Akupunktio, mihin se auttaa

Suopursu2

Olen ottanut akupunktio hoitoja 5kertaa jalkoihin ja käsiin nivelrikon hoitoon ,en ole huomannut muutoksia. Onko rahan keruu hämäys.

10

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efvewf

      Ei ole akupunktio auttanut? Mihin odotit sen auttavan? kipuun? Nivelen kohentumiseen vai mihin? Toisaalta akupunktio ei ole välttämättä buranan korvike. Mitä olen lukenut, niin akupunktio auttaa kehon omia toimintoja vauhtiin pistämällä eli joskus voi viedä kauankin ennen selkeitä tuloksia. Mikään vaiva tai sairaus ei myöskään ilmesty tyhjästä. Kaikilla on "itämisaikansa". Se onko jokin hoito rahastusta, niin hoitajan ammattitaidosta voisi ottaa selvää ennen hoitoon menemistä. Sekään ei silti estä rahastusta. Tiedän hyviä ammattinsa osaavia hoitajia, mutta pyytävät hoidoistaan sikahintoja.

      • näin on

        "Tiedän hyviä ammattinsa osaavia hoitajia, mutta pyytävät hoidoistaan sikahintoja."

        Luontaishoitobisneksessä kalliimpi hoito tarkoittaa poikkeuksetta härskimpää rahastusta. Hyvä esimerkkinä antioksidanttiklinikat, joiden hoidot ovat todella kalliita ja kohderyhmänä ovat syöpäpotilaat. Näin siksi, että suuremmassa hädässä olevilta on helpompi kiskoa isompia rahasummia. Sama pätee myös akupunktiohoitajiin. On osoitettu, että on aivan sama, kuka pistelee neuloja ja minne, lopputulos on keskimäärin sama. Ei siis missään nimessä kannata etsiä kalliimpia akupunktiohoitajia. Jos akupunktiosta ei ole tehoa, niin sitten ei vaan ole, eikä se teho siitä parane enemmän maksamalla.


      • dioo
        näin on kirjoitti:

        "Tiedän hyviä ammattinsa osaavia hoitajia, mutta pyytävät hoidoistaan sikahintoja."

        Luontaishoitobisneksessä kalliimpi hoito tarkoittaa poikkeuksetta härskimpää rahastusta. Hyvä esimerkkinä antioksidanttiklinikat, joiden hoidot ovat todella kalliita ja kohderyhmänä ovat syöpäpotilaat. Näin siksi, että suuremmassa hädässä olevilta on helpompi kiskoa isompia rahasummia. Sama pätee myös akupunktiohoitajiin. On osoitettu, että on aivan sama, kuka pistelee neuloja ja minne, lopputulos on keskimäärin sama. Ei siis missään nimessä kannata etsiä kalliimpia akupunktiohoitajia. Jos akupunktiosta ei ole tehoa, niin sitten ei vaan ole, eikä se teho siitä parane enemmän maksamalla.

        Mielelläni näkisin lähteen tästä "on osoitettu, että".


      • Suopursu2
        dioo kirjoitti:

        Mielelläni näkisin lähteen tästä "on osoitettu, että".

        Ei minulle muuta luvattu kuin kipujen lievitystä , enkä ole edes niin tyhmäkään että odottaisin että nivelet sillä paranee, mutta jos jollakin toisella on samat kivut varmasti koettaa kaikki konstit että vähän helpottaisi ei lääkkeetkään ole yksistään hyvä konsti sivuvaikutuksia siitäkin on esim. vatsakivut
        Mutta nyt on sekin kokeiltu ja olen pettynyt vaikka odotuksetkaan ei olleet kovin suuret.
        Kiitos kun vaivauduit vastaamaan ja jos tiedät parempia konsteja laitappa viestiä!!!


      • asia
        Suopursu2 kirjoitti:

        Ei minulle muuta luvattu kuin kipujen lievitystä , enkä ole edes niin tyhmäkään että odottaisin että nivelet sillä paranee, mutta jos jollakin toisella on samat kivut varmasti koettaa kaikki konstit että vähän helpottaisi ei lääkkeetkään ole yksistään hyvä konsti sivuvaikutuksia siitäkin on esim. vatsakivut
        Mutta nyt on sekin kokeiltu ja olen pettynyt vaikka odotuksetkaan ei olleet kovin suuret.
        Kiitos kun vaivauduit vastaamaan ja jos tiedät parempia konsteja laitappa viestiä!!!

        sanoisin tässä, että hoito - niin kuin muullakin alalla kaikki on paljolti kiinni työntekijän "taidoista" koulutus antaa vain perustiedot ja vasta kokemus saattaa tehdä taitajan. oli sitten kyseessä auton korjaaja taikka akupunktion antaja. itselläni on kokemusta akupuntiosta 15 vuoden ajalta ja tiedän sen verran, että se auttaa varsinkin kiputiloissa, mutta toiset tarvitsevat useamman hoitokerran kuin toiset. kivun lievitystä pitäisi toki tulla tosin jo ekalla kerralla kun sitä kerran haetaan. akupunktiossa on useita eri tekniikoita taikka paremminkin sanoisin eri tyylejä. eri tapoja lähestyä ongelmaa. hoitoon hakeutuva haluaa nopeita ratkaisuja, vaikka asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia. sitä vaan halusin sanoa, että ei ole akupunktion syytä jos ongelma ei poistu heti tai laisinkaan. ne jotka höpöttävät että on aivan sama mihin pistetään eivät tiedä koko akupunktiosta yhtään mitään. on myös akupunktion "harrastajia" lekureita jotka "tekevät"tutkimuksia akupunktiosta vaikka ei ole hajuakaan muusta kuin ns. länsimaisesta akupunktiosta. miten voi tutkia asiaa kun perusasiat ei ole hallinnassa?


      • suopursu1
        asia kirjoitti:

        sanoisin tässä, että hoito - niin kuin muullakin alalla kaikki on paljolti kiinni työntekijän "taidoista" koulutus antaa vain perustiedot ja vasta kokemus saattaa tehdä taitajan. oli sitten kyseessä auton korjaaja taikka akupunktion antaja. itselläni on kokemusta akupuntiosta 15 vuoden ajalta ja tiedän sen verran, että se auttaa varsinkin kiputiloissa, mutta toiset tarvitsevat useamman hoitokerran kuin toiset. kivun lievitystä pitäisi toki tulla tosin jo ekalla kerralla kun sitä kerran haetaan. akupunktiossa on useita eri tekniikoita taikka paremminkin sanoisin eri tyylejä. eri tapoja lähestyä ongelmaa. hoitoon hakeutuva haluaa nopeita ratkaisuja, vaikka asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia. sitä vaan halusin sanoa, että ei ole akupunktion syytä jos ongelma ei poistu heti tai laisinkaan. ne jotka höpöttävät että on aivan sama mihin pistetään eivät tiedä koko akupunktiosta yhtään mitään. on myös akupunktion "harrastajia" lekureita jotka "tekevät"tutkimuksia akupunktiosta vaikka ei ole hajuakaan muusta kuin ns. länsimaisesta akupunktiosta. miten voi tutkia asiaa kun perusasiat ei ole hallinnassa?

        Olen kanssasi samaa mieltä siitä että ei akupunktio tai joku muukin hoito auta ensimmäisellä kerralla ,minulle annettiin 5 kertaa, ja jossain vaiheessa olin sitämieltä että selkäni ei ollut niin kipeä, ja syy miksi turvauduin siihen on se että olen 82 vuotias ja tiedän ettei ole lääkäriä joka alkaisi sitä leikata ikäni vuoksi koska toipumisaika on niin pitkä että siihen petiin varmasti jää lopuksi ikää. Silti jotain lievitystä kyllä haluan. Nyt tämä viimeinen piste oli se kun Anafranil10mg jota olin syönyt kipukynnyksen kohottamista varten nyt lopetetaan ja sen kyllä tunnen kipuna ja aamuyön painajaisina, sanon suoraan että minulla on kehno olo , kuinka kauan se kestää vaiko loppu ikäni, vastaa tähän,.


      • nivelrikko50v
        Suopursu2 kirjoitti:

        Ei minulle muuta luvattu kuin kipujen lievitystä , enkä ole edes niin tyhmäkään että odottaisin että nivelet sillä paranee, mutta jos jollakin toisella on samat kivut varmasti koettaa kaikki konstit että vähän helpottaisi ei lääkkeetkään ole yksistään hyvä konsti sivuvaikutuksia siitäkin on esim. vatsakivut
        Mutta nyt on sekin kokeiltu ja olen pettynyt vaikka odotuksetkaan ei olleet kovin suuret.
        Kiitos kun vaivauduit vastaamaan ja jos tiedät parempia konsteja laitappa viestiä!!!

        nivelrikon hoito akupunktiolla onnistui minun kohdallani hyvin. Nivelrikko aiheuttaa kipuilua josta ei pääse lopullisesti eroon edes akupunktiolla mutta minun hoitajani laittoi nivelrikkoon tulineulaa ja kipuilu loppui pitkäksi aikaa. Tuli syksy ja kipuilu uusiutui ja laitettiin taas tulineulalla hoitoa. Syksystä seuraavaan kevääseen meni kivuitta. En tiedä minkälainen koulutus sinua hoitavalla on,mutta kannattaa valita sellainen jolla on kiinalaisen lääketieteen pitkä koulutus, sillä esimerkiksi fysioterapeuttien antama akupunktio on länsimaista akupunktiota ja vain hyvin rajallista.
        Ehkä tästä vastauksesta on sinulle hyötyä tai sitten ei.


    • kärsinyt kivuista

      Itse kävin akupunktiohoidoissa 6 kertaa ja sain niistä kivunlievitystä kateeni ja migreeni katosi. Mutta molemmat palasivat kuukauden päästä viimeisestä hoidosta. Siitä ei ole hyötyä jos siellä ei juokse viikottain, joka on rahastusta. Siihen loppui minun käynnit siellä, mutta jokainen on yksilö.

      • johanne

        olen kyllä sitä mieltä, että pitäisi hoitaa myös syytä eikä vain oireita, mikäli se on mahdollista. usein kun hoidetaan vaan oireita niin ne myös palaavat takaisin jonkin ajan kuluttua. ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna. olisko migreenitapauksessa hoidettu vain oireita?


      • voi olla
        johanne kirjoitti:

        olen kyllä sitä mieltä, että pitäisi hoitaa myös syytä eikä vain oireita, mikäli se on mahdollista. usein kun hoidetaan vaan oireita niin ne myös palaavat takaisin jonkin ajan kuluttua. ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna. olisko migreenitapauksessa hoidettu vain oireita?

        Minulle kyllä luvattiin migreenitön elämä akupunktion myötä. Uskon kuitenkin niin että siinä hoidettiin migreenin oireita ennemmin kuin itse sairautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe