Aloittaneiden keski-ikä?

&;;;&---

Mikähän lienee ollut viime vuosina TKKlla/TTYllä aloittaneiden keski-ikä noin suurinpiirtein? Pitänyt tässä lukion jälkeen vähän useammankin välivuoden ja nyt olisi tarkoitus keväällä hakea opiskelemaan. Olisi kiva yrittää päästä porukkaan sisään ja lähteä mukaan kaikenmaailman hippoihin, mutta lieneekö 24-vuotias silloin jo vanha pieru tuolla...

5

1056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kari-tee

Pääasiassa ensimmäisen vuoden opiskelijat ovat parinkympin molemmin puolin. Luennoilla istuu juuri lukiosta päässeitä teinejä sekä jo viidenkympin paremmalla puolella olevia. Et todellakaan ole mitenkään "liian vanha" aloittamaan :) Ei muuta kun hakupaperit vetämään.

• &;;;&---

Hakupaperit lähtevät joka tapauksessa matkaan, lähinnä tässä mietiskelin, että kannattaako tuolta odottaakaan löytävänsä kaveripiiriä :-) Toivottavasti tärppää, en nimittäin tunne kummaltakaan paikkakunnalta juurikaan ihmisiä...

• akateeminen syrjäyty

Eiköhän sieltä kavereita saa. Se on sitten eri asia, kannattaako niissä juosta jokaisessa kissan ristiäisessä, joita Ylioppilaskunta/Kilta järjestää, vai keskittyä itse opiskelemiseen. Mutta se on toki sinun oma valintasi.

• Tuleva teekkari...

Olen samanikäinen ja hakemassa TKK:lle. Takana on opiskelua Helsingin yliopistossa (hum. tdk), jossa oli myös päälle kolmikymppisiä ja pari eläkeikäistäkin... Hieman itseänikin jänskättää, miten sopeudun paikkaan, jossa keskimääräinen aloitusikä on alempi (koska sisään päästään usein suoraan lukiosta toisin kuin moneen muuhun paikkaan). Toisaalta miesvaltaisella alalla monet käyvät ensin intin, joten ei kai suurin osa ihan 18-v. ole. Lisäksi samassa työpaikassa kanssani on ollut useita DI-opiskelijoita, jotka ovat ikäluokkaa vm. 80-84, ja opinnot vähän venyneet... Kilta- ja harrastustoiminnan kautta varmaan löytää myös vanhempaa väkeä, jotka opiskelevat ties kuinka monetta vuotta. Hae siis ihmeessä, niin on meitä vanhempia hakijoitakin ainakin kaksi!

• wanhuz

Itsekin täytän keväällä jo 25v, vuosia mennyt hukkaan tyhjäntoimittaessa ja "muka opiskellessa" vähän sitä sun tätä. Nyt jonkinlainen valaistuminen tuli vuoden alusta ja haluan opiskella fysiikkaa/tekniikkaa tosissaan. Ei tässä muuta voi ku hakupaperit sisään HY:lle fysiikkaa ja varmaankin TKK:lle kanssa. Eiköhän sitä jotenkin sinne sopeudu :) Täytyy jotenkin vääntää opintopisteitä nykyisessä koulussa kuitenkin kevään aikana ja hakea kirjastosta fysiikan ja matikankirjoja, joita päntätä pääsykokeita varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      109
      9860
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4830
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2051
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1996
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1690
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1481
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1349
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      947
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      933
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      922
    Aihe