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1172
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1135
    Aihe