ASIAAA JA TÄRKEETÄ?????!!!!!!!!!!!!

T_A-R_Y

Mulla ois nyt 3 kysymystä:

1.Mulla on kultainennoutaja uros kohta 2 vuotta...Se on hirvee höselö joka ikisessä jutussa.Kun käyt kouluttamaan hökelöi kun annat ruoan hökelöi...Tiiän et se on yleistä mut se on meiän koiralla enemmän sellasta et se hyppii esim.lenkillä päin ja puree takkii ja hihnaa..se on hirvee jukuri pää!MIKÄ NEUVOKS?!

2.Sitte se kans vetää ihan kamalasti.Enemmän kyllä sillo kun ollaan menossa jonnekkin hauskaan paikkaan esim mun kaverin koiran luo leikkii..Ei se muuten oikeestaan vedä paljon mitää mikä tähä neuvoks?!Oon yrittäny tehä vierelle ottoja ja kiinnittää sen huomioo muualle ja sanoo sille että ei vedä mut ei kun ei:D

3.(pidän koiraani aina mehässä vapaana)Se menee aina mehässä ojiin ja on sitte iha mudassa ja liejussa ja kukakohan sen joutuu pesee?!...:DSe ei tottele vaikka sille huutaa ei mene/tänne..Jos toinen koira tulee mehässä vastaa nii se menee sen luo tai jähmettyy paikoilleen.Halusin et se tulis luokse..En jaksa aina ottaa mehässä niitä koulutusohjelmii ku haluisin vaa nauttii mehässä olemisesta.Help ME!!!!

6

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tonjandar

      ei ole kontaktia koiraasi, et ole sen johtaja saati että käyttäytyisit niin.

      opettele ensin ottamaan kontaktia koiraasi ja pakota koirasi ottamaan kontaktia sinuun. Tai ota suosilla yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan

    • Katariina-kataruusi

      Meillä auttaa tossa mukavaan paikkaan menossa se että kun alkaa veto niin kääntyy suunta päinvastaiseen heti !! Vieläkin joka kerta kun mennään hänen tyttöystävän luokse niin veto on ihan järkyttävää tai jos ollaan menossa uimaan, tai autolle kun tietää pääsevänsä jonnekin hauskaa paikkaan. Autolle menoa ollaan harjoiteltu niin että kävelläänkin auton ohi, ei mennäkkään minnekään samoin tyttöystävän luo...alkaa kullalle pikkuhiljaa hahmottua että minä päätän minne mennään ja milloin.
      Miellä on myös kultsi uros, puoli vuotta nuorempi kuin teillä ja on myös aika villi tapaus. En sanoisi kuitenkaan että vielä olisi syytä ottaa yhteyttä mihinkään ongelmakouluttajaan. Kultsit ovat luonteeltaan innokkaita ja vähän sellaisia hönttejä :)

      Kun koira alkaa lenkillä puremaan jne jne, komennat tomerasti/ käännä selkä / tai ota korvasta pikku tukistus kiellät ja jatka matkaa. Meillä otetaan kyllä korvasta jos meno on ihan mahdotonta ja kyllä poika tietää että nyt olis parasta alkaa käyttäytymään tai mamma suuttuu :) Mitää väkivaltaa meillä ei käytetä jos joku nyt jaksaa puuttua tähänkin. Tohon lammikoissa hyppimiseen ei taida olla mitään keinoa se vaan on niin, meillä ohan sama juttu jos on pienikin lätäkkö jossain on siitä käveltävä keskeltä mahdollsimman syvästä kohtaa.

      Kaikki vaatii vaan toistoa toistoa ja toistoa...kyllä se siitä sitten ajan kanssa. Minä olen ainakin huomannut että meidän koira oppii lähes kaikki mitä olen halunnut kunhan vain osaa pyytää/opettaa sen niin että hän ymmärtää oikean ja väärän. Ja muista aina palkita kun tekaa oikein...liian usein torutaan väärästä, mutta ei muisteta palkita oikesta.

      Hauskaa joulua ja terkkuja karva pallolle !

    • farkku

      1. Kyllä meidänkin kultsu häkeltää koko ajan, vaikka on jo 12 vuotias. Se on sitä kultsun innokkuutta! Koulutuksessa on hyvä käyttää saalisviettiä.

      2. Pysähdy joka kerta kun koira vetää. Ethän vain käytä flexiä?

      3. Opeta koiralle kunnon luoksetulo. Se onnistuu jopa kolmella eri keinolla.
      1) Hommaa pilli ja opeta se tulemaan pillin avulla luokse
      2) Lähde koiraa karkuun ja palkkaa kun tulee lähemmäksi (älä ota ekoilla kerroilla kiinni)
      3) Käytä dobberitekniikkaa. Kutsu koiraa kerran. Toisen kerran jos tarvis. Jos ei tule, lähde kävelemään tiukasti toiseen suuntaan. Kun koira tulee luoksesi huomattuaan sinun lähteneen, kiellä ja toru sitä. Mene eteempäin ja kutsu koiraa uudestaan luokse iloisesti. Kun koira tulee, palkkaa ja jatka juoksuttamista.

    • jhaa

      kultsuthan rakastavat vettä, ainakun on mahdollisuus mennä uimaan tai räpiköimään pienikin lätäkkö riittää:)

    • 1 labbis

      Valjaita vedonesto valjaat käyttöön ja tavalliset valjaat myös kaulapantaa ei "koskaan" koiran saa hallittua valjailla hyvin.Aina pysähtyy kieltää kuin höseltää ja vetää makupala kuin kävely muutaman metrin onnistuu nätisti.Koira istumaan ennen ruokakupin antamista vasta sen jälkeen kuin on malttanut paikallaan olla annetaan ruokakuppi.Vapaana ollessa saat koiran kutsusta lähelle anna makupala äläkä ota kiinni koiraa joka kerta oppii 100 op krt jälkeen. Mudassa sonnassa ryömiminen kuuluu koirilla asiaan ja on luontaista.

      • Emaa taryy

        Kultsit hökeltää ja teillä on maailman ihanin kultsi ja musta on ihanaa ku se hökeltää eikä se nyt niin hirveesti sitä hihnaakaa pure! ÄLÄ anna mennä sen nii pitkällä siinä flexissä, se oppii et se päsee pitkälle ja vetää. Teijän löllykkä tykkää veestä niinku muutkii kulltsiit. SE ON SÖPÖ!!!!!!:D:D:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe