Mitä virikettä??

kanafani

Meillä on kanoja(n. 20 kpl.) ja niistä osa on kukkoja..=). Mitä virikkeitä kanoille voi tehä? Ne pääsee tarhaan heti aamulla ja saa olla siellä tai mennä sisään. Niillä on orsia ja muutama semmonen laatta, jonka ali voi mennä. Niillä on 2 munakoppia ja sanko, jossa yksi kana tykkää käydä. Jouluna yleensä annetaan pieni joulukuusi jota ne voi ihmetellä ja kova, papukaijoille tarkoitettu siemenkello, josta voi naputella paloja. Niillä on jyviä syötäväksi ja ne saavat puuroa tai perunoita päivittäin.

8

4477

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuottajatar

virikeviritys on tuo. Oliko sulla astia, jossa hiekkaa kylpemiseen? En tiedä mitä sankosessa on. Mulle äití neuvoi laittamaan vaikka lantun naulalla jollekin korkeudelle kiinni, jolloin kana joutuu kurottamaan ja hyppäämään hieman saadakseen palasen. Orsihan ja munintapesät ovat tärkeimpiä ja mielellään pehkuja joihin kaivautua:)

• KRJL

Meillä oli joskus vuonna 1 ja 2 muutama kana. Kerran kun olivat karanneet häkistä löysin ne koirien tarhasta rasvaisen luun kimpusta. Ensin hieman kauhistuin ,mutta kysyin sieltä mistä kanat on saako kanoille antaa "luita" eikä siitä kuulemma haittaa ole. Kuan viihtyvät ison koirille tarkoitetun raakaluun kimpussa

• kananenkaa

Meillä oli aikanaan kanoja ja niille annettiin hiekan lisäksi kalkkikiveä, joka vahvisti kananmunankuoria.Jotkut syöttää käytetyt kananmunankuoret, mutta silloin saattaa kanat rikkoa munimansa munan kuoret.Meillä annettiin ihan kuivaa heinää pieni tukko, jota sai talvisin pöyhiä ja nokkia.Kesällä ne tepasteli vapaasti pihassa.Hyviä virikkeitä olet jo keksinyt.

• Ronja-Aliisa

• kanafani
        Ronja-Aliisa kirjoitti:

Kaalinpää on hyvä virike myös
        Täällä minun kanasia
        http://karppausjaperhe.blogspot.com/search/label/kanala

Kiva kun vastasitte! Hiekkapohjan tapainen alusta on meidän kanoilla ja pääseee kylpemään. Minua hiukan huolestuttaa kun meillä on kukkoja niin paljon. Ne tulevat kyllä hyvin toimee ( paitsi yksi, vanhin kukkomme on hiukan mustasukkainen ruuasta ja kanoista), mutta kesäisin tulee paljon tipuja. Meillä ei kohta tila riitä......

• Eno-Elemeri

Kirvestä ohtaan.

• Kuopija

Voisi piilottaa herkkuja maahan, niin että saisivat kuopia... Siitä meidän kanat pitää!

• kääk!

Kanoille voi keräillä meren rannoilta simpukankuoria ja näkinkenkiä. Jos nyt meri on likellä ja sinne pääsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      65
      815
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      726
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe