Nytpä tuli yllätys! Auto seisoi noin kuukauden. Latasin akun, mutta minnekkään ei tule virtaa. Kuollut koko värkki. Tarkastin sulakkeen ja kaikki ok. Nyt olen äimänkäkenä, missä mahtaa olla katkos? Kellä muulla käynyt samoin tai muutoin tietoa vaivasta?
1117 Mersun sähköt hukassa
5
673
Vastaukset
- 14+3
Akuissa siis on virtaa ( varmistit mittarilla ) etkä ladannut oikosessa olevaa akkua, joka on ottavinaan virtaa, mutta se katoaa heti. Itse lähtisin ensin mittaamaan akun navoilta. Seuraavaksi tarkistaisin, että kaapelikengät on kunnossa ja saa kosketusta akun napoihin. Samoin katsoisin maa kaapelin kosketuksen. Jos on kuollut koko värkki, niin kyllä sieltä akkujen päästä sitä vikaa kannattaa etsiä.
- pääsähkäri
muista myös tsekata päävitakytkin jos sellainen autossasi on
- pääsähkäri
siis päävirtakytkin.... sorry mun lukihäiriö
- MB 11ton
pääsähkäri kirjoitti:
siis päävirtakytkin.... sorry mun lukihäiriö
Hyviä neuvoja jo esitetty. Tuollainen totaalinen sähköttömyys johtuu yleensä juuri noista edellisten kirjoittajien mainitsemista asioista.
1. Akku on tyhjä tai oikosulussa, joten virtaa ei ole olemassa
2. Päävirtakytkin on rikkoutunut
Jos sinulla on apukäynnistyskaapeli ohita pääkytkin sillä ja toisella kaapelilla runkoon maata niin pitäisi jotakin tapahtua, ainakin pienemmät virrankulutuslaitteet pitäisi pelata.
Omassa samanlaisessa Mersussa ei ole ollut sähköhäiriöitä, paitsi akut on kertaalleen uusittu, toinen oli vielä kunnossa, mutta toinen oikosulussa kun virta alkoi hupenemaan. - älännä
MB 11ton kirjoitti:
Hyviä neuvoja jo esitetty. Tuollainen totaalinen sähköttömyys johtuu yleensä juuri noista edellisten kirjoittajien mainitsemista asioista.
1. Akku on tyhjä tai oikosulussa, joten virtaa ei ole olemassa
2. Päävirtakytkin on rikkoutunut
Jos sinulla on apukäynnistyskaapeli ohita pääkytkin sillä ja toisella kaapelilla runkoon maata niin pitäisi jotakin tapahtua, ainakin pienemmät virrankulutuslaitteet pitäisi pelata.
Omassa samanlaisessa Mersussa ei ole ollut sähköhäiriöitä, paitsi akut on kertaalleen uusittu, toinen oli vielä kunnossa, mutta toinen oikosulussa kun virta alkoi hupenemaan.menee monesti LN-malleissa poikki. Kaapelin maapiste on heti akkukotelon takana. Kokeile laittaa käynnistyskaapeli akun miinusnavasta runkoon, toinen paikka on pluskaapeli startin päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812326- 1831944
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1711784Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1141603Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311545- 1131345
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771093Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1601078Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591035