Poloinen 2010

ötz

Onko kenelläkään tiedossaa tästä tulevasta Bluemotion 1,2 tdi koneesta huippuvääntöä, tehohan sinä on 55kW ja kulutus 3.3l/100km, vois olla seuraava auto ainakin jos vääntö lähentelee 200kN.

8

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hereillä vai ei

      Toihan tuolla ehtii jos kone on elossa heti tyhjäkäynnistä alkean ainakin jostain 1200rpm ja on likimain täysi vääntöö päällä.MUTTA jos kone on esim fiatin 1.25 dieselin sen 90hp veroinen niin ei mitään käyttöä moiselle koneelle.Ihan kaamea kone ellei koko ajan ole kierrokset 3000rom ja veto pääällä että ahdot pysyy koholla .

      • Golfswagen

        Maksimivääntö 195 Nm löytyy käyntinopeusalueella 1800–2200 1/min. Vähän äänekkääksi ja käynniltään vähemmän sivistyneeksi kehutaan (3 pyttyä ja pumppusuutintekniikka).

        Tehoa luvataan olevan 59 kW (80 hv) eikä 55 kW. Eikä nollasta sataan 12,8 s ole mitenkään huono tulos säästöpossulta! Parikymmentä vuotta sitten tuollaisia lukemia olisi pidetty huimina vähän isommastakin iskutilavuudesta ja enemmällä naftalla tempaistuina.

        »On the road, the tiny three-cylinder powerplant can be a little noisy under acceleration. But it has plenty of get-up-and-go and, with the 195Nm of torque available from 1,800rpm, it copes well with the tall ratios.»

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/206519/volkswagen_polo.html

        »Er leistet 59 kW/80 PS und schiebt mit einem maximalen Drehmoment von 195 Nm kraftvoll an. Dabei benimmt sich der Selbstzünder allerdings – die ungerade Zylinderzahl und die Pumpe-Düse-Konstruktion des Direkteinspritzers lassen es bereits erahnen – alles andere als kultiviert: Laut nagelnd meldet er sich beim morgendlichen Kaltstart zu Wort, auch nach der Warmlaufphase bleibt das Arbeitsgeräusch kernig und rau, leichte Vibrationen sind ebenfalls ständig spürbar.»

        »Max. Drehmoment Nm 195 bei Drehzahl min-1 1800-2200»

        http://www.autosued.de/themen/testberichte/vw-polo-bluemotion


      • ötz
        Golfswagen kirjoitti:

        Maksimivääntö 195 Nm löytyy käyntinopeusalueella 1800–2200 1/min. Vähän äänekkääksi ja käynniltään vähemmän sivistyneeksi kehutaan (3 pyttyä ja pumppusuutintekniikka).

        Tehoa luvataan olevan 59 kW (80 hv) eikä 55 kW. Eikä nollasta sataan 12,8 s ole mitenkään huono tulos säästöpossulta! Parikymmentä vuotta sitten tuollaisia lukemia olisi pidetty huimina vähän isommastakin iskutilavuudesta ja enemmällä naftalla tempaistuina.

        »On the road, the tiny three-cylinder powerplant can be a little noisy under acceleration. But it has plenty of get-up-and-go and, with the 195Nm of torque available from 1,800rpm, it copes well with the tall ratios.»

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/206519/volkswagen_polo.html

        »Er leistet 59 kW/80 PS und schiebt mit einem maximalen Drehmoment von 195 Nm kraftvoll an. Dabei benimmt sich der Selbstzünder allerdings – die ungerade Zylinderzahl und die Pumpe-Düse-Konstruktion des Direkteinspritzers lassen es bereits erahnen – alles andere als kultiviert: Laut nagelnd meldet er sich beim morgendlichen Kaltstart zu Wort, auch nach der Warmlaufphase bleibt das Arbeitsgeräusch kernig und rau, leichte Vibrationen sind ebenfalls ständig spürbar.»

        »Max. Drehmoment Nm 195 bei Drehzahl min-1 1800-2200»

        http://www.autosued.de/themen/testberichte/vw-polo-bluemotion

        Uusi kone on kyllä kolmisylinterinen, mutta yhteispaineruiskutuksella eli ei pitäisi olla yhtä äänekäs kuin aikaisempi 1,2. No alkuvuodestahan tuon pitäisi olla ajettavissa, joten saapas näkee tekeekö sillä mitään varsinkin kun vertailukohtana on nykyinen 96kW ja 310 Nm.


      • Golfswagen
        ötz kirjoitti:

        Uusi kone on kyllä kolmisylinterinen, mutta yhteispaineruiskutuksella eli ei pitäisi olla yhtä äänekäs kuin aikaisempi 1,2. No alkuvuodestahan tuon pitäisi olla ajettavissa, joten saapas näkee tekeekö sillä mitään varsinkin kun vertailukohtana on nykyinen 96kW ja 310 Nm.

        Tuon saksankielisen linkin mukaan kone on kuin onkin pumppusuutinpeli eikä siis yhteispaineruiskutuksella.

        >– die ungerade Zylinderzahl und die Pumpe-Düse-Konstruktion
        >des Direkteinspritzers lassen es bereits erahnen –

        = ”- suorasuíhkutuskoneen pariton sylinteriluku ja pumppusuutinrakenne saavat jo aavistelemaan sitä -”

        Jos sinulla on oikeampaa tietoa, niin pidä tietosi kaikin mokomin. En lähde metsästelemään lisätukea omalle käsitykselleni.


      • GolfManJack
        Golfswagen kirjoitti:

        Maksimivääntö 195 Nm löytyy käyntinopeusalueella 1800–2200 1/min. Vähän äänekkääksi ja käynniltään vähemmän sivistyneeksi kehutaan (3 pyttyä ja pumppusuutintekniikka).

        Tehoa luvataan olevan 59 kW (80 hv) eikä 55 kW. Eikä nollasta sataan 12,8 s ole mitenkään huono tulos säästöpossulta! Parikymmentä vuotta sitten tuollaisia lukemia olisi pidetty huimina vähän isommastakin iskutilavuudesta ja enemmällä naftalla tempaistuina.

        »On the road, the tiny three-cylinder powerplant can be a little noisy under acceleration. But it has plenty of get-up-and-go and, with the 195Nm of torque available from 1,800rpm, it copes well with the tall ratios.»

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/206519/volkswagen_polo.html

        »Er leistet 59 kW/80 PS und schiebt mit einem maximalen Drehmoment von 195 Nm kraftvoll an. Dabei benimmt sich der Selbstzünder allerdings – die ungerade Zylinderzahl und die Pumpe-Düse-Konstruktion des Direkteinspritzers lassen es bereits erahnen – alles andere als kultiviert: Laut nagelnd meldet er sich beim morgendlichen Kaltstart zu Wort, auch nach der Warmlaufphase bleibt das Arbeitsgeräusch kernig und rau, leichte Vibrationen sind ebenfalls ständig spürbar.»

        »Max. Drehmoment Nm 195 bei Drehzahl min-1 1800-2200»

        http://www.autosued.de/themen/testberichte/vw-polo-bluemotion

        noissa linkeissä. VW Polo 1.2 TDI vm 2010 on "ihan" eri auto:

        http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Volkswagen-Polo-1.2-TDI-75-Bluemotion/240174/


      • Golfswagen
        GolfManJack kirjoitti:

        noissa linkeissä. VW Polo 1.2 TDI vm 2010 on "ihan" eri auto:

        http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Volkswagen-Polo-1.2-TDI-75-Bluemotion/240174/

        No nyt kun katson tuota jälkimmäistä linkkiä, niin siellähän on teknisten tietojen päiväys 01.03.2007!

        Olen pahoillani – olin siinä vakaassa käsityksessä, ettei noin vanhaa BlueMotion-Poloa olekaan vaan oletin heti ensimmäisten avaamieni BlueMotion-testiselostusten koskevan nimenomaan 2010-mallia.

        Revin ihokkaani ja ripottelen tuhkaa päälleni. Kierittäkää minut vielä tervassa ja höyhenissä!


      • Golfswagen

      • BaTseba
        Golfswagen kirjoitti:

        Tuo vääntömomenttilukema 132 lb ft tekee niin paljon/vähän kuin 178,8 Nm (@ 2000 1/min). Lievä heikennys edellä antamistani linkeistä löytyviin vanhemman version tietoihin verrattuna.

        www.volkswagen.de


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2641
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      128
      2315
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2053
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      129
      2010
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1764
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      149
      1276
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1152
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1110
    9. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1105
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1029
    Aihe