Voiko undulaatin häkin verkon tehdä sinkitystä jos sen pulveri maalaa? olisiko mitään parempaa ( turvallisempaa ) verrkoa mutta edullista? ja jos ottaa sinkittyä verkkoa voisitteko kertoa kaikki vaiheet mitä sille pitää tehdä ennen käyttöä?=) Kuinka monta lintua voisi laittaa tämän kokoiseen häkkiin: korkeus 150cm leveys 120cm päätyleveys 70cm? kiitos jos vastaatte=))) P.S. jos viitsitte laittaa vielä muutamia kasvattajia tähän=)
UNDULAATIN HÄKKI=)
6
807
Vastaukset
- -M-
Sinkkiverkko on kieltämättä jonkunlainen riski, mutta käytännössä se on kyllä koukkunokille ainoa järjellisen hintainen vaihtoehto isompien häkkien tekemiseen kotioloissa. Ruostumaton teräs olisi paras, mutta sen hinta on moninkertainen sinkittyyn verkkoon verrattuna. Koukkunokille ei myöskään muovitetun verkon käyttö onnistu, kun ne alkavat helposti nakerrella irti muovipäällystettä. Sinkkimyrkytysriskin minimoimiseksi ensinnä kannattaa valita sähkösinkitty materiaali "dippaamalla" sinkityn sijaan, kauppiaan pitäisi osata kertoa kummalla tavalla verkko on sinkitty. Toiseksi ennen käyttöön ottoa kannattaa pestä verkosta kaikki irtosinkki pois harjaamalla happaman nesteen kera (esim etikkaa tai sitruunahappoa reilusti vesisankoon ja sillä käy sopivan harjan kanssa verkon, päälle huolellinen suihkuttelu.
Sitten itse käytössä kannattaa sisustaa häkki niin että että linnut viettäisivät mahdollisimman vähän aikaa verkossa kiipeillen (toki ne sitä jonkun verran aina tekevät, mutta ei se myrkytyskään sentään ihan hetkessä synny) ja välttää esim laittamasta verkonsilmiin syötäväksi mitään appelsiininlohkoja tms kosteita/happamia ruokia jotka voivat pinnoitetta liuottaa. Lintuja suihkutellessa kannattaa myös koittaa pitää itse verkko suht kuivana. Näin toimien yleensä lintu voi kyllä sinkkiverkkohäkissäkin elellä kohtuullisen turvallisesti ilman erillistä pinnoitusta. Toki häkin voi pulverimaalauttaakin halutessaan jos haluaa ihan idioottivarman ratkaisun, mutta ei sekään yleensä ihan ilmaista hupia ole.
120 x 70 häkki ei vielä mikään mahdottoman iso lentelytila ole. Eläinsuojelulain perusteella siinä toki saisi säilöä jo parikymmentä undua, mutta jos halutaan että niillä on vielä mukavan väljää ja kivaakin niin itse laittaisin tuohon tilaan ehkä kolme, maksimissaan neljä pariskuntaa.- moikka kaikki
kuinka paljon tuollainen pulverimaalaus tulisi maksamaan?
- -M-
moikka kaikki kirjoitti:
kuinka paljon tuollainen pulverimaalaus tulisi maksamaan?
Eipä ole tietoa, kannattaa kysellä suoraan firmoilta jotka sitä tekevät, jotain moottoripyörän vanteita tai polkupyöriä on näemmä jotkut saaneet jauhemaalautettua ihan muutamallakympillä, mutta verkko voi olla hankalampi työstää kuin sileä kappale...
Sekin kannattaa huomioida että suoraan sinkityksen päälle maali ei ehkä tartu, eli mahdollisesti verkko pitää ensin hiekkapuhaltaa, ja jos on kovin hento verkko niin eipä sen jälkeen jää paljoa maalattavaa. Eli kannattaa valita mahdollisimman tukeva ja paksusta langasta tehty verkko. Mutta kannattaa tosiaan kysellä tarkemmin suoraan niistä liikkeistä mitä vaaditaan ja mitä maksaa. - moikka=)
-M- kirjoitti:
Eipä ole tietoa, kannattaa kysellä suoraan firmoilta jotka sitä tekevät, jotain moottoripyörän vanteita tai polkupyöriä on näemmä jotkut saaneet jauhemaalautettua ihan muutamallakympillä, mutta verkko voi olla hankalampi työstää kuin sileä kappale...
Sekin kannattaa huomioida että suoraan sinkityksen päälle maali ei ehkä tartu, eli mahdollisesti verkko pitää ensin hiekkapuhaltaa, ja jos on kovin hento verkko niin eipä sen jälkeen jää paljoa maalattavaa. Eli kannattaa valita mahdollisimman tukeva ja paksusta langasta tehty verkko. Mutta kannattaa tosiaan kysellä tarkemmin suoraan niistä liikkeistä mitä vaaditaan ja mitä maksaa.kiitos vastauksesta=) onko itselläsi/muilla undulaatteja?=)
- -M-
moikka=) kirjoitti:
kiitos vastauksesta=) onko itselläsi/muilla undulaatteja?=)
Minulla on ollut undulaatteja nuorempana, tällä hetkellä on muutama isompi kaija ja pieniä suoranokkia.
- peppiiih
-M- kirjoitti:
Minulla on ollut undulaatteja nuorempana, tällä hetkellä on muutama isompi kaija ja pieniä suoranokkia.
okei=) meillä on 2 undulaattia=) keltsu ja aku=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483