Jos haluut kuussatasen mersun

ni hipi-hipi kiskall

Huomenna pitäisi olla kaupoissa ja R-kioskeissa James Bond autokokoelman osa numero 32 eli vuosimallin 1969 Mercedes Benz 600

Siis auton pienoismalli. Vanhaa malliahan se on, mutta oli aikoinaan rehvakas peli.

4

411

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle Landaulet plis

Se oli eräs maailman parhaita autoja - ainakin silloin aikoinaan, eli 1980 -luvun alkuun mennessä.

Tuon pienoismallin/dioraaman mukana tulevassa lehdessä pisti silmään erikoinen virhe. Lehdessä kirjoitetaan mersun akselivälistä kun selvästikin tarkoitetaan auton pituutta. Ilmoitettu akseliväli oli muistaakseni noin 5450 mm eli tavallisen pidentämättömän mersu 600:n akseliväliksi aika reipas mitta. Pullman-mallin akseliväliksi väitettiin vielä samaan hengenvetoon yli 6 metriä.

Liekö virhe jo alkuperäistekstissä? Tuntuisi nimittäin aika oudolta jos alkuperäistekstissä on lukenut 'length' ja suomentaja olisi kääntänyt tuon aivan tavallisen sanan aika erikoisella sanalla 'akseliväli'.

• Q-branch

harkitsin ostavani tuon Bond-automallin mutta valitettavasti laatu ei vakuuttanut. Tässä sarjassa näyttää olevan vaihtelevan laatuisia nuo mallit, jotkut ovat hintaansa nähden jopa erinomaisia, toiset taas melkein roskaa ja näiden välillä on kaikenlaista.
        No, ei siinä mitään, en missään tapauksessa voisi ostaakaan koko sarjaa, malleja on aivan liikaa minun tiloihini, olen valikoiden ostellut mielestäni mielenkiintoisimpia ja parhaita malleja tästä sarjasta.
        Vaikka laatu vaihtelee niin olen silti kiitollinen että tämä sarja on suomennettu ja tuotu saataville näinkin laajasti ja helposti ostettavaksi :) Ilmeisesti tämänhetkinen sarjan kokonaismäärä on 85 autoa, eihän tuohon enää tarvittaisi kuin 15 autoa niin olisi mukavan pyöreä kokonaisluku 100kpl ;)

• mul Landaulet pliis!
        Q-branch kirjoitti:

harkitsin ostavani tuon Bond-automallin mutta valitettavasti laatu ei vakuuttanut. Tässä sarjassa näyttää olevan vaihtelevan laatuisia nuo mallit, jotkut ovat hintaansa nähden jopa erinomaisia, toiset taas melkein roskaa ja näiden välillä on kaikenlaista.
        No, ei siinä mitään, en missään tapauksessa voisi ostaakaan koko sarjaa, malleja on aivan liikaa minun tiloihini, olen valikoiden ostellut mielestäni mielenkiintoisimpia ja parhaita malleja tästä sarjasta.
        Vaikka laatu vaihtelee niin olen silti kiitollinen että tämä sarja on suomennettu ja tuotu saataville näinkin laajasti ja helposti ostettavaksi :) Ilmeisesti tämänhetkinen sarjan kokonaismäärä on 85 autoa, eihän tuohon enää tarvittaisi kuin 15 autoa niin olisi mukavan pyöreä kokonaisluku 100kpl ;)

No juu, kyllä se minunkin rutinoitumattomaan silmääni hiukan karkeatekoiselta vaikutti ja ainakaan lamppujen toteutus ei paljon silmää hivele.

Mutta haluaisin istuskella Landaulet-mallin (joka tämä ei ole) takapenkillä katto avoimena Aaltosen (sama kuljettaja kuin Roope-Ankalla) ohjatessa kuskin penkiltä käsin ja kun se ei ole mahdollista niin tämän pienoismallin omistaminen on seuraavaksi paras vaihtoehto.

• niitä riittää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huhhuh! Antonio Flores oikoo huhuja: "Että Pekka Haavisto on pelastanut mut jostain bungalowista..."

Aikamoisia juttuja sitä kiertää julkkiksista. Huhhuh tosiaan… Onneksi Antonio Flores osaa ottaa asiat huumorilla: https://www.suomi24.fi/viihde/huhhuh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      10442
    2. Erika ja Danny jälleen yhdessä

rakastavaisina. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Hellaa-halailua-Danny-ja-Erika-Vikman-viihtyivat-yhdessa-laivalla-kuvat-Seiskassa/1166199
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      4642
    3. Koneyrittjä ja tilitoimisto syytteessä

Aikamoisia summia veivanneet arvioi erikoissyyttäjä. Tarjolla nyt ehdotonta vankeutta ja isoja korvauksia. Ilmeisen luotettava tilitoimisto kun tälla
      Kajaani
      14
      2665
    4. Suloisen Sofian tämä päivä menee Hangossa

Siellä Martinan heppatilalla mitä rakasti hulluna. Voi voi kun siellä ulkoilee nyt kauniissa maisemissa Sofia ja kehrää Stefun kainalossa❤️ En varmaan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      1519
    5. Onpa sinulla nainen hyvä piilo?

En saa mitenkään yhteytä.
      Ikävä
      84
      1465
    6. Martinan stoori

Ei toi ole nyt tervettä huudella voi v…, Todellinen hyvinvointi valmentaja!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1423
    7. Henkirikos Kajaanissa

Kajaanin poliisilla tutkinnassa henkirikos 21.1.2022 12.58 UUTINEN Kajaanin poliisin tietoon on tullut 19.1.2022 epäilty henkirikos. Henkirikos on t
      Kajaani
      17
      1346
    8. Iltalehti ajaa kielitaidottomien mamu hoitajien asiaa

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/bd4ce73b-5147-4960-bc6a-53512d8ae777 Prinsessa Aishah, 19, valmistuu ensi vuonna sairaanhoitajaksi. Hän hoitaa sinua
      Maailman menoa
      212
      1184
    9. Marinin kannattaa pitää nyt turpa kiinni!

Eikä sotkeutua ulkopolitiikkaan, kun se ei hänelle kuulu. Kassatytön järjellä hän järjestää Suomen sotaan, kun puuttuu aikuisten asioihin.
      Maailman menoa
      330
      1163
    10. PS:n kannatus romahti

YLE:n gallupissa puolueen kannatus vain 14,3% kun Keskustalla 17,7%. Kokoomus porskuttaa omissa yli 22% luvuissa. Keskusta puolustaa uskottavimmin maa
      Maailman menoa
      473
      1142
    Aihe