Riihimäen lukio

riluun kyllästynyt

Onko riihimäen lukio enään turvallinen paikka niin opiskelijoille kuin oppilaille?

Sormella osoittaminen on rumaa, mutta tänne haluaisin keskustelua mikä oikein koulussa niin monella mättää ja mistä sitä pahaa oloa lukioon virtaa?

Onko kokemuksia kuinka opettajat/opiskelijat puuttuu kiusaamiseen ja kuinka asioita tuolla koulussa oikein käsitellään vai lakaistaanko kaikki "siististi" maton alle?

23

4722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maton Alta

Koitahan nyt rauhoittua ja keskittyä olennaiseen. Jätä kaikki turha pois mielestäsi ja rentoudu. Sinulle taitaa nyt mielikuvituksesi tehdä tepposet.

• Abi09

Etkö pärjännyt itse lukiossa???? Vai päässyt edes sisään???

• Maton Alta

Siinäpä olikin oleelliset vastaukset kysymyksiisi. Abi09 nimimerkin pitäisi selvästi harkita itsehillintäharjoituksia. Vaikutat agressiiviselta ja väkivaltaiselta tyypiltä. Oletko ehkä ollut koulukiusaaja?

• zxvcbvcb

Itse olin Lukiossa 10 vuotta sitten ja ei ainakaan mitään kiusaamista esiintynyt. Kyllä se kiusaaminen jäi yläasteelle. Ovatko nykyajan lukioikäiset sitten lapsellisempia kuin ennen?

• 8o3ov3vv3

Ainakin tuon Abi09:n asennevamma viittaa siihen suuntaan. Eipä taida tuolla asenteella yliopiston ovi aueta...

• morooooooo

"Onko riihimäen lukio enään turvallinen paikka niin opiskelijoille kuin oppilaille?"

• zzxvcvzx

Oppilaita ne on. Opiskelijoita kun siirtynäy korkeakouluun/yliopistoon. Ehkä aikuislukiolaisia voidaan kutsua opiskelijoiksi mutta siellä tuskin esiintyy kiusausta.

• mmmmmnnvv
        zzxvcvzx kirjoitti:

Oppilaita ne on. Opiskelijoita kun siirtynäy korkeakouluun/yliopistoon. Ehkä aikuislukiolaisia voidaan kutsua opiskelijoiksi mutta siellä tuskin esiintyy kiusausta.

peruskoulussa on oppilaita, lukiossa opiskelijoita.

t. lukion käynyt, nykyinen opettajaopiskelija

• riksun timppa

siellä meno on ihan sekavaa. onneksi lapsi meni hyvinkäälle.

• riksun samppa

Meidän perheestä käy jo kolmas lapsi Riihimäen lukiota, ja koulu kaikinpuolin sujuu Rilussa todella hyvin.
        riksun timppa, voisit laittaa vähän perusteluja Rilun lokaamiseen. Tietenkin jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, joka ei välttämättä tarkoita että koulussa olisi vikaa.

• Anonyymi

Aivan mahtava päätös! Vie perheesi kuopuksen ja lapsenlapsesi kauas Riihimäen lukiota.

• RiLulainen -92

Itse olen nyt toista vuotta riihimäen lukiossa ,enkä ole yhtään pahoillani siitä että valitsin sen opiskelupaikakseni :) RiLussa on paljon erilaisia kursseja/monipuolista tarjontaa ! sieltä löytää varmasti jokainen sen "oman juttunsa" :) RiLu on täysin turvallinen paikka ihan kaikille oppilaista henkilökuntaan ,enkä ole huomannut tähän mennessä ollenkaan kiusaamista! Älä ota paineita , Riksun lukio on täysin mukava paikka ja yhteishenki on asteikolla 4-10 ehdottomasti vahva 9 ! :D

• NÄKÖJÄÄN

kun pitää asentaa valvontakamerat uloskin. Sama kamera kuvaa lukion edustalla kadulla kulkevat satunnaiset kulkijatkin samalla. Vähän väliä on koko lukion porukka ulkona pihalla ja hälytysajoneuvoja koulun edusta täynnä. Jokinhan siellä on vialla. Valot palaa yötä päivää kuin joulukuusessa meidän veronmaksajien rahoilla. Ei mitään tolkkua.

• Käteen
        NÄKÖJÄÄN kirjoitti:

kun pitää asentaa valvontakamerat uloskin. Sama kamera kuvaa lukion edustalla kadulla kulkevat satunnaiset kulkijatkin samalla. Vähän väliä on koko lukion porukka ulkona pihalla ja hälytysajoneuvoja koulun edusta täynnä. Jokinhan siellä on vialla. Valot palaa yötä päivää kuin joulukuusessa meidän veronmaksajien rahoilla. Ei mitään tolkkua.

Ai että oikein kamerat!! Hui hui! Olisko rosmojen varalta myös? Ja että kuvaa ohikulkijoita? Voi kauheaa, ihan kun kukaan ei muuten näkisi sinua kadulla kulkemassa. Voihan se tietysti olla että he kuvaavat ihmisiä ihan vaan kiusakseen. Vähän epäilen kyllä.
        Ja miten lukiosta voi yleistää että kiusataanko siellä? Yksi aiemmista vastaajista oli käynyt koulua 10 vuotta sitten, eiköhän sielä ole jo uudet oppilaat?
        Menee taas yli tää itku.

• §

Riihimäen lukiossa suoritettiin hiljakkoin valtavan iso remontti. Nyt panee ihmettelemään kaupungin välinpitämättömyys lukion rakennusturvallisuudessa, kun ei lumia ole poistettu lukion katolta lainkaan tänä talvena. Entäs jos katto romahtaa, siitäkin tulee valtava lasku meille veronmaksajille. Joten lumenpoistohommiin ja äkkiä.

• Abi-17

Riihimäen lukio on täysin mätä omena. Siellä oppilaat ovat typeriä ja henkilökunta vittumaista - henkilökunta naurelee päin naamaa, vaikka painottavat ettei tyhmiä kysymyksiä opintojen suunnittelusta ole. Kurssit katkaistaan mielivaltaisesti, ja oppilaiden uratoiveille nauravat opinto-ohjaajat päin naamaa. Rehtori on saatana itse... Älkää IKINÄ laittako lastanne tuon helvetin läpi, siellä ei ymmärretä, että ihmiselle aina välillä iskee flunssa, saati sitä, että välillä opiskelijoiden täytyy väkisinkin hoitaa oma terveytensä koulun edeltä. En ole katkera luuseri, mitä teksti edellä mahdollisesti vihjailee, vaan olen kyseisessä lukiossa kolmatta vuosikurssia opiskeleva opiskelija, jonka ystävää sorretaan tuolla aivan mielivaltaisesti, suoraan rehtorin ja opinto-ohjaajan toimesta.

• foliohatturilu

Perusteluja poikaseni?

• Anonyymi

Ei muuta kommentoitavaa sinun tekstiin. Kaikki kohdat osuivat aivan nappiin!
        Aivan samaa mieltä ystäväiseni!

• Salp.2.2

Minä kävin, tai ainakin vähän aloittelin, Riihimäen lukiota ja nykyään olen ihan muiden ihmisen yläpuolella.

• Jokatietääniintietää

RiLussa se paikka siellä auditorion vieressä <3 ja ne friidut kans <3

• Anonyymi

Paskaa paskaa ja aivan paskaa sanon minä. Henkilökunta paskiaisia. Juoruilevat ja moittivat oppilaita eikä sana "vaitiolovelvollisuus " ole korvillaan. Tuonne ei kannata lähettää lapsiaan helvettiin, ellei halua itse kokea aitoa helvettiä. Pistää kyllä eka vuosi lukiota masennukseen. En vain kestä kuinka henkilökunta on tökeröitä ja epäkohteliaita.
      Ja pakko sanoa, että tämmöistä lukioita ei voinut koskaan uskoa, että olisi olemassa. Harmi vain niille oppilaille jotka tekivät pahimman virheen astua sinne.

Ovat kyllä kovia juoruilemaan ja saat siitä sitten ihania katseita joka henkilökunnalta! Ei tässä kummempaa illan jatkoa kaikille!

• Anonyymi

v. 2009 aloitettu tämäkin ketju, mutta ei ole viestejä montaakaan.

• Anonyymi

Abi09 täällä!

Heipä hei!

Pääsin oikikseen ekalla yrityksellä, ja nyt on oikeustieteen maisterin paperit ja työpaikka.

Hyvää Joulua Riihimäen lukion oppilaille ja opettajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      961
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      875
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe