Keskosen sydänkäyrä?

LO=S

Nyt on pakko kysyä, sillä huoli suistaa mut kohta täysin raiteiltani. Odotan esikoistani, joka viime viikon ultrassa painoi tasan 2000g. Tuolloin koossa oli 36 2, ja luvassa oli lisätutkimuksia.

Lapsen sydänkäyrä on ollut hyvä (luultavasti kasvu on viivästynyt kalkkentuneen istukan vuoksi), pulssi tuommoiset 120-130, mutta eilen kätilö ja lääkäri keksivät aikaistaa seuraavaa käyntiä sillä sydänkäyrässä on "uneliaita jaksoja". Minä kun ajattelin ettei lapsi voi kokoa ajan virkeä ollakaan.

Nyt lapsi olisi jo täysiaikainen (tänään rv37 1), mutta pelkään että hänelle on jo tapahtunut jotain pahaa.

Löytyisikö täältä ketään jolla olisi kokemusta noista sydänkäyräasioista?

4

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen vauvan äiti

Mun mielestä ei edes kannata täällä miettiä, mikä mahtaisi olla. Aina on niitä typeriä, jotka vastaa vaikkei asiasta mitään tietäisikään. Mutta jos jotakin sanoisin, muistaakseni noilla viikoilla ( 36 2) vauva "saisi" jo syntyä jos on hätä, eli kai ne lääkärit olisi sitten mieluummin vauvan ottanu ulos, jos jotain akuuttia hätää olisi...

Odottele rauhassa ja koita olla stressaamatta liikaa, pikkinenkin sen huomaa sitten. Voimia sinulle loppurasauteen!:)

• pienen vauvan äiti

AIJOO, päivämäääriäki olis hyvä katella, hyvä minä!

• Sydänkäyrästä..

Vastaan nyt tähän vaikka vanha ketju onkin, mutta jolle kulle muulle saattaa olla josku hyötyä. Oma keskostyttöni syntyi rv 32 6 ja tuota ennen olin prenalla 3 viikkoa raskausmyrkytyksen vuoksi, käyrää otettiin kolmesti päivässä. Sydänkäyrässä tuli huomattaviakin laskuja (vauvan syke 50-60 muutaman sekunnin, josta nousi taas normaaliin), jotka minun tapauksessani todennäköisesti liittyivät napanuoran blokkeihin jotka taas johtuivat raskausmyrkytyksestä. Tuolloin monet kätilöt kuitenkin kertoivat, että ilman blokkejakin tms. nuo sydänkäyrän notkahtelut on täysin normaaleja ja vaarattomia kunhan kestävät vain muutamia sekunteja. Eli kyllä niitä notkahteluja voi olla mutta mielestäni omaan vaistoon kannattaa luottaa ja jos on epävarma olo, ottaa yhteyttä neuvolaan tai synnärille.

• tota tota

minut keisarileikattiin, koska sydän alkoi tehdä temppuja kohdussa ennenaikoja ja kuolema oli lähellä. Sivuääni oli kuulemaa sydämessä jonkun aikaa syntymän jälkeen, mutta poistui sitten. Eipä ole sydän sen koommin vaivannut, paitsi alkoholia reippaasti juodessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2302
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      233
      2228
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1508
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      24
      1323
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      22
      1259
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      129
      1242
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1210
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      979
    9. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      77
      922
    Aihe