siis mikä on paras/arvostetuin/laadukkain koulu tradenomiopiskelijalle? helia, haaga... mikä? entä siis perinteinen liiketalouden ammattitutkinto (058) tai vaihtoehtoisesti se 'sihteerin' koulutus, mikälie assistantti, en muista...vain hesassa. kumpaan kannattaisi pyrkiä, mitä arvostusta? kuinka helppo ylipäätään on lukiolaisen päästä sisälle? saan koulupisteistä täydet. kaikki hyödyllinen info tarpeen! KIITOS!
ps. ei kiitos sitte mitään kukkotappelua paremmuudesta ;)
paras tradenomikoulutus?!
12
4567
Vastaukset
- MBS
MBS
- lisäys
MBS = EVTEK - Mercuria Business School
- Ex.opiskelija
lisäys kirjoitti:
MBS = EVTEK - Mercuria Business School
Thanks!
- Pk-seutu/HKI
Heti aluksi totean, että itse valmistuin Haagasta tradenomiksi (hli=helsingin liiketalousinstituutti) ja olin tyytyväinen niin opetukseen kuin arvostuskeen.
Olen tehnyt vertailua kavereiden kanssa jotka opiskelevat kyseisissä kouluissa.
TOP 5
Helia Pasila
Haaga AMK hli
Haaga AMK malmi
EVTEK
LAUREA kerava
Laadukkainta opetusta heliassa sitten haagassa. Molemmissa vaatimustaso huomattavasti korkeampi kuin Evtekissä/Laureassa. Mitä enemmän vaaditaan niin myös arvostus tuntuu kasvavan.- Anna
Joo ja mukaan voisi ottaa myös Helian Porvoon toimipisteen "Pointin", jossa opetetaan liiketaloutta.
Järjestystä näiden välillä on aivan täysin turhaa alkaa tekemään, koska se on jokatapauksessa hyvin subjektiivinen arvio. Eroja löytyy korkeintaan osa-alueiden painoituksista ja kuka nyt sitten sattuu arvostamaan jotain tiettyä painotusaluetta, esim. Helia -> hyvä työllisyys, EVTEK -> kansainvälisyys ja Laurea -> yksilöllinen tutkinto.
Kaikki liiketalouden ammattikorkeakoulut Uudenmaan läänissä ovat laadukkaita. - kehuisi...
Anna kirjoitti:
Joo ja mukaan voisi ottaa myös Helian Porvoon toimipisteen "Pointin", jossa opetetaan liiketaloutta.
Järjestystä näiden välillä on aivan täysin turhaa alkaa tekemään, koska se on jokatapauksessa hyvin subjektiivinen arvio. Eroja löytyy korkeintaan osa-alueiden painoituksista ja kuka nyt sitten sattuu arvostamaan jotain tiettyä painotusaluetta, esim. Helia -> hyvä työllisyys, EVTEK -> kansainvälisyys ja Laurea -> yksilöllinen tutkinto.
Kaikki liiketalouden ammattikorkeakoulut Uudenmaan läänissä ovat laadukkaita.sivutoimipiste mitä ei edes kukaan muu kuin siellä opiskeleva tunne. Ero pasilaan on huikea!
Molemmissa opiskellut. - Anna
kehuisi... kirjoitti:
sivutoimipiste mitä ei edes kukaan muu kuin siellä opiskeleva tunne. Ero pasilaan on huikea!
Molemmissa opiskellut.En opiskele siellä, mutta muutamalla tunnilla olen siellä käynyt... Ihan laadukkaalta vaikuttaa, tarkemmin en tosin osaa analysoida.
- Nörtti
"Olen tehnyt vertailua kavereiden kanssa jotka opiskelevat kyseisissä kouluissa." Sivupersooniesi kanssa kaiketi???
- NÖRTTI
Nörtti kirjoitti:
"Olen tehnyt vertailua kavereiden kanssa jotka opiskelevat kyseisissä kouluissa." Sivupersooniesi kanssa kaiketi???
En väittänyt vertailuani tieteelliseksi tutkimukseksi mutta minulla sattuu olemaan paljon ystäviä, tuttuja, kavereita... toisin kuin nörtillä, joka istuu koneen ääressä jatkuvasti eikä tiedä sosiaalisesta elämästä mitään!! Eli leiki sinä vain itseksesi virtuaali/chat/meili olioiden kanssa!
- tutkitusti arvostetuin
Suomessa AMK taso vaihtelee paljon. Osa syy tähän on ns. paremman opiskelija materiaalin hakeutuminen tiettyihin kouluihin. Monet liiketaloutta opiskelemaan haluavat hakeutuvat HKKK ja kun sinne eivät pääse seuraavaksi parhaimpina paikkoina pidetään Heliaa ja Haagaa. Taso nousee automaattisesti kun on varaa valita ketä otetaan opiskelemaan. Evtek, Laurea ym. ottavat "ylijäämät". Toki kyseisissä kouluissa on myös paljon motivoitunutta ja hyvän koulumenestyksen omaavaa porukkaa mutta ei yhtä paljon... kierre on valmis mutta oppilaitokset haluavat rahansa/opiskelija joten jostain sisäänpääsy vaatimuksista on tingittävä.
- Helialainen
tutkitusti arvostetuin kirjoitti:
Suomessa AMK taso vaihtelee paljon. Osa syy tähän on ns. paremman opiskelija materiaalin hakeutuminen tiettyihin kouluihin. Monet liiketaloutta opiskelemaan haluavat hakeutuvat HKKK ja kun sinne eivät pääse seuraavaksi parhaimpina paikkoina pidetään Heliaa ja Haagaa. Taso nousee automaattisesti kun on varaa valita ketä otetaan opiskelemaan. Evtek, Laurea ym. ottavat "ylijäämät". Toki kyseisissä kouluissa on myös paljon motivoitunutta ja hyvän koulumenestyksen omaavaa porukkaa mutta ei yhtä paljon... kierre on valmis mutta oppilaitokset haluavat rahansa/opiskelija joten jostain sisäänpääsy vaatimuksista on tingittävä.
Tyypillistä paskaa, kun on väkisin kehuttava omaansa. Itse satun opiskelemaan Heliassa ja voin sanoa että samaa paskaa syöttävät jopa tietyt opettajat... eli ei se ole ihme että joku tampio tuon oikeasti uskookin. Voi olla että kouluissa on pieniä eroja, mutta enpä ole huomannut vielä opiskelevani "ylivoimaisesti Suomen parhaassa ammattikorkeakoulussa". Uskon, että Haaga, Laurea ja EVTEK ovat aivan yhtä hyviä loppujen lopuksi...
- Anonyymi
Haaga-Helia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029