Kiinan viisumi ja matkatoimisto traveller

issu11

Hei!

Olen hankkimassa viisumia Kiinaan.. Onko kenelläkään kokemusta viisumin hankinnasta matkatoimisto Travellerin kautta? Sujuiko tilaaminen ongelmitta ja olitteko tyytyväisiä toimintaan?

6

1502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfgty

      Onko tiedossa matkatoimistoa, joka ei tässä ryöstäisi hinnalla?

    • Pekingin_ankka

      Mulla oli jäänyt joku kohta täyttämättä hakemuksessa ja soittelivat siitä. Kyllä homma meni mallikkaasti.

    • postimiess

      Eihän siinä tarvi kuin täyttää lomake, laittaa valokuvat ja passi liitteeksi ja viedä (PK seudulla asuvat) tai postittaa (muualla asuvat) Kiinan suurlähetystöön - jonka nettisivuilla on tarakat ohjeet.

      Itse en maksaisi matkatoimistolle viittäkymppiä kirjekuoren siirtämisestä kun posti hoitaa saman asian muutamalla eurolla.

      • selili

        ei onnistu postittaen.pitää valtuuttaa asiamies viemään..


      • xiexie

        Kiinan suurlähetystö ei ole aikoihin kelpuuttanut postitse lähetettyjä.

        Tämän pitäisi olla selvää tekstiä:

        "The Embassy will no longer accept visa applications submitted through mail or DHL, etc. from March 10

        2009/02/11

        Effective from March 10, 2009, the Consular Section of the Embassy of the People's Republic of China in Finland will not accept visa applications submitted through postal service or DHL,etc. Applicants should submit their applications at the front desk of the Consular Section or use the services of travel agencies which deliver visa applications to the Embassy daily. Any visa application sent to the Embassy by mail (or DHL, etc.) after the termination date will not be processed and will be returned to the sender. All liabilities will be borne by the sender.
        The Consular Section of the Embassy of P R China in Finland
        February 11, 2009
        "

        Kyseessä on matkatoimistojenkin kohdalla muusta kuin kirjeen siirtämisestä. Kyllä ne on kaikki katsottava läpi ja yritettävä tarkastaa ettei ihan montaa bumerangia tule. Kuinka halvalla sinä voisit viisumipalvelua hoidella. Jos se on hyvä bisnes, miksi et ryhdy suorastaan rikastumaan? ( ;) ;) ;) )

        Tosin mä ymmärsin sitäkin heppua jota ystävällisesti kuljettelin ympäri riikkiä ja kulutin 6 tuntia. Auton matkamittariin kertyi noin 100km. Oli "tuttava" luvannut korvata jos hiukan autan häntä. Ok, lykkäösin muut asiat sivuun ja järjestelin itseni vapaaksi tuohon. Kun sitten olimme kaikki tarvittavat paikat sukkuloineet ja heitin hänet kotiovelleen hän kysyi paljonkos on velkaa. En kehdannut tuttavaa rahastaa... sanoin että olisko 50 sopiva. Hän kauhistui... ei kai bensa noin paljon maksanut... ja postikulujen hinnallahan viisumityötkin tehtiin silloin kun se vielä oli mahdollista.


      • postimiess
        xiexie kirjoitti:

        Kiinan suurlähetystö ei ole aikoihin kelpuuttanut postitse lähetettyjä.

        Tämän pitäisi olla selvää tekstiä:

        "The Embassy will no longer accept visa applications submitted through mail or DHL, etc. from March 10

        2009/02/11

        Effective from March 10, 2009, the Consular Section of the Embassy of the People's Republic of China in Finland will not accept visa applications submitted through postal service or DHL,etc. Applicants should submit their applications at the front desk of the Consular Section or use the services of travel agencies which deliver visa applications to the Embassy daily. Any visa application sent to the Embassy by mail (or DHL, etc.) after the termination date will not be processed and will be returned to the sender. All liabilities will be borne by the sender.
        The Consular Section of the Embassy of P R China in Finland
        February 11, 2009
        "

        Kyseessä on matkatoimistojenkin kohdalla muusta kuin kirjeen siirtämisestä. Kyllä ne on kaikki katsottava läpi ja yritettävä tarkastaa ettei ihan montaa bumerangia tule. Kuinka halvalla sinä voisit viisumipalvelua hoidella. Jos se on hyvä bisnes, miksi et ryhdy suorastaan rikastumaan? ( ;) ;) ;) )

        Tosin mä ymmärsin sitäkin heppua jota ystävällisesti kuljettelin ympäri riikkiä ja kulutin 6 tuntia. Auton matkamittariin kertyi noin 100km. Oli "tuttava" luvannut korvata jos hiukan autan häntä. Ok, lykkäösin muut asiat sivuun ja järjestelin itseni vapaaksi tuohon. Kun sitten olimme kaikki tarvittavat paikat sukkuloineet ja heitin hänet kotiovelleen hän kysyi paljonkos on velkaa. En kehdannut tuttavaa rahastaa... sanoin että olisko 50 sopiva. Hän kauhistui... ei kai bensa noin paljon maksanut... ja postikulujen hinnallahan viisumityötkin tehtiin silloin kun se vielä oli mahdollista.

        Joo, en vaivautunut tarkistamaan tuota ajantasaista tietoa netistä. Ei ole aikomustakaan hoidella viisumeja palveluna muille ihmisille. Jokainen tehköön niinkuin lystää. Tarkoitin sitä vaan että normaaliosaamisella varustettu matkailija osaa varmaan hoitaa viisumin itsekin.

        Olen itse lopettanut matkatoimistojen käytön muutenkin muutama vuosi sitten ihan sen vuoksi, etten oikeen voinut luottaa heidän asiantuntemukseen matkojen järjestelyssä. Eli palvelun hinta ei vastannut laatua:
        - vääriä tietoja ja neuvoja
        - huonosti valittuja hotelleja
        - hyvin harvoin osasivat löytää edullisimmat lentovaihtoehdot

        Viisumin olen viimeksi hakenut matkatoimiston kautta muistaakseni toissa vuonna. Itsehän siinä joutuu joka tapauksessa tekemään kaiken työn, niin miksi ihmeessä maksaa siitä palvelumaksua. En osaa arvioida kuinka paljon matkatoimisto tekee siihen työtä ja riittääkö palvelumaksu sen työn kustannusten kattamiseen, mutta pointti on siinä että se on mielestäni täysin turhaa työtä. Se ei luo lisäarvoa itse prosessiin. Sama työ se minulle on on asioinko Kiinan suurlähetystössä vai matkatoimistossa.

        Ehkä vielä joskus jossain vaiheessa löydän uudestaan matkatoimistovirkailijan joka on luottamuksen arvoinen, mutta nyt mennään toistaiseksi näin. Ainoa kohta missä koen että matkatoimiston palvelut voivat luoda lisäarvoa minun matkojeni hankintaan (n. 100 päivää vuodessa), on mahdollisuus pitää alennuslentoja bookattuna ja maksaa vasta n päivää ennen lähtöä. Lentoyhtiöille ja nettivaraamoille kun ne pitää maksaa varattaessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe