Asunto Lontoosta

4im33

Olisin siis tammikuussa aloittamassa kämpän, tai ennemminkin huoneen etsintää Lontoossa ja pari juttua kaipaa vielä vastausta.

Kuinka suuret mahdollisuudet on saada asunto laittamalla asunnonhakuilmoituksen esim. gumtree.com?

Noita ilmoituksia selaillessa olen törmännyt käsitteisiin "single ja double room". Tarkoittaako siis single room sitä, että huoneessa on yhden hengen sänky, ja double room vastaavasti huonetta, jossa on parisänky?

Ja lisäksi olisi kiva kuulla kokemuksia eri asuinalueista.

5

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SW12

      Moikka,

      Etukäteen kannattaa katsella juuri mainistemaltasi nettisivuilta jossa on paljon kämppiä vuokralla. Liikkuvuus näissä vuokrakämpissä on suuri joten todennäköisesti vasta kun saavut Lontooseen niin kämppä löytyy. Ja tämä single/double on juuri miten ajattelitkin. Kuulostaa siltä että olet hakemassa kimppakämpästä huonetta jolloin usein ne jotka ilmoittavat huoneen vuokralle haluavat tavata uuden vuokralaisen ennen jotta voidaan varmistaa että kämppiksen kanssa synkkaa, tärkeä asia kun jaetaan yhteiset tilat. Itse olen alkuvuosina asunut monessakin kimppakämpässä ja kerännyt todella hyviä ystäviä näiltä ajoilta.
      Asuinalueista olen itse asunut pohjoisessa Angel (todella ihana mutta nykyisin todennäköisesti kallis), wood green joka oli ihan ok. Lännessä Hammersmith joka oli todella kivaa aluetta mutta hinnat taas varmasti korkeat nykyisin. Etelässä Balham ja Clapham jotka molemmat kivoja paikkoja. Olen itse pyrkinyt pysymään 2 vyöhykkeen sisällä jolloin matkaaminen Lontoossa ja keskustaan ei ole niin vaikeaa.

      Helpointa varmasti ottaa halpa hotelli alle ainakin viikoksi ja viettää nettikahvilassa ahkerasti aikaa katsoen kaikki ilmoitukset läpi ja ostaa travelcard ja käydä kämppiä läpi. Usein ilmoitetut kämpät menevät nopeasti niin että kunhan ilmoitus on ulkona niin voi mennä kämppää katsomaan samana iltana joten kun oikea löytyy kohdalleen niin voit saada asunnon hyvinkin nopeasti. Tietenkin kuun vaihde on parhainta aikaa jolloin eniten kämppiä vapaantuu.

      Lycka till

      • 4im33

        Kiitos paljon neuvoista! Tarkoituksenani juuri onkin asua hotellissa tai vastaavassa, kunnes löydän työpaikan ja asunnon. Kysyisin vielä, että onko Englannissa näissä kimppakämpissä tapana maksaa vuokratakuuta? Ja jos on, niin kuinka suuri se normaalisti on? Ja kiva kuulla, että olet saanut kämppiksistä ystäviä! Sosiaalinen verkostoituminen oli yksi syy valita tälläinen yhteisöasuminen, koska en tunne Lontoosta ketään.


      • vinkkinä
        4im33 kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvoista! Tarkoituksenani juuri onkin asua hotellissa tai vastaavassa, kunnes löydän työpaikan ja asunnon. Kysyisin vielä, että onko Englannissa näissä kimppakämpissä tapana maksaa vuokratakuuta? Ja jos on, niin kuinka suuri se normaalisti on? Ja kiva kuulla, että olet saanut kämppiksistä ystäviä! Sosiaalinen verkostoituminen oli yksi syy valita tälläinen yhteisöasuminen, koska en tunne Lontoosta ketään.

        Hei 4im33!
        Ajattelin vinkkinä kirjoittaa, että kannattaa myös käydä sivuilla www.finn-guild.org/forum, joka on tarkoitettu UK:ssa asuville suomalaisille. Siellä on usein myös ilmoituksia vapaista huoneista ja sitä kautta saat varmasti myös neuvoja muihin kysymyksiin, joita varmasti tulee eteen muuton yhteydessä.


      • 4im33
        vinkkinä kirjoitti:

        Hei 4im33!
        Ajattelin vinkkinä kirjoittaa, että kannattaa myös käydä sivuilla www.finn-guild.org/forum, joka on tarkoitettu UK:ssa asuville suomalaisille. Siellä on usein myös ilmoituksia vapaista huoneista ja sitä kautta saat varmasti myös neuvoja muihin kysymyksiin, joita varmasti tulee eteen muuton yhteydessä.

        Foorumi on jo vanha tuttu. :) Olen saanut sieltä todella paljon hyviä neuvoja.


      • Lontoolainen
        4im33 kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvoista! Tarkoituksenani juuri onkin asua hotellissa tai vastaavassa, kunnes löydän työpaikan ja asunnon. Kysyisin vielä, että onko Englannissa näissä kimppakämpissä tapana maksaa vuokratakuuta? Ja jos on, niin kuinka suuri se normaalisti on? Ja kiva kuulla, että olet saanut kämppiksistä ystäviä! Sosiaalinen verkostoituminen oli yksi syy valita tälläinen yhteisöasuminen, koska en tunne Lontoosta ketään.

        Yleensa kuukauden vuokra etukateen ja kuukauden vuokra takuumaksuksi.

        Oletko toihin tai opiskelemaan tulossa? Monissa firmoissa on 'notice board', mihin voi laittaa ilmoituksia, sielta voi loytya duunikaverin luota huone.

        Paras paikka on juuri tuo Gumtree, ole tarkkana alueen suhteen kuitenkin, etta olisi suhteellisen helppo tyo/koulumatka, Lontoossa matkat yllattavat monet uudet asukkaat, jotka huomaavatkin viettavansi parikin tuntia aamuin illoin tapotaydessa metrossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4081
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1591
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1406
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1264
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1138
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1038
    Aihe