australia ja uusi-seelanti reppureissulle

reissaaaaaja

Moi!
Suunnitelmissa lähteä Australiaan ja Uuteen-seelantiin kesä-heinäkuussa ja kyselisinkin nyt siellä jo käyneiltä että kuinka paljon meni rahaa kuukaudessa majoituksiin ja kaikeen muuhun?
Olen katsonut halvimpia mahdollisia lentoja ja löysin n.2000e/2 henk.(lontoon kautta hotelliyöt lontoossa, muita välilaskuja sydney-auckland) ja mietityttääkin hostellit, elikkä löytääkö sieltä halpaa majoitusta ilman varaustakin? Paljonko olette varanneet per vk. majoituksiin?Netistä olen löytänyt hostelleja n.250-300e/vk 2hh,löytyykö halvemmalla? ja miten muu eläminen paljonko menee rahaa kuukaudessa ruokaan, bussimatkoihin ym...ym..? ja miten viisumit? kuinka paljon kaikkineen olette varanneet ja paljonko maksoi (lennot, hostellit/hotellit, matkat, ruoka ym) pelkästään Australia tai sitten Australia-Uusi-seelanti??
olen todella kiitollinen vastauksista!!

5

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ozitar

      Kyllä tuota halvemmalla löytyy varmasti tuohon aikaan! Itse olen Sydneyssä maksanut hostellista yhden hengen huoneesta 300 AUD/viikko, ja hostelli on sijainnut Manlyssä joka on kalleimpia alueita, ja vielä tammi-helmikuussa joka on se kallein aikakin vielä. Katsopa hostelli Manly Astra. Oletan että aiotte olla Sydneyssä koska et muuta kertonut. Ruoka tietysti riippuu siitä missä syö... ravintoloissa vai pikaruokapaikoissa vai laittaako ruokaa itse. 10 AUD päivä saattaisi olla minimi henkeä kohti ellei halua aivan kituuttaa. Eniten rahaa menee siihen mitä siellä haluaa tehdä ja shoppailla ja se on jokaisesta itsestään kiinni. Mulla meni kuukauden reissulla kaikkiaan melkein 3000e, mutta shoppailin ja reissasin ympäriinsä tosi paljon, eli suurimman osan tuosta teki lennot (ja suurimman osan majoituksesta sain ilmaiseksi tuttujen luona).

      • Reissaaaaaja

        Kiitos vastauksesta!
        3000e /henk.? se on aika paljon.. onko hintataso paljonkin suomea kalliimpi ruokien ja matkojen suhteen?
        Se on olen ymmärtänyt että uudessa-seelannissa on halpaa?
        Joo, taisi olla vähän sekava toi minun viesti.. elikkä, tarkoituksena olisi olla ainakin 1.vk sydneyssä,sitten ehkäpä pariksi viikoksi uuteen-seelantiin ja ja viikoksi takaisin australiaan kiertelemään lähelle sydneytä, sinne minne halvalla pääsee :). Shoppailua en harrasta ja itse ajattelin ruuan valmistaa :). Jos varaisin hostelleihin/hotelleihin 45e /2hh, niin luulisi riittävän?
        Entpä viisumit? saako lentokentältä vai pitääkö hommaa ennakkoon?paljonko maksaa?
        kiitoksia vastauksista!


      • ozitar
        Reissaaaaaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!
        3000e /henk.? se on aika paljon.. onko hintataso paljonkin suomea kalliimpi ruokien ja matkojen suhteen?
        Se on olen ymmärtänyt että uudessa-seelannissa on halpaa?
        Joo, taisi olla vähän sekava toi minun viesti.. elikkä, tarkoituksena olisi olla ainakin 1.vk sydneyssä,sitten ehkäpä pariksi viikoksi uuteen-seelantiin ja ja viikoksi takaisin australiaan kiertelemään lähelle sydneytä, sinne minne halvalla pääsee :). Shoppailua en harrasta ja itse ajattelin ruuan valmistaa :). Jos varaisin hostelleihin/hotelleihin 45e /2hh, niin luulisi riittävän?
        Entpä viisumit? saako lentokentältä vai pitääkö hommaa ennakkoon?paljonko maksaa?
        kiitoksia vastauksista!

        Tuossa summassa on siis lennot myös mukana, silloin lennon hinta oli melkein 1300e, ja harrastin hieman kalliimpia aktiviteetteja, söin hyvissä ravintoloissa ja shoppailin aivan hillittömästi. Ruoka on selvästi Suomea edullisempaa, samoin matkat (lentäen kannattaa mennä pidemmät välit), ja oikeastaan kaikki on siellä edullisempaa, vaatteita siksikin tuli ostettua niin paljon. Viisumin hankin ennakkoon, se on käsittääkseni nykyään ilmainen, pari vuotta sitten maksoi jotain kympin tienoilla, ei siis ole kallis.
        Sydneyssä pätee se että mitä lähempänä keskustaa tai rantaa, sitä kalliimpaa. Jos olet valmis sijainnista tinkimään niin majoituksen hinta laskee. Kaupunki on niin laaja että julkisia kulkuneuvoja on käytettävä joka tapauksessa. Viikko on niin lyhyt aika että kannattaa miettiä etukäteen mitä haluaa nähdä, viikossa ei paljoa ehdi. Edullisestikin pystyy näkemään vaikka mitä!


      • Kissus
        Reissaaaaaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!
        3000e /henk.? se on aika paljon.. onko hintataso paljonkin suomea kalliimpi ruokien ja matkojen suhteen?
        Se on olen ymmärtänyt että uudessa-seelannissa on halpaa?
        Joo, taisi olla vähän sekava toi minun viesti.. elikkä, tarkoituksena olisi olla ainakin 1.vk sydneyssä,sitten ehkäpä pariksi viikoksi uuteen-seelantiin ja ja viikoksi takaisin australiaan kiertelemään lähelle sydneytä, sinne minne halvalla pääsee :). Shoppailua en harrasta ja itse ajattelin ruuan valmistaa :). Jos varaisin hostelleihin/hotelleihin 45e /2hh, niin luulisi riittävän?
        Entpä viisumit? saako lentokentältä vai pitääkö hommaa ennakkoon?paljonko maksaa?
        kiitoksia vastauksista!

        EU:n kansalainen saa maahan saavuttaessa passiin "pikaviisumin" kun täyttää lentokoneessa jaettavan tullilappusen. Viisumi on voimassa 2kk. ja käy yhtä lailla NZ:ssa kuin ausseissakin.
        Yöpymisestä: Ei ole kokemusta ausseista mutta Uudesta Seelannista kylläkin. Hostelleissa yöpyy alkaen 10€/vrk. ja yleensä saa alennusta jos yöpyy vähintään 5 vrk. samassa paikassa. Hintataso nousee mitä etelämmäs menee, mutta ei etelässäkään joudu välttämättä maksamaan yli 30 euroa nenältä jos jaksaa hieman lukaista esim. matkatoimistoista/hostelleista/joistan hotelleista saatavaa ILMAISTA hostel/hotelbooking-kirjaa. Siitä löytyy alueittain hostellit, niiden yhteystiedot sekä hinnat = mullakin oli tuo kirja mutta laitoin eteenpäin kun kaveri oli myös lähdössä Uuteen seelantiin. VINKKI: Hostelli ei aina ole se edullisin majoittumismuoto. Jos yösijan hinnan jakaa vähintään kaksi henkilöä, kannattaa katsastaa myös motellien tarjontaa. Niihin majoittu yleensä n. 25-30 eurolla yöksi (huonehinta) ja siinähän on sitten ikioma keittokomero, suihku, WC ja makuuhuone = kaikki mitä tarvitsette.

        Ostamalla maan sisäisen prepaid-kortin (puhelinkioskeihin) niin voit soittaa haluamaasi paikkaan ja varata etukäteen. Saat myös samallatietää mahdollisen varaustilanteen yms.

        Ruoka on Uudessa Seelannissa hieman suomea edullisempaa, söitpä sitten ravintolassa, "Mäkkärillä" tai itse kokaten.


    • Perdone

      kuin Australia. Ja aussidollarihan on euroon nähden noin 0,65€. Keskellä Sydneytä on tosi halpa kiinalaisten pyörittämä hostelli, jonka nimen kylläkin olen unohtanut. Mutta kahden hengen huone maksoi keväällä viikoksi 150 dollaria. Emme olleet siinä, mutta kuljeskellessa kysyin hintaa. Olimme liki puolet kalliimmassa. Ja Cairnsissa vaatimattomassa mutta mukavassa hostellissa 2 H huoneisto (eteisaula, makkari/oh, keittiö, kylppäri ja WC) maksoi 24 dollaria hengeltä. Muualla olimme sukulaisten tai tuttavien luona. Bussit ainakin on edullisia lukuvälineitä; Sydney-Canberra esimerkiksi noin 70aud, riippui vähän mistä sen osti, ja jos oli sopivasti kuljeskelua, sai ainakin Canberrasta päin puoleen hintaan edestakaisen lipun. Lento maksoi kahdelle Sydney-Cairns, noin 140 aud., sivunsa ja Tasmaniaan liki satasen enemmän. Viinit ovat numeroina lähes samat kuin Suomen hinnat, mutta se dollarin arvo on etu. Hyvää ruokaa ravintolassa 10 dolua/annos, ja toisinaan se viini kuului tarjoukseen mukaan, toisinaan piti maksaa muutama dollari. Kaikki on oikeasti lähes 40% halvempaa kuin Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1517
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1235
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1178
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      970
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      175
      950
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      852
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      754
    Aihe