Tuli Lapinmaan

runo64

Sinä sytytät
koko Lapinmaan roihuun
et tuleen
vaan sydämesi paloon
rakkaudestasi siihen.

Olet loimuava tuli tähtien taivaan
ja sen meri silmistäsi kimaltelee
lumoaa
menettämään ainoansa
sydämensä.

Ajatus sinusta ravisuttaa
sisällään tuntee viiltävät äänet viulujen
kun ne soittavat ikävän sointuja
kosketellen
levotonta sielua.

Tuntureiden väliin lasken käteni
tunnen lämmön Lapistani hohkaavan
hyväilen sen myrskyämään
ja tuiskuun heittäydyn ...

Sinä tulena sydämessäni.

10

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syysyöllä

      Se roihu Lapinmaan on tosiaan
      vienyt sydämeni kokonaan,
      vaikka voisin sen myös antaa sen
      jollekin joka olisi minulle se rakkain.

      • runo64-1

        ... ei 'lapin kuume' ole minua viennyt.

        no yhdistin tässä rakkauden Naiseen
        ja lappiin
        vaikka kaikki jää vähän kuin hämärän taa
        tai sitten kaamoksen.

        kiitokset palautteestasi
        uuden viikon toivotukset lähetän.


    • lindalinda

      Jopa on tulta, sähinää ja tunteiden roihua
      tämä runosi. Mitäköhän me Sinulta enää voimme
      edes odottaa, kun koko ajan vaan paranee ja
      syvenee nämä tekstisi. Toivon, ettet runttaa
      lukijoiden/kommentoijien mielipiteitä, vaikka et
      itse olisikaan omaan tekstiisi tyytyväinen. Anna
      arvo sille, mitä lukija kokee tekstissäsi, koska olet
      silloin synnyttänyt hänessä tunteita/tuntemuksia.

      Tämäkin runosi on osoitus siitä, miten paljon olet
      kehittynyt ja kohentunut kaikilta osin runoudessa.
      Voit katsoa mielihyvin peiliin ja sanoa ' terve Runoilija '

      Jotain haluan nyt nostaa ylös ja se on tämä
      ' Tuntureiden väliin lasken käteni
      tunnen lämmön Lapistani hohkaavan
      hyväilen sen myrskyämään
      ja tuiskuun heittäydyn '

      Upea, upea on, niin kuin on koko runosikin.

      Lukunautinto.

      • runo64-1

        ... ajattelee sorjaa pikisilmää
        jossain tuntureilla vaeltelemassa
        niin kaipuu sitten synnyttää näitä
        kuvailuja tai tekeleitä.

        no vielä en ilkeä mennä peilin eteen
        tervehtimään itseäni hihii runoilijana.

        kiitos kultasydäminen rakas ystäväin ja mestarini
        sanoistasi mukavista.
        toivotan iloista ja onnellista uutta viikkoa sinulle
        lämmöllä sydämestäni.


    • *saaga*

      Ei komeammin
      ylistää voi
      sitä mitä
      Lappi ihmiselle
      antaa voi

      On roihu siihen
      laimea sana
      se on timanttia
      jalokivee kultaa...

      On runosi upee
      sanattomaksi
      pienen ihmisen tekee...

      • runo64-1

        ... ' nimimerkistä ' tulee mieleen laulu sinusta
        rakotulilla joka siirtyy uusin maisemiin
        kun kulkija vaeltaa eteenpäin
        levittää sen laajaan lapinmaahan
        kaikkialle soimaan ...

        no tavallinen kertomus ikävästä
        kun se kätkeytyy kaikkialle
        ja löytyykö mistään
        vaikka loppu no runostani onnellisen lopun toi ...

        on sinullakin sana hallussa
        joten kiitos hienosta palautteestasi.
        toivotan upeaa ja mitä parhainta alkavaa uutta viikkoa
        sinulle
        halauksin.


    • mies-v57

      Meri Sinun nilkkojasi hyväilee, tuuli
      rintoihisi kiinni takertuu, Sinuun neito etelän,
      et neitsyt enää, ujon koskematon, mutta
      sopivasti, ahnaille sieluille, etäinen..

      Sinun reitesi, salaisuutesi, harvoille
      avautuu, huulet hämärässä siellä, suolaiset,
      mutta ystäväksi, luotetuksi, otan useamman,
      annat kulkea, paikkojasi katsoa..

      Mitä kypsemmäksi käyt, Sinä rehevöidyt,
      povesi pyöristyy, vatsasi saa aikuista laajuutta,
      kupeesi hekumaan kulkijat suottaa, Sinussa on
      nähtävää, näkijänsä nälkään saattavaa..

      Eikä mihinkään ole niin hyvä kotiutua kuin Sinuun,
      asettua aloilleen, pakaroidesi siimekseen lämpimään,
      löytää paikka ja asento, seisaallaan taikka kontallaan,
      kyljelläänkin..minä mahdun sinuun tällaisena..

      ..Sinuun, minun kotini, Helsinki..

      http://www.youtube.com/watch?v=gclS0endIkg&feature=fvw

      Kiitos Runostasi.

      Rakkautta on tunteet maata kohtaan,
      johon jalka satuu ja käsi osuu..

      Missän sydän lyö ja sielu saa syvimmän rauhan,
      mieli taittuu elämän lauluun..

      Rakkautta, jolla ei ole määrää,
      se on koko elämä ja eläminen..

      Kun on juurtunut, siinä myös rauha sisällä ja
      poissa rauhaton riento.

      Upea Rakkausruno ja syvien
      aistimusten summa samalla..

      Ethelän miehenä en ole ikänäni nähnyt
      Tunturia, mutta voin tekstisi kautta oivaltaa
      ja vaistota..

      Upeaa kerrontaa säkeinä ja tunnelmaa
      kuvattuna, jonka edessä on nöyrä..

      Tämä on todella hieno Runosi...


      Iloa ja voimia päivääsi
      hyvä Ystävä.

      • runo64-1

        ... ripotellut helmiäsi
        suuria ja pieniä
        laajalle alueelle sinusta länteen.

        sinä ikuinen neitsyt
        vaikka olet aikojen saatossa turmeltunut
        kymmeniä kertoja
        silti olet kerännyt muistosi
        muovautunut uudelleen
        kaikkien kauneimaksi.

        euroopan porteilla
        turuilla ja toreilla
        koko maailma
        ensimmäinen suomi
        se varsinainen ...

        suomen turku joka kerran oli kotini.

        no olipa mestarilta hyvä runo joka oli kovin yllättävä
        lopussaan ja vastineeni muodostui huonoksi.
        kylläpä keräsit kaikki kauneudet runoosi
        joka oli tosi hyvin rakenettu
        joten hyvä ystävä hyvä !!!

        no tälläinen tavallinen kertomus jälleen,
        ei mikään loistelias
        mutta mukiinmenevä tekele vain
        jotain vähän uutta mukanaan.

        kiitän kyläilystä ja runostasi hyvä ystävä
        ja kaikkea hyvää päivääsi toivotan täältä päin
        sinne päin.


    • En ole käynyt Lapissa,mutta hienosti kuvaat,joten sen näkee mielikuvituksissaan..
      Runossasi oli jälleen kerran,syvää tunnetta,rakkautta..hienoja ilmaisuja,vertauksia: Olet loimuava tuli..
      meri kimaltelee... lämpö hohkaa tuntureista.. upeaa kerrassaan..Hyvää jatkoa taas tälle viikolle..
      Se menee vauhdilla,kuten aina.. Iloa!t.Irkku Terveisiä täältä myös ja Kiitos!

      • runo64-1

        ... olet menettänyt
        mutta paljon enemmän takaisin saisit
        jos eksyisit tunturimaahan.

        no sekametelisoppa tämä oli
        naisesta ja lapista
        vai miten se menikään
        tiedä en.

        oikeassa olet että viikot menee vauhdilla
        mutta suht'koht hyvin mukana pysytään.

        kiitos vierailustasi rakas ystäväin
        sanojesi kullasta
        ja toivotan symppiksien päivän täyteen
        ilon ja onnen sykkiviä tunteita
        lämmöllä sydämestäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe