Miksi isä ei välitä lapsestamme

The most beautiful girl in....

Hei!

Osaatteko selittää.
Minulla on lapsi, kohta aikuinen. Tein sen lapsuudenystäväni kanssa vahinkona. Olimme naimisissa molemmat. Mies on kerran tavannut lapsen, eikä halua häntä nähdäkään.

Mies on hyvässä ammatissa ja elatusmaksut on maksanut. Nyt mies on eronnut, eikä siis enää voi syyttää perhettään siitä, ettei voi tavata lastamme.(Aluksi se oli syy) Olen muutaman kerran ollut mieheen yhteydessä, mutta hän ei ole minulle vastannut.

En voi käsittää miksi? Osaako joku selittää. On tosi vaikeaa, kun lapsi kysyy, varsinkin nyt isompana, että miksi isä ei minusta välitä. Kuka osaa auttaa minua vastaamaan oikein?
Kiitos
The most beautiful girl

39

3608

    Vastaukset

    • kohtalotoveri

      Se nyt vaan on niin,että kaikkia niitä siementäjiä ei ole luotu isiksi.Lapsi voi elää aivan hyvää elämää ilman isäänsäkin.Minulla on myös poika (16 v),jota isä ei halua tavata.Olen suoraan pojalle sanonut,että ehkä vain isä ei ole kypsä isäksi,eikä tajua mitä menettää,kun ei halua tutustua fiksuun lapseensa.Juttelimme asiasta pitkäänkin,poika ymmärsi ja tietää olevansa arvokas ja hyvä ihminen monen muun aikuisen mielestä.Minun puolestani isä saa olla missä lystii...

    • marjaterttu matikainen

      Kuuleppas sinä siellä. mitäs jos kertoisit sille lapselle ihan niinkun asiat on? Kyllä se ymmärtää silloin sen kaikkein parhaiten.

      Joskus vaan on sellaisia ihmisiä jotka eivät piittaa omistaan eikä vieraista, ei muuta kun pelkästään ja vain itestään. Muita ei vain niille ole olemassakaan, piste. Eikä sekään ole niitten syy, vaan sen kasvatuksen mitä ne on saaneet. Jollei lapselle opeteta pienestä pitäen toisten huomioonottamista ja välittämistä, niin miten ne koskaan sitä osaisi itse oppia opettelemaan. Se on kattokaas sillain että oppia täällä kaikki täytyy. Mutta sisäinen sivistys on synnynnäistä ja sitäkään kaikilla kun ei vaan yksinkertaisesti ole.

    • annika

      nimenomaan lapsen kannalta.

      lapsi oli kuitenkin vahinko. valitettavan usein vastuu silloin jää yksin äidille. isän on niin hlppo luistaa vastuustaan ja luonnollisesti elämä on monesti helpompaa ilman lasta.

      näin se on valitettavan usein. itse olen nyt suhteessa, jossa miehellä on lapsi, mutta joka ei merkitse miehele kovinkaan paljon. mies ei ole vielä edes tunnustanut lastaan, eikä sopinut elatukseen tai tapaamisiin littyvistä asioista. isän tyttöystävänähän minun voisi täten olettaa olevan oikein ihanassa asetelmassa, mutta itse oman taustani vuoksi ajattelen lapsen etua ja tilannetta ja mietin miten se tulee lapseen vaikuttamaan koko elämän ajan,jos lapsi kokee, ettei isä välitä.

      toivon itse saavani puhuttua järkeä miehelle tässä asiassa. tunnustaisi lapset, sopisi elatuksesta ja säännöllisistä tapaamisista. mies rakastaa selvästi lastaan ja tuntee vastuuta, muttaon siinä määrin itsekäs, että ajattelee sitä, miten paljon helpomaa elämä on ilman lasta.

      lapsi oli vahinko ja sai alkunsa jo parin erottua. he palasivat yhteen lapsen takia, mutta erosivat uudelleen. vastuu lapsesta on koko ajna ollut äidin. välillä ärsyttää, kun mies minulle valittaa, miten lapsen äiti odotti miehen jaksavan työpäivän jälkeen hoitaa lasta jne,... sehän on ihan selvää! lapsi on yhteinen asia ja vastuukin olisi jaettava. miehet eivät aina muutenkaan tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa, että lapsen kanssa oleminen on täyttä työtä ja niin henkisesti, kuin fysisestikin yhtä raskasta ja väsyttävää, kuin mikä tahansa muu työ.

      • The most beautiful....

        Hei!
        Olet oikeassa, että vahinko oli, mutta vastuu on silti molempien.
        Jos sun mies ei halua " taakkaa harteilleen", on sulla nyt mahis. Sinä naisena voit vaikuttaa. Eli , jos teille tulee joskus lapsia, miten miehesi sitten suhtautuu? Nyt, kun hällä on lapsi, voit tukea häntä olemaan vastuussa ja isän merkitys on tosi iso. Ajattele sitten, kun ootte saanu vauvan ja hän ei osaakkaan ottaa vastuuta, miltä se tuntuu. Mun mielestä hänen tulee pitää huoli lapsestaan, oli se vahinko tai ei. Että rakkautta ja kaikkea hyvää sulle.
        The most beatiful.......


      • muutenkaan

        annikan mukaan tapahtunut "vahinko" on siis AINA
        miehen syy ja vika !
        Itselläni on lääkärintodistus, jossa lukee:

        lapsen synnyttyä äiti lähti toteuttamaan itseään toiselle paikkakunnalle, isä jäi yksinhuoltajaksi,tehtävästään hyvin selviytynyt.

        ÄIDIN lähdöstä on pian 3 vuotta, eipä se nykyään
        AINA ole ISÄ, joka LUISTAA vastuustaan.


      • annika
        The most beautiful.... kirjoitti:

        Hei!
        Olet oikeassa, että vahinko oli, mutta vastuu on silti molempien.
        Jos sun mies ei halua " taakkaa harteilleen", on sulla nyt mahis. Sinä naisena voit vaikuttaa. Eli , jos teille tulee joskus lapsia, miten miehesi sitten suhtautuu? Nyt, kun hällä on lapsi, voit tukea häntä olemaan vastuussa ja isän merkitys on tosi iso. Ajattele sitten, kun ootte saanu vauvan ja hän ei osaakkaan ottaa vastuuta, miltä se tuntuu. Mun mielestä hänen tulee pitää huoli lapsestaan, oli se vahinko tai ei. Että rakkautta ja kaikkea hyvää sulle.
        The most beatiful.......

        niinhän se on. oma suhteni on kuitenkin vasta tuore ja olemme tunteneetkin vasta muutaman kuukauden, joten mies saa kyllä itse tehdä ratkaisunsa, enkä minä liikaa rupea puuttumaan. yhteisiä lapsia en vielä rupea ajattelemaan tässä vaiheessa,... joskus kun saan lapsia, niin katson kyllä, että mies on vastuunsa tuntevaa sorttia ja että raskaudet ovat suunniteltuja. tämän miehen ex oli kuitenkin se ainoa osapuoli, joka lapsen halusi 8jätti pillerit syömättä kertomatta poikaystävälleen, jonka kanssa suhde oli juuri katkeamassa). eihän se lapsen vika ole ja itse tahdon, ettei lapsi joudu kärsimään isänsä välinpitämättömyydestä (välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta). kuitenkin niin kauan, kun en ole lasta itsekään tavannut, en taida ruveta liiaksi hänen etuaan ajamaan.
        ai niin. meillä kaikki ei ole kiinni miehestä. tämä olisi nytkin edeltävänä viikonloppuna ollut menossa lasta tapaamaan ja oli valmis viettämään tämän kanssa vaikka enemmänkin aikaa, niin lapsen äiti oli vain ilmoittanut ettei sovi, vaikka tällä itselään ei ollut mitään syytä. kun mies ei saa osallistua lasta koskeviin päätöksiin, tai tavata lasta näin halutessaan, ei ole ihme, että tämä alkaa pikkuhiljaa vieraantua lapsestaan ja kohta on kuin ei lasta olisi olemassakaan. minusta tässä tapauksessa (siis oman poikaystäväni-)lapsen äiti toimii myös kovin ajattelemattomasti.


      • annika
        muutenkaan kirjoitti:

        annikan mukaan tapahtunut "vahinko" on siis AINA
        miehen syy ja vika !
        Itselläni on lääkärintodistus, jossa lukee:

        lapsen synnyttyä äiti lähti toteuttamaan itseään toiselle paikkakunnalle, isä jäi yksinhuoltajaksi,tehtävästään hyvin selviytynyt.

        ÄIDIN lähdöstä on pian 3 vuotta, eipä se nykyään
        AINA ole ISÄ, joka LUISTAA vastuustaan.

        yleistykseni. tiedän, että on myös yh-isiä jne,... ja että vahinkoraskauksiin löytyy "syypäitä" molemmista sukupuolista. kovin yleistä tuntuu nykypäivänä olevan myös tuo, että nainen jättää ehkäisyn salaa huolehtimatta, kun epävarmana parisuhteestaan tahtoo saada miehen pysyvästi "nalkkiin". erilaisia esimekrkkitapauksia molemmista sukupuolista riittäisi vaikka kuinka.


    • isukki

      no minulla on ihan toisin. miksi ÄITI ei valitä lapsestaan.ei käy ei soittele.ainoastaan synttärit joulu ja nimpparit.hänelle on jopa koira tärkeämpi kuin oma lapsi.en voi vaan ymmärtää häntä.olen ollut yh jo 9 vuotta.tyttö tulee kohta 11.ei kauheasti kysele ÄITIN perään.sanoin hänelle kerran kun hän oli n. 4v kun hän aina kyseli miksi äiti ei käy.väsyin valehteluun ja sanoin suoraan ,että häntä ei kai kiinnosta.eli ei ne ISÄT aina niitä pahoja olt

      • Yh äiti

        Totta tosiaan, ei voi aina moittia miehiä, mutta useimmissa tapauksissa lapset on äidin huostassa, joten aina yleistetään. Itse olen 4 lapsen yh, ja ikäväkyllä meidänkin tapauksessa isä on erittäin huono pitämään yhteyttä lapsiinsa. Ehkä ne isät/äidit tajuaa virheensä vasta kun ovat eläkeiässä eikä niitä lapsia ole auttamassa.


      • syyon
        Yh äiti kirjoitti:

        Totta tosiaan, ei voi aina moittia miehiä, mutta useimmissa tapauksissa lapset on äidin huostassa, joten aina yleistetään. Itse olen 4 lapsen yh, ja ikäväkyllä meidänkin tapauksessa isä on erittäin huono pitämään yhteyttä lapsiinsa. Ehkä ne isät/äidit tajuaa virheensä vasta kun ovat eläkeiässä eikä niitä lapsia ole auttamassa.

        lapsen huollosta- ja tapaamisoikeudesta annetun lain mukaan lähivanhemman velvollisuus on pitää lapsia koskevassa asiassa yhteyttä etävanhempaan- ei kai kiinnosta, koska yksinhuolto- ja lapsen asuminen yksin äidillä saadessasi vastikkeetonta elatusta-


    • Täysinyh

      Meidän lapsi ei ollut vahinko. Parisuhde vaan hiipui ja erosimme. No tyttö on koululainen ja kyselee miksei pääse isälle kylään. Mistäs minä tiedän. Ikinä en ole kieltänyt. Päinvastoin toivoisin niitä tapaamisia ja saisin itse hengähtää ja huom en metsästä miehiä enkä ryyppää. Lähinnä siivoan,luen,lepään tuon ajan. Lapsi on adhd,joten voisiko se olla syy,ettei isä jaksa. Toisaalta olen tottunut tähän . Omat vanhempani eivät jaksa enää vahtia,vaan enemmänkin minä autan heitä. Elämä kulkee eteenpäin.

      • syyon

        yksinhuolto- ja lapsen asuminen yksin äidillä saadessasi vastikkeetonta elatusta-


    • eikiinnostaa

      koska olet sosiaalitoimen/ itsesi haluamalla tavalla tarkoitushakuisesti järjestämä "yksinhuoltaja";
      isän ei ole annettu olla huoltaja, asua oman lapsensa
      kanssa- lisäksi on suoritettu vastikkeetonta elatusta
      saamatta olla mukana 100% oman lapsensa kanssa,
      lapsensa elämässä, ei ole saanut huoltaa, hoitaa,
      kasvattaa, huolehtia omaa lastaan.

    • yli35v.yhdessä

      Isä on maksanut elarit, onhan se jonkinlainen kiintymyksen osoitus. Kaikki eivät tee sitäkään.

    • meilleeikiitos

      n hyvä että mies saa itse päättää haluaako lapsiaan tavata vai ei. Kaikki eivät hyväksy isän uutta perhettä eikä uusi vaimo miehen lapsia. Minusta ainakin olisi kurjaa jos täällä juoksentelisi lapsia jotka eivät kuulu perheeseeni, ja olisivat täällä yötä ja asuisivat kuin omani. En jaksaisi semmoista. Mies itsekkään ei jaksa. Oma perhe on kaikkein paras, ei ylimääräisiä tenavia vaatimassa ja sotkemassa. Ei pahalla, mutta tämä on meille parasta elämää ilman joka hemmetin viikkosia riitoja ja tapaamsia ja ylimääräisiä ihmisiä. Kuka haluaa joka viikko vieraita yöksi?

    • lapsetunohtuuaina

      Näin käy aina kun mies läytää uuden sutturan. Suttura lähes pakottaa miehen hylkäämään lapsensa ja pettämään tapaamislupaukset. Semmoista mkiestä ei varmaan ookkaan, joka ei usko sutturoita. Ainakin pelon vallassa, naikkonen sanoo jättävänsä miehen jos ei jätä lapsiaan. Mitä mies ei tekisi kun on saanut siivoojan ja kokkaajan itselleen.

      • lapsetunohtuuaina

        Näin käy aina kun nainen löytää uuden natturan.
        Nattura lähes pakottaa naisen hylkäämään lapsensa ja pettämään tapaamislupaukset. Semmoista naista ei varmaan ookkaan, joka ei usko natturoita. Ainakin pelon vallassa,
        ukkonen sanoo jättävänsä akkasen jos ei jätä lapsiaan. Mitä nainen ei tekisi kun on saanut siivoojan ja kokkaajan itselleen.


    • ainakannattaayrittää

      Jotkut isät eivät välitä lainkaan, toisilla menee omat menot lasten tapaamisten edelle ja tapaamiset ovat miten sattuu ja kolmannet huolehtivat jälkikasvunsa todella hyvin eron jälkeenkin.
      Isiä niinkuin äitejäkin on erilaisia.

      Jos isä ei ole lastaan nähnyt koko lapsuusaikana kuten aloittaja kirjoitti niin kovinkaan vahvaa tunnesidettä ei ole muodostunut. Varmaan se on syynä siihen ettei edelleenkään halua nähdä lasta.

      Vastaisiko isä lapsen viestiin tai soittoon? Jos ei niin kannattaa antaa asian olla kunnes isä itse ottaa yhteyttä lapseen.

      Lapselle voi kertoa suoraan että ei tiedä syytä miksi isä ei halua pitää yhteyttä ja että isä ei kuitenkaan tunne lasta. Välttämättä kyse ei ole siitä etteikö isä välittäisi vaan yhteydenotto ja lapseen tutustuminen voi olla vaikeaa aikuisellekin kun aikaa on kulunut niin paljon.

    • Ettäsesiitänäyttämisest

      Meillä tilanne,että isän uusi vaimo sanoi suoraan,ettei jaksa minun lasta eli miehensä lapsi tämä myös on,mutta siis tällä hetkellä isä ei voi hakea lastaan heille,koska vaimo ei jaksa (siedä?) Ja heillä asuu vaimon edellisestä suhteesta lapsi... Että älkääpä jauhako vieraannuttamisesta. Tässähän lapsi on jätetty ulkopuolelle isän elämästä ja syy ei ole minun. Tämä uusi vaimo sanoi kasvotusten asiat ja lapseni ei ole siis pian puoleen vuoteen ollut isällä. Että näin. Mutta todellaankaan en ala vänkää. Lomat ja kaikki onneksi on kivaa tekemistä ja läsnä olen lapselleni joka päivä. Tässä vaan miettii,että milloin saan omaa aikaa paitsi näin öisin ,kun herään miettimään kaikkea.

      • Hohhoij

        Miksi lapsi ei voi tavataan isäänsä muualla kuin isän kotona? Eihän se uusi vaimo siten voi estää.
        Ehdota isälle sitä. Ja ainahan voi viranomaisten kautta muuttaa sopimusta jos tilanne on tuo. Saisipa uusi vaimokin sanojaan hävetä.


      • oikaisu
        Hohhoij kirjoitti:

        Miksi lapsi ei voi tavataan isäänsä muualla kuin isän kotona? Eihän se uusi vaimo siten voi estää.
        Ehdota isälle sitä. Ja ainahan voi viranomaisten kautta muuttaa sopimusta jos tilanne on tuo. Saisipa uusi vaimokin sanojaan hävetä.

        "viranomaiset"; sosiaalitoimi/ "lastenvalvoja, lastensuojelu" ei
        ole lapsia koskevassa asiassa asianosainen- ja sopimuksosapuoli- eli viranomaisten kautta ei muuteta mitään sopimuksia.
        Ehdota isälle, että lapsi asuu omalla isällään- oman isänsä huollossa, hoidossa- ja kasvatuksessa ilman äidille suoritettavaa perusteetonta, vastikkeetonta elatusta-


      • Köhhöh

        Entäpä siinä tapauksessa jos lapsen isä ei voi äitipuolen takia ottaa lasta kotiinsa?
        Lapsen omalla äidillään ei ole keinohan vaikuttaa tähän vaikka haluaisikin. Mikä olisi vaihtoehto sille että isä ja lapsi saisivat äitipuolesta huolimatta tavata toisiaan ja viettää aikaa keskenään?


      • oikaisu
        Köhhöh kirjoitti:

        Entäpä siinä tapauksessa jos lapsen isä ei voi äitipuolen takia ottaa lasta kotiinsa?
        Lapsen omalla äidillään ei ole keinohan vaikuttaa tähän vaikka haluaisikin. Mikä olisi vaihtoehto sille että isä ja lapsi saisivat äitipuolesta huolimatta tavata toisiaan ja viettää aikaa keskenään?

        varmasti voi ottaa- ja mikäli aikuinen ihminen ei tätä ymmärrä
        on hänen oma valintansa- ja voi tarvittaessa poistua lasten- ja
        isän elämästä- mulla vähän toisinpäin, äiti vieraannuttanut
        lapset isästään yhteistyössä "viranomaisten" kanssa; perättömin selvitykksin, lausumin lapsen olosuhteista tuomioistuimessa "viranomais-" menettelyssä; lasten ja isän, isänpuoleisten isovanhempien ym. suvun kanssakäyminen- ja suhde täysin tuhottu. Yrittipä "äiti"vielä uuden puolisonsa saada lasteni huoltajaksi- tosin jäi yrityksen asteelle- ja ei tuomioistuimessa menestynyt lapsen edun vastaisena. Lasten nimet muutettu uuden puolisonsa nimiin, lapsen yhteystiedot
        puhelinnumeroineen- ja koulutietoineen salattu "äidin- ja viranomaisten" toimesta- lapsen- ja isän suhde, tapaamisoikeus
        tuhottu.


      • Anonyymi
        oikaisu kirjoitti:

        varmasti voi ottaa- ja mikäli aikuinen ihminen ei tätä ymmärrä
        on hänen oma valintansa- ja voi tarvittaessa poistua lasten- ja
        isän elämästä- mulla vähän toisinpäin, äiti vieraannuttanut
        lapset isästään yhteistyössä "viranomaisten" kanssa; perättömin selvitykksin, lausumin lapsen olosuhteista tuomioistuimessa "viranomais-" menettelyssä; lasten ja isän, isänpuoleisten isovanhempien ym. suvun kanssakäyminen- ja suhde täysin tuhottu. Yrittipä "äiti"vielä uuden puolisonsa saada lasteni huoltajaksi- tosin jäi yrityksen asteelle- ja ei tuomioistuimessa menestynyt lapsen edun vastaisena. Lasten nimet muutettu uuden puolisonsa nimiin, lapsen yhteystiedot
        puhelinnumeroineen- ja koulutietoineen salattu "äidin- ja viranomaisten" toimesta- lapsen- ja isän suhde, tapaamisoikeus
        tuhottu.

        Mistä tiedät, että lapsesi nimet on muutettu uuden puolison nimiin, jos et tiedä lapsiesi nimiä?
        Millä tavalla tapaamisoikeus tuhottu eli eikö sinulla ole tapaamisoikeutta eli onko sinulla lähestymiskielto lapsiisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että lapsesi nimet on muutettu uuden puolison nimiin, jos et tiedä lapsiesi nimiä?
        Millä tavalla tapaamisoikeus tuhottu eli eikö sinulla ole tapaamisoikeutta eli onko sinulla lähestymiskielto lapsiisi?

        Kysy poliisilta ja maistraatista nettikiusaaja!


    • Anonyymi

      Vuosi 73. Syntyi terve poika, olimme naimisissa, ja kaikki piti olla, hyvin...No oliko,ei jätin yhden vuoden koulua väliin, oli tarkoitus jatkaa, kun lapsi saa hoitopaikan.asuimme pienessä mutta lämpöisessä piharakennuksessa. Kunnes mies alkoi käydä. Ns. Vieraissa. Joo. Riitaan siitä tuli, jonka päätteeksi mies hakkasi minut, .Pyysin apua miehen vanhemmilta. He pyysi asumaan heidän lähelle, taloon ,pieneen, mutta siistiin. Siitä se sit, alkoi, mies ei työhön mennyt, minämenin aina lyhyeksi ajaksi ,kun mamma ,ei jaksanut hoitaa lasta, lyhyitä työ jaksoja, selvittiin , .Kunnes sama , alkoi . Yöt huorissa, ja minä sain turpaan. Kun tuli kotiin. Joten ajattelin että , taas pitää lähteä. Nyt sitten lähdin lapsi kainalossa. Sitä ennen mies toi kotiin .luulin ruokaa, ei kaljaa, mutta kun lapsi, konttasi jääkaapille,. Mies työnsi jalallaan lapsen pois, .Lapsella oli nälkä.Lähdin, ja sovimme että yritämme vielä, kun saamme asunnon,kaupungista. .kului puoli vuotta että ei kuulunut miehestä mitään. Asuntohakemus voimassa. Sitten sain yhden huoneen, vuokrattua. Koulu unelmat murskana, .Työhön. vaan että sain elätettyä. Lapsen, eli olin naimisissa mutta yksinhuoltaja. Sitten eräänä päivänä, mies otti yhteyttä, näimme. Ja heti näin, että jaa kaula syöty, Kysyin, hän kertoi löytäneensä uuden naisen, Joo kertoi myös. Että ongelma oli että tämä nainen on raskaana mutta, ei hänelle, Ja tekee abortin, .. No minä kysyin nimen, ja hölmö mies kertoi, . Siitä paikasta menin lakimiehen puheille.... Erohan siitä tuli, kyllä.Siihen aikaan tarvittiin syy, Se oli että oli tehnyt huorin . Ja tämä nainen tuli oikeuden eteen kertomaan että oli ollut sukupuoliyhteydessä mieheni kanssa, . Niin sitten meidät tuomittiin avioeroon naisen todistuksen perusteella. Mies ei ollut lasta käynyt kertaakaan tapaamassa, oikeus määräsi, tapaamisoikeuden,. Jotka ei koskaan toteutunut. .OLIKO LAPSEN SYY ETTÄ ISÄ EI VÄLITTÄNYT. VAI SE TODISTAJAN JOKA KERTOI ETTÄ.OLI TEHNYT HUORIN. MYÖHEMMIN jokunen kerta olen tavannut miehen, kysynyt, Hän elää niin kuin , lasta ei olisi koskaan ollutkaan, viimeksi kun puhuttiin puhelimessa . Kysyin tätä, Hän sanoi että ei kuulu hänelle mitenkään. Niin tästä on kulunut kohtaan vuotta, ja koko aikana poika kävi kerran kylässä,. Minä Kysyin kuinka meni, sanoi että hänestä tuli riita tämän naisen kanssa. He menivät naimisiin, ja saivat pari lasta. Mutta tämä ensimmäinen lapsi, ei ollut mitään ,tämän. ISÄN elämässä. Yhtään syntymäpäivä korttia lahjaa ei ei joulu toivotusta, ei lahjaa , Ei ollut pienenä syliä. Ei ollut puhaltajaa kun tuli piti sormeen. Mitä ihmisen päässä liikkuu, kun hylkää omaa verta ja Geenejä omaavan pojan, Joka olisi tarvi nyt. ISÄÄ. No nyt tällä pojalla on poika. Ja hän välittää. Ja mummun puoleinen suku välittää. Lapsesta.joka on tosi rakas pojalleni. MUTTA PAPPA VAARI MIKÄ NY ONKAAN EI OLE MITÄÄN MIELENKIINTOA ,POIKAAN EIKÄ POJANPOIKAAN OSOITTANUT. Onko joku näin tunteeton . Vai
      Uusi eukkoko pitää huolen että. Mitään yhteyttä, ei vaan pidetä. Estänyt en olisi jos olisivat halunnu huolehtia pojasta, Minusta laki voisi rangaista tätä välinpitämätöntä. Porukkaa. Poika tässä on . KÄRSINYT.

    • Anonyymi

      Minusta ihmisestä puhuttaessa ,sanonta vahinko. On epäinhimillistä. Eihän lapsi ole saanut valita tuleeko maailmaan, vai ei. IHMISYYTEEN kuuluu hyväksyä, kaikki ihmiset sellaisena kun on, Ei miten tullut maailmaan. Jokainen lapsi on lahja,nii isälle kun äidille. Se että syntyy olosuhteisiin jotka ei ole hyviä on lapsen kannalta sattumaa. Kuka ny suu nitteleee 4 vuoden päästä haluan lapsen . On paljon pareja jotka ei saa lasta. Vaikka haluais. Mutta tässä on nyt kysymys, että jos lapsi on jo maailmassa ,niin äidin ja isän on huolehdittava lapsesta, joko yhdessä tai erikseen. Vastuu on kummallakin. Olisiko oppia otettava alusta eläinmaailmasta. Tosin sielläkin on että emot ei aina huolehdi molemmat. Mutta kuitenkin usein yhdessä. ON VIELÄihmisillä opittavaa. Kaikkein pienimmistä on huolehdittava. Samoin heikoimmista. Yleensä ihmisistä.,näin isän päivän aikoihin .

      • Anonyymi

        Ei kannata nettikiusaaja lle vastata


    • Anonyymi

      Kysymys,,,,, rakastaako koskaan ns. Uusi ISÄ lasta niin kuin oma isä. On tunteettomia omia isiä ja uusioisiä. Jos sulla on kaksi lasta oma ja puolison lapsi,. Onko rakkaus sama. Kuka tuon tietää. Minä en

      • Anonyymi

        Melko nössykkä naiseksi


    • Anonyymi

      Teitkö selkärangasta vai varvasluista?

    Ketjusta on poistettu 66 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe