kun jäin kuukausi sitten työttömäksi ja (jättäydyin) nyt olen sairas, saanko päivärahan työtulojen perusteella kelasta vai miten? sairausloma kestää kolme kuukautta.
miten menee
4
344
Vastaukset
- kokemusta on
maksaa sinulle riippuen kuinka kauan olet työssäsi ollut,mutta jos näin ei ole kela tai sairaskassasi jos teillä on tai oli maksaa sinulle päivärahaa mutta ota ihmeessä nopeasti yhteyttä koska he eivät sitä tee kysyäkseen sinulta miten toimeen tulet.Jos palkkasi oli esim. 3000 kk niin pv rahaa saat n.1700 ekua.
- hmmmmmmhhh
ei ole velvollinen makselemaan mitään jo eronneelle työntekijälle, aloittaja kertoo irtisanoutuneensa.
Ja tuo päivärahajuttu on laskettu hieman pieleen.
Al; soita KELA:n tai käy sen siv.
- saikulla
saat päivärahan vuoden 2007 verotuksen ansiotulojen mukaan
- Tiedon ottaja.
mutta kannattaa laskea Kela laskurilla mahdollisuus, että pyytää sairauspäivärahaa viimeisten 6 kuukauden työtulojen mukaan ennen sairastumista (irtisanoutumista). Jos tulot ovat keskiarvolla paremmat kuin vuoden 2007 tulot (12 kk jaettuna 2:lla = 6 kk), niin ilman muuta sairauspäiväraha paremman ansion mukaan. Ymmärsittehän? Itse käytin tämän vuoden tuloja kun olin töissä 6 kk ja saan paljon paremman päivärahat kuin edelliset tulot tai vain peruspäiväraha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358