sattui omasta syystäni vesivahinko (hana jäi auki). kotivakuutus löytyy mutta ei kai korvaa koska olen itse syypää.
alakerran asunto ja oma menee n. 4-5 vkoksi huoltoon ja varmaan tulee ihan karmeat kustannukset.
en tiedä alkaako etsiä köyttä itselle vai mitä tehdä... ainakin muuttaa täytyy että työ saadaan alkuun. alustava arvio pelkästään korjaustöistä oli noin 10.000 luokkaa. varmasti siihen vielä keksitään vaikka mitä muuta päälle
onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa...? mitä kannattaisi tehdä?
hyvät neuvot tarpeen........... mittava vesivahinko
9
2770
Vastaukset
- korvaakorvaaaa
pitäisi korvata, sitä vartenhan se on että jos vahinko sattuu niin korvataan. Saattavat tietysti vakuutusyhtiöiden tapaan ensin nikotella mutta kannattaa pysyä lujana. Vahinko ei ole sama kuin tahallaan tehty vaikka siihen itse "syyllinen" olisikin.
- koitus
kiitos....... ongelma on myös siinä että vahinko sattui aikaisin aamulla jolloin edellinen ilta vielä painoi päälle elikä pelkään alkoholilla olleen vaikutusta omaan harkintakykyyni ja tarkkaavaisuuteen. en tiedä mitä tällaisissa tapauksissa tehdään, kun on selvästi omaa syyllisyyttä mukana. en tietenkään tahallani jättele hanoja auki aamuisin, mutta silti...
ugh, en toivo tällaista syyllisyydentunnetta kyllä kenellekään. - jkljfkdjflkajfklasj
koitus kirjoitti:
kiitos....... ongelma on myös siinä että vahinko sattui aikaisin aamulla jolloin edellinen ilta vielä painoi päälle elikä pelkään alkoholilla olleen vaikutusta omaan harkintakykyyni ja tarkkaavaisuuteen. en tiedä mitä tällaisissa tapauksissa tehdään, kun on selvästi omaa syyllisyyttä mukana. en tietenkään tahallani jättele hanoja auki aamuisin, mutta silti...
ugh, en toivo tällaista syyllisyydentunnetta kyllä kenellekään.NO jos kännissä jättää hanan auki niin eihän sitä vakuutus tietenkään korvaa. Mutta voihan olla, että joku hämärän firma lupautuu tekemään kartoituksen ja tuomaan kuivaajat sopuhintaan vahinkopaikalle.
- yjtyjtyjtj
jkljfkdjflkajfklasj kirjoitti:
NO jos kännissä jättää hanan auki niin eihän sitä vakuutus tietenkään korvaa. Mutta voihan olla, että joku hämärän firma lupautuu tekemään kartoituksen ja tuomaan kuivaajat sopuhintaan vahinkopaikalle.
sen kännitilan tietää tai voi todistaa? Kyllä on ihme tietäjiä täälläkin...
- jdakjdkalsjaskldjasj
yjtyjtyjtj kirjoitti:
sen kännitilan tietää tai voi todistaa? Kyllä on ihme tietäjiä täälläkin...
Siitä että vesihana ei mitenkään voi selvinpäin jäädä huomaamatta valumaan.
- Fineen
Vakuutus- ja pankkiasiakkaita neuvoo www.fine.fi -ilmainen palvelu.
Saattaa olla, että alakerrassa on vakuutus ja he saavat sieltä korvauksia - joskin voivat vaatia omavastuuosuuksia sinulta.
Omalle asunnollesi tuskin saat korvausta, mutta kysy ihmeessä Finestä niillä on kokemusta ja näkemystä - JA TEE jokatapauksessa korvaushakemus - ei se mitää maksa.
mutta ... siis Fine neuvoo mistä alkaa ja kenelle mikäkin korvattavuus kuuluu ja kenen vakuutuksista mitäkin maksetaan.- koitus
kiitos linkistä Fineen, soitan hetimiten kun vaan ehdin ja yritän saada selkoa asiasta.
- Nimierkk33
Toisaalta pahoin pelkään, että jos alakerralla on kotivakuutus mikä korvaa heille remontin, vaatii tämä alakerralle korvannut vakuutusyhtiö korvauksia sinulta. Toivottavasti näin ei käy, mutta tuskin siitäkään mitään sen pahempaa sitten käy. Eli jos jokatapauksessa joudut maksamaan, niin sama kait se on kenelle maksaa..
Mutta soittamalla tuonne saat varmasti oikeampia neuvoja kuin täältä =). Ja tsemppiä. Olin kuulemassa erään keskisuuren vakuutusyhtiön vakuutusesitystä, ja sieltä kuulin, että heille tulee joka päivä tuollaisia hakemuksia, että kännissä nukahdettu suihkun lattiakaivon päälle aiheuttaen vesivahingon. Että jos se jotain lohduttaa, niin kohtalotovereita kyllä on olemassa, vaikka paljoa eivät ymmärrettävästi itsestään pidä meteliä. - korvaa
Nimierkk33 kirjoitti:
Toisaalta pahoin pelkään, että jos alakerralla on kotivakuutus mikä korvaa heille remontin, vaatii tämä alakerralle korvannut vakuutusyhtiö korvauksia sinulta. Toivottavasti näin ei käy, mutta tuskin siitäkään mitään sen pahempaa sitten käy. Eli jos jokatapauksessa joudut maksamaan, niin sama kait se on kenelle maksaa..
Mutta soittamalla tuonne saat varmasti oikeampia neuvoja kuin täältä =). Ja tsemppiä. Olin kuulemassa erään keskisuuren vakuutusyhtiön vakuutusesitystä, ja sieltä kuulin, että heille tulee joka päivä tuollaisia hakemuksia, että kännissä nukahdettu suihkun lattiakaivon päälle aiheuttaen vesivahingon. Että jos se jotain lohduttaa, niin kohtalotovereita kyllä on olemassa, vaikka paljoa eivät ymmärrettävästi itsestään pidä meteliä.Jos et ole tahallasi jättänyt hanaa auki, korvaa kotivakuutus vahingot. Joudut maksamaan vain omavastuuosuuden. On kokemusta samasta tapauksesta. Vain tahallista tekoa ja sen seurauksia ei korvata kotivakuutuksesta. Turhaa peloittelua edelliset kirjoitukset. En tiedä onko vakuutusyhtiöillä eroa, omamme on Fennia. Ifistä olen kuullut että on nihkeä mitään korvaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374946- 823516
- 302963
- 612935
- 82767
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584