Hei!
Sammutin eilen illalla (xp)koneen aivan normaalisti, ja se sammui hyvin. Nyt kun yritän avata konetta, kone ei suostu tunnistamaan hiirtä tai näppäimistöä. Se kyllä sanoo, että yksi näppis ja yksi hiiri installoituna, ja vehkeissä palaa valo, mutta ei vain toimi. Se on hassua, että ennen kuin windows on alkanut käynnistyä (startupko se nyt on) niin kaikki toimii hyvin. Yritin käynnistää windowsin vikasietotilassa, ei tulosta ja BIOSista yritin katsoa, mutta en ymmärtänyt siitä mitään. Yritin myös kokeilla toista hiirtä ja näppistä, sama vika. Valo palaa mutta ei toimi. Minulla on Logitechin G11-näppis ja Logiteching MX518-hiiri. En siis pääse edes sisään wintoosaan, koska se kysyy salasanaani ennen sitä, jota en voi sattuneesta syystä kirjoittaa.
Specsit:
EMOLEVY AMD PHENOM II ASUS AMD NF720D DDR II SATA II 8CH AUDIO 1
TUULETIN AMD PHENOM II AVC PASSIIVICOOLER AM2 1
NÄYTÖNOHJAIN 3D CLUB HD4870 1 GB GDDR5 PCIE 1
RAM MUISTI KINGSTON DDR II 800MHz 2048MB CL-6 KIT 1
RUNKO NEXUS CLOUDIUS BLACK 1
VIRTALÄHDE NEXUS 500W 1
KIINTOLEVY WESTERN DIGITAL 500GB SATA II 16 MB 7200RPM
Tietokone ei tunnista hiirtä tai näppäimistöä.
18
8939
Vastaukset
- pitäisi päästä
vikasietotilaan.
ota hiiri ja näppis irti kun käynnistät, jos herjaa niistä niin ok. sammuta ja laita kiinni ne ja kokeile uudestaan. joskus tuo auttaa.
toiseksi kokeile eri usbeja. eikös nuo mallit kuitenkin langallisia ole?
mutta ei nyt tullut mieleen.- Auttakaakiitos
Yritätkö nyt siis selittää, että otan näppiksestä johdon ja painan sitten f5? Yritin mennä ensin vikasietotilaan, ottaa johdot irti, uudelleenkäynnistää, ja laittaa ne takaisin, ei vaikutusta. Olen kokeillut myös eri usb-reikiä.
- on vika
Auttakaakiitos kirjoitti:
Yritätkö nyt siis selittää, että otan näppiksestä johdon ja painan sitten f5? Yritin mennä ensin vikasietotilaan, ottaa johdot irti, uudelleenkäynnistää, ja laittaa ne takaisin, ei vaikutusta. Olen kokeillut myös eri usb-reikiä.
sietotila
- Auttakaakiitos
on vika kirjoitti:
sietotila
Se vaihtelee jokaisella eri emolevyvalmistajalla. Pääsen kyllä vikasietotilaan, ei siinä mitään. Se ei vain auta.
- ..................
Kokeilehan sammuttaa koko pc totaalisti, kun olet sammuttanut ota virta pois myös virtalähteestä, irroita sähköjohto myös ja laske kymmeneen.
Käynnistä pc uudelleen, jokohan toimisi.- ................
Jos tuo ei auta, todennäköisesti bios ei tunnista hiirtä.
Ja silloin olisi bios buutattava jumpperista tehdasasetuksille. - Auttakaakiitos
................ kirjoitti:
Jos tuo ei auta, todennäköisesti bios ei tunnista hiirtä.
Ja silloin olisi bios buutattava jumpperista tehdasasetuksille.Häviääkö kovalevyltä silloin kaikki tiedot? Olin ajatellut viedä korjattavaksi, mutta onko se turhaa?, Joo, irrotin kaikki piuhat ja panin takaisin, ei auttanut.
- Win-Seiska
Häviääkö kovalevyltä silloin kaikki tiedot? Olin ajatellut viedä korjattavaksi, mutta onko se turhaa?, Joo, irrotin kaikki piuhat ja panin takaisin, ei auttanut.
Jos molemmat, siis "hiiri" ja näppäinlevy on USB, niin starttaa kone ja kun se stoppaa siihen salasanasivustoon, niin vedä hiiren ja keyboardin USB "piuhat" irti koneen takapaneelista ja asenna ne uudelleen reikiin takaisin, jonka jälkeen kone mahdollisesti etsii ajurit ja jos ei, niin sammuta kone virta katkaisijasta tai vedä johto pois töpselistä, jonka jälkeen laita johto takaisin (tai napsauta virta päälle), sekä starttaa kone uudelleen .
Good luck ....... - ....................
Häviääkö kovalevyltä silloin kaikki tiedot? Olin ajatellut viedä korjattavaksi, mutta onko se turhaa?, Joo, irrotin kaikki piuhat ja panin takaisin, ei auttanut.
Yleensä myös vian pääsee korjaamaan kun hankkii välikappaleen että hiiren voi kytkeä PS/2-porttiin.
PS/2-porttin kautta hiiri yleensä pelittää aina. - Auttakaakiitos
.................... kirjoitti:
Yleensä myös vian pääsee korjaamaan kun hankkii välikappaleen että hiiren voi kytkeä PS/2-porttiin.
PS/2-porttin kautta hiiri yleensä pelittää aina.Onglma korjattu, kun vietiin korjaamolle. Sanottiin, että ajurit olivat korruptoituneet. Voiko tämä johtua siitä, että päivitin ajurit vähän aikaa sitten DriverMax-ohjelmalla? Mitä ajurien korruptoituminen tarkoittaa?
Onglma korjattu, kun vietiin korjaamolle. Sanottiin, että ajurit olivat korruptoituneet. Voiko tämä johtua siitä, että päivitin ajurit vähän aikaa sitten DriverMax-ohjelmalla? Mitä ajurien korruptoituminen tarkoittaa?
Korruptoituminen = Vituiksi sössimisen hienompi nimitys
- _..
Itselläni on tämänlainen ongelma myös. En pääse kirjautumaan windowsiin mitenkään kun hiiri ja näppäimistö ei toimi. Linuxin puolella toimivat kyllä.
Kokeilin PS/2 -hiirellä myös, muttei sekään toiminut.
Voisin korjata ajurit linuxin kautta jotenkin? - vihaaja666
no mulla ei toimi tuo näppäimistö kun sammutin koneen mut ei toisellakaan koneella toimi toi paska mut kaikki muu toimii siiis wtf näppäimistöni on corsais rps cherry mx kytkimillä
- nakkimuusi--
Jos kaivaa naftaliinistä sellaisen vanhan pyöreeliitimisen hiiren ja näpsyn ;D
XP:n usb tuki kun siihen aikaan..... :( - Windows1080
Itsellä sama vika, hiiri ja näppis toimivat kyllä, mutta kun kone boottaa windowsiin, jossain sen Windows logon kohdalla näppisvalo sammuu muttei hiiri valo. Molemmat eivät toimi sitten win10 tervetuloa ruudussa.
Se tapahtui kun ukkosen jälkeen tein vianhaun ohjauspaneelissa korjatakseni jonkun ääni ongelman.
Päädyin palauttamaan tehdasasetukset mikä toimi hetken kunnes avastin asennuksen jälkeen (NVIDIA ajuri sitä ennen) piti kone käynnistää uudelleen jonka jälkeen ajauduin samaan pisteeseen jossa en voi käyttää hiirtä enkä näppistä.
Toivon viimeiseksi kokeiluksi että ps/2 toimisi mutten tiedä mitä korjata vielä.
Vikasietotila vain jäätyy eli kusessa olen.- Windows1080
Ongelmani on korjattu, muistakaa aina tarkistaa Windows 10 päivitykset! Minulla oli kriittinen päivitys odottamassa minua.
Tämän jälkeen en ole kohdannut ongelmaa parin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Tämä kesti kaksi uudelleenasennusta (pidin tiedostot) - näppisjahiirieitoimi
Windows1080 kirjoitti:
Ongelmani on korjattu, muistakaa aina tarkistaa Windows 10 päivitykset! Minulla oli kriittinen päivitys odottamassa minua.
Tämän jälkeen en ole kohdannut ongelmaa parin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Tämä kesti kaksi uudelleenasennusta (pidin tiedostot)Miten se päivitys asentaa kun en voi käyttää hiirtä tai näppäimistöä
- hiirijanäppäimistö
Minulla oli sama ongelma, hiiri ja näppis ei toiminu... Kokeilin sitten vanhaa hiirtä ja se toimi???menin windows updateriin ja siellä oli 2 päivitystä, päivitin ne ja johan alko toimii näppis ja hiiri :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760