Olisin siis tammikuussa aloittamassa kämpän, tai ennemminkin huoneen etsintää Lontoossa ja pari juttua kaipaa vielä vastausta.
Kuinka suuret mahdollisuudet on saada asunto laittamalla asunnonhakuilmoituksen esim. gumtree.com?
Noita ilmoituksia selaillessa olen törmännyt käsitteisiin "single ja double room". Tarkoittaako siis single room sitä, että huoneessa on yhden hengen sänky, ja double room vastaavasti huonetta, jossa on parisänky?
Ja lisäksi olisi kiva kuulla kokemuksia eri asuinalueista.
Asunto Lontoosta
5
1230
Vastaukset
- SW12
Moikka,
Etukäteen kannattaa katsella juuri mainistemaltasi nettisivuilta jossa on paljon kämppiä vuokralla. Liikkuvuus näissä vuokrakämpissä on suuri joten todennäköisesti vasta kun saavut Lontooseen niin kämppä löytyy. Ja tämä single/double on juuri miten ajattelitkin. Kuulostaa siltä että olet hakemassa kimppakämpästä huonetta jolloin usein ne jotka ilmoittavat huoneen vuokralle haluavat tavata uuden vuokralaisen ennen jotta voidaan varmistaa että kämppiksen kanssa synkkaa, tärkeä asia kun jaetaan yhteiset tilat. Itse olen alkuvuosina asunut monessakin kimppakämpässä ja kerännyt todella hyviä ystäviä näiltä ajoilta.
Asuinalueista olen itse asunut pohjoisessa Angel (todella ihana mutta nykyisin todennäköisesti kallis), wood green joka oli ihan ok. Lännessä Hammersmith joka oli todella kivaa aluetta mutta hinnat taas varmasti korkeat nykyisin. Etelässä Balham ja Clapham jotka molemmat kivoja paikkoja. Olen itse pyrkinyt pysymään 2 vyöhykkeen sisällä jolloin matkaaminen Lontoossa ja keskustaan ei ole niin vaikeaa.
Helpointa varmasti ottaa halpa hotelli alle ainakin viikoksi ja viettää nettikahvilassa ahkerasti aikaa katsoen kaikki ilmoitukset läpi ja ostaa travelcard ja käydä kämppiä läpi. Usein ilmoitetut kämpät menevät nopeasti niin että kunhan ilmoitus on ulkona niin voi mennä kämppää katsomaan samana iltana joten kun oikea löytyy kohdalleen niin voit saada asunnon hyvinkin nopeasti. Tietenkin kuun vaihde on parhainta aikaa jolloin eniten kämppiä vapaantuu.
Lycka till- 4im33
Kiitos paljon neuvoista! Tarkoituksenani juuri onkin asua hotellissa tai vastaavassa, kunnes löydän työpaikan ja asunnon. Kysyisin vielä, että onko Englannissa näissä kimppakämpissä tapana maksaa vuokratakuuta? Ja jos on, niin kuinka suuri se normaalisti on? Ja kiva kuulla, että olet saanut kämppiksistä ystäviä! Sosiaalinen verkostoituminen oli yksi syy valita tälläinen yhteisöasuminen, koska en tunne Lontoosta ketään.
- vinkkinä
4im33 kirjoitti:
Kiitos paljon neuvoista! Tarkoituksenani juuri onkin asua hotellissa tai vastaavassa, kunnes löydän työpaikan ja asunnon. Kysyisin vielä, että onko Englannissa näissä kimppakämpissä tapana maksaa vuokratakuuta? Ja jos on, niin kuinka suuri se normaalisti on? Ja kiva kuulla, että olet saanut kämppiksistä ystäviä! Sosiaalinen verkostoituminen oli yksi syy valita tälläinen yhteisöasuminen, koska en tunne Lontoosta ketään.
Hei 4im33!
Ajattelin vinkkinä kirjoittaa, että kannattaa myös käydä sivuilla www.finn-guild.org/forum, joka on tarkoitettu UK:ssa asuville suomalaisille. Siellä on usein myös ilmoituksia vapaista huoneista ja sitä kautta saat varmasti myös neuvoja muihin kysymyksiin, joita varmasti tulee eteen muuton yhteydessä. - 4im33
vinkkinä kirjoitti:
Hei 4im33!
Ajattelin vinkkinä kirjoittaa, että kannattaa myös käydä sivuilla www.finn-guild.org/forum, joka on tarkoitettu UK:ssa asuville suomalaisille. Siellä on usein myös ilmoituksia vapaista huoneista ja sitä kautta saat varmasti myös neuvoja muihin kysymyksiin, joita varmasti tulee eteen muuton yhteydessä.Foorumi on jo vanha tuttu. :) Olen saanut sieltä todella paljon hyviä neuvoja.
- Lontoolainen
4im33 kirjoitti:
Yleensa kuukauden vuokra etukateen ja kuukauden vuokra takuumaksuksi.
Oletko toihin tai opiskelemaan tulossa? Monissa firmoissa on 'notice board', mihin voi laittaa ilmoituksia, sielta voi loytya duunikaverin luota huone.
Paras paikka on juuri tuo Gumtree, ole tarkkana alueen suhteen kuitenkin, etta olisi suhteellisen helppo tyo/koulumatka, Lontoossa matkat yllattavat monet uudet asukkaat, jotka huomaavatkin viettavansi parikin tuntia aamuin illoin tapotaydessa metrossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261348Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2161170- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että281942IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel306934