Senco USA:sta - kokemuksia

sm_71

Tilasin itse tulevan kesän remontteja varten impulssirunkonaulaimen USA:sta. Malli Senco GT90CH. Yllätys oli suuri kun avasin paketin: laitteessa on CE-merkintä ja laturikin on 110-240v monitoimilaturi. Itse pistoke laturissa on US-tyyppinen, eli vaatii pistokeadapterin mutta on jännitteeltään on sopiva. Muutoin on sama kone kuin Euroopasta hankittu.

Verollinen hinta Suomessa on n 550 - 600 €. USAsta tilattuna n 270 € kotiovelle kannettuna kaikkine lisämaksuineen (lähetys, tulli, alv). Tässä US-mallissa on tosin vain yksi akku, Euroopassa myydään kahdella. Akkukotelo on ruuveilla kiinni, joten katsoin sisälle. Laitteessa on viisi Sonyo:n valmistamaa Ni-Mh kennoa, uudelleenkennotus näyttää halpohkolta jos tulee tarvetta tulevaisuudessa.

Täytyy vielä kehua Fedex:n toimintaa ja nopeutta. Vain kaksi päivää kesti paketin tulo kotiovelle. USAsta kun olen tilannut niin FedEx:n toimitus tuntuu kaikista vakuuttavimmalta. Euroopassa DPD:n toimitukset ovat sielä toisesta päästä: hidas, hitaampi, dpd. Ja kaiken kukkuraksi paketti pitää DPD:n osalta yksityisasiakkaana noutaa itse valintatalo/siwa kaupasta.

Hintaluokka oli naulaimelle nyt sellainen, että parinsadan euron remontteja joita jotkut ovat kertoneet tehneensä kilpailevaan Paslode-merkkiin, ei kannata tehdä. Samalla rahalla saa melkein uuden paketin.

11

5501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle kans

      mitä kautta tilasit, siis jokin liike usassa vai..? kiinnostaisi kovasti..

    • lautakasa

      senco on varmasti laatu merkki,ja pitää arvonsa hyvin käytettynäkin.

      Minulle tuli muistaakseni joskus saksasta dpd paketti jonka matkahuolto toi rekalla suoraan pihaan asti.

      Toinen paikka missä on edullinen dhl kuljetus (en ole edullisempaa rahtia nähnyt) http://www.toolking.com/
      rahtihinnoista esim makitan 18v 4 työkalun sarjan rahti on noin 38eur ja 2 tuollaista sarjaa 55euroa tämän päivän kurssilla,voit kerätä erilaisia tuotteita ostoskoriin ja laskea rahdin,vaikka et ostaisikaan

    • Super-Timpermanni

      impulssi on susi. Mulla oli käytössä ensin pasloden runkopyssy jolla tein muutaman vuoden ongelmitta lämpöisillä ilmoilla. Sitten ostin Sencon ja sitä sai aina käyttää takuuhuollossa Mechelinillä. Ei ollut edes maanantai kappale kun sain uuden samanlaisen ja se oli myös susi. Mechenillä joka tuo senkoa maahan on sanoo myös suoraan vakioasiakkaille ettei kannata ostaa impulssia runkopyssynä.

      Se siitä ja onnea ostokselle....

      • sähkömies_71

        Olisi kiva tietää minkälaisia ongelmia sinulla oli. Tuo kylmässä työskentely lienee ongelmallista kaikille impulssinaulaimille. Toisille enemmän, toisille vähemmän. Netistä kun olen etsinyt niin ei ole juurikaa mainintoja että olisi isomia ongelmia Sencon kanssa.

        Päämarkkina-alueilla hyvä pakkaskestävyys ei ilmeisesti ole tärkein kriteeri näitä laitteita suunniteltaessa. Suomessa ammattirakentajat tietysti joutuvat käyttämään laitteitaan kesät-talvet. Itse ajettelin lähinnä impulssinaulainta lämpöisiin keleihin. Kylmällä ei amatöörin tarvitse tehdä timpurin hommia. Sähköhommia tosin joutuu ammatin puolesta tekemään silloinkin.


      • s-timpermaani
        sähkömies_71 kirjoitti:

        Olisi kiva tietää minkälaisia ongelmia sinulla oli. Tuo kylmässä työskentely lienee ongelmallista kaikille impulssinaulaimille. Toisille enemmän, toisille vähemmän. Netistä kun olen etsinyt niin ei ole juurikaa mainintoja että olisi isomia ongelmia Sencon kanssa.

        Päämarkkina-alueilla hyvä pakkaskestävyys ei ilmeisesti ole tärkein kriteeri näitä laitteita suunniteltaessa. Suomessa ammattirakentajat tietysti joutuvat käyttämään laitteitaan kesät-talvet. Itse ajettelin lähinnä impulssinaulainta lämpöisiin keleihin. Kylmällä ei amatöörin tarvitse tehdä timpurin hommia. Sähköhommia tosin joutuu ammatin puolesta tekemään silloinkin.

        ammattikäytössä täällä pohjolassa. Vesisade tuntuu olevan kaikkein pahinta, laukee tai ei laukea. Pakkasella alle -5 niin kaasut on pidettävä lämpöisenä taskussa. Mutta mieti miten käy jos posahtaa povitaskussa, tekeekö kipeää?

        Olen sitä mieltä että kunnon vasara (voi olla yli 100 e) ja Suomalaiset (ei venäläiset jossa luukee suomeksi, esim timpurin ....) lankanaulat on harrastajalle ihan toimiva paketti. Vasaran ostat rautakaupasta jossa on valinnan varaa ja ammattitaitoinen myyjä. Paketti toimii joka paikassa eikä ole riippuvainen muusta kuin halusta naulata käsin. Monesti huomaa että esim. ammattikouluissa annetaan pyssy käteen eikä tiedetä miten puuta pitäisi naulata.


      • sähkömies_71
        s-timpermaani kirjoitti:

        ammattikäytössä täällä pohjolassa. Vesisade tuntuu olevan kaikkein pahinta, laukee tai ei laukea. Pakkasella alle -5 niin kaasut on pidettävä lämpöisenä taskussa. Mutta mieti miten käy jos posahtaa povitaskussa, tekeekö kipeää?

        Olen sitä mieltä että kunnon vasara (voi olla yli 100 e) ja Suomalaiset (ei venäläiset jossa luukee suomeksi, esim timpurin ....) lankanaulat on harrastajalle ihan toimiva paketti. Vasaran ostat rautakaupasta jossa on valinnan varaa ja ammattitaitoinen myyjä. Paketti toimii joka paikassa eikä ole riippuvainen muusta kuin halusta naulata käsin. Monesti huomaa että esim. ammattikouluissa annetaan pyssy käteen eikä tiedetä miten puuta pitäisi naulata.

        Vasara ja naula ovat tietysti varmasti toimiva paketti ja riippuu vain siitä kuinka paljon on ruista ranteessa että miten paljon tulosta syntyy.

        Se vähä mitä itse olen rakennellut, esim. raystään aluslautoja laittanut, niin kun itseltäni loppui konenaulat ajattelin että viimeiset 100 naulaa lyön vasaralla kiinni ettei tarvitse ostaa uutta pakettia. Yksin tehdessä tuo hommahan on aika vaikeaa ja raskasta: pitää kannattaa lautaa ja lyödä kiinni. No, naulasin noin 10 naulaa ja tämän jälkeen kävin hakemassa lähikaupasta paketin konenauloja pikkupaketin 500 kpl ja paukutin kiinni koneella. Oli sen verran raskasta lyödä naulaa ylöspäin!

        Toki sähkötöissä käytetään paljon vasaraa. Eli kyllä on ihan tärkeä työkalu!


      • sstimpermanni
        sähkömies_71 kirjoitti:

        Vasara ja naula ovat tietysti varmasti toimiva paketti ja riippuu vain siitä kuinka paljon on ruista ranteessa että miten paljon tulosta syntyy.

        Se vähä mitä itse olen rakennellut, esim. raystään aluslautoja laittanut, niin kun itseltäni loppui konenaulat ajattelin että viimeiset 100 naulaa lyön vasaralla kiinni ettei tarvitse ostaa uutta pakettia. Yksin tehdessä tuo hommahan on aika vaikeaa ja raskasta: pitää kannattaa lautaa ja lyödä kiinni. No, naulasin noin 10 naulaa ja tämän jälkeen kävin hakemassa lähikaupasta paketin konenauloja pikkupaketin 500 kpl ja paukutin kiinni koneella. Oli sen verran raskasta lyödä naulaa ylöspäin!

        Toki sähkötöissä käytetään paljon vasaraa. Eli kyllä on ihan tärkeä työkalu!

        on nykyään irtonyrkki, käy tavalliset lankanaulat ja saa siistiä jälkeä ulkovuoressa. On monipuolinen kun oppii käyttään. Urakkavehje se ei ole mutta luulen että tavallisilla rakentajilla tuo aika minkä häviää menee monessa muussa jutussa .......

        Naulaimia pitäisi olla moneen lähtöön.... runko, ulkovuori, hakas ja viimeistelypyssy. Halpoja naulaimia saa monesta paikkaa, mutta onko halpaa ja hyvää?


      • paljon työkaluja
        sstimpermanni kirjoitti:

        on nykyään irtonyrkki, käy tavalliset lankanaulat ja saa siistiä jälkeä ulkovuoressa. On monipuolinen kun oppii käyttään. Urakkavehje se ei ole mutta luulen että tavallisilla rakentajilla tuo aika minkä häviää menee monessa muussa jutussa .......

        Naulaimia pitäisi olla moneen lähtöön.... runko, ulkovuori, hakas ja viimeistelypyssy. Halpoja naulaimia saa monesta paikkaa, mutta onko halpaa ja hyvää?

        Yksi ryhmä johon minä kuulun on me jotka tehdään omilla työkaluilla töitä,palkallisina

        laadukasta työkalua saa ja edullisesti kun vähän miettii ennen ostoa


    • Timperi

      Sencon impulssinaulain on surkein romu, mitä maa päällään kantaa. Olen lyönyt Pasloden impulssinaulaimella ruodetta talvella urakalla, tehnyt betonimuotteja yms. ja hyvin on toiminut. Sencon ensimmäisestä impulssista ei kannata edes puhua. Uusin malli heti alussa huoltoon. Ei ole 40 tuntiakaan naulattu ja taas rikki. En suosittele kenellekkään ,paitsi jos haluaa jotain ajankulua elämäänsä.

      • Anonyymi

        Höpöttää?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe