Herrojen kanssa saunassa

"Mirri märkänä"

Herrojen kanssa saunassa Minä ilahduin, kun löysin nämä novellit. Että onko tämmöistäkin, ja ihan suomen kielellä. Että tänne voi ihmiset vapaasti kirjoittaa. Minua nuo tositarinat varsinkin kiinnostaa, että mitä ihmiset ovat oikeasti kokeneet. Mutta sitten minä kauhistuin. Kaikki ovat vaikka mitä kokeilleet ja suorasukaisesti kertovat. Eihän minulla ole enää mitään sanottavaa. Ja juuri kun minä olin lämmennyt ajatukselle, että kirjoittaisin jonkin kivan muiston. Kirjoitan kumminkin, vaikka vaan itselleni, kun tämä nyt mielessä on. Se, joka kaipaa niitä hurjempia juttuja, semmoisia joista kiihottuu, se löytää ne ihan viereisistä novelleista varmaan. Minä en ole koskaan kokenut mitään järisyttävää ja kertomisen arvoista, mutta on minullakin muistoja, ja yksi mukavimpia on tämmöinen. Se oli ollut kahden päivän helteinen työmatka ja deodorantti oli pettänyt monta kertaa, kun johtaja pyysi jäämään saunaan. Minulla oli jo ajatukset kotona miehen ja lasten luona, eikä minulla ollut uimapukuakaan. Johtaja sanoi, että eihän saunassa uimapukua tarvita, että tule mukaan vaan, kun olet tähänkin asti ollut. Minä olin ollut tulkkina johtajan hollantilaisille vieraille. Ne olivat vanha ja uusi johtaja sisaryhtiöstä, Groningenista, ja tulevalle johtajalle oli esitelty paperitehtaita ja painokoneita Suomessa. Me toimimme samalla alalla ja meidän johtaja halusi käydä keskustelut saksaksi. Itse se ei sitä osaa, mutta minä olin koulussa lukenut. Johtaja sanoi, että kyllä suomalaiseen saunaan kuuluu se suomalainen naiskauneus. Että eihän se muuten mitään olisi. Edusta sinä sitä, se sanoi. Minä sanoin, että miten minä nyt sinne voin tulla ainoana naisena. Että uskallanko minä. Johtaja sanoi, että he ovat naimisissa olevia miehiä kaikki, eihän se ole perhesaunaa kummempaa. Minä en luvannut, mutta en minä poiskaan osannut lähteä. Se niin nätisti pyysi. Minulle tuli mieleen, kuinka joskus koulutyttönä luin kuvaamataidon tunnilla Gallen-Kallelasta. Se oli ollut maalaamassa jossakin maaseudulla ja käynyt saunassa yhdessä talon väen kanssa. Se tapa oli sellainen, ja siellä oli ollut "komeita tyttäriä". Minua jotenkin kosketti semmoinen rohkea viattomuus. Kun itse olen ujo. Että varmaan oli kiva Gallenin semmoisessa saunassa kylpeä. Mutta kun minä en ole komea, vaaleaverinen talontytär, enkä kuusitoistakesäinen pystytissinen piikanenkaan. Minä olen kahden lapsen äiti. Minä sitten kumminkin ajattelin, että enhän minä siinä paljon häviä. Että jos minä vaan sen ujouteni kestän. Ne oli kuusikymppisiä nämä vanhemmat johtajat, semmoisia isällisiä hahmoja. Kyllä minä niiden kanssa olisin mennyt, mutta nuori johtaja oli jumalattoman komea, kiharatukkainen mies. Että siinä kyllä tulisi sukupuolisuus mieleen. Minä en sitä päätöstä osannut tehdä ja sitten se oli jo liian myöhäistä. Olisi ollut vielä nolompaa kieltäytyä. Minä ajattelin, että käyn peseytymässä ja vaihdan puhtaat alusvaatteet. Ne miehet oli oikein kohteliaita. Minä en muista, miten minä sinne lauteille selvisin, mutta siellä minä vaan istuin. Se oli aika pieni sauna ja istuttiin melkein toisissamme kiinni. Kyllä minä hyvin tietoinen olin siitä naiseudestani. Näkyi varmaan naamasta. On niin suojatonta olla miesten seurassa pimppi paljaana. Tulee värinöitä. Mutta suojattomilta ne miehetkin näytti. Ei siinä voi olla vilkuilematta, kun uimassakin käytiin. Eihän meitä tässä hukka vie, ajattelin. Se jotenkin lähentää, kun alasti ollaan ja nähdään toisemme. Minä ajattelin, että minä tavallaan autan niitä miehiä. Että kun ne kerran tykkää, niin eihän siinä mitään pahaa ole, jos ne vähän ihailee. Miten minä sen osaisin kuvailla. Että kun minä itseäni näytän, niin se on tavallaan niin kuin lahja. Eikä se ole mieheltäni pois. Enkä minä mene niitten rouvien reviireille, jos vähän kikkeleitä näen. Ne on minusta niin suloisia, kun ne raskaina keinahtelee. Velttoja ne oli, mutta paisuneita. Varmaan oli muurahaisia, kun minullakin oli. Sillä nuorella groningenilaisella oli esinahka puolessa välissä terskaa, jäänyt siihen härnäävästi kiikkiin. Uinuva peto, minä ajattelin ja vähän häpesin, kun semmoisia tuli mieleen. Sitä nuorta miestähän minä ujostelin. Mutta kun saksaa puhuttiin, minä sain vähän rohkeutta takaisin. Katsoin sitä suoraan silmiin. Minulla oli kumpu halki, mutta karvoitushan sen meillä naisilla peittää. En olisi tämmöistä itsestäni uskonut. Ne miehet olisi halunneet pestä minulta selän, mutta minä kielsin. Minäpäs olenkin saunottajana teille, minä sanoin. Otin saunapiian roolin. Marttahan minä olen enkä Maria. Minä pesin niiden miesten selät ja kerroin, että ennen kun tuli maaseudulla herrasmiehiä kylään, tällä tavalla emäntä tai tytär ne kylvetti. Miehet sanoivat, että se olisi hyvä tapa vieläkin. Herroilla on herkut mielessä, minä ajattelin. Näillä niin kuin niillä silloisillakin, joillakin. Jos sattui piika vieraita pesemään, se piikakin pestiin, niin minä olen kuullut, ja lopuksi naitiin. Miten minulle taas tämmöisiä tuli mieleen. Minä siitä kumminkin innostuin ja pesin nuorelta johtajalta tukan. Minä olen aina hullaantunut miesten puhtaisiin, vahvoihin tukkiin ja halunnut työntää niihin sormeni. Lastenkin tukkaa olen aina letittämässä. Se mies oli ihan hiljaa minun hyppysissäni, kuunteli vaan. Minä kysyin, että kuinka monta lasta sillä olikaan. Mies sanoi, että kolme. Olet sinä ehtinyt kotonakin olla, minä sanoin ja tarkkailin, kuinka lajielin venyy. Terska oli turvonnut esiin, oikein muodokas terska se olikin, ja siemenrako kuin rosvolla. Miehellä oli shampoot päässä, silmät kiinni, ja minä käytin tilaisuutta hyväksi. Minä aloin olla niin hekumassa, että häntäluu värisi. Minä sitten huuhtelin miehen hiukset ja mies kiitti ja sanoi, että miten hän voi sen korvata. Ei sitä mitenkään korvata, minä sanoin, se oli palvelus. Käytiin uimassa ja mies sanoi, että hän kumminkin hieroo minulta niskan, saako. Niin me istuskeltiin saunan edessä jäähdyttelemässä. Minulla oli pyyhe ympärillä ja miehet oli paljaina. Minusta oli mukavaa, kun ne ei ujostelleet. Nuori johtaja hieroi minua hartioista kiitokseksi kaikesta ja kehui kuinka hyvin tulkkaan teknistäkin sanastoa. Oma johtaja nosti minun jalkani vuoron perään polvelleen ja hieroi nilkkoja. Minä tiesin, että minulta nyt pimpsa näkyy, mutta ajattelin, että näkyköön. Minä uskalsin jo hellittää ja päästää sen hieromisen vaikuttamaan. Se meni kivasti selkärankaa alas ja tuli reittä myöten ylös. Se tunne. Sitten minä nousin ja kiitin saunaseurasta. Sanoin, että oma mies jo odottaa. Ne sanoivat, että on sääli erota, mutta kyllä he ymmärtää. Vie terveisiä, ne miehet vielä sano. Kyllä minä vein. Varmaan sen mieskin huomasi.

18

20233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettele

      vittu ei tolllasta oikeesti jaksa edes alka lukee.

      • vaki vieras

        Opettele kirjottaan..Ei tota tekstiä pysty lukeen ja muutenki TYLSÄ!!!


    • mää

      Kiitos hienosta jutusta!
      Erityisesti tykkäsin tästä novellimaisesta tyylistä.. sehän oli kuin suoraan Antti Tuurin kynästä. Eihän siinä pidäkään olla mitään kappalejakoa. Eihän muistojen kuvissakaan ole kappaleita kuin kesän ja talven välissä..

      Ellet ole oikeasti ammattikirjoittaja, niin jatkapa ihmeessä tarinaa samalla tyylillä. Sitten vaan käsikirjoitus kustantajalle. Minä ainakin lupaan lukea.
      Hienoa!
      mää

    • aikuinen

      Oli tosi ihana tarina. Tykkäsin oikein paljon. Osasit kertoa niin hyvin, että melkein haistoin saunan tuoksun ja tunsin kesäillan henkäyksen iholla saunan jälkeen. Muut jutut täällä tahtoo olla pelkkää raakaa panemista, tämä oli mukava poikkeus. Kiitos jutusta!

      • mies

        tähän mennessä paras kirjoitus...kiitos sinulle.


    • mies 26

      Olen turhaan lukenut sata tarinaa tältäkin sivulta. Tämä oli ainut, jonka lukeminen kannatti.

      Jos tuo oli tarinaa, osaat olla vakuuttava, joten tee ihmeessä uusia.

      Jos totta, niin sittenhän sulta ei kannata uutta tarinaa tilata.

      Tekstissäsi oli juuri parasta ajatusten ja tunnelmien kerronta. Miehenä tietenkin syttyy siitä, kun "tavallinen" nainen kertoo seksuaalisuudestaan.

    • osaan jaksottaa

      vittuuks tollas tekstii kukaa lue...opi jaksottaa

    • Kiitos

      mukavaa kuulla "oikeiden" ihmisten kertovan oikeita tarinoita. Tuota ei liene edes väritetty. Lisää tällaista. Niuhot voi mennä snobbailemaan kirjallisuuspiireihin.

    • Pohjmies

      Aina joku yrittää kieliasua , tai muotoilua arvostella kun ei itse pysty alkeellisempaankaan tarinaan.
      Erinomaisen hyvä tuo oli.
      Voithan jatkaa vaikka siitä , kuinka miehesi suhtautui ja millainen seksi oli kotona .
      Siis lisää kokemuksia peliin, on sinulla varmaan muitakin kokemuksia .

    • Kysyy nolostunut "Mirr...

      Mitähän minä tein väärin, kun tuosta jutustani tosiaan hukkui jaksotus? Neuvokaa joku viisaampi. Tein juttuun kappalejaon tekstinkäsittelyssä ja se näkyi vielä siirrossakin. Mutta sitten se oli hävinnyt. Miten pitäisi tehdä, kun siirtää muualla valmiiksi tehdyn jutun tänne novellisivulle?

      • ..mut opettele!!

        Jatka jollain mielenkiintoisemmalla jutulla...


    • joo

      vai semmonen

    • lisää

      hei mirri märkänä! ymmärsin että sulla on enemmänkin noita samankaltaisia juttuja
      plakkarissa niin ett kiihotti tosi paljon tämä juttu et laita vaikka sähköpostissa lisää jos on!
      [email protected]

      • Mirri

        Hei,

        ei minulla valitettavasti ole juttuja plakkarissa.

        Mutta kyllä minä niin häkellyin noista muutamista palautteista, että olen alkanut miettiä, olisiko minulla aiheita. Pitäisi pieni musta vihko varata ja siihen aina merkitä, kun mieleen tulee.

        Minä olen aina ollut ujo tyttö ja semmoisen kasvatuksen saanut, että jos vaikka pikkuhousut sattuisi vahingossa näkymään niin hyvä ettei siitä ole jo elämä pilalla.

        Mutta siinä ujouden ja häpeän rajalla se erotiikka juuri kukkii. Minä näen niin hirveitä alastomuusuniakin, että minä herätessä ihan tärisen. Minua aina huijataan niissä. Minä olen vähän semmoinen hyväuskoinen, että kokemuksia riittää.

        Kerrankin soudettiin tyttökaverin kanssa saareen. Minä olen maalta kotoisin. Rippikouluiässä oltiin, ja meillä oli viltti mukana. Uitiin ja oltiin alasti. Sitten yhtäkkiä huomattiin, että meitä pusikosta tiirattiin. Huvilan poikia oli tullut saareen.

        Mahdettiin me olla näky. Minäkin kukkeimmillani, tissit terhakasti pystyssä.

        Ensin suututti kamalasti ja sitten hävetti. Ei ollenkaan tajunnut, millaisen ilon oli pojille tarjonnut. Kun ne sai meidän pyöreitä pyllyjä ihailla. Minkäs me sille mahdettiin.

        Me myöhemmin niitä poikia tavattiin tansseissa. Ne oli oppikoulupoikia kaupungista ja sanoi, että kauniita olitte, täydellisiä olentoja. Ne osasi puhua. Ja paksu tukka ja vahvat hampaat oli, herrajumala.

        Ne pyyteli päästä saatille, mutta meitä hävetti liikaa ja annettiin rukkaset. Me ei haluttu ruveta niiden kesäkissoiksi. Mutta kyllä meitä hiveli, kun semmoiset häikäisevät kollit meitä piiritti.

        Terveisin Mirri


      • mirrimärkä
        Mirri kirjoitti:

        Hei,

        ei minulla valitettavasti ole juttuja plakkarissa.

        Mutta kyllä minä niin häkellyin noista muutamista palautteista, että olen alkanut miettiä, olisiko minulla aiheita. Pitäisi pieni musta vihko varata ja siihen aina merkitä, kun mieleen tulee.

        Minä olen aina ollut ujo tyttö ja semmoisen kasvatuksen saanut, että jos vaikka pikkuhousut sattuisi vahingossa näkymään niin hyvä ettei siitä ole jo elämä pilalla.

        Mutta siinä ujouden ja häpeän rajalla se erotiikka juuri kukkii. Minä näen niin hirveitä alastomuusuniakin, että minä herätessä ihan tärisen. Minua aina huijataan niissä. Minä olen vähän semmoinen hyväuskoinen, että kokemuksia riittää.

        Kerrankin soudettiin tyttökaverin kanssa saareen. Minä olen maalta kotoisin. Rippikouluiässä oltiin, ja meillä oli viltti mukana. Uitiin ja oltiin alasti. Sitten yhtäkkiä huomattiin, että meitä pusikosta tiirattiin. Huvilan poikia oli tullut saareen.

        Mahdettiin me olla näky. Minäkin kukkeimmillani, tissit terhakasti pystyssä.

        Ensin suututti kamalasti ja sitten hävetti. Ei ollenkaan tajunnut, millaisen ilon oli pojille tarjonnut. Kun ne sai meidän pyöreitä pyllyjä ihailla. Minkäs me sille mahdettiin.

        Me myöhemmin niitä poikia tavattiin tansseissa. Ne oli oppikoulupoikia kaupungista ja sanoi, että kauniita olitte, täydellisiä olentoja. Ne osasi puhua. Ja paksu tukka ja vahvat hampaat oli, herrajumala.

        Ne pyyteli päästä saatille, mutta meitä hävetti liikaa ja annettiin rukkaset. Me ei haluttu ruveta niiden kesäkissoiksi. Mutta kyllä meitä hiveli, kun semmoiset häikäisevät kollit meitä piiritti.

        Terveisin Mirri

        Hei!
        sulla on mirri ihan mielettömän hieno tyyli kirjoittaa! tosi kiihottavasti. Tuo häveliäisyyden rajamaa mistä itsekkin kerroit
        on todella kiihotavaa. Sinä osaat kertoa asioista taitavasti! Täällä palstoilla kirjoitellaa liikaa
        juttuja liian suorasukaisesti.
        Mä toivoisin että kirjoittaisit vielä jotain!
        minua itseäni kiinnostaa muuten että minkä ikäinen olet. On hienoa että täällä joku "aikuinen" kirjoittaa juttuja.
        Mä luen ton sun saunajutun joka kerta ku käyn täällä, eli lähes päivitäin ja joka kerta kiihotun tosi paljon. KIITOS!

        [email protected]


      • Mirri
        mirrimärkä kirjoitti:

        Hei!
        sulla on mirri ihan mielettömän hieno tyyli kirjoittaa! tosi kiihottavasti. Tuo häveliäisyyden rajamaa mistä itsekkin kerroit
        on todella kiihotavaa. Sinä osaat kertoa asioista taitavasti! Täällä palstoilla kirjoitellaa liikaa
        juttuja liian suorasukaisesti.
        Mä toivoisin että kirjoittaisit vielä jotain!
        minua itseäni kiinnostaa muuten että minkä ikäinen olet. On hienoa että täällä joku "aikuinen" kirjoittaa juttuja.
        Mä luen ton sun saunajutun joka kerta ku käyn täällä, eli lähes päivitäin ja joka kerta kiihotun tosi paljon. KIITOS!

        [email protected]

        Hei Peka,

        nyt sait minut ihan hämilleni. Rimakauhukin iski, vielä pahempi kuin koulun liikuntatunnilla korkeushypyssä.

        Enhän minä enää uskalla mitään kirjoittaa. Eikä minulla nyt ole aihettakaan, ne vähätkin unohdin, kun käytit noita ylisanoja.

        Sinä kysyit minun ikääni. Kyllä minä sen voin kertoa. Se on 35.

        Naimisissa olen ja kaksi lasta kouluiässä, nuorempi meni juuri. Kesällä laitettiin miehen kanssa luonnon helmassa alulle iltatähti. Siitä minä voisin kertoa. Että millaista on raskausajan seksi. Palataan siihen asiaan kuuden, seitsemän kuukauden kuluttua, jos kaikki hyvin menee. Silloin olen parhaimmillani, kaikki mukava on turvonnutta ja mahla kiertää.

        Vai kammottaako sinua semmoinen aihe? Miehet jakaantuu tässä kohtaa kahtia, toiset kaikkoaa, toiset pörrää tiineen vatsan ympärillä ja kärkkyy kuin mehiläiset hunajaa.

        Kumpaan joukkoon sinä kuulut? Vai kuulutko kumpaankaan?

        Terveisin Mirriskä


      • peka
        Mirri kirjoitti:

        Hei Peka,

        nyt sait minut ihan hämilleni. Rimakauhukin iski, vielä pahempi kuin koulun liikuntatunnilla korkeushypyssä.

        Enhän minä enää uskalla mitään kirjoittaa. Eikä minulla nyt ole aihettakaan, ne vähätkin unohdin, kun käytit noita ylisanoja.

        Sinä kysyit minun ikääni. Kyllä minä sen voin kertoa. Se on 35.

        Naimisissa olen ja kaksi lasta kouluiässä, nuorempi meni juuri. Kesällä laitettiin miehen kanssa luonnon helmassa alulle iltatähti. Siitä minä voisin kertoa. Että millaista on raskausajan seksi. Palataan siihen asiaan kuuden, seitsemän kuukauden kuluttua, jos kaikki hyvin menee. Silloin olen parhaimmillani, kaikki mukava on turvonnutta ja mahla kiertää.

        Vai kammottaako sinua semmoinen aihe? Miehet jakaantuu tässä kohtaa kahtia, toiset kaikkoaa, toiset pörrää tiineen vatsan ympärillä ja kärkkyy kuin mehiläiset hunajaa.

        Kumpaan joukkoon sinä kuulut? Vai kuulutko kumpaankaan?

        Terveisin Mirriskä

        Hei!
        Oon ite 25 vuotias 2 lapsen isä
        Siis laita todella siitä lapsenteosta
        ja raskausajan seksistä tarinaa
        itsekkin noita aikoja kokeneena!
        Kirjota jooko!


      • Mirri
        peka kirjoitti:

        Hei!
        Oon ite 25 vuotias 2 lapsen isä
        Siis laita todella siitä lapsenteosta
        ja raskausajan seksistä tarinaa
        itsekkin noita aikoja kokeneena!
        Kirjota jooko!

        Hei Peka!

        Vai että “mirri pullollaan“. Heheh. Ei vielä kovin pullollaan. Pahoinvointia lähinnä, kosketusarkuutta ja muuta kehnoutta. Mutta odotapa muutama kuukausi, kun estrogeeni ja verenkierto pikku hiljaa lisääntyy.

        Mutta joo, tehtiin kesällä miehen kanssa luomisen töitä. Minä siitä jo talvella puhuin. Oli semmoinen tunne, että nyt jos koskaan. Meillä nuo kaksi ensimmäistä on olleet tavallaan vahinkoja, että yhtään ei ole yritetty. Minä sanoin miehelle, että pitäähän meidän semmoinen suunniteltu hedelmöityminen kokea. Sekin siitä innostui vähitellen. Sanoi, että kesällä sitten, kesälomalla.

        Minä tarkkailin ovulaatiota pitkin kevättä. Merkintöjä tein ja lämpöjä mittasin, että opin rytmini. Vaikka kyllä tämänikäinen nainen tuntee ilman lämpömittariakin, koska on uroksen aika tulla vierailulle. Luonto valmistelee naiselta silloin sekä hengen että ruumiin.

        Siinä sitten kesä tuli. Eihän se oikein kunnon kesää meinannut tehdä ollenkaan, mutta valoisuutta kumminkin riitti. Minä miehen kesälomalle laskin, että noille päiville se suurin piirtein sattuu. Näytin kalenteria miehellekin, ja yritettiin järjestää vähän omaa rauhaa ja mökkielämää.

        Kondomiahan me on käytetty, kun minä en hormoneista enkä kierukoista oikein tykkää. Loppui sitten ne viimeiset kuukautiset. “Tästä seitsemän päivää“, mies sanoi. Se aikoi pidättyä. Minä olin sille Batsebasta kertonut, kun meille sen opettaja koulussa niin hyvin aikanaan selitti.

        Sinähän tiedät varmaan, että nainen oli juutalaisessa heimokulttuurissa saastainen seitsemän päivää vielä kuukautisten loppumisen jälkeenkin. Sen tähden Batseballe kävi niin kuin kävi, kun David sen viekkaudella ja kuninkaan vallalla otti.

        Minä olen aina ollut kiinnostunut tämmöisistä vähän arveluttavista taruista ja tunsin itseni ihan Batsebaksi katolla peseytymässä. Siellähän oli tämä Uurian ihana vaimo puhdistautumassa saastaisuudesta, otollisimmillaan, kun Daavid sen huomasi. Näinhän se kerrotaan ja meille koulussa opetettiin. Minä ymmärsin, että Juudaan maalla perheissä sinä päivänä aina torvet törähti ja muurit murtui.

        Minä pulikoin ihan järvessä vaan, ja saunassa, silloin kun se lämmitettiin. Mutta eihän minun mieheni kestänyt seitsemää päivää. Joka ilta torvi törähti, kun lapset oli nukahtaneet, eikä minulla ollut mitään sitä vastaan. Hyvin me jaksettiin heilimöidä, kun lomalla oltiin ja kumi jätetty pois välistä.

        On se vaan vahvempaa yhtymistä, kun tietää, että siementä tulee ja sen on tarkoitus itää. Mies sanoi, että tehdään kaunis lapsi ja nussitaan kuin eläimet. Me oikein aittaan hiivittiin, ettei tarvitse hillitä ääntä.

        Kyllä minä sen h-hetken arvasin. Jo aamusta valuin niin, että sai apilan lehtiin pyyhkiä. Minä sanoin miehelle, että näistä jyvistä saattaa vatsa paisua ja tissit turvota. Niin siinä kävi, ja Mirri on nyt sitten gravidi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe