Laulukoe

Pelkääjä

En todellakaan pidä näistä laulukokeista! En osaa laulaa ja minä en uskalla laulaa opettajan edessä. Minua hävettää ja saan musasta sitten 4 ja tavote ois ollu 10! Aamulla on äänikin paineessa ja nolaan itteni! :< Olen lintsannut musantunnit jho 5 kertaa mutta se ei enää auta. Huomenna on laulukoe, niin mitä minä teen?? Auttakaa! En voi lintsata koulusta, koska vanhempani vievät minut kouluu. En osaa valehdella olevani kipeä, koska he huomaavat, etten ole oikeasti. Mitä teen? Minun pitäisi lintsaamisen takia laulaa ihan ekalla välkällä, niin jätänkö vain kylmästi menemättä kavereiden muistuttaessa minua? OIkeesti voin vaikka lahjoo sen kuka auttaa! :-? No joo...Olisin todella kiitollinen!

36

2693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdaadasd

Ensinnäkin, kun oot lintsannu noin monelta musan tunnilta niin voit heittää hyvästit 10:lle (ellet ole opettajan lellikki).

Jos sä et oikeesti haluu mennä sinne, ni meet sinne kouluun (jos kerran vanhempas saattaa koululle) ja sit lähet vaan pois sopivalla hetkellä ja meet vasta illalla himaan saamaan selkäsaunan...

• ...-,h

Niin, miten kävi? Menitkö laulamaan kokeen vai et?

• Pelkääjä

no en menny :? mut ei oo tullu tänään uutta pyyntöö...en oo kyllä nähnykkää opettajaa, mutta kaveritkaan ei muistanu koko asiaa..valenhtelen että en muistanu itekkää :s

• er53rtdfgdfg

Oisit voinu sanoo et on kurkku kipee :)

• aloittaja---

jouduin sillon laulamaan kuitenkin viimesimpien musantuntien aikaan. jhuonosti meni. musan numero laski. seiska tuli vaikka ennen se tais olla 9 tai 8

• GÖörlzy
        aloittaja--- kirjoitti:

jouduin sillon laulamaan kuitenkin viimesimpien musantuntien aikaan. jhuonosti meni. musan numero laski. seiska tuli vaikka ennen se tais olla 9 tai 8

Voi voi :D Haha

• dggdffgfdgfggf
        GÖörlzy kirjoitti:

Voi voi :D Haha

Ajatella jos olisitt vielä poika ja sinulla olisi äänenmurros.

• teepä näin
        dggdffgfdgfggf kirjoitti:

Ajatella jos olisitt vielä poika ja sinulla olisi äänenmurros.

Kuuntele youtubesta Huutajat-nimisen kuoron "lauluja" Opettele sellainen ja esitä se.Siinä on kuoro miehiä, jotka eivät myöskään laula perinteiseen tapaan.
        Ei ole väliä, meneekö samall lailla kuin Huutajilla,pääasia, että osaat sanat.

• aloittaja,.
        teepä näin kirjoitti:

Kuuntele youtubesta Huutajat-nimisen kuoron "lauluja" Opettele sellainen ja esitä se.Siinä on kuoro miehiä, jotka eivät myöskään laula perinteiseen tapaan.
        Ei ole väliä, meneekö samall lailla kuin Huutajilla,pääasia, että osaat sanat.

nauratteko mulle? ei oo mun vika etten osaa laulaa :( mikäs oli oma laulukoe numero? nykyvuoden oli 8. luokallani on poikia jolla on äänenmurros niin ei se ole niiden vika. laulaa pitää joka tapauksessa ja eihän se kovin hyvästi sillon mene. mutta sehän on merkki aikuistumisesta ja kyllä ope sen tajuaa, te ette näköjään :/

• geryrth
        aloittaja,. kirjoitti:

nauratteko mulle? ei oo mun vika etten osaa laulaa :( mikäs oli oma laulukoe numero? nykyvuoden oli 8. luokallani on poikia jolla on äänenmurros niin ei se ole niiden vika. laulaa pitää joka tapauksessa ja eihän se kovin hyvästi sillon mene. mutta sehän on merkki aikuistumisesta ja kyllä ope sen tajuaa, te ette näköjään :/

Eihän toi oo vielä mitään!
        Me jouduttiin laulaamaan 7 minuutin laulu koko luokan edessä ( 30 - 40 oppilasta ).
        Arvaa oliko kivaa?

• aloittaja --
        geryrth kirjoitti:

Eihän toi oo vielä mitään!
        Me jouduttiin laulaamaan 7 minuutin laulu koko luokan edessä ( 30 - 40 oppilasta ).
        Arvaa oliko kivaa?

joo ei varmaan, oon kyllä kuullu et ennen piti laulaa luokan eessä ;( otan osaa niille

• löpoåujåp
        aloittaja -- kirjoitti:

joo ei varmaan, oon kyllä kuullu et ennen piti laulaa luokan eessä ;( otan osaa niille

yrität lukioon, niin musiikin numerolla ei ole MITÄÄN väliä(ellei ole musiikkilukio). Sama koskee kässää, köksää ja kuvista(ellei lukiossa ole just sen aineen painote, paitsi tuskin on kässä tai köksäpainotteisia lukioita).

• Eskomatti miljoona

Mä sain laulukokeesta ekalla yrittämällä 8½ silleen että mä vaan katoin nuotteja viivastolla ja pyrin laulamaan pikkusen matalammalta sillon, kun nuotit oli matalammalla ja korkeemmalta sillon kun nuotit oli korkeemmalla.

Eli jos suinkin vaan on nuottiviivasto mukana kokeessa kannattaa kattoa sitä.

P.S. Olen poika ja meidän luokkalaisten poikien keskiarvo siinä laulukokeessa oli 7,2.

• huhhui94:(

Meillä oli semmonen tosi vanha kääkkä musiikin opena, se oli ku suoraan jostain 50- luvun kansakoulusta hypänny tähän päivään ja se otti musiikin numeron pelkästään siitä millanen lauluääni on ja sitten siitä että kuinka hyvin soittaa kitaraa ja nokkahuiluu. Se sano aina että suurin asia mikä vaikuttaa hänen antamaan musiikin numeroon on lauluääni ja sekös jos mikä on väärin! Hyvä lauluääni on lahja, eikä se ole asia jonka voi opetella kotona läksynä, niinkuin esim nokkahuilun soitto. Eikä se ole mikään yleinen taito, niinkuin esim kertotaulut, että kaikkien pitäisi osata/opetella.
      Ja toiseksi, laulu/soitto kokeet pitäsi olla opettajan oppilaan kahden keskeisesti, eikä niikuin meillä oli:
      Ensinnäkin piti laulaa luokan edessä ja ainakaan minä en edes uskaltanut laulaa niin hyvin kun olisin osannut, vaan hiljaa ja huomaamattomasti. Niitä lauluja ei etes oltu harjoteltu, mutta oli ne aina kuitenki tuttuja. Opettaja antoi palutteenkin ja numeron kaikkien kuullen ja kirjoitti ne taulukkona paremmuus järjestyksessä taululle ja Ne jotka olivat hyviä saivat lähteä pihalle, mutta me huonommat jäätiin luokkaan kuuntelemaan c-kasetilta näytteitä hyvöstä lauluäänestä ja nakattiin jotku suttusen itse piirretyt monisteen miten treenata parempi ääni... Isälle kun kerroin tämän, niin hän ei uskonu korviaan, että eletään vuotta 2011 ja meininki on kuin 1900 luvun alun kiertokoulussa tms...

• ,,,,,,,,,,,

Laulukoe ei vaikuta musiikin numeroon. tyhmä

• huhhui94

Tiedän, ettei se normaalisti vaikutakkaan, eikä saisikaan vaikuttaa mutta meillä vaikutti ja kerroinpahan vaan että kuinka väärin asiat meillä oli ja tiedän että sillälailla ovat muuallakin.

• meillä ainakin vaikuttaa..

• 12-vuotias rääkkyjä

Meillä koko musiikin numero tuli laulukokeen arvion perusteella. Itse en sinne päässyt, mutta uusinnat edessä. En omaa lauluääntä yhtään. :/

• 13+20

Itellä oli vitosluokalla laulukoe joka meni ihan perseelleen ääni väris ku mikäki mut ysi tuli todistuksee...

• ffsfssg

Joo no hei onnee laulukoe on sata kertaa helpompi ku joku väittely luokan eessä :((

• Väittelijä

väittely on hauskaa ja helppoo sun pitää kuunnella sun vastustajan jokainen sana tarkkaan ja sit ku sillä menee joku sen asioista pikkasenkin väärin tai epäselvästi nii silloin sulla on tilaisuus iskeä

• öhöfa

meil oli tnä laulukoe. tuli 9½ - 10, koska tuli yks ongelma ku lauloin liian korkeelta (ope säesti). viimevuonna tuli 10 (:

• iyöpo

samaa mieltä ku edelliset kirjottajat, laulukokeet suck!

• Don Rosa Fani

Mitä suomen kielist voisin laulaa laulukokees??

• ...

Ookko nähny semmosta kotimaista komediapätkää kuin Laulukoe? Liitty johonkin sketsisarjaan tms. mutta en muista mihin. Hauska.

• määhämää

Osallistuin seiskalla viimeiseen laulukokeeseeni: vetäsin komeesti Ukko Nooan, ja sain kasin. Silla yritteliäällä tasolla se oli minusta fantastinen suoritus. Olen siis varmasti luonnnonlahjakkuus. En oli sen jälkeen mennyt pilaamaan itseluottamustani yrittämällä uudestaan.

• ääpuli

Mä en muutenkaa laula koulus ni pia on laulu koe ääh

• Olen kasilla, eikä mulla ole koskaan ollut laulukoetta :D Ei se kyllä kovin paha olis voinut olla, koska mulla on ihan ok ääni ja pysyn nuotissa..

• äääää

Mää en keksi mitää laulua laulukokeeseeeeenn!!!!!!!!!!!!! Auttakaaaaaa!!!!!!!

• Mystinen auttaja

laula vaikka varrella virran, se on hieno kipale :D

• Läpällä läpi

Olin ollut edellisen päivän poissa ja silloin sovittiin laulukoe, joten en tiennyt kyseisen natsin haluavan minun laulaa hänelle ennen kuin musiikintunnin puolivälissä. Mukava yllätys. Lauloin ihan läpällä tuiki tuiki tähtösen kun en muutakaan keksinyt ja ärsytti. Sain 8 ;D

• Itse lauloin ukko nooan ja unohdin sanat keskesn laulun.

• tuuri?

heh onneks mulla ei ollu laulukoetta ala-asteen jälkeen kertaakaan

• luehan tämä :)

tänään on laulukoe....olen valmis....me SAADAAN laulaa vaiin yksi säkeistö..niin laulan ''mnnään hiljaa'' kakkos säkeistön :)sanon sitten miten minulla meni!!

• 999

"LAULUKOE"
      "nim. Pelkääjä"

Lakkaa pelkäämästä. Se ei auta yhtään.

Mene kouluun ja sano opelle, ettet osaa laulaa, ja suostut laulamaan ainoastaan kahden kesken open kaa. Opella ei ole myöskään mitään menetettävää, jos antaa sulle numeron, jos yrität.

OLE ROHKEA! Mitä voisi pahempaa tapahtua, kuin tulla nolatuksi koko luokan edessä????

10 tai 5 numero se vain on! ei mitään muuta.

Ei siis valehtelua. Valehtelu ei auta. Rohkea rokan syö.

• perustubettaja

mä en tienny et mä osaisin ees laulaa mut sitten koitin vaa laulukokees jotai biisii ja pum 10! WTF!? nyt ois 2 päivän päästä seuraava laulukoe ja en kyl löydä biisii jolla sama toistuis. se riippuu biisistä. mee youtubeen kuuntele lauluja ja laula mukana lyriikoista. sit kun löydät sopivan biisin pänttäät sanat , rytmin ja melodian päähäs ja antaa mennä vaa.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe