Nyt on pakko kysyä, sillä huoli suistaa mut kohta täysin raiteiltani. Odotan esikoistani, joka viime viikon ultrassa painoi tasan 2000g. Tuolloin koossa oli 36 2, ja luvassa oli lisätutkimuksia.
Lapsen sydänkäyrä on ollut hyvä (luultavasti kasvu on viivästynyt kalkkentuneen istukan vuoksi), pulssi tuommoiset 120-130, mutta eilen kätilö ja lääkäri keksivät aikaistaa seuraavaa käyntiä sillä sydänkäyrässä on "uneliaita jaksoja". Minä kun ajattelin ettei lapsi voi kokoa ajan virkeä ollakaan.
Nyt lapsi olisi jo täysiaikainen (tänään rv37 1), mutta pelkään että hänelle on jo tapahtunut jotain pahaa.
Löytyisikö täältä ketään jolla olisi kokemusta noista sydänkäyräasioista?
Keskosen sydänkäyrä?
4
1215
Vastaukset
- pienen vauvan äiti
Mun mielestä ei edes kannata täällä miettiä, mikä mahtaisi olla. Aina on niitä typeriä, jotka vastaa vaikkei asiasta mitään tietäisikään. Mutta jos jotakin sanoisin, muistaakseni noilla viikoilla ( 36 2) vauva "saisi" jo syntyä jos on hätä, eli kai ne lääkärit olisi sitten mieluummin vauvan ottanu ulos, jos jotain akuuttia hätää olisi...
Odottele rauhassa ja koita olla stressaamatta liikaa, pikkinenkin sen huomaa sitten. Voimia sinulle loppurasauteen!:)- pienen vauvan äiti
AIJOO, päivämäääriäki olis hyvä katella, hyvä minä!
- Sydänkäyrästä..
Vastaan nyt tähän vaikka vanha ketju onkin, mutta jolle kulle muulle saattaa olla josku hyötyä. Oma keskostyttöni syntyi rv 32 6 ja tuota ennen olin prenalla 3 viikkoa raskausmyrkytyksen vuoksi, käyrää otettiin kolmesti päivässä. Sydänkäyrässä tuli huomattaviakin laskuja (vauvan syke 50-60 muutaman sekunnin, josta nousi taas normaaliin), jotka minun tapauksessani todennäköisesti liittyivät napanuoran blokkeihin jotka taas johtuivat raskausmyrkytyksestä. Tuolloin monet kätilöt kuitenkin kertoivat, että ilman blokkejakin tms. nuo sydänkäyrän notkahtelut on täysin normaaleja ja vaarattomia kunhan kestävät vain muutamia sekunteja. Eli kyllä niitä notkahteluja voi olla mutta mielestäni omaan vaistoon kannattaa luottaa ja jos on epävarma olo, ottaa yhteyttä neuvolaan tai synnärille.
- tota tota
minut keisarileikattiin, koska sydän alkoi tehdä temppuja kohdussa ennenaikoja ja kuolema oli lähellä. Sivuääni oli kuulemaa sydämessä jonkun aikaa syntymän jälkeen, mutta poistui sitten. Eipä ole sydän sen koommin vaivannut, paitsi alkoholia reippaasti juodessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822