Onkos lapsellisuudessa mitään rajaa?

Foulheart

Olettekos ikinä miettineet miten voi olla mahdollista (siis kristinuskon) mukaan että kaikkien meidän elämä on vaikeaa ja synnintäyteistä vain sen takia että joku eukko jossain puutarhassa söi hedelmää?
Eikös tällainen ajatus ole aika lapsellinen?

12

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rompix

Lapsellista? Jep. Puhuvasta käärmeestä puhumattakaan. Tietty tohon voi aina sanoa, että se on vaan vertauskuvallinen kertomus jne... Ota noista nyt selvää. Ei kyllä tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Yleensä nauran ensin ja sen jälkeen tulee mieleen kuinka moni uskoo näihin juttuihin...

• Foulheart

Vertauskuvaahan ne on kaikki Raamatun selitykset jotka on tieteen keinoin todistettu lööperiksi. Kohta varmaan jumalat ja jeesuksetkin on vain vertauskuvia. Ja Raamattu samaten...

• !!!

on jumalan laittamana merkkinä siitä, että ei koskaan (enää) hukuta koko ihmiskuntaa. Kansansaduissakin on selkeästi selitetty, mistä revontulet sun muut ovat alkunsa saaneet. Yhtä uskottavia kaikki kertomukset. Kiva kun maailmankaikkeus sai alkunsa sotkanmunasta.

• Yleensä salassa pidettävä tieto piti tunkea johonkin hedelmään?
      Olen myös pohtinut että, missä muodossa tieto oli hedelmässä, ja miten tämä arkaluontoinen tieto siirtyi mahalaukusta aivolohkoon?

• ATK-Nöretti

Luulisin että oli pakattuna .zip tai ehkä imagetiedostona. .iso sopisi hyvin tiedon pakkaamiseen. Raamattu uusiksi. Paratiisissa Eeva avasi .zip tiedoston kielletystä applen koneesta.

• Puke_Skywanker

hihhuleilla aivoihin päässytkään, se jäi toiseen päähän ja sekoittui peräpään tuotosten kanssa. siitä johtuu hihhuleiden tekstit.

"Olen myös pohtinut että, missä muodossa tieto oli hedelmässä, ja miten tämä arkaluontoinen tieto siirtyi mahalaukusta aivolohkoon?"

• Moses1

Olikohan kirjoittaja joku paimentolainen. Ehkä hän halusi tähdentää sitä, että eukkojen on kysyttävä ukoltaan, mitä voivat syödä. Esim. tyyliin: herrani, onko minulla nälkä. Ukon ollessa reissussa eukko varmaan sai syödä, milloin halusi, kunhan ei koskenut ukon ruokaan.

Aika lapsellista, todella, mutta jokin tarvehan kirjoittajalla on kuitenkin ollut esittää kertomus.

• mrs Missukka

... oli mies.

• Varuska

Nytkin olet ihan samassa veneessä, kun vastutstat Jeesusta Kristusta. Ihan samoin vastustaisit Eevan paikalla. Nyt uhmasi on jälleen kapinan Jumalan tarjoaman ehdottoman vaatimusken edessä!

• rdsherpeskji

Miksi olet niin vihainen ja katkera?

• Kössönöm

Kuules hanni. Tuo nikin vaihteleminen on ihan turhaa, kyllä sinut tuosta paskanjauhamisesta tunnistaa.

• Tanja_1
        Kössönöm kirjoitti:

Kuules hanni. Tuo nikin vaihteleminen on ihan turhaa, kyllä sinut tuosta paskanjauhamisesta tunnistaa.

En ymmärtänyt postauksestasi mitään. Anteeksi, mutta oletko varma siitä, että tuotat kunniaa Jumalallesi, kapinan Jumalalle? Siihen asti oli ihan kiinnostava viestiketju.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3259
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2618
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2049
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1494
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1484
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1435
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      88
      1108
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90