Minareetit

Jopel

Noista minareettien rakentelusta länsimaihin on kovasti keskusteltu viimeaikoina.

Kun en ole selvillä asiasta, niin ajattelin kysyä, että kuinkahan kävisi esimerkiksi luterilaiselle kirkkorakennukselle jossain islamistisessa maassa? Varsinkin, jos se soittelisi kellojaan samaan aikaan, kun minareetin kovaääniset kutsuivat omiaan rukoukseen naapurissa?

8

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen sanon!

    • ----

      siitäkin näkee millaisella asenteella muslimit ovat maailmalla liikkeellä.

    • Hyökkäsiköhän joku arvokkaan mielipiteeni kimppuun, kun kirjoitin, että monessa maassa minareetista huhuiltava rukouskutsu on kielletty.
      Arvelin, että islamistissa maissa ei varmaan sallita kristillisen kirkon kellojen soittoa tornista. Jos nyt sallitaan se kirkkokaan. Suvaitsevia islamin maita kyllä on, joissa kaikki uskonnot voivat elää. Tai sanotaanko niin päin, että on paljon maita, joissa sallitaan uskonnot tasapuolisesti.

      Kirjoittamani viesti on kadonnut bittiavaruuteen. Siellä se soi!

      • Seku

        asuu alueella, missä muhamettilaiset, hindut, kristityt ja Buddauskovaiset asuvat naapureina sulassa sovussaa.

        Tämä pieni kummipoikani, Dunudhava ei käsittääkseni ole minkään sortin uskovainen, enkä tahdo häntä käännytääkään omaan kristilliseen uskooni, muutoin kuin esirukousten kautta.
        En tahdo koskaan "hehkuttaa", että kristittyinä teemme sitä tai tätä.

        Ihminen on luonnostaan utelias ja alkaa kysellä, sekä kyseenalaistaa asioita.
        Pienelle, isästään orvoksi jääneelle Dunudhavalle lähetän päivittäin "siunaustoiveita" ylös päin.


      • f a n i
        Seku kirjoitti:

        asuu alueella, missä muhamettilaiset, hindut, kristityt ja Buddauskovaiset asuvat naapureina sulassa sovussaa.

        Tämä pieni kummipoikani, Dunudhava ei käsittääkseni ole minkään sortin uskovainen, enkä tahdo häntä käännytääkään omaan kristilliseen uskooni, muutoin kuin esirukousten kautta.
        En tahdo koskaan "hehkuttaa", että kristittyinä teemme sitä tai tätä.

        Ihminen on luonnostaan utelias ja alkaa kysellä, sekä kyseenalaistaa asioita.
        Pienelle, isästään orvoksi jääneelle Dunudhavalle lähetän päivittäin "siunaustoiveita" ylös päin.

        Mistä musiikkihakemistosta löydän sen wanhojen hyvien aikojen hitin Sulamit. Kappale oli valtavan suosittu, paljon soitettu.


      • sekä siihen kuuluva
        Seku kirjoitti:

        asuu alueella, missä muhamettilaiset, hindut, kristityt ja Buddauskovaiset asuvat naapureina sulassa sovussaa.

        Tämä pieni kummipoikani, Dunudhava ei käsittääkseni ole minkään sortin uskovainen, enkä tahdo häntä käännytääkään omaan kristilliseen uskooni, muutoin kuin esirukousten kautta.
        En tahdo koskaan "hehkuttaa", että kristittyinä teemme sitä tai tätä.

        Ihminen on luonnostaan utelias ja alkaa kysellä, sekä kyseenalaistaa asioita.
        Pienelle, isästään orvoksi jääneelle Dunudhavalle lähetän päivittäin "siunaustoiveita" ylös päin.

        *imamin* huuto aina määrätunnein, kun hän kutsuu oikeauskoiset polvilleen rukoilemaan?


      • terveisin

      • sekä siihen kuuluva kirjoitti:

        *imamin* huuto aina määrätunnein, kun hän kutsuu oikeauskoiset polvilleen rukoilemaan?

        Luultavasti vaihtaisin asuntoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe