1117 Mersun sähköt hukassa

96mersu

Nytpä tuli yllätys! Auto seisoi noin kuukauden. Latasin akun, mutta minnekkään ei tule virtaa. Kuollut koko värkki. Tarkastin sulakkeen ja kaikki ok. Nyt olen äimänkäkenä, missä mahtaa olla katkos? Kellä muulla käynyt samoin tai muutoin tietoa vaivasta?

5

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+3

Akuissa siis on virtaa ( varmistit mittarilla ) etkä ladannut oikosessa olevaa akkua, joka on ottavinaan virtaa, mutta se katoaa heti. Itse lähtisin ensin mittaamaan akun navoilta. Seuraavaksi tarkistaisin, että kaapelikengät on kunnossa ja saa kosketusta akun napoihin. Samoin katsoisin maa kaapelin kosketuksen. Jos on kuollut koko värkki, niin kyllä sieltä akkujen päästä sitä vikaa kannattaa etsiä.

• pääsähkäri

muista myös tsekata päävitakytkin jos sellainen autossasi on

• pääsähkäri

siis päävirtakytkin.... sorry mun lukihäiriö

• MB 11ton
        pääsähkäri kirjoitti:

siis päävirtakytkin.... sorry mun lukihäiriö

Hyviä neuvoja jo esitetty. Tuollainen totaalinen sähköttömyys johtuu yleensä juuri noista edellisten kirjoittajien mainitsemista asioista.
        1. Akku on tyhjä tai oikosulussa, joten virtaa ei ole olemassa
        2. Päävirtakytkin on rikkoutunut
        Jos sinulla on apukäynnistyskaapeli ohita pääkytkin sillä ja toisella kaapelilla runkoon maata niin pitäisi jotakin tapahtua, ainakin pienemmät virrankulutuslaitteet pitäisi pelata.
        Omassa samanlaisessa Mersussa ei ole ollut sähköhäiriöitä, paitsi akut on kertaalleen uusittu, toinen oli vielä kunnossa, mutta toinen oikosulussa kun virta alkoi hupenemaan.

• älännä
        MB 11ton kirjoitti:

Hyviä neuvoja jo esitetty. Tuollainen totaalinen sähköttömyys johtuu yleensä juuri noista edellisten kirjoittajien mainitsemista asioista.
        1. Akku on tyhjä tai oikosulussa, joten virtaa ei ole olemassa
        2. Päävirtakytkin on rikkoutunut
        Jos sinulla on apukäynnistyskaapeli ohita pääkytkin sillä ja toisella kaapelilla runkoon maata niin pitäisi jotakin tapahtua, ainakin pienemmät virrankulutuslaitteet pitäisi pelata.
        Omassa samanlaisessa Mersussa ei ole ollut sähköhäiriöitä, paitsi akut on kertaalleen uusittu, toinen oli vielä kunnossa, mutta toinen oikosulussa kun virta alkoi hupenemaan.

menee monesti LN-malleissa poikki. Kaapelin maapiste on heti akkukotelon takana. Kokeile laittaa käynnistyskaapeli akun miinusnavasta runkoon, toinen paikka on pluskaapeli startin päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 96
      1589
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1394
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1317
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1208
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      53
      1196
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      955
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      817
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      761
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      754
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      725
    Aihe