pentu ei syö!

nkziyt

Eli tosissaan haluaisin kysyä onko kellään ollut koskaan samanlaista tapausta; minulla on 6kk ikäinen pentu ja se on nyt jättänyt ruokailun KOKONAAN POIS.. se ei syö kertakaikkiaan mtn ja tätä on jatkunut n.2viikkoa. Silloin tällöin(viikossa 2-3päivänä) se saattaa vajaan desin ruokaa ottaa, mutta muuten se pitää itseään vesilinjalla. Ja pennun tosissaan pitäisi käyrien mukaan syödä 7desiä per päivä!!

Eläinlääkärissä on käyty mutta ei löytynyt mitään poikkeavaa!?!?
Pentu syö royal canin pentu ruokaa..tai siis söi.

Ulkoilemme paljon ja muuten pentu vaikuttaa energiseltä, mutta ruokaa se ei suuhunsa laita!! Olen todella huolissani koska pentu on rajusti alipainoinen.

Olen antanut sille aamulla ja iltapäivällä ruoan(3,5desiä),15min annan kipon olla maassa ja sitten nosta pois ja heitän ruoat roskiin. Ruokamerkin vaihdostakin olen kokeillut tosin niin että sekoitan "uutta" ruokaa "vanhan" ruoan sekaan jottei pentu oppisi vaatimaan aina kun ei maita niin jotakin herkullisempaa. Nyt olen laittanut ruokaa ainoastaa desin verran koska melkeen aina menee roskiin ylipuolet, ja sehän on ruoan haaskaamista. Jos pentu söisi laittaisin toki heti lisää.

Nyt vaan ihan mitä vaan kokemuksia tai neuvoja..siis ihan mitä vaan!
Olen niin ymmälläni koirani käytöksestä että meinaa järki mennä :/

KIITOKSI KAIKILLE JO VALMIIKSI Hymyilee

6

3226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koettu on

      Voi kuinka kurjaa, samassa tilanteessa ollaan oltu samanikäisen koiran kanssa ja huoli oli kova, kun se ei kerta kaikkiaan myöskään suostunut syömään. Nappuloita se ei enää suostunut syömään lainkaan, mutta nykyisin 3-vuotiaana kyllä syö niitäkin hyvällä ruokahalulla. Ruokahaluttomuutta kesti vuoden.

      Nyt on kiire alkaa syöttää koiralle jotain muuta ruokaa, mikä maistuisi. Kokeilepa alkaa antaa keitettyä riisiä tai kaurapuuroa sekä kananjauhelihaa tai jotain rasvaista jauhelihaa ja vihannesmössöä, esimerkiksi muussattua herne-maissi-paprika-seosta ja lohiöljyä sekä Inupekt Forte -maitohappobakteeria kerran päivässä ruoan kanssa. Anna aluksi myös Nutri-plus geeliä. Jauheliha voi maistua tai tuoksua paremmalta kypsennettynä. Kokeile maistuuko se raakana vai kypsennettynä koirallesi paremmin. Aluksi voit antaa ruoan ilman vihannesmössöä, ilman sitä ruoka voi maistua paremmin. Koiralla voi olla herkkä maha, ja sen takia se ei syö. Maha voi tulla ruoasta kipeäksi, vaikka löysää mahaa ei tulisikaan. Maitohappobakteeri suojelee mahaa.

      http://www.biofarm.fi/content/view/377/lang,fi/
      http://www.biofarm.fi/content/view/113/lang,fi/

      Jos koira ei syö nappuloita, kannattaa ruokaan lisätä myös jotain monivitamiinivalmistetta, esim. Aptus Multidogia tai Aptus Multipuppya.

      Tsemppiä!

      • koettu on

        Ja unohtui edellisestä. Jos koira ei ala syödä itse kupista, nosta kuppi syliisi ja tarjoa siitä koiralle ruokaa. Jos ei vieläkään syö, työnnä ruokaa sormin suuhun. Yritä saada se syömään keinolla millä hyvänsä vaikkapa pieniä määriä kerrallaan useita kertoja päivässä. Jätä nappulat toistaiseksi pois.

        Kannattaa myös varmistaa, ettei koiralla ole selkä- tai niskaongelmia. Jospa sillä on vaikea syödä kumartuneena alas, koska jokin paikka on kipeä.


    • tutkittiinko?
      • eri huoneeseenkin.

        Kokeile jättää, kun koira jää kotiin yksin. Koira voi kokea syömisen painostavana ja kielteisenä, vaistotessaan stressaantuneisuutenne. Kokeile piilottaa ruokaa esim pahvipurkkiin, jonka kanssa ensin leikit koiran kanssa, saalisvaiston hyväksikäyttöä. Entäs ruoan vaihto, oletko kokeillut barffia, aluksi vaikka 50 g jauhelihaa ja ja pieni kourallinen normaaliruokaa sekaan, jos et halua kokonaan barffiin lähteä. Olet varmaan kysynyt jo kasvattajaltakin. Mitä jos kylässä kävisi koira, joka syö innolla, tietystio koirat pidettävä sillä tavoin, ettei ruokailusta pääse tulemaan kärhämää, mutta toisen esimerkki voisi houkutella syömään.


      • wekkali
        eri huoneeseenkin. kirjoitti:

        Kokeile jättää, kun koira jää kotiin yksin. Koira voi kokea syömisen painostavana ja kielteisenä, vaistotessaan stressaantuneisuutenne. Kokeile piilottaa ruokaa esim pahvipurkkiin, jonka kanssa ensin leikit koiran kanssa, saalisvaiston hyväksikäyttöä. Entäs ruoan vaihto, oletko kokeillut barffia, aluksi vaikka 50 g jauhelihaa ja ja pieni kourallinen normaaliruokaa sekaan, jos et halua kokonaan barffiin lähteä. Olet varmaan kysynyt jo kasvattajaltakin. Mitä jos kylässä kävisi koira, joka syö innolla, tietystio koirat pidettävä sillä tavoin, ettei ruokailusta pääse tulemaan kärhämää, mutta toisen esimerkki voisi houkutella syömään.

        Luulen että koirasi on sairas ja sinulla on ollut huono lääkäri. Mene toiselle. Ja ihan tänään.


    • Anonyymi

      Anna muuta ruokaa. Vaihtele, osta vaikka viljatonta ruokaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe