Lämpöä Passatiin?

Paleleleleleva

Passat 2004, 2-litrainen bensa. Ei oikein lämpee eikä oikein pysy ikkunat kuivina. Mitään vuotoja tai muuta näkyvää vikaa ei ole havaittu. Hiukan kun on pakkasta niin täytyy pitää lämpö melkein täysillä ja puhallus kolmosella. Pojalla on Variant 2002, siinä riittää samalla kelillä kun lämppärisäädin osoittaa klo 11 paikkeille ja puhallus on kakkosella.

13

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - minä vain .

      Vanha konsti: hyppynaru hanskakoteloon, niin riittää lämpoä... ;)

      Asiallisesti ottaen, taitaa olla moottorin termostaatti rikki (jumittunut auki). En tunne tuon moottorin rakennetta (ja miten ahtaasti se konehuone on rakennettu), mutta tuskin on paha remontti...

    • P.Assat

      Onhan siinä moottorin lämpömittari. Siitä näkee nouseeko koneen lämpö normaalisti. Hytin kosteus taas voi johtua vaikkapa raitisilmasuodattimen tukkeutumisesta tai, että ilma kiertää vaan sisällä. Ja jos neste vajuu vähänkin, voi pikku vuoto olla lämppärin kennossa. Jos koneen lämpö alhaalla, niin termarihan se yleensä vaihdetaan.

      • Paleleleleleva

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.


      • sitten
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.


      • PP.Assat
        sitten kirjoitti:

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin


      • PA.Ssat
        PP.Assat kirjoitti:

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin

        Ja ilmausruuvi on yhdyssana:)


    • Eskoo

      Passatista en tiedä, mutta yleensä autossa on vesiventtiili, joka ohjaa vettä tarpeen mukaan lämmittimelle. Niillä on tapana jumiutua.

      • - minä vain -

        Tuolta työkonepuolelta on kokemusta tuosta vesiventtiilistä, kun se rikkoutuu eikä pysy enää kiinni - ei tule kesähelteellä vilu, kun lämmityslaitekin pukkaa täysillä kuumaa...


    • xxxvv

      Vesipumppu hajalla(siivet).

    • ....

      On alle max-5 tai siitä lämpimämpää, laita ac päälle, tulee kuivempaa ilmaa ja ikkunat pysyy auki.
      Kyllä kai -04 passatissa jo ilmastointi on?

      • Paleleleleleva

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.


      • kaik on koettu
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.


      • osssss
        kaik on koettu kirjoitti:

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.

        Onhan tdi tunnetusti kylmä.
        Nyt myös TSI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      73
      4976
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3369
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      22
      2671
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1737
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1332
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      220
      1149
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1015
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe