Onko kukaan saanut papa-testin tuloksista 2-luokkaa - eli kohdun solumuutoksia?? Olen hieman ymmälläni, sillä en tiedä kuinka vakavaa tämä on. Olisiko syytä olla huolissaan esim. syövästä. Tämä oli toinen peräkkäinen papa, joka oli 2-luokkaa, ja lääkäri antoi uuden papa-lähetteen puolen vuoden päähän. Lääkäri sanoi, että useimmiten paranee itsestään vuosien myötä, ei vaikuta hedelmällisyyteen ym. Olin jotenkin niin pelästynyt tuloksista, etten älynnyt kiireiseltä lääkäriltä kaikkea kysellä! Voisiko joku kohtalontoveri auttaa?
papa-testi 2-luokkaa
7
534
Vastaukset
- orvokki12
Ei tartte huolestua ollenkaan itsellä vastaava tilanne ja johtuu kohtutulehduksista...itseltäni otettiinkin kystien takia näytepaloja mutta ei niissä mitään ollut ja puolen vuodenpäästä uusi papakoe...
- rentoudu ja nauti
Papa-koe otetaan kohdunkaulalta. Kohtuun asti ei testissä mennä.
Papa-luokituksessa 1 on normaali. Luokituksessa 5 on syöpä. Tulos kaksi voi tulla mistä tahansa tulehduksesta, joka sattuu olemaan. Pieniä tulehduksia voi olla ilman että ne aiheuttavat mitään oireita.
Papaa seurataan 6-12 kuukauden välein silloin, kun se on luokkaa 2. Yleensä tuollainen pieni muutos paranee itsekseen 1-2 vuodessa. Toisaalta seurannalla saadaan ajoissa selville, jos tilanne alkaa paranemisen sijaan pahentua.
Ole huoletta ja käy sovitun ajan kuluttua uudessa papassa.- Hormoonihurmio
Minulla on sama juttu, ja kakkosluokkaa oli toinenkin näyte, joka otettiin vuoden päästä ensimmäisestä. Nyt alkaisi olla taas aika, koska gynekologin mukaan huolestumiseen voi olla syytä, jos kolme peräkkäistä näytettä on kakkosluokkaa.
- ryysyläinen
Hormoonihurmio kirjoitti:
Minulla on sama juttu, ja kakkosluokkaa oli toinenkin näyte, joka otettiin vuoden päästä ensimmäisestä. Nyt alkaisi olla taas aika, koska gynekologin mukaan huolestumiseen voi olla syytä, jos kolme peräkkäistä näytettä on kakkosluokkaa.
mä en koskaan ole saanut tuloksia kun ollaan otettu papakoe..lääkärillä käynyt testejen jälkeen mutta ei sanallakaan ole maininnut testistä.Toivottavasti niissä ei mitään ihmeitä ole ollut.
- KaikenMaailmanVaivoj
Sain juuri tällä viikolla papatulokseni, joka oli kakkoslukkaa. Minulla on ollut kovat oireet mm. kirvelyä, polttelua, kutinaa, paksua valkovuotoa ja veristä vuotoa. Lääkäri sanoi minulla olevan tulehdusta. Sain dalacin-voidetta ja odottelen nyt, miten se vaikuttaa. Minulla oli joa aikaisemmin yksi kuuri, mutta sillä ei ollut parantavaa vaikutusta. Nyt otettiin hormonikierukka pois ja aloitettiin lääke uudestaan. Joskus kierukalla on vaikutusta tulehduksen paranemiseen, tietoa löytyy esim. täältä netistä Mirena(tai sinnepäin)-hormonikierukan pakkausselosteesta. Minulla tämä on jo toinen tulehdus kierukan aikana, eikä aikaisemmin koskaan ole ollut, joten kun tästä vaivasta pääsen eroon, niin kierukkaa en enää ikinä ota.
Minun kaverillani on usein papa kakkosluokkaa, mutta koska hänellä ei ole mitään oireita, niin lääkäri on sanonut, ettei ole mitään syytä huoleen. Oli kai sanonut, että voi johtua vaikka liiasta pesemisestä. - huolettaa
Kiitos vastauksista. Nyt vain odotan rauhassa sen kolmannen papan, enkä stressaa ennen sitä. Mulla ei ole kierukkaa, joten tämä ei siitä johdu.. mullakin ollut samoja oireita, kuten kutinaa, veristä vuotoa ym. Eli täysin oireettomana ei ole kuitenkaan ollut.
Mukavaa joulun odotusta kaikille :) - raiksumanis
Minulla todettiin reilu kuukausi sitten tämä sama. Mitään stressiä ei kannata ottaa. Vaikka usein tulee mietittyä miksi juuri minulle tämä tarttui.. Toivon mukaan papilloomavirus lähtee itsellään pois, ajan kanssa. mutta voi jäädä lopullisesti. Vaikka papa-testeissä myöhemmin todetaan ettei enään ole mitään, niin silti tämä voi aina uusiutua. Terveelliset elämäntavat kannattaa. Liiallinen pesu voi ärsyttää ihoa, ja tulla kutinaa yms. Partnerin usea vaihtaminen ei ole suositeltavaa. Sillä jokaisella on eri bakteeritasapaino, ja papilloomavirus enemmänki niinsanotusti "nauttii" bakteereista. Ja kutiaminen ja kirvely voi myös johtua pelkästä karvojen ajelusta, ettei ensimmäitteeksi pelästy, että nyt on joku tulehdus ym. Kannattaa nyt vaań yrittää ottaa rennosti, ja puhuminen auttaa joillakin. Mutta ei kuitenkaan kannata kylillä huudella tästä :) hyvät joulun odotukset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058