Haaveissa olisi mökki omalle maalle korpeen. Mökkki olisi n 30-45 m2. Mökillä ei ole sähköjä, eikä viemäröintiä. Vesi tulisi kaivosta. Ensiksikin, millainen viemäröinti pitäisi olla? Vanhassa mökissä tiski ja pesuvedet ovat imeytetty maahan. Ja tärkein miten paljon tulisi avaimet käteen mökille hintaa, kun ottaa sähköttömyyden ja viemäröinnin huomioon? Tuleeko itse rakentaen paljonkin edullisemmaksi?
Avaimet käteen mökki, vai itse tehden?
4
732
Vastaukset
- kdsvjhah
ehkäpä 1000 ekua/ m2 itse tehden ja 1500-1700 vieraalla , eipä noita vesiä tartte juurikaan muuten käsitellä niinkuin vanhassa joten siinä et juurikaan säästöä saa ja simppeli sähköistys ei maltaita maksa ,
paitsi tietysti liittymä , joten aika hyvin luulisin tuon hinta-arvion kutiaan pitävän , perustuu muuten parin vuoden takaiseen kokemukseen . - työnalla
Hinnan ratkaisee lähes kokonaan se teetkö talviasuttavan ja jatkuvasti lämmöissä olevan vai todellisen KESÄ- mökin. Itte olen rakentamassa kesämökkiä ja saunaa ja kustannusarvio tontteineen on 50 Teuroa! Ostin pelkät kehikot ja teen perustukset ja katto- sisätyöt itse. Sähköt agrekaatilla ja paneleilla. Talvella tarkoitus käyttää lähinnä rantasaunaa/saunatupaa ja mökkiä käytetään kun lämpötilat yli nollan(takka, puuliesi ja kaasukamina lämmittäjinä) Tosin sähköt niin kaukana että niiden vetoon menisikin melkein toinen 50!
Ympärivuotiseen käyttöön tulevan mökin kustannus suurinpiirtein x2 jos teettää valmiiksi asti.
Jätevedet saa yleensä imeyttää maahan(kivipesä tai imeytyskenttä jos kantovesi ja jos vesivessa ym. niin tarvitaan imeytyskaivo ja kenttä ja kaivon mitoitus mökin mukaan. Sääntöjen tulkinta vaihtelee kunnittain joten tarkista mökkikunnan rakennusvalvonnasta mitä vaativat/sallivat.- mökkeilijäkö
Sähköt tulisivat maksamaan todella paljon, joten niitä ei voi edes harkita. Varaava takka lämmitysmuotona. Tontti ei maksa mitään, koska rakennan omalle maalle. Eli paljon tulisi maksamaan itse tehden? Aika kalliilta kuulostaa 40 000 €.
- laturi99
mökkeilijäkö kirjoitti:
Sähköt tulisivat maksamaan todella paljon, joten niitä ei voi edes harkita. Varaava takka lämmitysmuotona. Tontti ei maksa mitään, koska rakennan omalle maalle. Eli paljon tulisi maksamaan itse tehden? Aika kalliilta kuulostaa 40 000 €.
mökkiläiset monikin agregaatteja?
mitäs sitä turhia sähköliittymiä ellei tarvii sähklaitteeita pahemmin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849