kun jäin kuukausi sitten työttömäksi ja (jättäydyin) nyt olen sairas, saanko päivärahan työtulojen perusteella kelasta vai miten? sairausloma kestää kolme kuukautta.
miten menee
4
337
Vastaukset
- kokemusta on
maksaa sinulle riippuen kuinka kauan olet työssäsi ollut,mutta jos näin ei ole kela tai sairaskassasi jos teillä on tai oli maksaa sinulle päivärahaa mutta ota ihmeessä nopeasti yhteyttä koska he eivät sitä tee kysyäkseen sinulta miten toimeen tulet.Jos palkkasi oli esim. 3000 kk niin pv rahaa saat n.1700 ekua.
- hmmmmmmhhh
ei ole velvollinen makselemaan mitään jo eronneelle työntekijälle, aloittaja kertoo irtisanoutuneensa.
Ja tuo päivärahajuttu on laskettu hieman pieleen.
Al; soita KELA:n tai käy sen siv.
- saikulla
saat päivärahan vuoden 2007 verotuksen ansiotulojen mukaan
- Tiedon ottaja.
mutta kannattaa laskea Kela laskurilla mahdollisuus, että pyytää sairauspäivärahaa viimeisten 6 kuukauden työtulojen mukaan ennen sairastumista (irtisanoutumista). Jos tulot ovat keskiarvolla paremmat kuin vuoden 2007 tulot (12 kk jaettuna 2:lla = 6 kk), niin ilman muuta sairauspäiväraha paremman ansion mukaan. Ymmärsittehän? Itse käytin tämän vuoden tuloja kun olin töissä 6 kk ja saan paljon paremman päivärahat kuin edelliset tulot tai vain peruspäiväraha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522145
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3361358Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941305- 1571198
- 681021
- 35958
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819