Miksi en hanki televisiota

Zum Stein

Oletetaan että haluan viettää perjantai-iltaa television ääressä.

Mitä on tarjolla?

Kello 18:
TV1: ruotsinkielistä nuortenohjelmaa
TV2: uutisia
MTV: amerikkalainen saippuasarja
Nelonen: amerikkalainen valmiiksi naurettu komediasarja

Kello 19:
TV1: poppia ja rockia nuorille
TV2: Pentti Linkolan haastattelu
MTV: uutisia
Nelonen: amerikkalainen paritusohjelma

Kello 20:
TV1: tosi hauska Simo Frangen -visailukisailu
TV2: Marjatta Leppäsen haastattelu
MTV: julkkishenkilö Hytönen seikkailee armeijassa
Nelonen: uutisia

Kello 21:
TV1: uutisia hieman laajemmin
TV2: järkyttävän tökerö talkshow
MTV: ilkeämielinen visailukisailu
Nelonen: pulssia mittaava visailukisailu

8

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäitä hattuun

YLE ei voi ostaa laatuohjelmia kun kaikki varat menevät digi-tv:n rakentamiseen.

MTV ja Nelonen eivät osta laatuohjelmia perjantaiksi(kaan), koska mainostajat uskovat ihmisten tekevän silloin jotakin muuta.

Onneksi on DVD. Onneksi sitä voi katsoa ilman TV-lupaa.

• Zum Stein

Juu, DVD:tä voi katsella ilman televisiolupaa. Siis sitä laitetta. Mutta jos sen kytkee televisioon, niin sitten lupa tarvitaan. Ja tuolla luparahalla YLE sitten tuottaa "Harakanpesän" kaltaisia televisioviihteen jalokiviä. Plus maksaa hallintoneuvoston palkat. Plus rakentaa digi-tv:tä, jotta voimme jatkossa katsella samaa roskaa kymmeneltä kanavalta.

Historian harrastajana olen kyllä huomannut, että tv:stä tulee peräti 1 (yksi) tunti historiadokumenttejä viikossa. Mutta nekin ovat usein uusintoja. Tai käsittelevät jotain loppuun kaluttua aihetta tyyliin Egyptin pyramidit...

• Jäitä hattuun
        Zum Stein kirjoitti:

Juu, DVD:tä voi katsella ilman televisiolupaa. Siis sitä laitetta. Mutta jos sen kytkee televisioon, niin sitten lupa tarvitaan. Ja tuolla luparahalla YLE sitten tuottaa "Harakanpesän" kaltaisia televisioviihteen jalokiviä. Plus maksaa hallintoneuvoston palkat. Plus rakentaa digi-tv:tä, jotta voimme jatkossa katsella samaa roskaa kymmeneltä kanavalta.

Historian harrastajana olen kyllä huomannut, että tv:stä tulee peräti 1 (yksi) tunti historiadokumenttejä viikossa. Mutta nekin ovat usein uusintoja. Tai käsittelevät jotain loppuun kaluttua aihetta tyyliin Egyptin pyramidit...

..Mutta jos sen kytkee VIRITTIMELLÄ VARUSTETTUUN televisioon, niin sitten lupa tarvitaan..

Historia kiinnostaa minuakin ja olen harmitellut samaa niukkuutta. Luulisi, että laadukasta dokumenttia jne. sentään löytyy vielä maailmalta, mutta ilmeisesti harakanpesät tulevat halvemmaksi.

Mistä me maksamme kovia tv-lupamaksuja?

• free tv 4 ever
        Jäitä hattuun kirjoitti:

..Mutta jos sen kytkee VIRITTIMELLÄ VARUSTETTUUN televisioon, niin sitten lupa tarvitaan..

Historia kiinnostaa minuakin ja olen harmitellut samaa niukkuutta. Luulisi, että laadukasta dokumenttia jne. sentään löytyy vielä maailmalta, mutta ilmeisesti harakanpesät tulevat halvemmaksi.

Mistä me maksamme kovia tv-lupamaksuja?

Sehän on kunkin oma asia, jos ei televisiota halua hankkia huonon ohjelmistotarjonnan johdosta.
        Tv onkin todellisessa vajaakäytössä ilman satelliittiantennia. Sat-tv kanavilta löytyy vaikkapa tuota historiaa, tiedettä, luontoa ym. todella paljon aivan omine lukuisine kanavineen.
        Mikäli ei näistä viitsi ottaa selvää, on se aivan omaa tyhmyyttä, varsinkin kun se julistetaan muillekin tiedoksi.

• Zum Stein
        free tv 4 ever kirjoitti:

Sehän on kunkin oma asia, jos ei televisiota halua hankkia huonon ohjelmistotarjonnan johdosta.
        Tv onkin todellisessa vajaakäytössä ilman satelliittiantennia. Sat-tv kanavilta löytyy vaikkapa tuota historiaa, tiedettä, luontoa ym. todella paljon aivan omine lukuisine kanavineen.
        Mikäli ei näistä viitsi ottaa selvää, on se aivan omaa tyhmyyttä, varsinkin kun se julistetaan muillekin tiedoksi.

Ja jos on rahaa millä mällätä, niin mitä sitä tv:tä katselemaan. Menee itse paikan päälle! Esim. Kairon egyptiläinen museo on sata kertaa antoisampi kokemus kuin joku onneton tv-dokumentti.

• Jack

Ei kiinnosta... Jollakin ei oo teeveetä jollakin on...

• Nokia

Miks sä sitten oot tällä sivulla... Ja miks te jotka haukutte tv ohjelmii niin ees sit omistatte teeveetä... Voi kai sen hävittää... Kyl mä ainakin tykkään kattoa teeveetä....

• S.S.M.T

Jos asut kaapelin päässä niin tilaa Discovery kanavapaketti. Ainakin täällä Turussa tuo maksaa 12 kanavan digipakettina 12,5 e/kk ja tarjoaa kyllä tuhatkertaisesti paremman dokumenttitarjonnan kuin mitä YLE:n pakkoruåtsi ja "puhutaan pölypalloista koko ilta vaikka väkisin" -teemaillat. Discoveryltä tulee yleisesti kaikkea tieteeseen ja tekniikkaan liittyvää dokua, Discovery Civilizationilta lähinnä historiaan ja tutkimusmatkailuun liittyvää matskua. Pakettiin kuuluu myös Animal Planet joka pyörittää kellon ympäri eläindokkareita ym. eläimiin liittyvää (mm. Elämäni Eläimet -sarjaa). Sitten siellä on vielä Adventure One ja Viasat Explorer joilta löytyy ihan mielenkiintoista katsottavaa. Vaatimuksena tässä on tietenkin telkkarin lisäksi kaapeli ja digiboksi kortinlukijalla (ja hyvä englanninkielen taito osalla kanavista), mutta ainakaan allekirjoittanut ei nykyisin enää viitsi katsoa mitään YLE:n pakkoruåtsia tai mainostelkkareiden hömppähumppaa koska televisiosta tosiaan TULEE jotain järkevääkin... Yhtään viihdettä vähättelemättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1359
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      808
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      769
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56