mondeon kolina

hajooko

onks kellään ongelmia mondeon vm 95 1,8 moottorin kanssa kylmänä kolisee tosi pitkään ja ei tahdo välillä lähtä käyntiin fordin liikeessä sanottiin että nostaja vikaa ja pelkät osat maksaa 380€! plus työt 100€ ja jakopään remmi ja rullat ja kiristin 68€ eli kertokaa jos jollekkin vaihdettu nostajat oliko siitä hyötyä kiitos

8

1685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosla

En osaa auttaa, mutta kiinnostaisi tietää kuinka paljon koneella on ajettu (itsellä samanlainen ja saman ikäinen auto).

Kannattaisiko harkita koko koneen vaihtoa (esim. saksalainen kolarikone). Kolina voi tulla koneen alakerrastakin.

• hajooko

tällä hetkellä ajettu 166000km ja kaikki huollot tehty fordilla ja kone on 1,8 zetec

• kosla
        hajooko kirjoitti:

tällä hetkellä ajettu 166000km ja kaikki huollot tehty fordilla ja kone on 1,8 zetec

no ei se vielä voi olla paskana. EI muuta kun kovaa ajoa. Sitten kun alkaa olla 300tkm mittarissa, niin kansiremppa on lähempänä.

• Mondeomies

Mulla -96 Mondeo ja kylmänä kilisee ja kolisee aina kun käynnistää.
      Kun lämpiää niin moottori kuulostaa ihan ok:lta eikä ole sivuääniä.
      Ja käyntiin lähtee kyllä ihan normaalisti.
      Jakopään remmi ainakin hakkaa kylmänä koppaan ja rauhottuu kun kone lämpiää (sellainen aika epäsäännöllinen kopsahtelu kuuluu siitä). Jäänyt vähän löysälle vaihdossa ja ei kuulemma kannata alkaa kiristämään kun saattaa napsahtaa poikki jos laittaa liian kireälle :) Kävin merkkihuollossa kysymässä. Kuuluu sieltä vielä tuon lisäksi kaikenlaista ääntä. Mutta siitähän se Mondeo tunnetaan :) Moni on kysynyt että onko tuo Dieseli, heheh!

• Voortisti

Eihän sitä hihnaa tarvitse rikki "kiristää", sehän on jousikiristeinen. Eli riittää kun löysää kiristimen pultin, antaa jousen kiristää, ja sitten kiristää sen pultin, ei se jousi hihnaa liikaa kiristä. Ovat tupeksineet vaihdossa jos on jäänyt löyhälle, kestää kevyesti 110tkm ilman mitään ongelmia. Kyllähän se kilkattelee kylmänä johtuen "lyhyistä" männistä ja ehkä paskasista nostimista, mutta hihnan ei pitäis "kolistella" koppaa. Oiskohan vika kuitenkin moniurahihnassa?

• Mondeomies
        Voortisti kirjoitti:

Eihän sitä hihnaa tarvitse rikki "kiristää", sehän on jousikiristeinen. Eli riittää kun löysää kiristimen pultin, antaa jousen kiristää, ja sitten kiristää sen pultin, ei se jousi hihnaa liikaa kiristä. Ovat tupeksineet vaihdossa jos on jäänyt löyhälle, kestää kevyesti 110tkm ilman mitään ongelmia. Kyllähän se kilkattelee kylmänä johtuen "lyhyistä" männistä ja ehkä paskasista nostimista, mutta hihnan ei pitäis "kolistella" koppaa. Oiskohan vika kuitenkin moniurahihnassa?

Kiitos vinkistä. Noilla sanoilla minulle asiasta kerrottiin kun kävin siitä silloin aikanaan kyselemässä merkkihuollossa. Ja se oli vielä melko pian sen hihnanvaihdon jälkeen. En tajunnut vaatia niitä sitä korjaamaan. Nyt olen ajellut jo sen jälkeen 80tkm joten kohta on vaihdon aika uudestaan. Ja minä kun en kauheasti asiasta tiennyt niin uskoin kun pikkupoika joulupukkiin.

• Antti

Itsellä on -96 1.8 koneella. Kolina ei tule jakopään hihnasta. Kysyin asiasta Ford-korjaamolla, jonka omistaja tuntui tietävän Mondeo asioista hyvin. Vaihdoin itse jakopään hihnan, joka jäi hiukka löysälle ja jouduin kiristämään sen parin viikon ajelun jälkeen. Ei vaikuttanut kylmäkilinään l. diesel-äänenen matkintaan. Korjaamolla sanoi 1.8:ssa olevan lyhyet männät, jotka pääsevät heilumaan kylmänä vaakasuunnassa. On kuulemma kosmeettinen ongelma l. ei vaikuta koneen kestävyyteen.

• pitää paikkansa

lyhyet männät aiheuttavat kylmäkäyntikalinan. ongelma korjaantuu 99-mallista eteenpäin, ostin juuri sellaisen eikä kalkata entiseen tapaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      141
      6688
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5749
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4901
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4500
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3905
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3081
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2976
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2452
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2280
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2207
    Aihe