Mikä tarkoitus monissa kirjoituksissa tälläkin 50 palstalla on hymiöillä? Eikö sen saman voisi kirjoittaa.. ja sanoa mitä tarkoittaa...
Hymiöt
40
1001
Vastaukset
- viivi-amald.
naurattaa kun olen väsynyt,,,,,,,, ja hymiöllä... :)
http://www.youtube.com/watch?v=sccl5E0saek- viivi-amald.
koti-kiusattu kirjoitti:
Hömelö? onkohan se sama ku hymiö?
Yks työkaveri sanonut joskus siksi.oiskos se kuule niinku joulutonttu tai ainakin tontun serkku. :)))
viivi-amald. kirjoitti:
oiskos se kuule niinku joulutonttu tai ainakin tontun serkku. :)))
ettei siinä kehuttu.
- vivi-amald.
koti-kiusattu kirjoitti:
ettei siinä kehuttu.
suloisia, ihania, kilttejä.... :)
- s_a
keksimiä nopeutushommia, tokihan mekin niitä käytämme. Nopeuttaa, lyhentää viestintää.
Vaikkapa kännyyn mahtuu vain pieni määrä kirjaimia, kuten vartmasti tiedät. ;)
*isken silmää ja hymyilen, olen siis ihan hyvällä tuulella*
. - ;)))))))))))
joillain ahdistuksen aiheet, ihan avauksen päätit asiasta tehdä ;))))))))9
- mitäkä mies
Täsmälleen samaa kuin 20 palstallakin,eikä siitä kannata ottaa stressiä,vaan hymyilee jos hymyilyttää.
Kyllä minusta:)tää on aika hyvä merkki siitä että kirjoittaa pilke silmäkulmassa:D Eikä otsa kurtussa,ja jos kirjoitat jotain kommenttia,etkä viestitä mitenkään siitä millä mielentilalla olet liikkeellä,voidaan hyväntuulinenkin kommentti tulkita väärin,he,he,voi titysti laittaa väliin ja sekin toimii,mutta kirjoitetun tekstin lukijan mielentila voi vaikuttaa mielikuvaan vääristävästi:( ja silloin suupielet on alaspäin.
Todellisen elämän virheaviointeja naapurissa.Vaimo meni lääkäriin kovan yskän ja nuhan vuoksi,keuhkoputkikin tuntui todella kipeältä. Lääkärikäynnin jälkeen mies kysyi vaimoltaan,että mitä lääkäri sanoi? Vaimo kertoi tilanteesta näin:Vaikka mulla on näin kauhee olo,ei lääkäri edes kuunnellut,ja mies sanoi siihen että olipa töykeä lääkäri,ja pitäiskö sun tehdä siitä valitus..Vaimo ihmetteli miehensä kommenttia,ai siitäkö ettei se kuunnellut,vaan määräsi antipioottia,mutta toisaalta kai se lääkäri kuuli keuhkojen rohinana ilman stetoskooppiakin:)
Sinulle tämä oli varmaan päivän selvää,mistä oli kysymys,mutta meitä on niin paljon eirilaisia ihmisiä,ja osa meistä on myös miehiä,eikä ajatuksemme aina kohtaa,mutta jos laitan sinulle hymynaamanan,tiedät että hymyilen:) - hermostunut
etkö osaa äidinkiltä, muista laittaa pilkut, älä käytä hymiöö, jne jne..
Antakaa ihmisten kirjoittaa niinkuin he haluavat.
Jollei tyyli miellytä, ÄLKÄÄ LUKEKO.
Ei jaksa ihmisiä jotka haluaa säännöstellä senkin miten toiset kirjoittavat.
Miksi sinä käytät liikaa pisteitä yhdessä jonossa, etkö osaa käyttää pilkkuja niinkuin kuuluu? - meirikki
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8092750/flat_thread#comment-37581110
Ens´alkuun, ja nämä on kännykkää varten kaiketi aikoinaan kehiteltyjä, sanovat viisaimmat :)) - Hellanlettas :):)
Hymiö -kertoo esim.kirjoittajan mielentilaa
Hymiö -kertoo lukijalle kirjoituksen sävystä
Hymiön avulla voi keventää kirjoituksen sävyä
jne.jne..
Aika vaikeaa olisi kirjoittamansa lauseen jatkeeksi alkaa selittää : "Kuulehan hymyilin kun kirjoitin tämän"
"Huomioithan kirjoitukseni leikittelvän sävyn" "Huomioithan, että kipakka kirjoitukseni on tarkoitettu kuitenkin lekillisestikin lähestyttäväksi"
Voi, voi miten vaikeaa onkaa hyväksyä hymiöt :)- juupajoki
ihmiset jotka eivät tajua nykyistä viestintää ja sen tapaa lyhentää asioita, itkevät vanhojen oikeinkirjoitussääntöjen perään.
Vaikka eivät itsekkään osaa kielioppisääntöjä.
Tää on niin bullshittiä jos mikä!
Kyseisenä aloittajana häpeisin aloitustani.syvästi - hassuaaaaaa
juupajoki kirjoitti:
ihmiset jotka eivät tajua nykyistä viestintää ja sen tapaa lyhentää asioita, itkevät vanhojen oikeinkirjoitussääntöjen perään.
Kyseisenä aloittajana häpeisin aloitustani.syvästikirjottaa: itken, nauran hymyilen??
Voi LOL!!!
xD :D juupajoki kirjoitti:
Kyseisenä aloittajana häpeisin aloitustani.syvästiTeidän pitää silloin kertoa mitä ne tarkoittaa.. ei oo muusta kysymyskään.. Juupajoki.. Ja miksi pitää hävetä jos kysyy oikeaa asiaa.. sitä minä ihmettelen? Olen vanhempi ihminen jonka lapsuudessa ei tunnettu hymiöitä.. nyt ne on tulleet. Ja kysyin vain mitä ne tarkoittaa.. ei tuo ole ollenkaan hävettävä asia.. vaan normaali kysymys.. tässä selvennystä sinullekkin..
- hassuaaaaaa
pirre-tyttö kirjoitti:
Teidän pitää silloin kertoa mitä ne tarkoittaa.. ei oo muusta kysymyskään.. Juupajoki.. Ja miksi pitää hävetä jos kysyy oikeaa asiaa.. sitä minä ihmettelen? Olen vanhempi ihminen jonka lapsuudessa ei tunnettu hymiöitä.. nyt ne on tulleet. Ja kysyin vain mitä ne tarkoittaa.. ei tuo ole ollenkaan hävettävä asia.. vaan normaali kysymys.. tässä selvennystä sinullekkin..
kvg!!!! Ne selitetään kaikki siellä. Ja onhan täällä jo yks linkki!!
- mmmm*
hassuaaaaaa kirjoitti:
kirjottaa: itken, nauran hymyilen??
Voi LOL!!!
xD :Dvoit tehdä sen hymiöillä.
- sivusta/
juupajoki kirjoitti:
Kyseisenä aloittajana häpeisin aloitustani.syvästihävetä puolestasi, mutta totean internetin tuoneen sinunkin kaltaisellesi roskaväelle mahdollisuuden tuottaa tekstiä julkiseen levitykseen. Kieli todella on muuttunut, mutta en pidä kehityksenä sitä, että kaltaisesi äidinkielen perusasioita tietämätön mongertaja viitoittaa uusia kielen linjauksiamme.
- AnteroK'
sivusta/ kirjoitti:
hävetä puolestasi, mutta totean internetin tuoneen sinunkin kaltaisellesi roskaväelle mahdollisuuden tuottaa tekstiä julkiseen levitykseen. Kieli todella on muuttunut, mutta en pidä kehityksenä sitä, että kaltaisesi äidinkielen perusasioita tietämätön mongertaja viitoittaa uusia kielen linjauksiamme.
joka muuttuu koko ajan.
Meidän esi-isämme kirjoittiwat hiukan toisellalailla.Samoin puhuiwat.
Kieli kehittyy, halusiwatpa vanhakantaiset ihmiset sitä tai eiwät.
Nykyisin meidän suomenkielelemme on adoptoinut aika lailla vieraskielisiä sanoja ja ne ovat virallisessa asemassa.
esim naiivi, kustomoitu jne...samoin hymiöt ja sanat wtf, lol. rolf jne...
Kun yhteiskunnan tiedonvälitys noputuu ja laajenee, ihminen haluaa tietonsa nopeasti ja pienessää paketissa,Siksi lyhenteet.
Laitas jollekin 17 vuotiaalle kolme sivua pitkä asia eteen ja katso, kauanko se sitä lukee.
Luultavasti otsikon ja sitten heittää liuskat kädestään sanoen, että liian pitkä juttu.
Minun äidinkieleni oli täysi kymppi koulussa, se ei estä sitä että muuttuisin itsekin aikojen muuttuessa.
Sarvikuonot kuten sinä, lienevät kuolevaa kansanperinnettä ;) - oi aikoja
pirre-tyttö kirjoitti:
Teidän pitää silloin kertoa mitä ne tarkoittaa.. ei oo muusta kysymyskään.. Juupajoki.. Ja miksi pitää hävetä jos kysyy oikeaa asiaa.. sitä minä ihmettelen? Olen vanhempi ihminen jonka lapsuudessa ei tunnettu hymiöitä.. nyt ne on tulleet. Ja kysyin vain mitä ne tarkoittaa.. ei tuo ole ollenkaan hävettävä asia.. vaan normaali kysymys.. tässä selvennystä sinullekkin..
Älä viiti pelleillä. Itse kerroit käyneesi vanhana ammattikorkeakoulun ja sen jälkeen toimineesi atk-opettajana.
- Juupajoki
pirre-tyttö kirjoitti:
http://www.airteg.com/tekstiviestit/hymio-sanakirja/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hymiö
http://www.city.fi/chat/hymiot.php
Tuota kun lähdet liikkeelle niin saat hyvin ilmaistua mielentilasi.
Lisäksi lyhenteet
wtf-what the fuck
Rtfm-read the fucking manual
lol-lots of laugh
imho-in my honest opinnion
jne...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Akronyymi
ja juttu jolla pääset nauramaan, sinäkin
http://www.lokalisointi.org/cgi-bin/fun/acronym/akronyymi.cgi?sana=rtfm&monikko=0 - puolustajia on
sivusta/ kirjoitti:
hävetä puolestasi, mutta totean internetin tuoneen sinunkin kaltaisellesi roskaväelle mahdollisuuden tuottaa tekstiä julkiseen levitykseen. Kieli todella on muuttunut, mutta en pidä kehityksenä sitä, että kaltaisesi äidinkielen perusasioita tietämätön mongertaja viitoittaa uusia kielen linjauksiamme.
nimimerkki sivusta/ mitä tarkoitat tuolla? Sinä itsekkö? Ehkäpä juuri sinä olet se roska? Sinä itse, nimimerkki sivusta/
- Sinimarjanen
pirre-tyttö kirjoitti:
ei ole mitään hävettävää, eikä yhtään tyhmää kysymystä ole olemassa. Ei nämä hymiöt välttämättä ole kaikille arkipäivää. Pikkuhiljaa viime vuosien aikana levittäytynyt käytäntö. Näin oletan.:)
oi aikoja kirjoitti:
Älä viiti pelleillä. Itse kerroit käyneesi vanhana ammattikorkeakoulun ja sen jälkeen toimineesi atk-opettajana.
lähetätkö mulle yhteystietosi.. sähköpostiini.. kiitos jo etukäteen
- 3+5
juupajoki kirjoitti:
Kyseisenä aloittajana häpeisin aloitustani.syvästiosaisikaan, niin suotavaa olisi osata oikeinkirjoitus
esim.
itsekkään kirjoitetaan itsekään
häpeisin kirjoitetaan häpeäisin - mongertaja2.
sivusta/ kirjoitti:
lyhyestä tekstistäsi. "mutta totean internetin tuoneen sinunkin kaltaisellesi roskaväelle.."
"että kaltaisesi äidinkielen perusasioita tietämätön mongertaja viitoittaa uusia kielen linjauksiamme."
Hyvääkö suomenkieltäkö?
- xD
kouluttajan kuuluu myöskin tietää, mitä hymiöt tarkoittavat!
- puolustajia on
Sinutkin luettelen yhdeksi roskaksi? Olet juuri sitä luokkaa joka mollaa toisia ihmisiä.. Mitä kerrot itsestäsi.. Miksi mollaat toisia ihmisiä.. Et kerro paljon mitään itsestäsi ja sitten mollaat toisia.. onko se oikein sinulta itseltäsi?????????????????????
- ...................
puolustajia on kirjoitti:
Sinutkin luettelen yhdeksi roskaksi? Olet juuri sitä luokkaa joka mollaa toisia ihmisiä.. Mitä kerrot itsestäsi.. Miksi mollaat toisia ihmisiä.. Et kerro paljon mitään itsestäsi ja sitten mollaat toisia.. onko se oikein sinulta itseltäsi?????????????????????
no mitä sinä teet?
Mitään annettavaa ei sinulla ole keskusteluun, mutta haukut kyllä toisia kirjoittajia - puolustajia on
................... kirjoitti:
no mitä sinä teet?
Mitään annettavaa ei sinulla ole keskusteluun, mutta haukut kyllä toisia kirjoittajiaMitäs sinä annat keskusteluun.. kerroppa hieman itsestäsi.. Millainen ihminen sinä olet?
- saasnähdä
Mitäs sinä annat keskusteluun.. kerroppa hieman itsestäsi.. Millainen ihminen sinä olet?
sinä ensin.
"Sinutkin luettelen yhdeksi roskaksi? Olet juuri sitä luokkaa joka mollaa toisia ihmisiä.. Mitä kerrot itsestäsi.. Miksi mollaat toisia ihmisiä.. Et kerro paljon mitään itsestäsi ja sitten mollaat toisia.. onko se oikein sinulta itseltäsi?????????????????????"
Aloit mollamaan toista kirjoittajaa. kerro mitä sinulla on annettavaa keskusteluun, muuta kuin haukkumista.Kuinka korkea ihminenolet jos voit luokitella toisen roskaksi?
Edes yksioma mielipide?
Löytyykö? - xD
Mitäs sinä annat keskusteluun.. kerroppa hieman itsestäsi.. Millainen ihminen sinä olet?
Pirre-tyttö täällä puolustaa itseänsä, juuh!!
- Kivinaama ;)
ovat kuin kasvonilmeitä.
Ovat tulleet jäädäkseen, joten yritä tottua niihin. Minä epäilen että tulevaisuudessa niiden käyttö lisääntyy entisestäänkin.
?:) haluan tutustua teihin hieman lähemmin.. Ehkäpä istua kahvilla..
- verditti
Tiedän sinun hymyilevän siellä jossakin
Karavaanimme kulkee vaikka lauma piskejä piirittää.
Ämmät ja homot käyttävät hymiöitä, näin olen sanonut.
Ystäväni HTZA:N tultua palstalle käsitykseni on muuttunut.
Mies on takuuvarma hetero ja sovinisti ja sovittaa kaiken hymiöimällä sanomansa.
Muutamalta konfliktiltä olisin välttynyt hymyllä.
Nimim. *hermostunut*: "Ei jaksa ihmisiä jotka haluavat säännöstellä senkin miten toiset kirjoittavat."
Samaan syssyyn hän mollaa sinua, epäilee äidinkiele taitojasi, puhuu pilkuttamisesta,
moittii usean peräkkäisen pisteen käytöstä.
Tuohon muuhun en puutu, mutta käytä vaan niitä useita pisteitä, vaikka niillä ei olisikaan
sisällön kannalta merkitystä, niillä on merkityksensä tekstin visuaaliseen ilmeeseen.
Eräs romaani päättyy kolmeen pisteeseen ja se on paras ja kuvaavin loppu alkoholistin tarinalle.
Siis prosessi jatkuu...
Kirjoittelemisiin!- justjoo'
itseään pitävältä on rimanalitus lokeroida ihmisiä kirjoitusmerkkien perusteella.Ämmiin ja homoihin.
Vai mitä Ak.
Näyttele sinä, muut kirjoittavat. - verditti
justjoo' kirjoitti:
itseään pitävältä on rimanalitus lokeroida ihmisiä kirjoitusmerkkien perusteella.Ämmiin ja homoihin.
Vai mitä Ak.
Näyttele sinä, muut kirjoittavat.Enpä muista julistaneeni älykkyyttäni täällä, enempää kuin missään muuallakaan.
On vähintäänkin kyseenalaista lokeroida ihminen rimanalittajiin pelkästään
tyylikeinon perusteella. Olisin tietenkin voinut puhua naisista ja naismaisista miehistä.
Ja loppujenlopuksihan kyse on vain mieleipiteestä.
Ak ei kyllä liity minuun mitenkään. Poikkeuksellisesti vastaan epämääräiselle nimimerkille,
koska tiedän sinun olevan joku näistä vakituisesti ja nicillä kirjoittavista.
Huom! Seison aina sammakoitteni takana.
Minä itse henkilökohtaisesti en tykkää hymiöistä.. ja miksi laitoin kyselyn.. siksi että ihmiset kirjoittaisivat hymiöistä asioita.. kertomuksia siitä miten jotkut ovat kokeneet hymiöt kirjeissä ja monissa teksteissä..
Ovatko he ilahtuneet niistä..
Joku tuossa puhui ammateista.. millä alalla he itse on, olisi kiva tietää myös muiden ihmisten ammatit jotka täällä kirjoittelee.. Kuka mitäkin.. Mikä on heidän ammatti tai koulutustaustansa..
Onko olemassa kenties päivityskoulutuksia jossain hymiöistä.. ehkä mä kaipaisin sellaista.. muutaman päivän kurssi.. josssa noiden kyselijöiden kanssa juodaan kahvia.. ja istutaan muuten nokatusten.. Puhutaan niitä näitä.. ja halataan vaikka.. kun nähdään..- niinpäniinDDDD
ennemmin perseet, juttukin luistaa paremmin!!
- Hellanlettas :):)
Tuli tällainen minulle mieleen -kuin vihjeeksi
Kun alkaa jokia asia askarruttamaan mieltä niin, että haluaisi siitä mielipidettä toisilta kysyä
-niin- Kannattaisikohan sitä hengähtää yhden toisen ja kolmannenkin kerran.:):) hymyilen :):)
Lukea intensiivisesti kirjoittamansa, miettiä sen ymmärrettävyyttä ja vasta
-sitten - painaa lähetä-nappulaa
Ei muuten, mutta tällöin saisi ehkä helpommin vastauksia siihen, mitä oikeastaan haluaa kysyä.
Kun vastaajat arvuuttelevat kysymyksen pointtia, sitä syvintä tiedonjanoa, voi käydä niin, että
vastaukset aivankuin sivuuttavat olennaisen :):) -vieläkin hymyilen-:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2692262En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831001Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n53964- 107944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81911- 42854
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21838Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67736Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299684- 33677