Lämpöä Passatiin?

Paleleleleleva

Passat 2004, 2-litrainen bensa. Ei oikein lämpee eikä oikein pysy ikkunat kuivina. Mitään vuotoja tai muuta näkyvää vikaa ei ole havaittu. Hiukan kun on pakkasta niin täytyy pitää lämpö melkein täysillä ja puhallus kolmosella. Pojalla on Variant 2002, siinä riittää samalla kelillä kun lämppärisäädin osoittaa klo 11 paikkeille ja puhallus on kakkosella.

13

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - minä vain .

      Vanha konsti: hyppynaru hanskakoteloon, niin riittää lämpoä... ;)

      Asiallisesti ottaen, taitaa olla moottorin termostaatti rikki (jumittunut auki). En tunne tuon moottorin rakennetta (ja miten ahtaasti se konehuone on rakennettu), mutta tuskin on paha remontti...

    • P.Assat

      Onhan siinä moottorin lämpömittari. Siitä näkee nouseeko koneen lämpö normaalisti. Hytin kosteus taas voi johtua vaikkapa raitisilmasuodattimen tukkeutumisesta tai, että ilma kiertää vaan sisällä. Ja jos neste vajuu vähänkin, voi pikku vuoto olla lämppärin kennossa. Jos koneen lämpö alhaalla, niin termarihan se yleensä vaihdetaan.

      • Paleleleleleva

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.


      • sitten
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Moottorin lämpö nousee normaalisti. Raitisilmasuodatin ei ole tukossa. Neste ei vajene.

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.


      • PP.Assat
        sitten kirjoitti:

        ei jää paljoa vaihtoehtoja, vesi ei jostain syystä kierrä kennon kautta. Ilmalukko jossain kohtaa tai kenno tukossa, tuskin tukossa tuon ikäisessä autossa, ellei joku ole joskus paikannut jäähdytysjärjestelmää paikkausaineella.

        Ilmalukosta, kokeiles ajaa kone lämpimäksi, purista kennolle menevä letku tukkoon siitä kohtaa mihin asti se on lämmennyt, apumies polkee kaasua ja samalla löysäät otteen. Voi tehdä yksinkin jos autossa on vaijerikaasu. Toistat saman niin monesti että paluuletkukin on lämmin. Näin joutui ilmaamaan kennon eräässä seatissa. Useimmissa autoissa lähtee kiertämään kennossakin itsestään vaikka nesteet ois käyttänyt pihalla.

        Ikkunoitten huurustumiseen voi vaikuttaa mm märät lattiamatot. Ne eristeet ei kuiva pitkänkään ajon aikana. Jos litimärät, nopein keino leikata raakasti teräaseella märkineet irti ja viedä sisälle jonnekkin lämpöiseen paikkaan, esim saunaan kuuman kiukaan läheisyyteen.

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin


      • PA.Ssat
        PP.Assat kirjoitti:

        Muistelen, että 80-Audissa oli ilmaus ruuvikin siinä kennolle menevässä putkessa joten lienee Passatissakin

        Ja ilmausruuvi on yhdyssana:)


    • Eskoo

      Passatista en tiedä, mutta yleensä autossa on vesiventtiili, joka ohjaa vettä tarpeen mukaan lämmittimelle. Niillä on tapana jumiutua.

      • - minä vain -

        Tuolta työkonepuolelta on kokemusta tuosta vesiventtiilistä, kun se rikkoutuu eikä pysy enää kiinni - ei tule kesähelteellä vilu, kun lämmityslaitekin pukkaa täysillä kuumaa...


    • xxxvv

      Vesipumppu hajalla(siivet).

    • ....

      On alle max-5 tai siitä lämpimämpää, laita ac päälle, tulee kuivempaa ilmaa ja ikkunat pysyy auki.
      Kyllä kai -04 passatissa jo ilmastointi on?

      • Paleleleleleva

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.


      • kaik on koettu
        Paleleleleleva kirjoitti:

        Onhan siinä AC ja kyllä se auttaakin, mutta ei sen sitä pitäisi vaatia ja joka tapauksessa -15 on sitten edelleen ongelma.

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.


      • osssss
        kaik on koettu kirjoitti:

        Passat Variant Diesel v.2006 uutena ostettu ja koko ajan on ollut talvella kylmä. Koneen lämmitystä varten on Webasto, joka käynnistyy automaattisesti, kun virta kytketään avaimesta.Näillä keleillä on ajettava n. 20 km ennenkuin moottori saavuttaa normaalilämmön. Kajuutassa on kylmä koko ajan. Tänään hävisi jarrut. jarrutehostin lakkasi toimimasta ja säikäytti aika lailla, kun hampaat irvessä piti painaa poljinta ettei törmännyt mihinkään. Sellainen talviauto Suomen oloihin tämä Hitlerin kosto. Tämä on 3. uutena hankittu ja joka kerta uusi on ollut edellistä surkeampi.Moottorin tehokin on edellistä heikompi.

        Onhan tdi tunnetusti kylmä.
        Nyt myös TSI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä tieto Purrasta

      Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      234
      5463
    2. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3800
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      18
      2304
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

      Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      285
      2172
    5. Aavistan tai oikeastaan

      tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1421
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1269
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      131
      1173
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

      Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      122
      1040
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

      todella hyvä muoto...
      Ikävä
      34
      940
    10. J. Et tullut.

      Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      161
      817
    Aihe