Lämpöä Passatiin?

Paleleleleleva

Passat 2004, 2-litrainen bensa. Ei oikein lämpee eikä oikein pysy ikkunat kuivina. Mitään vuotoja tai muuta näkyvää vikaa ei ole havaittu. Hiukan kun on pakkasta niin täytyy pitää lämpö melkein täysillä ja puhallus kolmosella. Pojalla on Variant 2002, siinä riittää samalla kelillä kun lämppärisäädin osoittaa klo 11 paikkeille ja puhallus on kakkosella.

13

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - minä vain .

      Vanha konsti: hyppynaru hanskakoteloon, niin riittää lämpoä... ;)

      Asiallisesti ottaen, taitaa olla moottorin termostaatti rikki (jumittunut auki). En tunne tuon moottorin rakennetta (ja miten ahtaasti se konehuone on rakennettu), mutta tuskin on paha remontti...

    • P.Assat

      Onhan siinä moottorin lämpömittari. Siitä näkee nouseeko koneen lämpö normaalisti. Hytin kosteus taas voi johtua vaikkapa raitisilmasuodattimen tukkeutumisesta tai, että ilma kiertää vaan sisällä. Ja jos neste vajuu vähänkin, voi pikku vuoto olla lämppärin kennossa. Jos koneen lämpö alhaalla, niin termarihan se yleensä vaihdetaan.

      • Paleleleleleva

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.


      • sitten
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.


      • PP.Assat
        sitten kirjoitti:

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin


      • PA.Ssat
        PP.Assat kirjoitti:

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin

        Ja ilmausruuvi on yhdyssana:)


    • Eskoo

      Passatista en tiedä, mutta yleensä autossa on vesiventtiili, joka ohjaa vettä tarpeen mukaan lämmittimelle. Niillä on tapana jumiutua.

      • - minä vain -

        Tuolta työkonepuolelta on kokemusta tuosta vesiventtiilistä, kun se rikkoutuu eikä pysy enää kiinni - ei tule kesähelteellä vilu, kun lämmityslaitekin pukkaa täysillä kuumaa...


    • xxxvv

      Vesipumppu hajalla(siivet).

    • ....

      On alle max-5 tai siitä lämpimämpää, laita ac päälle, tulee kuivempaa ilmaa ja ikkunat pysyy auki.
      Kyllä kai -04 passatissa jo ilmastointi on?

      • Paleleleleleva

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.


      • kaik on koettu
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.


      • osssss
        kaik on koettu kirjoitti:

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.

        Onhan tdi tunnetusti kylmä.
        Nyt myös TSI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

      Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      40
      12923
    2. V*ttuu että mä haluan sua

      Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4471
    3. Nolointa ikinä miehelle

      On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      115
      4143
    4. Katsoitko mua yhtään

      Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3688
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

      Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3381
    6. Mikä sinua eniten

      Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      120
      3367
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

      vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      49
      2282
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

      Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      43
      2251
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

      Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      31
      2054
    10. On sillä rääpyä

      Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1728
    Aihe