Opettajat kuuluvat maamme hyvätulosimpiin. Hesarin jutussa mainittiin ammattiryhmiä, joita Vanhasen verouudistusehdotus koskisi. Lääkärit, lakimiehet, insinöörit ja LEHTORIT mainittiin.
Eli älkää valittako! Puolipäivätyökin vielä.
47000€/v.
19
992
Vastaukset
- 30 v opetustyötä
Kyllä tuo voi olla totta joillakin opetusalan ammattilaisilla, mutta teidän kadehtimilla opettajilla tulot jäävät n. 35000 e/v kun on kaikki lisät mukana.
- L.Ehtori
Oma palkkalappu on tuossa edessä, enn.pid.al.ansio oli kuluneen vuoden aikana 45044,34€. Lukiota ja yläkoulua vedetään.
- assss
mutta ylityötunteja on. Niitä tulee paitsi opetuksista myös muista jutuista, esim.
jostain valvomisista. Itse en ole opettaja mutta hyvän tuttuni naisystävä on.
Tällöin noilla tuloilla pääsee maaseudulla palkkaeliittiin. Kaverini, FM-mies, iski kotipaikkakunnaltaan
jossa hänellä myös kesämökki, yhden naisopettajan.
Tuntien kerääminen saattaa vaatia rehtorin lipomista. - ikävä lisiä
assss kirjoitti:
mutta ylityötunteja on. Niitä tulee paitsi opetuksista myös muista jutuista, esim.
jostain valvomisista. Itse en ole opettaja mutta hyvän tuttuni naisystävä on.
Tällöin noilla tuloilla pääsee maaseudulla palkkaeliittiin. Kaverini, FM-mies, iski kotipaikkakunnaltaan
jossa hänellä myös kesämökki, yhden naisopettajan.
Tuntien kerääminen saattaa vaatia rehtorin lipomista.Voi olla että naiselta saa tai noh. Jos lehtorien keskipalkka on 47000 e/kk ja suurin osa saa 35000 e/kk, niin silloin joku lehtori(ryhmä) ansaitsee tosi paljon. Peruskoulussa eivät ole ne lehtorit. Se on jämpti niin. Lukion lehtorin peruspalkka on n. 2600 e/kk ja ylitunnit n. 110 e/tunti/kk. Täydet ikälisät tekevät n. 800 e/kk ja siihen menee jo 20 vuotta. Tosin nykyinen opettajakunta on vanhaa ja saattaakin yltää lähelle tuota palkkaa, mutta se ei ole peruskoulun ja lukion opettajan palkka nuorena.
- Eräs kollega
ikävä lisiä kirjoitti:
Voi olla että naiselta saa tai noh. Jos lehtorien keskipalkka on 47000 e/kk ja suurin osa saa 35000 e/kk, niin silloin joku lehtori(ryhmä) ansaitsee tosi paljon. Peruskoulussa eivät ole ne lehtorit. Se on jämpti niin. Lukion lehtorin peruspalkka on n. 2600 e/kk ja ylitunnit n. 110 e/tunti/kk. Täydet ikälisät tekevät n. 800 e/kk ja siihen menee jo 20 vuotta. Tosin nykyinen opettajakunta on vanhaa ja saattaakin yltää lähelle tuota palkkaa, mutta se ei ole peruskoulun ja lukion opettajan palkka nuorena.
Mistä repäisit luvut. Itse lukio/yläkouluvirassa, ylitunteja 3.65 ja 10 vuotta takana. Reilun tonnin päähän 47k€:sta pääsen.
- köyhä opettaja
Eräs kollega kirjoitti:
Mistä repäisit luvut. Itse lukio/yläkouluvirassa, ylitunteja 3.65 ja 10 vuotta takana. Reilun tonnin päähän 47k€:sta pääsen.
kun minulla on palkkalaskelma tuossa vieressä. Ei ylitunteja, ei mitään ylimääräistä, vain tämä.
peruspalkka 2609,98, palvelu ja mvlisä 816,86 sisältää kaikki lisät. Työvuosia 33. tämä siis yhteensä 3426,84 e/kk. vuodessa se tekee 12,5* 3426,84 e = 42835,50. Tämä siis menee verottajalle.
Pitäiskö valittaa jonnekin? Minne? - 3+7
ikävä lisiä kirjoitti:
Voi olla että naiselta saa tai noh. Jos lehtorien keskipalkka on 47000 e/kk ja suurin osa saa 35000 e/kk, niin silloin joku lehtori(ryhmä) ansaitsee tosi paljon. Peruskoulussa eivät ole ne lehtorit. Se on jämpti niin. Lukion lehtorin peruspalkka on n. 2600 e/kk ja ylitunnit n. 110 e/tunti/kk. Täydet ikälisät tekevät n. 800 e/kk ja siihen menee jo 20 vuotta. Tosin nykyinen opettajakunta on vanhaa ja saattaakin yltää lähelle tuota palkkaa, mutta se ei ole peruskoulun ja lukion opettajan palkka nuorena.
Olen nuori opettaja, 30 ja risat. Opettajana lukiossa reilut 7 vuotta. Vuosipalkkani on n. 50t euroa. Ylitunteja on jonkun verran, koska jonkunhan ne tunnit on pidettävä ja yo-kokeet korjattava. Minne voi valittaa siitä, että haluaisi mieluummin enemmän vapaa-aikaa?
- yksi ylitunti
3+7 kirjoitti:
Olen nuori opettaja, 30 ja risat. Opettajana lukiossa reilut 7 vuotta. Vuosipalkkani on n. 50t euroa. Ylitunteja on jonkun verran, koska jonkunhan ne tunnit on pidettävä ja yo-kokeet korjattava. Minne voi valittaa siitä, että haluaisi mieluummin enemmän vapaa-aikaa?
Valita rehtorille. Ylitunteja ei ole pakko ottaa. Niistä voi kieltäytyä.
- vanh. lehtori/matem
3+7 kirjoitti:
Itselläni on pitkäaikainen kokemus lukiotyöstä, jossa oli "pakko" ottaa ylitunteja. Tunteja koulussa oli liikaa, mutta ei niin paljon, jotta ne olisivat riittäneet uuteen virkaan. Olin silloin itsekin nuori opettaja ja kerralla kaatui koko setti niskaani yksiluokkasarjaisessa lukiossa. Pidettäviä tunteja 27 - 30. Opetin luokkien 1 -3 pitkää matematiikkaa sekä fysiikan syventäviä. Voin sanoa, että se ei ollut mitään puolipäivätyötä kuten eräs yrittäjä täällä väittää. Tietysti rahaa tuli bruttona, mutta silloin verotus oli tosi ankara ja marginaalivero piti huolen, että lisätunneista ei jäänyt oikeastaan mitään käteen. Nykyisin verotus on armeliaampi, kun kaikki sosiaalidemokraatitkin yltävät noihin tuloihin. Niillä noin 30 tunnilla sain silloin käteen n. 2400 euroa (1990-luvun alussa). Tilanne koulussa muuttui sitten sellaiseksi, että sain osan pidettävistä tunneista yläasteelta tosin samoissa aineissa. Samalla sain pudotettua tuntimääräni yhteen ylituntiin, joka on pakko ottaa. Silloin käteeni jäi 2200 e/kk. Että se siitä rahasammosta. Mutta oli siinä jotain hyvääkin. Eläkekertymäänhän se vaikutti myönteisesti ja jos silloin on vielä hengissä, niin voni alkaa nauttimaan silloin tehdystä "turhasta" työstä. Palkka ei ollut kylläkään se tärkein asia, vaan oli ja on edelleen olla hienoa työssä, jonka tuloksista saavat sitten kaikki nauttia hyvän lääketieteen, tekniikan yms. muodossa. Edelleenkin kuljen kylälläni rinta kaarella kuin toripulu tai ulkoministeri Stubb, ylpeänä ammatistani ja tietoisena siitä, että meitä tarvitaan.
- kokopäivätyöläinen
Ei taida olla kovin montaa lehtoria joiden kuukausipalkka on 47000/12,5 = 3760 . Olisikohan siinä pitänyt lukea rehtori.
- hehheh hee
Taas sama trollaaja, joka häiriköi tätä aluetta. Sille pitäis ihan oikeasti hommata joku suojatyöpaikka, ettei tartte koko ajan roikkua täällä pahaa oloaan purkamassa.
Hyvä vitsi sinänsä verrata opettajia lääkäreihin ja lakimiehiin;) Insinöörien palkoista en tiedä, mutta käsitykseni mukaan työmarkkinoilla on ylitarjontaa ja enemmän putoaa jonoon kuin uusia työllistetään. Eli hyvätuloisesta ryhmästä ei kokonaisuuten kai siinäkään ole kyse. DI voi olla eri juttu, ymmärsiköhän ketjun aloittaja sitä?
Kun saiskin puolipäivätyöllä sen 47kE;) Ottaisin heti semmosen duunin vastaan:-) - Curys Vans
...taas juttua. Mutta eihän tyhmältä voi enempää vaatiakaan. Niin oli minullakin tutuille selvittäminen, kun minut nimitettiin vanhemman lehtorin virkaan 24-vuotiaana. Miten muka voin olla vanhempi lehtori. Osa kouluttamattomista tuttavistani ylensi rehtoriksi esitellessään minut omille puolitutuilleen. Mummolassa olin taas opo. Silloin ajattelin, että tyhmien kanssa ei kannata seurustella tai ainakin rahaa on oltava. Ja olihan sitäkin tarjolla. Parhaimmat seuralaiseni olivat yritysjohtajia, joiden kanssa liikuttiin milloin missäkin ja milläkin välineellä aina hienoista autoista helikoptereihin. Siihen todellakin riitti hyvä koulutus, jota yritysjohto yli kaiken arvostaa sekä asiallinen mutta älykäs käytös. Mitä nämä ystäväni sitten minulta saivat? He saivat hienosti käyttäytyvän matemaatikon seuran, jota oli ylpeä esitellä muille johtajille. Minulle tarjottiin eräästä firmasta myös asiantuntijan paikkaa matemaatikkona huippupalkalla, mutta se torjuin välittömästi, sillä olen sielultani vanhempi lehtori. Palkka on riittävä minulle, mutta ei sentään tuo 470000 e/v
- 16+17
Kuka on valittanut?
Kyllä opettaja voi mainitsemiisi ansioihin päästä, mutta se vaatii pitkien päivien tekemistä (paljon ylitunteja ja muita palkattuja lisätehtäviä). Itse tienaan lukion lehtorina vuodessa n. 50000e, mutta puolipäivätyöksi tätä ei voi kutsua.
Kaikki kateelliset saavat tulla kokeilemaan (kunhan ensin hankkivat pätevyyden). - ohosanoemeli
Voisiko valittaa eduskunnan oikeusasiamiehelle siitä, että opettajien palkka laahaa yleistä tasoa perässä ainakin 15 vuotta ja että OAJ ei tee ongelmalle mitään ja että alhainen palkkataso rikkoo myös tasa-arvoa, vaarantaa kuntien peruspalvelut ja että kuntatyönantaja maksaa palkkaa väärin, virheellisin perustein tai jättää palkan kokonaan maksamatta, lomauttaa, irtisanoo, rekrytoi lainvastaisesti mm. epäpäteviä jne. Laittaisi ihan piruuttaan tämmöisen, jossa vaatisi eduskunnan oikeusasiamiestä selvittämään, onko opettajien palkkataso niin alhainen, että se rikkoo jo perustuslakia. Tässähän on pari vuotta sitten käytetty perustuslakia palkkovaatimusten jarruttajana, niin nyt toisinkin päin.
- P. Pompeli
Ja puolipäivätyöstä maksetaan sen mukainen palkka. Sehän maksetaan oppilaan koon mukaan siten, että päiväkotilapsista maksetaan 2000 e/kk, yläasteella 3000 e/kk ja lukiossa 4000 e/kk. Vastaavat eläkkeet ovat 1000 e/kk, 2000 e/kk ja 3000 e/kk. Pimpeli pompeli!
- oikeusasiahlölle
Olen ihan täyspäiväinen opettaja, enkä saa tuota mainitsemaasi puolipäivätyön korvausta kaksinkertaisena, eli 8000 e/kk. Valitan eduskunnan oikeusasiamiehelle!
- yks ope vaan
Kyllä yläkoulussakin voi saada yli neljä tonnia brutto. Ainakin näytti joulukuun tilinauhassa olevan ;) No, minä olenkin jo fossiili. Töitä kyllä saa tehdä tuon palkan eteen. Turha puhua mistään puolipäivätyöstä. Tänäänkin menin kahdeksaksi ja tulin kotiin puoli kuudelta. Joo, joo, kyllä oppilaita en enää kahden jälkeen kohdannut, mutta sen jälkeenkin töitä oli tauotta tuonne puoli kuuteen. Viimeisenä lähdin talosta enkä ole rehtori....
- P. Pompeli
yks ope vaan kirjoitti:
Kyllä yläkoulussakin voi saada yli neljä tonnia brutto. Ainakin näytti joulukuun tilinauhassa olevan ;) No, minä olenkin jo fossiili. Töitä kyllä saa tehdä tuon palkan eteen. Turha puhua mistään puolipäivätyöstä. Tänäänkin menin kahdeksaksi ja tulin kotiin puoli kuudelta. Joo, joo, kyllä oppilaita en enää kahden jälkeen kohdannut, mutta sen jälkeenkin töitä oli tauotta tuonne puoli kuuteen. Viimeisenä lähdin talosta enkä ole rehtori....
Joo niinhän se on oikeasti, mutta täytyihän minun nyt sanoa (kääntää veistä haavassa), kun rahvas on niin härillään opettajien palkoista. pim peli pom peli.
- aineope myös
P. Pompeli kirjoitti:
Joo niinhän se on oikeasti, mutta täytyihän minun nyt sanoa (kääntää veistä haavassa), kun rahvas on niin härillään opettajien palkoista. pim peli pom peli.
Piti oikein katsoa opettajan palkkalaskurilla, mutta kyllä se tosiaan onnistuu. Meikäläisen kaupungin ylituntikattoa jos noudatetaan, niin karvan jää alle neljän donan brutot. Mutta saa siinä tuntejakin jo tehdä...
Hei kaikki kateelliset, yläkoulun opettaja voi tienata jopa NELJÄ TONTTUA kuussa!-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww831391EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje121206- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102791Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785- 54783
- 30706