Ateistit ja kristityt ärsyttävät!

mietiskelijä*

En usko kristilliseen oppiin, mutta uskon yliluonnolliseen ja että on joku Jumala/jumalia. Henkimaailma on tullut tutuksi ja aina rukoilu ja muut kirkko jutut on olleet ns. pakko pullaa. Kuitenkin olen tavannut ateisteja, jotka vaan kiivaasti väittävät, että henkimaailma kokemukset nje. ovat mielisairauden syytä tai mielikuvituksen. Ateistit eivät ymmärrä, että he loukkaavat "toisen pyhää" näillä kommenteilla! Kaikilla on oma mielipide,mutta toisen pitää kunnioittaa!
Ja se on outoa, että useat kristityt eivät usko paranormaaliin, koska uskovat vain enkeleihin ja jumalaan, mutta eivät kuolleisiin henkiin jne. outoa! Ehkä se sitten on niin, että ihminen sulkee silmänsä kaikelta pahalta?

Niin ja sitten kristityt, olevinaan uskovat ja ovat niin niin ihania ja synnittömiä, enkeleitä ja lukevat raamattua jne,mutta sitten ilmenee kavalluksia ja muita ns. "syntejä". Kaikkihan tekevät syntiä, joojoo. Esim. jos olet ollut ylä-asteella kiusaaja, niin olet yhtä syntinen, kuin abortin tekijä, ellet jopa syntisempi! synti on vahva käsite ja raamatussa sanotaan, että voit vain pelastua jumalan avulla ja jos et halua pelastua, niin hups vaan tiput helvettiin! KUKAAN EI VOI TIETÄÄ TÄYSIN MIKÄ ON OIKEAA, SYNTISTÄ TAI VÄÄRÄÄ. Jotkut ateistit ovat sanoneet, että uskovat siihen, että tämä maanpäällinen elämä on helvetti, niin pahoja asioita täällä onkin. Mutta, entä jos ajatellaan, että jotkut ihmiset ovat pahoja? Kyllä, ihan syntyessään. Mutta, pahoista syntyy aina uusia pahoja. Esim. Lapsi on ollut orpo ja vaikka kokenut jotain todella traagista ja julmaa. On ruvennut vihaamaan, elämää ja ihmisiä, tullut pahaksi, kostanut esim. murhaamalla "elämän pilaajalleen" ja näin tullut pahaksi. Niin, ja miksi tämän lapsen olisi pitänyt vaan kestää tämä kaikki, kun kaikki muu on niin pahaa ja ikävää? Vaikea juttu. Sen, ainakin tiedämme että paha ruokkii pahaa. Ikinä, ei siis ikinä tämä maailma tule olemaan HYVÄ ja ONNELLINEN. Kun sanotaan, että ihmisellä on omatunto, niin kristityillä tämä omatunto on "jumalan pelko"ja "helvetin pelko". Jos,siis kristityt eivät ajattelisi: " Jos, nyt tapan tämän,vihaamani ihmisen, joudun helvettiin ja en voi pelastua", niin luultavasti koko maailman ihmiset tappaisivat vihaamansa tyypin. Joten, voinemme sanoa, että kristinusko tuo rauhaa, mutta tekopyhästi.

10

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ateisti

      Kannattaako ateistille edes mainita uskovansa shamanismiin ja suuttua sitten siitä kun toinen sanoo että ei usko henkiolentoihin. Kannattaako ateistin kanssa edes keskustella omista näkemyksistä jos ei kestä kuulla ateistin näkemyksiä. Ei vissiin.

    • Urpis

      Raamatun opetuksen mukaan henkimaailman kanssa ei saa olla tekimisissä. On olemassa myös sielunvihollinen joukkoineen ja ns. paranormaalit jutut ovat yleensä lähtöisit pimeältä puolelta. Langennut ihminen ei pysty kontrolloimaan henkimaailmaa. Meille riittää vain se "turvallinen" tieto Raamatun sanan puitteissa!

      Uskon, mutta en seikkaile epämääräisillä reviireillä!

    • SyntinenOtus83

      Minua taas ärsyttää kaikenlainen ahdasmielisyys. Toivoisin, että ihmiset osaisivat ymmärtää toisiaan paremmin, ja hyväksyä erilaisuutta.

      Olen kristitty, mutten sulje pois henkien olemassaoloa. Ajattelen järjellä ja tunteella, enkä pidä kirjaimellisesti Raamatun joka sanaa totena. Uskon Jumalaan, mutten valkopartaisena miehenä vaan henkenä, tai jonain, jota ihmisjärki ei edes voi ymmärtää.

      Kunnioitan muiden ihmisten uskomuksia, ja siksi en yleensä edes mainitse omistani. Uskonasioista on nimittäin oman kokemukseni mukaan mahdoton puhua ilman kiistaa. Jokaiselle ne ovat niin henkilökohtaisia juttuja, että jokaisesta poikittaisesta sanasta ollaan vereslihalla.

      Sen tyypin ateistit, jotka eivät suostu edes harkitsemaan mitään, jota tiede ei ole vielä selvittänyt, harmittavat itseäni. He ivaavat niitä, jotka pitävät mielensä avoimena. Onneksi on olemassa myös hienotunteisia ateisteja.

      Itse taas en ymmärrä, miksi niin moni nykyään suorastaan VIHAA kristittyjä. Voin vakuuttaa, että on olemassa paljon kristittyjä, jotka eivät ylenkatso muita eivätkä pidä melua itsestään. Moni kristitty haluaa auttaa muita. Vaikka he toisin uskovien mielestä olisivatkin hölmöjä, niin ainakin he ovat hyväntahtoisia hölmöjä, uskokaa pois. Tosin on niitäkin, joide ego on liian paisunut. Tällaisia ihmisiä on joka lahkossa, joten sitäkään ei voi laittaa yksin kristittyjen syyksi.

      Elä ja anna toisten elää on minun mottoni. Ihmisten ei pitäisi riidellä näkemyseroista, vaan keskittyä elämään rauhassa. Minusta ei ole väliä sillä mihin uskoo, kunhan haluaa muillekin ihmisille hyvää ja luonnolle ja kaikelle elolliselle samoin. Silloin ei Jumala voi tuomita, jos elät mahdollisimman vilpittömästi ja herkän omatunnon mukaan.Me tiedämme yleiset moraalikoodit. Noudattakaamme niitä!

      Jokainen meistä on ikävä otus, jos olosuhteet ovat oikeanlaiset, ja siksi meidän tulisikin edes pyrkiä parempaan.

      • SyntinenOtus83

        Siis, älkää aina riidelkö. Keskustelupalstat ovat aika raadollisia paikkoja mitä olen seuranut. Yleensä en niille kirjoitakaan.

        En ymmärrä, miksi halutaan aina riidellä mitättömistä seikoista, kuten homoista, pilapiirroksista, syntisyyden asteista, aaveista,...

        Ihan sama, emme kuitenkaan saa selkoa ennen kuin kuolemme.Miksi siis riitelemme ja kurjistamme jokaisen oloa? Jokaisella vain on pöyhkeä halu vakuuttaa muut siitä, että juuri hän tietää miten maailma makaa.
        Se on se paljon puhuttu ylpeyden synti..


      • En tarkoita pahalla

        mutta näin fiksua tekstiä harvemmin kristityiltä saa. Ihan totta! Täälläkin foorumeilla jos menet ja sanot olevasi jotain toista mieltä heidän kanssaan, vaikka ihan vain esittääksesi oman teoriasi, sanotaan vaikka maailman synnystä, tulee sivu kaupalla copypastaa raamatusta. Tällainen on se ensimmäinen ajatus, mikä tulee mieleen. Toinen, mikä ainakin omaan mielikuvaan vaikuttaa, on niin sanotut "lapsuuden traumat". Samassa pihassa leikkikavereina oli pari helluntaiseurakuntaan kuuluvaa tyttöä, joista kaksi päätti sitten kertoa näin herkkäuskoiselle eläinrakkaalle, että koirat eivät pääse taivaaseen. Noh, siitähän nousi hirveä möly kun juoksin lähes itkien kotiin, että joudunko nyt minäkin sitten helvettiin, kun en tiedä uskonko vai en? Mutta se täytyy sanoa, että ihan ensimmäinen paras ystäväni kuului samaan lahkoon, eikä lähes koskaan juteltu uskon asioista, sen verran nuoriakin oltiin.

        Nykyään sitten, vähän enemmän tietysti nähneenä, on mielikuvat muuttuneet. On tullut vastaan sellaisia ihan "tavallisiakin" ihmisiä, jotka uskovat kristinuskon Jumalaan, ilman mitään kiihkoilua tai käännytystä. Se vaan on varmaan niin, että pintaan nousee ne pahat muistot ja ajatukset, vaikka siihen ei suurempia syitä olisikaan.
        Tuo luonnon arvostaminen on myös yksi niistä asioista, jotka tuntuvat monelta unohtuvan. Loi sen kuka hyvänsä, on meidän hyvä siitä pitää huolta. Niinkuin eläimistäkin, ja tietysti toisista ihmisistä.

        Tuohon riitelyyn on vain niin helppo ryhtyä mukaan, kun joku sanoo jotain, mihin itse on ihan eri mieltä. Sitä tahtoo vakuuttaa toisen, että hei, se voi olla näinkin, ja jos se toinen ei tahdo uskoa, niin se menee helposti riitelyksi. Kaipa sitä pitäisi vaan osata sulkea suu ajoissa, ennenkuin pahoittaa kenenkään mieltä, ja ajatella, että uskokoon ken tahtoo. :D


    • Umaga

      Olet kova tuomitsemaan muut kun nähtävästi vain sinä olet oikeassa ja muut väärässä. Umpimielistä ja pinnallista. Henkinen kasvusi on vielä kesken...

      • ..kyllästynyt..

        ..uskovaisten uskon tuputtamiseen. Kuten täällä joku sanoi; elä ja anna toisten elää.. En nyt ala täällä selittämään mihin uskon vai uskonko mihinkään, mutta sen sann, että minua ainakin loukkasi kovasti, kun entinen kaverini (joka on hellari btw) sanoi minulle ihan tyynen rauhallisesti: "säkin voisit olla niin paljon parempi ihminen, jos olisit uskovainen."

        ..Siis what? Mikä minusta sitten tekee huonon/pahan ihmisen?


    • matsuyama

      Mitäpä jos ottaisit selvää, mitä ateismi tarkoittaa. Typerää yleistystä, joka ei ikävä kyllä pidä paikkaansa.

    • krikatti-tikka

      olen kristitty ja tuo sattui. ='( en elä kirkon oppien mukaan. uskon siihen mihin itse haluan. en voi sille mitään, että olen tässä uskossa. minä vain olen. satun olemaan. ='( kun sanoit ihmisiä ilkeiksi, olet yksi heistä! mutta et voi sille mitään. tiesitkö, että uskonto tuo sotaa? siitä syntyy sotaa ennemmin tai myöhemmin.

      ihmiset, vaikka oma uskontonne kieltäisi, voitte tehdä ja uskoa mitä vain ja mihin vain! ette ole niin uusia sieluja! =D kun uskotte johonkin, uskokaa ensin itseenne! tikka on puhunut!

    • thorazine666666666

      lääkkeet naamariin hullu niin loppuu nuo harhat ja löpinät!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe