näpistys

hama

jäin kiinni näpistyksestä, maksoin tavaran ja sakot. voiko nyt olla niin että kyseinen kauppa alkaa tutkia vanhoja turvanauhoja ja huomaa minun varastaneen ennenkin. kohta on poliisit ovella ja vankila uhkaa...kertokaa joku omia kokemuksia.

10

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmunt Schwein

      Näpistyksen vanhenemisaika on kaksi vuotta. Jokaista näpistystä, joka ei ole vanhentunut voidaan tutkia ja saattaa se poliisille.
      Jos näpistyksiä löytyy julmetusti, niin kyse on silloin jo varkaudesta, jonka vanhenemisaika onkin viisi vuotta.
      Jos maksaa näpistyssakot, niin niistä ei joudu linnaan. Varkaudesta voi jo joutuakin. Käytännössä alle 18 vuotiasta ei Suomessa linnaan laiteta.

      • hama

        no entäs kun lakimies sanoi että marketin turvakamerat tallentaa tapahtumia kahden päivän ajan ja sen jälkeen ne pyyhkiytyy pois. eli miten poliisi pystyy niitä tutkimaan jos niitä ei ole...ja poliisistahan aina lähtee aloite lisätutkintaan eikä marketista? vai?


      • hama
        hama kirjoitti:

        no entäs kun lakimies sanoi että marketin turvakamerat tallentaa tapahtumia kahden päivän ajan ja sen jälkeen ne pyyhkiytyy pois. eli miten poliisi pystyy niitä tutkimaan jos niitä ei ole...ja poliisistahan aina lähtee aloite lisätutkintaan eikä marketista? vai?

        sitäpaitsi uhraisiko iso kansallinen marketketju voimavaroja moiseen kun varmaan meitä näpistelijöitä on useampiakin, en usko että lähtevät kaikkia tutkimaan...


      • jarkko50.v
        hama kirjoitti:

        sitäpaitsi uhraisiko iso kansallinen marketketju voimavaroja moiseen kun varmaan meitä näpistelijöitä on useampiakin, en usko että lähtevät kaikkia tutkimaan...

        mutta tietosi näpistyksistä ja kaikista rikoksista pysyy loppuelämäsi poliisin kirjoissa.Rikosrekisteri vanhenee,mutta poliisin tietokanta ei ikinä.Eli jos teet useammin näpistyksiä poliisi näkee jotta rikoksen uusija ja tulee kovemmat tuomiot vaikka olisikin vanhentunut rikosrekisteristä.Samoin minulle kävi vaan eri asiassa.Oli aseen kanssa pelleily 17v ja 50 vuotiaanakaan en mitään lupaa saa.


      • hama
        jarkko50.v kirjoitti:

        mutta tietosi näpistyksistä ja kaikista rikoksista pysyy loppuelämäsi poliisin kirjoissa.Rikosrekisteri vanhenee,mutta poliisin tietokanta ei ikinä.Eli jos teet useammin näpistyksiä poliisi näkee jotta rikoksen uusija ja tulee kovemmat tuomiot vaikka olisikin vanhentunut rikosrekisteristä.Samoin minulle kävi vaan eri asiassa.Oli aseen kanssa pelleily 17v ja 50 vuotiaanakaan en mitään lupaa saa.

        kysyn siis vielä; kun jäin nyt eka kerran kiinni enkä ikinä ikinä enää tee vastaavaa ( mutta oon ennen kiinnijäämistä tehnyt) niin onko marketilla tai poliisill haluja tai resursseja alkaa tonkimaan vanhoja turvakameratallenteita ja onko sellaisia edes tallella...paniikki on kova...ei ne merkinnät poliisin kirjoissa stressaa ja sakkoni olen maksanut mutta pelkään lisäseuraamuksia...TYHMÄTYHMÄTYHMÄ!


      • Opiksi ottanut
        hama kirjoitti:

        kysyn siis vielä; kun jäin nyt eka kerran kiinni enkä ikinä ikinä enää tee vastaavaa ( mutta oon ennen kiinnijäämistä tehnyt) niin onko marketilla tai poliisill haluja tai resursseja alkaa tonkimaan vanhoja turvakameratallenteita ja onko sellaisia edes tallella...paniikki on kova...ei ne merkinnät poliisin kirjoissa stressaa ja sakkoni olen maksanut mutta pelkään lisäseuraamuksia...TYHMÄTYHMÄTYHMÄ!

        mutta eivät ne selaista ehdi tehdä, ellei ole perustavan laatuista syytä epäillä ja esim. tarkka ajankohta tiedossa. Jos joku olisi vaikkapa ilmiantanut... Kameroita on niin paljon ja nauhoitusta myös, eikä ne oo pitkiä aikoja tallennettuna.


      • kiliion
        hama kirjoitti:

        kysyn siis vielä; kun jäin nyt eka kerran kiinni enkä ikinä ikinä enää tee vastaavaa ( mutta oon ennen kiinnijäämistä tehnyt) niin onko marketilla tai poliisill haluja tai resursseja alkaa tonkimaan vanhoja turvakameratallenteita ja onko sellaisia edes tallella...paniikki on kova...ei ne merkinnät poliisin kirjoissa stressaa ja sakkoni olen maksanut mutta pelkään lisäseuraamuksia...TYHMÄTYHMÄTYHMÄ!

        Ei niitä vanhoja tallenteita kukaan viitsi tutkia.

        Eikä se mene ihan niinkään, miten eräässä vastauksessa sanottiin, että useammasta näpistyksestä tulisi varkaus. Jokainen teko (näpistys) on itsenäinen, vaikka niitä olisi vuoden aikana kertynyt sata. Eivät ne yhteenlaskettuna törkeämmäksi tekomuodoksi muutu. Näpistyksestä voidaan tuomita vain sakkoa, siten vaikka tuomittavana olisi useampia näpistyksiä yhdellä kertaa, rangaistuslaji säilyy sakkona.


      • Mielenkiinnosta_kyselen

        Onko nämä vielä paikkansa pitäviä juttuja, että sakoilla selviää, vai meneekö kaikki jutut oikeuteen? Paljonko on oikeudenkäyntikulut? Eikös näpistelijä joudu maksamaan nämä? Inhottava harrastushan tuo näpistely on, toivottavasti kukaan ei harrasta. Paljonko on näpistyksen raja nykyään?


      • ählämsÄhläm
        Mielenkiinnosta_kyselen kirjoitti:

        Onko nämä vielä paikkansa pitäviä juttuja, että sakoilla selviää, vai meneekö kaikki jutut oikeuteen? Paljonko on oikeudenkäyntikulut? Eikös näpistelijä joudu maksamaan nämä? Inhottava harrastushan tuo näpistely on, toivottavasti kukaan ei harrasta. Paljonko on näpistyksen raja nykyään?

        Painu sinne oikeuteen, varas


      • öhläm

        Ei mene enää oikeuteen, tulee rikesakko näpistyksestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe