onks kellään ongelmia mondeon vm 95 1,8 moottorin kanssa kylmänä kolisee tosi pitkään ja ei tahdo välillä lähtä käyntiin fordin liikeessä sanottiin että nostaja vikaa ja pelkät osat maksaa 380€! plus työt 100€ ja jakopään remmi ja rullat ja kiristin 68€ eli kertokaa jos jollekkin vaihdettu nostajat oliko siitä hyötyä kiitos
mondeon kolina
8
1685
Vastaukset
- kosla
En osaa auttaa, mutta kiinnostaisi tietää kuinka paljon koneella on ajettu (itsellä samanlainen ja saman ikäinen auto).
Kannattaisiko harkita koko koneen vaihtoa (esim. saksalainen kolarikone). Kolina voi tulla koneen alakerrastakin.- hajooko
tällä hetkellä ajettu 166000km ja kaikki huollot tehty fordilla ja kone on 1,8 zetec
- kosla
hajooko kirjoitti:
tällä hetkellä ajettu 166000km ja kaikki huollot tehty fordilla ja kone on 1,8 zetec
no ei se vielä voi olla paskana. EI muuta kun kovaa ajoa. Sitten kun alkaa olla 300tkm mittarissa, niin kansiremppa on lähempänä.
- Mondeomies
Mulla -96 Mondeo ja kylmänä kilisee ja kolisee aina kun käynnistää.
Kun lämpiää niin moottori kuulostaa ihan ok:lta eikä ole sivuääniä.
Ja käyntiin lähtee kyllä ihan normaalisti.
Jakopään remmi ainakin hakkaa kylmänä koppaan ja rauhottuu kun kone lämpiää (sellainen aika epäsäännöllinen kopsahtelu kuuluu siitä). Jäänyt vähän löysälle vaihdossa ja ei kuulemma kannata alkaa kiristämään kun saattaa napsahtaa poikki jos laittaa liian kireälle :) Kävin merkkihuollossa kysymässä. Kuuluu sieltä vielä tuon lisäksi kaikenlaista ääntä. Mutta siitähän se Mondeo tunnetaan :) Moni on kysynyt että onko tuo Dieseli, heheh!- Voortisti
Eihän sitä hihnaa tarvitse rikki "kiristää", sehän on jousikiristeinen. Eli riittää kun löysää kiristimen pultin, antaa jousen kiristää, ja sitten kiristää sen pultin, ei se jousi hihnaa liikaa kiristä. Ovat tupeksineet vaihdossa jos on jäänyt löyhälle, kestää kevyesti 110tkm ilman mitään ongelmia. Kyllähän se kilkattelee kylmänä johtuen "lyhyistä" männistä ja ehkä paskasista nostimista, mutta hihnan ei pitäis "kolistella" koppaa. Oiskohan vika kuitenkin moniurahihnassa?
- Mondeomies
Voortisti kirjoitti:
Eihän sitä hihnaa tarvitse rikki "kiristää", sehän on jousikiristeinen. Eli riittää kun löysää kiristimen pultin, antaa jousen kiristää, ja sitten kiristää sen pultin, ei se jousi hihnaa liikaa kiristä. Ovat tupeksineet vaihdossa jos on jäänyt löyhälle, kestää kevyesti 110tkm ilman mitään ongelmia. Kyllähän se kilkattelee kylmänä johtuen "lyhyistä" männistä ja ehkä paskasista nostimista, mutta hihnan ei pitäis "kolistella" koppaa. Oiskohan vika kuitenkin moniurahihnassa?
Kiitos vinkistä. Noilla sanoilla minulle asiasta kerrottiin kun kävin siitä silloin aikanaan kyselemässä merkkihuollossa. Ja se oli vielä melko pian sen hihnanvaihdon jälkeen. En tajunnut vaatia niitä sitä korjaamaan. Nyt olen ajellut jo sen jälkeen 80tkm joten kohta on vaihdon aika uudestaan. Ja minä kun en kauheasti asiasta tiennyt niin uskoin kun pikkupoika joulupukkiin.
- Antti
Itsellä on -96 1.8 koneella. Kolina ei tule jakopään hihnasta. Kysyin asiasta Ford-korjaamolla, jonka omistaja tuntui tietävän Mondeo asioista hyvin. Vaihdoin itse jakopään hihnan, joka jäi hiukka löysälle ja jouduin kiristämään sen parin viikon ajelun jälkeen. Ei vaikuttanut kylmäkilinään l. diesel-äänenen matkintaan. Korjaamolla sanoi 1.8:ssa olevan lyhyet männät, jotka pääsevät heilumaan kylmänä vaakasuunnassa. On kuulemma kosmeettinen ongelma l. ei vaikuta koneen kestävyyteen.
- pitää paikkansa
lyhyet männät aiheuttavat kylmäkäyntikalinan. ongelma korjaantuu 99-mallista eteenpäin, ostin juuri sellaisen eikä kalkata entiseen tapaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522976Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207